הרשמה

ביקורת: Asus ROG Strix Scar 15

רועי לקח לסיבוב את ה-Asus ROG Strix Scar 15 החייתי, בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

אם אתם מחפשים נטו עוצמה (ולא מפחדים מהוצאה גדולה) ותבחרו לקחת את ה-Scar 15, אתם לא תתאכזבו לרגע.

המחשב סופק לנו על ידי ASUS ישראל

פעם חבר טוב שלי מהצבא זרק לי את האמירה שהשירות הצבאי הוא קצת כמו תחנת רכבת, אנשים הולכים ואנשים אחרים באים במקומם. וכמו האנשים בתחנות הרכבת, כך גם שנים הולכות ובאות, וכששנה חדשה באה היא בדרך כלל נפתחת עם תערוכת CES. וגם השנה זה בדיוק מה שקרה שקיבלנו את CES 2021 שאמנם הייתה במתכונת אונליין טיפה שונה מבדרך כלל, אך למרות זאת היא עדיין סיפקה לנו אוסף נהדר של הכרזות ומוצרים חדשים ממגוון חברות. וכרגיל בחזית של אותן חברות שהכריזו על מוצרים הייתה גם ASUS שערכה מסיבת עיתונאים עמוסה בהכרזות מעניינות. בין אותם מוצרים חדשים של ענקית הטכנולוגיה הטאיוואנית היו גם שני רענונים למחשבי ה-ROG Strix Scar 15/17 כשהקטן מבניהם הגיע אליי עכשיו לביקורת.

מארז הפתעות

כמו תמיד אצל אסוס, חווית השימוש בלפטופ מתחילה כבר מרגע הרכישה ופתיחת הקופסא השחורה והמעוצבת כשאת פנינו מקבל המחשב. אם נשים את הלפטופ בצד לכמה רגעים נגלה מתחתיו ניירת, את המטען הייעודי לו, קופסא שמכילה מצלמת רשת, כלי לחילוץ מקשים, מחזיק מפתחות וגם שני פאנלים שונים, אבל לשלושת האחרונים נחזור מאוחר יותר. ה-Scar 15 הוא לא לפטופ קל במיוחד במשקל של כ-2.3 קילוגרמים (כשגם ספק הכח של המטען שלו אינו קליל במיוחד) אך בעל איכות בניה חזקה וטובה כשאפשר לפתוח את המחשב גם בעזרת אצבע אחת.

העיצוב של המחשב הוא ברובו פלסטיק שחור אך אסוס כניראה רצתה לשבור קצת את הנורמה כששליש מהפלסטיק השחור הוא חצי שקוף. כמו שכבר התרגלנו לראות השוליים סביב המסך הם דקים וקטנים אך בשונה משאר המחשב הם הרגישו בעלי איכות בניה פחות טובה ומועדים להתפרקות. אם כבר הזכרתי את השוליים הדקים אז אציין שהם כל כך דקים עד שאין בהם מקום למצלמת רשת וכאמור, אסוס צירפה עם המחשב מצלמה אשר מתחברת באופן חיצוני והייתה נהדרת להפתעתי הרבה.

תמיד אחרי שאני מדבר על איכות הבניה של גוף המחשב אני אוהב לעבור ולדבר על החיבורים שנמצאים על גבי אותו גוף. ל-Scar 15 יש את החיבורים הבאים:

  • חיבור טעינה ייחודי
  • HDMI 2.0
  • 3 חיבורי USB-A 3.2 Gen 2
  • חיבור USB-C 3.2 Gen 2 עם DP ותמיכה ב-PD
  • חיבור Ethernet Lan במהירות של 1Gb
  • חיבור קומבו-אודיו 3.5 מ"מ

לפני כחצי שנה קיבלתי מאסוס לפטופ אחר שלהם לביקורת, ה-Zephyrus Duo 15. כשכתבתי את הביקורת עליו שיבחתי את היצע החיבורים שלו שהיה בעל חיבור USB-C אשר תומך בתקן Thubderbolt 3. הייתי ממש שמח לעשות 'העתק הדבק' לכל אותם שבחים שאמנם רובם נכונים גם במקרה זה, אך עם ה-Scar 15 אסוס בחרה ללכת עם מעבד מתוצרת AMD מה שאומר שחיבור ה-USB-C איבד את היכולת שלו לתמוך בתקן Thunderbolt שהינו אקסלוסיבי למעבדים של אינטל אך מהצד השני, אפשר להטעין את המחשב בהספק של כ-100W בעזרתו. מעבר לפרט קטן זה, מערך החיבורים של ה-Scar 15 הוא דיי קרוב לשלמות בעייני כשהחיבורים הגדולים עם הכבלים העבים והמסורבלים כמו HDMI, כבל רשת והפעם גם חיבור טעינה (הידד!) הועברו לאחורי המחשב כשבצדדיו נשארו רק שני חיבורי USB-A והחיבור קומבו-אודיו. אם היה דבר אחד שהייתי יכול לשפר לחיבורים הקיימים זה היה להשתמש בחיבור Ethernet יותר מהיר, לפחות במהירות של 2.5Gb שמתחיל להיראות לאט לאט כמו הסטנדרט החדש בעולם החומרה.

כח מקסימאלי בכל פינה

הגענו עכשיו לחלק שבו אני מציג את הביצועים של המחשב אבל לפני שאני חושף ומנתח אותם, אציג את המפרט של ה-Scar 15 שקיבלתי לביקורת:

  • מעבד: AMD Ryzen 9 5900HX
  • זיכרון: 32GB DDR4 3200MHz
  • איחסון: 0 2X 0.5TB M.2 SSD NVMe RAID
  • כרטיס מסך: Nvidia RTX 3080 Max-Q
  • קישוריות: Bluetooth 5 ו-WiFi 6
  • מסך: 15.6 אינץ', רזולוציית 1080p בקצב של 300Hz

(ישנם מפרטים שונים בעלי מעבדים, נפחי זיכרונות ואיחסון, כרטיסי מסך ומסכים שונים)

מבדיקה קצרה שערכתי בזמן כתיבת שורות אלו, לא מצאתי מחשב שהוא בהכרח יותר חזק מה-Scar 15 שקיבלתי. כמו שאפשר לראות אסוס בחרה להכניס למחשב שלה את המעבד החזק ביותר שיש ל-AMD להציע מסדרת Ryzen 5000 הנהדרת, את כרטיס המסך החזק ביותר שיש כיום, ה-RTX 3080 Max-Q החדש עם כמות לא פחות ממטורפת של כ-16 ג'יגה של זיכרון גרפי GDRR6. לצד אלו, למחשב יש כ-32 ג'יגה של זיכרון DDR4 במהירות 3200MHz וכשני כונני NVMe PCIe מהירים כשכל אחד מהם בעל נפח של חצי טרה, אשר עובדים יחד במערך RAID 0 ומספקים כ-1TB של זיכרון מהיר במיוחד.

אז כמו שאפשר לראות, אסוס מכוונת עם ה-Scar 15 הכי גבוה שאפשר, לכן לקחתי 10 משחקים פופלאריים ותובעניים כשרובם בנויים על מנועי משחק שונים כדי לבדוק את כוחו האמיתי של המחשב. בכל משחק לקחתי את כל ההגדרות הגרפיות עד לקצה העליון, ביטלתי את ה-Ray Tracing וה-Motion Blur ובדקתי את הביצועים ברזולוציית 1080p בלבד, שכן זאת הרזולוציה היחידה שנתמכת על ידי מסך המחשב. את הביצועים השוואתי לגרסאות השולחניות של ה-RTX 3080 ו-3070.

(לחצו על התמונה להגדלה בחלון חדש)

אם קיוותם שה-3080 שנמצא ב-Scar 15 יספק ביצועים זהים או דומים מאוד לאלו של אחיו הנייח, אז צר לי לאכזב אתכם וכמו כל כרטיסי ה-Max-Q שראינו בשנים האחרונות, הביצועים שלהם נחותים משמעותית מהגרסה השולחנית עליה הם מבוססים והם דומים יותר לאלו של הכרטיס מהמדרגה הנמוכה יותר (RTX 3070 במקרה הזה). למרות השוני בביצועים ה-Scar 15 עדיין מספק ביצועים נהדרים כשכמעט בכל המשחקים המחשב עובר את רף ה-60FPS על הגדרות מקסימאליות בקלות. כמו שכבר התרגלנו לראות, המשחקים היחידים שבאמת מקשים על המחשב הם Red Dead Redamption 2 ו-Flight Simulator 2020 שמורידים אותו ל-55FPS ו-42FPS בהתאמה. כמובן שאם תרצו לקחת את מספרי ה-FPS עוד יותר גבוהה ולהגיע לרף 300 ה-FPS של המסך, תוכלו לעשות את זה עם משחקים התומכים ב-DLSS 2.0 שעובד כאן בצורה נהדרת, בדיוק כמו בכרטיסים השולחניים.

כרגיל, לאחר שבדקתי את יכולותיו של ה-Scar 15 במשחקים "רגילים" לקחתי אותו לסיבוב בדיקות במשחקים שתומכים ב-Ray Tracing. לצורך כך לקחתי עשרה משחקים אשר תומכים בטכנולוגיית התאורה המתקדמת כשגם הפעם השוואתי את הנתונים לגרסאות השולחניות של ה-RTX 3080 ו-3070 והשתמשתי בהגדרות הגרפיות המקסימאליות וללא Motion Blur כדי לראות איך ה-Scar 15 וכרטיס ה-RTX 3080 שלו מתמודדים עם העומס של חישוב קרני אור בצורה פוטו-ריאליסטית.

(לחצו על התמונה להגדלה בחלון חדש)

אותה מגמה של ביצועים ממשיכה גם כאן כשה-Scar 15 נגרר אחרי ה-3080 השולחני ונלחם לעיתים ואפילו מנצח את ה-3070 הנייח פה ושם. כמו שאפשר לראות, ה-Scar 15 הצליח לספק חווית משחק חלקה ונעימה בכל המשחקים גם כאשר לקחתי את ההגדרות הכי רחוק שאפשר. באופן אישי, שמחתי מאוד לראות את ביצועי ה-Ray Trace הטובים שכן, הדור הקודם של כרטיסי המסך בקושי הצליח לסחוב משחקים עם Ray Tracing מופעל בצורה חלקה בדסקטופים כשבלפטופים בכלל לא היה על מה לדבר. לכן זה משמח ומראה את הקפיצה הטכנולוגית המשמעותית שנעשתה בין הדורות, כשעכשיו אפשר לפתוח בקלות ברכבת לפטופ קטן שמאפשר לשחק בכל המשחקים בקצב של (כמעט) 60FPS עם הגדרות מקסימאליות.

אם אתם רוצים להשתמש ב-Scar 15 לשימושים כבדים אחרים שאינם גיימינג כמו עריכת תמונות ווידאו, מידול תלת מימדי או תכנות ופיתוח שדורשים לעיתים זיכרון רב, תשמחו לשמוע שהמחשב מצויד בשני סטיקים שאינם מולחמים ללוח אם בנפח כולל של 32 ג'יגה. העובדה שהזיכרונות אינם מולחמים ללוח האם מאפשרת במידת הרצון להחליפם ולשדרג את נפח הזיכרון של המחשב לעד כ-64 ג'יגה. גם בגזרת האיחסון ה-Scar 15 לא יאכזב אתכם כששני הכוננים שעובדים יחד במערך RAID 0 מספקים מהירויות קריאה וכתיבה נהדרות בקצב של כ-3,600 ו-2,300 מגה בשניה בהתאמה. ודרך אגב, אם תרצו תוכלו גם להחליף ואו לשדרג את כונני האיחסון. בנוסף לאלה, אם אתם משתמשים כבדים באינטרנט ואין לכם אפשרות להתחבר בכבל רשת אז ה-Scar 15 תומך גם בתקן Wifi-6E החדש והמהיר. לסיום, אם אתם מבצעים עבודה שמצריכה מעבד חזק אז גם כאן אתם מסודרים כשהמחשב מצויד ב-Ryzen 9 5900HX. כדי לעמוד את כוחו של המעבד החדש והמפלצתי הצבתי אותו במבחן Cinebench מול מעבדים מלפטופים אחרים שביקרתי לאחרונה ומול המעבד הזקן של המחשבי האישי.

(לחצו על התמונה להגדלה בחלון חדש)

כמו שאפשר היה לצפות, ה-5900HX עקף את כל המתחרים שלו בפער עצום עם ציון גדול פי כמה מהם גם בביצועים לליבה בודדת וגם במבחן הרב ליבתי. עובדה זאת לא הפתיעה אותי כלל שכן כבר שמעתי שבחים רבים על מעבדי Ryzen 5000 והביצועים הטובים שלהם ומעבד זה נמצא בראש המשפחה. ה-5900HX הוא מעבד בעל 8 ליבות פיזיות לצד עוד 8 לוגיות אשר מגיעות עד לתדר עבודה של כ-4.5Ghz. המעבד כבר מגיע עם אוברקלוק שנעשה לו מראש במפעל אך משתמשים שירצו יכולו לקחת אותו אפילו עוד יותר רחוק מכך.

שירת הדרקון

אבל תמיד צריך לזכור שעם כח גדול מגיעים גם שני אתגרים גדולים, הראשון הוא אתגר הקירור והשני הוא אתגר של זמן חיי הסוללה. כאשר המחשב היה תחת עומס של גיימינג וכל הרכיבים הגיעו לתדר הבוסט המקסימאלי שלהם באופן רציף הטמפרטורה של המעבד הגיעה לכ-92 וכרטיס המסך הגיע לכ-72 מעלות. באופן אישי ואני חושב שגם הרוב יסכימו איתי, 92 מעלות זאת טמפרטורה שאני לא ארצה למצוא בה את המעבד שלי ליותר מכמה שניות. לעומת המעבד, כרטיס המסך דווקא יושב בנוחות בסביבת ה-70 מעלות. יכול להיות שהכח של המעבד וכמות הליבות שלו זאת משימה קצת גדולה למערכת הקירור של המחשב למרות שאסוס עזרה לה מעט בשימוש במתכת נוזלית במקום משחה טרמית רגילה. אם אני כבר מדבר על מערכת הקירור, כשהיא והמאווררים שלה נכנסים לפעולה במלוא הכח, אין אחד בחדר שלא ישמע אותה כשהיא יונקת אוויר קר ויורקת אוויר חם בעוצמה רבה כאילו שהיא דרקון יורק אש.

באשר לאתגר השני של ה-Scar 15, אורך חיי הסוללה, כאן המצב קצת יותר מורכב מתשובה פשוטה כמו "מעולה" או "גרוע". בזמן שימוש סטנדרטי ולא כבד במיוחד כמו גלישה באינטרנט, צפייה בסירטונים ועריכת מסמכי Word או PowerPoint הסוללה של המחשב החזיקה בערך כ-6 עד 8 שעות (תלוי באופן השימוש). מצד שני בזמן שמתחילים להעמיס על המחשב עם משחקים, בייחוד כאלה כבדים שדוחפים את החומרה לקצה, אותן 6 עד 8 שעות נחתכות בצורה חדה לכדי קצת פחות משעתיים. אם הסוללה מרוקנת לגמרי, טעינה שלה ל-100% תקח קצת יותר משעה בשימוש עם המטען הייעודי של המחשב כשטעינה בעזרת חיבור ה-USB-C בעל הספק מקסימאלי של 100W תקח יותר משלוש שעות.

חידוד חושים

אבל גם אם ביצועי הגיימינג יהיו הכי טובים בעולם, החומרה תישאר צוננת והסוללה תחזיק שעות רבות, אם המסך אינו מהנה לא יהיה למשתמש רצון לפתוח את המחשב. לשמחתי, אחד הדברים שבהם אסוס לא חסכה והלכה עד הסוף הוא המסך. כמו שציינתי קודם לכן, הדגם של ה-Scar 15 שקיבלתי (אם כי יש אחרים) מצויד במסך FHD בקצב לא פחות ממטורף של 300Hz. אם לפני הביקורת הזאת חשבתי שמסכים עם קצב ריענון סופר מהיר הם נחלתם של מחשבים נייחים בלבד, ה-Scar 15 הוכיח לי שלא ואפשר לבצע גיימינג חלק ותחרותי גם על גבי לפטופים. המחמאות שלי על המסך לא נעצרות בקצב הריענון כשגם מבחינת צבעים, בהירות, טווחי צפיה וחוסר השתקפויות, אסוס ממשיכה להצטיין ולספק ביצועים מופלאים. אם אני אכנס לרגע לנעלי ה"משתמש חסר הפשרות" אז אומר שהייתי שמח לראות בדור הבא של ה-Scar 15 גם מסך שתומך ב-G-Sync ו-Reflex.

עוד תחום שאסוס שמה עליו דגש גדול הוא תחום הסאונד של המחשב. ל-Scar 15 יש מערך רמקולים אשר תומכים בטכנולוגיית Dolby Atmos כשהם מפיקים צלילים בעוצמה חזקה למדי. לכל אורך התקופה שלי עם המחשב השתמשתי ברמקולים כשהם היו על כ-75% עוצמה, דבר שהספיק לי גם כדי להסתיר את הרעש החזק של המחשב וגם כדי להנות מהסאונד המעולה שמופק. בפעמים הבודדות שהייתי צריך ודחפתי את הרמקולים עד לקצה העוצמה שלהם, הם עדיין הצליחו לשמור על צלילים נקיים וברורים בלי עיוותים לא נעימים. אסוס דאגה לתת אהבה גם למערך המיקרופונים של המחשב כשהם נשמעים טוב לצד תמיכה בטכנולוגיית ביטול רעשים שעושה עבודה נהדר במיסוך רעשי הסביבה ואלו שיוצרת מערכת הקירור.

We work in the dark to serve the Aura Lights

אני חושב שאפשר לראות לכל אורך הביקורת שבכל מקום אסוס עשתה את הכי טוב שאפשר או שהיא יכלה וזה נכון גם לגבי המקלדת. המקדלת של ה-Scar 15 היא מקלדת מכאנית-אופטית. משמעות הדבר היא שברגע שהכפתור נלחץ, המנגנון שלו חוסם פס לייזר אופטי קטן וכך נקלטת במחשב לחיצה. אני מבין שאסוס רצתה לעשות את הטוב ביותר גם כאן, אבל לפעמים מצליחים ולפעמים לא, והמקלדת נוטה עבורי יותר לכיוון השני. מקלדות מכאניות הן באמת טובות ומשפרות את חווית השימוש, אבל זה נכון רק אם עושים אותן נכון. זה אומר שצריך להשתמש בסוויצ'ים מתאימים, עם כח ומרחק לחיצה נוחים.

במקרה שכאן, כח הלחיצה והמרחק של המקשים פשוט לא מספיקים, המקשים כמעט ולא מתנגדים ויש להם טווח תנועה קצר מה שאומר הרבה מאוד לחיצות לא מכוונות שנקלטות. גם אחרי שבועיים של שימוש, לפעמים זה היה קצת מתסכל לכתוב על המקלדת הזאת טקסטים ארוכים כמו הביקורת הזאת. עוד פרט שאיכזב אותי במקלדת היה כפתור ההדלקה של המחשב שהיה ניראה זהה לזה שיש ב-Zephyrus G14 אך כאן אסוס בחרה שלא לשלב בו חיישן טביעת אצבע. דבר טוב שאני יכול להגיד על המקלדת הוא שיש לה כפתורי מדיה ייעודיים (אם כי המיקום שלהם מעט מוזר) לצד עוד 5 מקשים מעל מקשי ה-F שמאפשרים פעולות מהירות.

אם חשבתי שהטרקפד הוא יותר טוב, אז גם כאן נחלתי אכזבה. בעוד שהוא גדול ומרגיש נעים כשהוא תומך במחוות נחמדות, לעיתים הוא פשוט לא זיהה את התנועות שלי עליו, גם כשהן היו במרכז המשטח וממש ניסיתי שהן יקלטו. לחיוב אציין שאסוס שוב פעם משתמשת בטריק שראינו ב-Zephyrus Duo 15 שמאפשר להפוך את הטרקפד ל-Numpad מואר על ידי לחיצה ארוכה בפינה שלו.

ה-Scar 15 שייך למשפחת Strix ואנחנו כבר למדנו שיחד עם השם הזה אנחנו מקבלים המון תאורות RGB. זה גם בדיוק המצב כאן: לאן שלא תסתכלו, אתם תראו RGB. אם זה הלוגו הגדול של ROG מאחורי המסך, פס התאורה הקטן שנמצא מתחת למסך, כל מקשי המקלדת שיכולים להיות מוארים בתאורה שונה באופן אינדיווידואלי או פס התאורה הגדול שנמצא בפאה הקדמית של המחשב. אפשר לשנות את כל איזורי התאורה ביחד בפשטות על ידי תוכנת Armoury Crate אך אם רוצים להגדיר לכל אזור מאפיינים, צבעים או פרופיל עבודה שונה, צריך לעבור לתוכנת Aura Creator שלשמחתי הייתה פשוטה ונוחה מאוד.

יכולות נסתרות

כשהתחלתי את הביקורת סיפרתי שעם המחשב מקבלים גם מחזיק מפתחות, אבל זה לא סתם מחזיק מפתחות רגיל. בתוך המחזיק מפתחות יש פלסטיק אדום שהוא בעצם שבב NFC שמוכר כ-Keystone II. את אותו Keystone אפשר להכניס לשקע שנמצא בצד ימין של המחשב וכאשר פותחים את התפריט של ה-Keystone ב-Armoury Crate מתגלות יכולותיו. בתפריט אפשר לשנות מספר הגדרות כמו אפקט הסאונד והתאורה שקורים בזמן ההכנסה אך אפשר לבחור עוד כמה אופציות מתקדמות יותר כמו הפעלה אוטומטית של פרופיל ביצועים מסוים או פתיחה של תוכנה לבחירת המשתמש.

בנוסף, אפשר גם לבחור האם המחשב ימזער את כל החלונות וישתיק את הסאונד או יתנתנק ממשתמש הוינדוס כשאר ה-Keystone מתנתק. כך למשל, אפשר להפעיל את פרופיל הביצועים החזק ביותר או Warzone באופן אוטומטי ומיידי רק בעזרת חיבור ה-Keystone וכאשר אתם מסיימים עם המחשב אפשר פשוט לנתק אותו והמחשב ינעל.

אבל ל-Keystone יש עוד אס בשרוול וזה כונן ה-Shadow Drive. ברגע שמכניסים את ה-Keystone למחשב ומתחברים לחשבון האסוס אפשר לצמד את הטרפז האדום למחשב ולחשוף את כונן ה-Shadow Drive. כונן זה הוא בעצם מחיצה סמויה שאפשר לגלות רק על ידי חיבור ה-Keystone הספציפי שצומד או על ידי אימות עם אותו חשבון אסוס. כך שאם יש לכם קבצים אישיים שאתם רוצים להסתיר ואפילו להצפין אתם יכולים לשים אותם ב-Shadow Drive ופשוט להכניס את ה-Keystone למקומו כשתרצו לגשת אליהם.

זוכרים את גימיק התאורת AniMe Matrix מהביקורת שלי על ה-Zephyrus 14? אם עניתם שלא, אז לא נורא. אבל בחלק הציון שבסוף הביקורת תהיתי האם לאסוס יהיה גימיק טוב יותר בפעם הבאה ונחשו מה, הגענו לפעם הבאה וגם ל-Scar 15 יש גימיק עיצובי. אם אתם זוכרים אז סיפרתי שגם מקבלים עם המחשב שני פאנלים, שני אלו מצטרפים לפאנל שלישי שכבר מורכב על המחשב והם מאפשרים למשתמש מעט לסגנן ולהתאים את המחשב לטעמו האישי. בתכלס, אלו סתם כמה פלסטיקים בצבעים שונים שמכסים חלק קטן מגוף המחשב מתחת למסך. אבל בימים שבהם גיימרים שועטים על כל פריט קוסמטי וכל דבר שיכול לייחד ולהבליט אותם מהשאר בזמן משחק אני מבין מאוד את החשיבה שנמצאת מאחורי פאנלים אלו וגם צופה שבעתיד יוצאו פאנלים חדשים למכירה לצד הרחבת קטלוג האופציות להדפסה תלת מימדית עצמאית שזמינות כבר באתר של אסוס.

השורה התחתונה

על פניו השורה התחתונה היא פשוטה מאוד: אם יש לכם 15,000 ש"ח להוציא על לפטופ גיימינג, ה-Scar 15 הוא אחד מהלפטופים החזקים ביותר שיש היום. הוא עמוס בחומרת קצה, טכנולוגיות, תוספות טובות, איזורי תאורה, גימיקים ומה לא. אם אתם מחפשים עוצמה נטו ותבחרו לקחת את ה-Scar 15 אתם לא תתאכזבו לרגע, אבל אם אתם צריכים לבצע עבודה כבדה לפרקי זמן ארוכים או שאתם מחפשים מחשב שיהיה קל, קטן ודק עם מראה גיימרי פחות בולט אולי עדיף יהיה לכם ללכת על ה-Flow X13 שאני פשוט לא יכול לחכות שכבר יגיע לידיי.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • איכות בניה וחיבורים טובים
  • חומרה עם ביצועי קצה
  • מסך ורמקולים נהדרים
  • תוספות וגימיקים נחמדים, במיוחד ה-Keystone II
  • המון אזורי תאורת RGB קלים לתכנות

הרע

  • מערכת קירור חלשה ורועשת מדי
  • זמני סוללה קצרים בגיימינג
  • מקלדת וטרקפד לא נוחים

והלפטופ

  • אני לא יכול לחכות למחשב עם RTX 3090 ו-Reflex
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י