הרשמה

ביקורת: WandaVision - פרק 8

פרק שלם שמוקדש כולו לאבל של וונדה

הפרק "Previously On" עושה סדר בבלאגן של הסדרה המטורפת הזו.

"It was Agatha all aloooong". סליחה, זה עדיין תקוע לי בראש עוד משבוע שעבר, אבל זה פשוט היה סיום מצויין לפרק ודרך מעולה לחשוף את הנבל האמיתי של WandaVision. הסדרה שהתחילה בתור קומדיה קלילה עם משהו אפל ומסתורי שמסתתר מאחורי הקלעים מתקרבת לסיומה, עם פרק אחד אחרון שישודר בשבוע הבא. כל הקלפים על השולחן (אני חושב), המתח בשיאו (זה ברור), ושום דבר לא ישאר כפי שהיה אחרי שהאבק יעלם. אז מה קיבלנו בפרק השמיני? בקצרה, טיול מעמיק בשדרת הזיכרון של וונדה. בהרחבה? בואו נגלה. 

***אזהרה: הביקורת מכילה ספוילרים לפרק, כך שאם עדיין לא צפיתם בו, אתם מוזמנים לשמור את הכתבה ולחזור לכאן אחרי שהתעדכנתם.***

הפרק, שנקרא "Previously On", מתחיל בחשיפת הרקע של אגת'ה הארקנס (Agatha Harkness) בתור מכשפה בעיר סיילם במאה ה-17. היא מובלת ע"י אחיותיה המכשפות למקום בו היא נשפטת על שימוש בקסם אסור, ומועמדת על המוקד. המכשפות מקיפות ותוקפות אותה עם כישוף מסויים, ולא היה לי ברור כל כך מה הן ניסו לעשות - להרוג את אגת'ה או לשאוב ממנה את כוחותיה, אבל כך או כך התהליך היה נראה כואב מאוד עבורה. אגת'ה הופכת את הכישוף שמופעל עליה נגד המכשפות האחרות, והורגת אותן. קת'רין האן (Kathryn Hahn) נכנסת לתפקיד המכשפה המניפולטיבית באופן מרהיב, ואם הקסם שלה לא היה נראה לעין במהלך הסדרה, הפרק הזה באמת מראה כמה היא נהנית והולכת עד הסוף עם הביצוע שלה ומצליחה לשלב הומור קל עם האופי המאיים והדומיננטי שלה.

בחזרה להווה, אגת'ה חוקרת את וונדה ואנחנו מגלים שהיא אובססיבית להבין איך וונדה קיבלה את הכוחות העצומים שלה. לכן, היא מכריחה אותה להתעמת אחת ולתמיד עם העבר שלה ועם כל מה שעבר עליה, ומובילה אותה דרך זכרונות ששינו את חייה והפכו אותה למי שהיא היום. אנחנו מתחילים בסוקוביה, שם משפחתה של וונדה מנסה להוציא את המיטב ממצבה העגום כשבחוץ מתחוללת מלחמת אזרחים. המשפחה מתיישבת לצפות בקלטות של סדרות סיטקום שאביה של וונדה מחזיק, ולכמה רגעים - הכל מרגיש בסדר בחייה של וונדה. אבל כל מי שראה את Age of Ultron יודע מה מגיע לאחר מכן - הוריה של וונדה נהרגים בפיצוץ שהורס את ביתם, ולצידו של פייטרו, השניים מתחבאים מתחת למיטה כשמולם נוחתת פצצה של "תעשיות סטארק" שלא מתפוצצת, אבל לפי מה שאג'תה מציגה לוונדה - יש סיבה עמוקה יותר לכך שהפצצה לא הופעלה.

הסצינה הזו חושפת שני דברים. קודם כל, אנחנו עכשיו יודעים למה הסדרה התנהלה במתכונת של סדרות סיטקום - זו הייתה הדרך של וונדה לחזור לעולם שבו הכל היה בסדר, ואף אחד לא יכל לפגוע בה. בסופו של דבר הכל מסתדר בסדרות סיטקום, הדמויות עוברות ביחד את המכשולים והפרק נגמר בזה שכולם מחייכים ומאושרים. וונדה כל כך רצתה להרגיש מאושרת, ולכן בנתה לעצמה את המציאות הזו. הדבר השני שהסצינה חושפת הוא העובדה שוונדה לא קיבלה את הכוחות שלה מה-Mind Stone, היא נולדה איתם. הפצצה של סטארק לא הופעלה לא בגלל שהיא הייתה פגומה, אלא כי וונדה, בין אם זה במודע או לא, מנעה ממנה מלהתפוצץ.

היא ממשיכה לחפור עמוק יותר ומגיעה לזיכרון בה התנדבה להצטרף ל-Hydra. אנחנו נחשפים לניסוי שנעשה עליה עם אבן המחשבה שרק העצים את הכוחות הקיימים שלה, זאת לאחר שהיא רואה חיזיון בו היא מופיעה בתחפושת ה-Scarlet Witch הרבה יותר איכותית ממה שראינו בפרק של ליל כל הקדושים. היא מתעלפת, ואנחנו רואים שונדה מחקה את הצילומים מהניסוי, בדיוק כפי שעשתה במהלך כל הסדרה עם קטעים שלא רצתה לשדר החוצה כמו התובנות של Vision או ה-"גליצ'ים" במציאות. 

נדלג קצת קדימה, וונדה הולכת למתחם של S.W.O.R.D במטרה לתת לויז'ן קבורה הולמת, בטענה שהיא קרובת המשפחה היחידה שלו. היא נפגשת עם המנהל הייוורד, אשר מראה לה את הניסויים שהארגון מבצע על גופתו של ויז'ן, ולמרבה ההפתעה, היא מאוד רגועה למה שהיא רואה. אמנם היא שוברת את קירות הזכוכית של המעבדה ופורצת פנימה כדי לגעת בו, אבל זה נעשה כדי להביא לנו את אחד מהרגעים היותר שוברי לב של הסדרה ושל ה-MCU בכלל, בוא היא אומרת לגופה של ויז'ן "אני לא מצליחה להרגיש אותך", ניגוד ישיר לסצינה של חייהם המשותפים ב-Infinity War בה היא אומרת לו שהיא מרגישה אך ורק אותו. זה חושף לנו שהייוורד שיקר בנוגע לתקיפה על המתחם והגניבה של ויז'ן על מנת להציג את וונדה בתור הנבלית. למה הוא עשה את זה? נגיע לזה בהמשך. 

'WandaVision' Episode 8

וונדה מסתכלת על מכתב שמכיל בתוכו תרשימי בית שויז'ן כביכול רכש בעיירה קטנה בשם Westview. אנחנו לא רואים מי הביא לה את המכתב הזה, מה שעלול להעיד על כך שיש מניפולטור נוסף בתמונה. היא מגיעה לשם ומסתכלת על התרשימים המסומנים בלב קטן עם הכיתוב "להזדקן שם" ,ונשברת. היא נופלת לרצפה ובצעקה גדולה ופרץ אנרגיה עצום, משנה את המציאות לשחור לבן ויוצרת בעזרת כוחותיה שכפול מדוייק של ויז'ן, שמקבל את פניה בברכה בביתם החדש. אתם מוכנים לעוד קצת שברון לב? זו הסיבה שויז'ן לא יכול לעזוב את המציאות הזו - הוא חלק בלתי נפרד ממנה, המצאה של פרי דמיונה של וונדה, בדיוק כמו בילי וטומי. ואז, אנחנו מגלים שאגת'ה מחזיקה את התאומים מול עיניה של וונדה, שחושפת שהכוחות שלה אמורים להיות אגדה ושהקסם שלה משמש לכאוס, מה שמוביל אותה לקרוא לה Scarlet Witch. זו הפעם הראשונה שהכינוי הזה הוזכר ב-MCU, וזו דרך מצויינת לסיים את הפרק וקת'רין האן מבצעת אותו עם כל המשקל והדרמטיות שאמורה ללוות אותו בצורה פנומנלית. 

אבל רגע, יש עוד. סצינת הפוסט-קרדיטים מציגה כי הייוורד השתמש בטיל ששוגר לכיוונה של וונדה בפרק 5 כדי להחזיר את ויז'ן לתחייה, ואנחנו נחשפים למראה החדש של הרובוט בתור White Vision, אשר בקומיקסים מוצג כגרסה של ויז'ן בלי זכרונות או רגשות. הייוורד בנה לעצמו את הנשק האולטימטיבי שהוא רצה, והדבר היחידי שעומד בדרכו היא וונדה, שכעת תצטרך להתמודד עם אהבת חייה שאפילו לא זוכר את שמה. כמה תלאות עוד תצטרכו להעביר את הבחורה המסכנה הזאת?!

השורה התחתונה

הצוות מאחורי WandaVision התעלה על הציפיות שלי שוב ושוב, ואני מקווה שהם יוכלו לספק סגירה הולמת ומספקת לאחד מהפרוייקטים המוצלחים ביותר שראה ה-MCU. זה כבר ברור שאגנס והייוורד הם הנבלים הראשיים של הסדרה, וכל התאוריות על מפיסטו יכולות ללכת לפח, לפחות עד דוקטור סטריינג' 2. זה הרי ידוע ששני הפרוייקטים קשורים אחד לשני, ואני מקווה שנקבל איזושהי רמיזה לגביו בסצנת הפוסט-קרדיטים הבאה, אבל עד שזה יקרה, בואו פשוט נהנה ממה שהסדרה נתנה לנו עד עכשיו ונחזיק אצבעות לסיום מוצלח.

גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י