הרשמה

AMD מרעננת את שוק המעבדים

AMD מחזקת את משפחת Ryzen ובגדול

החברה האמריקאית ממשיכה לתת פייט לאינטל

במשך שנים שוק המעבדים היה יחסית משעמם ודל תחרות: בעוד שאינטל המשיכה להוציא דור מעבדים חדש בערך כל שנה, חברת AMD, המתחרה הגדולה שלה, נשארה הרבה מאוד זמן מאחור ובעיקר התמקדה בשוק מעבדי ה-APU ומעבדי הקונסולות. לפני 3 שנים AMD השיקה את מעבדי ה-Ryzen החדשים שלה שחיכינו לו שנים. המעבדים הראשונים לא כל כך הצליחו לזעזע את שוק המעבדים ולתפוס לאינטל חלק מהשוק אבל מאז השקת מעבדי Ryzen 2 נתח השוק של AMD עולה על בסיס חודשי.

אתמול ענקית השבבים הוציאה רענון לסדרת המעבדים שלה שיתבטא על ידי 3 מעבדים חדשים, תכירו את Ryzen 5 3600XT, Ryzen 7 3800XT ו-Ryzen 9 3900XT. את הנתונים המלאים על המעבדים אפשר לקרוא בפירוט באתר של AMD אך אנו נתמקד במעבד החדש והמתקדמם ביותר ה-Ryzen 9 3900XT. המעבד החדש יחליף את אחיו הקטן ממשפחת ה-X כאשר ה-3900XT יהיה מפלצת ביצועים עם 12 ליבות פיזיות ועוד 12 ליבות לוגיות. בכל הקשור למהירות, ליבה אחת תוכל להגיע עד לתדר עבודה של 4.7 ג'יגה-הרץ ללא OC. המעבד גם יהיה מצויד בכ-70 מגה של זיכרון Cache, זה הוא ללא ספק המעבד השולחני החזק ביותר של AMD (בלי להתחשב בסדרת Threadripper) כשהוא מיועד בעיקר עבור סטרימרים שמשדרים ברזולוציות ו-Bit Rate גבוהים במיוחד (משימה שמצריכה הרבה כח מצד המעבד). 

AMD טוענת שהיא תמשיך עם גל הריענונים כשבעתיד מתוכננת עוד הרחבה של משפחת XT. החברה מתכננת להשיק את המעבדים ב-7.7 כשמחירם הרישמי יעמוד על 250, 400 ו-500 דולר בהתאמה למעבד כשאפשר להזמין אותם כבר עכשיו מחנויות שונות ברחבי הארץ. 

מה אתם חושבים על המעבדים של AMD? הם תקנו אותם? ספרו לנו בתגובות!

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י