הרשמה

קרב הענקים: Playstation 4 נגד ה-Xbox One

אחרי שהן איתנו כבר מספר לא מבוטל של שנים, בר יצא להשוות בין שתי הקונסולות המובילות בשוק. אז מי המנצחת הגדולה?

קרב בין שתי הקונסולות הענקיות, Xbox One או Playstation 4 - האם דווקא עכשיו, בסוף החיים של הקונסולות, זה הזמן לרכוש אותן?

אני כבר זמן מה משתמש בשתי הקונסולות של מייקרוסופט וסוני ביחד, קיימות אחת ליד השניה וממלאות את זמני בהרג וכיף. אבל לא כולנו רוצים או יכולים לתחזק שתי קונסולות ולהחזיק כל כך הרבה ציוד בבית. אז מי יותר טוב מהם? את הניסיון שלי על ה-Playstation 4 Slim וה-Xbox One S אפרוש בפניכם. ההשוואה לא מדברת על הגרסאות החזקות יותר, ה-Pro וה-One X, אלא על הגרסאות הבינוניות, הדקות והנפוצות יותר היום.

לאנשי ה-Switch, נינטנדו לא מתחרה בשתי הקונסולות הללו, אז תשארו עם זלדה ותצעקו על כולם שזה משחק מצוין, כנראה שאנחנו לא נגיע לשחק בו.

עיצוב:

שתי הקונסולות עברו כברת דרך בעיצוב שלהן. מאז ה-PS האפור הראשון שנראה כמו בלוק אפור עם כונן דיסקים ומה-Xbox הראשון שהיה מלבן ענק עם X עליו והכיל לא יותר ממחשב באריזה קטנה יותר - אך עדיין גדול מאוד ביחד לPS2 שהתחרה בו.

העיצוב של ה-PS4 Slim מאוד אלגנטי עם פינות מעוגלות ועיצוב מקבילית. הוא משתלב טוב בכל סלון ולא מתבלט יתר על המידה. למעשה, הוא די נעלם ברקע שאר המכשירים החשמליים ובגלל מידותיו אפשר שלא לשים אליו לב בכלל. לא בהכרח חסרון, לא בהכרח יתרון. 

ה-One S מעט יותר עבה, עם עיצוב ריבועי ופינות חדות. הוא גם מגיע בצבע לבן בלבד, מה שנותן לו יותר תשומת לב ליד המתחרה מסוני. גם ה-X הענק שמהווה כפתור הדלקה עם הלד הלבן תורם מאוד לנראות שלו. סה"כ העיצוב של ה-One S יותר משדר גיימינג, אבל גם לא ישתלב בכל סלון, בעיקר הכהים מביניהם. על סלון לבן כנראה שהוא יראה טוב יותר.

מנצחת: העדפה אישית.

בקר המשחק:

בקר ה-Dual Shock 4 של סוני קיבל שדרוג בצורת משטח מגע במרכזו, שינו את כפתורי ה-Start ו-Select המסורתיים ב-Share ו-Options. ה-D-Pad מדויק ונעים. הקונטרולר סופר-קל ואפשר להחזיק אותו מאוד בקלות ולהניח את שתי האצבעות על הטריגר וכפתור הגב. ה-Analog Sticks החדשים קצת מעצבנים, הם קיבלו שקע במרכזם, מה שמקשה על להשאיר אותם לחוצים לאורך זמן והם מחליקים מהאצבעות. על זה נוסף מאחור גם לד RGB שמאפשר למצלמת ה-PS4 לזהות מי יושב מולה ואיפה - תקף רק במשחקי VR.

הקונטרולר של ה-One S יותר מוצלח לטעמי. מיקום ה-Analog Sticks הרבה יותר נכון. הרי ברוב המשחקים אנחנו נשתמש נונסטופ בסטיק השמאלי ובמקשים הימניים, כך שלמקם אותם בקו ישר לאצבעות שלנו זה הרבה יותר נכון מאשר לקפל את האצבעות בצורה א-סימטרית בכדי לגשת לכל מה שצריך. השלט מתאים גם למי שיש ידיים גדולות, יתרון להר אדם כמוני. השלט עצמו מגיע עם חספוס מסוים מאחורה - יש מי שיגיד שהוא לא נעים בכלל ויש מי שיאהב אותו. אני עוד חלוק בדעותי עד היום. הכפתורים בולטים החוצה, בניגוד ל-PS4 שהם שטוחים וההרגשה של הבקרים של שתי הקונסולות די טובה. אם כי אני קצת מתקשה להשאיר שתי אצבעות על הטריגרים וכפתור הגב של ה-One S ולכן אני משתמש מדי פעם רק באצבע אחת.

כפתורי ההדלקה של שניהם נמצאים במיקום שקשה להגיע אליו בזמן משחק. בין אם זה בין שני ה-Sticks של ה-Dual Shock של סוני או בצד הצפוני של השלט של מייקרוסופט. למרות זאת, בסוני מדי פעם חברים הצליחו איכשהו ללחוץ על כפתור ההדלקה שזרק אותנו מאמצע קרב ב-Mortal Kombat למסך הראשי. סוני השכילו לכלול סוללה נטענת (לא נשלפת) בתוך הקונטרולר שלהם, מייקרוסופט מוכרת ערכת טעינה בנפרד.

מנצחת: Xbox One S 

חווית המשתמש:

זמן ההדלקה של שתי הקונסולות הוא לא מהיר במיוחד, גם במצב שינה. ה-UI של סוני, גם השנה, לא אינטואיטיבי ומאוד איטי (בעיקר החנות וכל מה שקשור לגישה לאינטרנט). ה-UI של מייקרוסופט עלול לבלבל, אך כל מי שמשתמש בווינדוס (כולנו בערך) יוכל למצוא את מה שהוא רוצה די מהר. 

קונסולת ה-Xbox One S מציעה מערכת Media Center מלאה, כולל כניסת HDMI לממיר. היא גם מסוגלת להתחבר אליו ולשלוט בו ובעצם מציעה המון למי שרוצה מערכת שתשלוט לו על הסלון. לעומת זאת, המערכת הזו לא תומכת ב-CEC (שליטה על טלוויזיה דרך HDMI ולהיפך, כך שניתן להדליק ולכבות את הטלוויזיה ולהשתמש בשלט שלה בכדי לשלוט בXbox) אך ה-PS4 כן. בחירה קצת תמוהה ביחס לכך שמייקרוסופט מנסה לשלוט בסלון.

ה-PS4 Slim לא כולל בתוכו חיבור SPDIF לאודיו. בחירה מאוד מעצבנת. למזלי, הטלוויזיה שלי תומכת ב-SPDIF OUT כך שאני יכול לשרשר אותה לרסיבר שלי. ה-One S כן כללו, כיאה למערכת בידור לסלון, חיבור SPDIF.

מנצחת: Xbox One S

משחקים:

גולת הכותרת של שתי הקונסולות - המשחקים שלהן. בעוד סוני בשנה-שנתיים האחרונות קורעת אותנו עם משחקים אקסקלוסיביים מטורפים והם הסיבה שאני בעצמי קניתי PS4. משחקים כמו The Last of Us, Horizon Zero Dawn וכמובן God of War שקיבל ציונים מושלמים מכל פינה בגלקסיה (גם אצלנו). על זאת, עוד המון משחקים בדרך, Detroit: Become Human המעניין וספיידרמן של Insomaniac שעלול לתת לנו חוויה טובה מאיש העכביש בדרך. 

מייקרוסופט "קצת" נכשלים עם האקסקלוסיביים שלה. Sea of Thieves של Rare לא הצליח לספק את הסחורה, בלשון המעטה (אוי לכם מי שמתווכח איתי ש-Play Anywhere זה לא אקסקלוסיבי) ועבר המון זמן מאז Halo 5 ו-Gears of War 4. בשבוע הבא נקבל את State of Decay 2 שגם אליו לא מחכים יותר מדי אך אולי הוא יעזור למעמדה של מייקרוסופט.

אך מייקרוסופט כן מנצחת בכמות המשחקים ובגישה אליהם. כל כותר של Xbox 360 ששוכב אצלכם בבית ומעלה אבק יעבוד גם על ה-One S וכך גם כל הספריה הדיגיטלית. זה משאיר אותנו עם משחקי אקסקלוסיב מצוינים כמו כל סדרת Halo ו-Gears of War ובכלל, מייקרוסופט השיקה לא מזמן את שירות Game Pass שנותן גישה למאות משחקים בתשלום חודשי לא גבוה, כך שאם יש לכם תקציב מוגבל ולא בא לכם לשבת על משחק אחד כל פעם ה-Game Pass הוא פתרון מצוין. כרגע הוא כולל גם את Halo 5, Gears of War 4 ואת כל המשחקים האקסקלוסיביים שמייקרוסופט משיקה, גם אם הם לא הכי מוצלחים. כלומר, Sea of Thieves? יהיה לכם. State of Decay 2? נמצא בפנים. יתרון אדיר למייקרוסופט.

כמו כן, מצאתי כי אם יש ילדים בבית אז הספריה של ה-PS4 לא מהווה פתרון כלכך טוב. עם ה-Game Pass של מייקרוסופט אפשר לקבל גישה למאות משחקים לילדים, כמו Viva Pinata האלמותי. גם אם יש לכם בנות זוג שמעדיפות משחקים פחות כבדים - חברתי ואני מאוד נהנינו מ-Kameo, משחק השקה של ה-360 שניתן לשחק ב-Coop.

המנצחת: תלוי באדם. רוצים אקסקלוסיביים חדשים ומדהימים? PS4. יש לכם ילדים בבית או שאתם בעניין של Coop וכמות אדירה של משחקים? Xbox One S.

אונליין:

יורים אחד בשני ב-Call of Duty? אוהבים להפליג בים ביחד? Fortnite זו אהבת חייכם? הקונסולות כבר מהדור הקודם עושות הכל כדי לבלוט באונליין. 

שתי הקונסולות מתנות את האונליין בתשלום חודשי זהה אך אחת מהן מתבלטת על השניה בטירוף: ה-Xbox One S. בעוד ה-UI של סוני מאוד לא נוח, מייקרוסופט מצליחים להביא משחקי מולטיפלייר טובים לקונסולה שלהם. מ-Gears of War ו-Halo עד ל-PUBG. 

אחד היתרונות הגדולים של מייקרוסופט הוא קידום ה-Cross Platform שלהם. כלומר, שחקנים מה-PC יכולים לשחק עם שחקנים מה-Xbox. זה כבר עובד עם Rocket League, Fortnite ו-Sea of Thieves. הם גם פותחים את הקונסולה לאפליקציות אחרות ולאחרונה הם הכריזו על עדכון שמוסיף את Discord (תוכנת צ'אט קולית) לתמונה. אני משתמש נונסטופ בדיסקורד והשימוש בו ב-Xbox יעשה רק טוב.

מנצחת: Xbox One S

בישראל:

היחס בישראל לשתי הקונסולות הוא די מוזר. מצד אחד, מייקרוסופט מתרגמת את ה-UI שלה לחלוטין לעברית, תומכת בכמה שיותר אופציות בישראל ומקיפה פסטיבלים. מצד שני, ישפאר לא מקיימת פסטיבלים וה-PS4 כנראה לא יתורגם לעולם לעברית. אבל בדפי היד 2 רבים מתחננים להפטר מה-Xbox One שלהם לטובת PS4. ה-Playstation הוא כמובן מותג חזק מאוד בארץ, למרות שמייקרוסופט עשו חיל עם כניסת ה-360 לארץ והם באופן ברור לחלוטין המנצחים של הדור הקודם.

מנצחת: Playstation 4 באופן לא ברור

פיצ'רים מיוחדים:

ה-PS4 מציע, בנפרד אמנם, את ה-PSVR. במחיר של קונסולה + PSVR אפשר אולי לקנות ערכת Virtual Reality ל-PC, אך לא את המחשב עצמו. מה שסוני נתנה לנו זה את ערכת ה-PSVR הנגישה ביותר. היא גם עובדת עם בקרי ה-Move של הדור הקודם (מי שבטעות קנה אותם שיוציא אותם מהארון). המשחקים לא משכנעים עדיין, הגרפיקה ברמה מאוד נמוכה והקונסולה נלחמת להפעיל אותם - אך זו עדיין חוויה יוצאת דופן.

ה-Xbox מציעה, חוץ מה-Game Pass שדיברנו עליו, את ה-Play Anywhere. פיצ'ר זה נותן למפתחות המשחקים את האפשרות לפתח את המשחק פעם אחת והוא יעבוד בצורה זהה ב-PC וב-Xbox One. שיחקת Cuphead בסלון והחברה החליטה שזה יותר חשוב לצפות ביומני הערפד ואתה בטוח שאתה עומד סוף סוף להשמיד את הסירה הדפוקה הזו שיורה עליך? לך למחשב, עם אותו הקונטרולר של ה-Xbox One ותמשיך לשחק משם.

רבים סבורים כי האופציה הזו הורגת את ה-Xbox One, שכן, מה ההבדל בין קונסולה למחשב? את זה מייקרוסופט מנסה לטשטש - אין הבדל. רק שה-Xbox מגיע Ready to play ומחשב צריך להשקיע קצת יותר כסף ומאמץ בשביל להחזיק אותו. בעצם על שניהם ניתן לשחק את המשחקים ביחד. הזכרנו גם את ה-Cross Platform שעובד במשחקים הללו. מה שדי מוזר זה שמשחקים על PC לא דורשים תשלום (שירות Xbox Live Gold) אך כשעוברים ל-Xbox One מתבקשים לשלם.

לסיכום:

אין מנצחת ברורה באמת. כשהולכים לקנות קונסולה חדשה צריך לשאול שתי שאלות עיקריות: מי אני ומי הם חבריי. כלומר, אם אני שחקן שאוהב את המשחקים האקסקלוסיבים של סוני אאלץ ללכת על ה-Playstation 4. אם החברים שלי משחקים על ה-Playstation 4 כנראה שאצטרך לקנות אותו גם כדי לשחק איתם. אם אני לא מתעניין באקסקלוסיביים של סוני (כמו גם PSVR) והחברים שלי לא משחקים משחקים, כדאי ללכת על ה-Xbox שכן הוא יציע הרבה יותר משחקים ומחיר הקונסולה נמוך יותר, בטח ביחד עם ה-Game Pass.

אתם מוזמנים להתחיל את מלחמת הקונסולות הגדולה בתגובות בעוד 3, 2, 1...

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:32 06.05.2018 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    כתבה מצוינת, אני מאמין שהקרב הזה יקום וייפול (בדומה לדורות קודמים) על משחקים אקסקלוסיביים. זה נכון שההשוואה לא עסקה בגרסאות החזקות של שני המכשירים אבל חשוב לציין את זה כי בקרב במשקל כבד מיקרוסופט מנצחת עם הקונסולה היותר חזקה ועמידה - אבל כמו בדורות הקודמים (אני מתכוון בעיקר Xbox מול PS2 ומול Dreamcast) מה שעשה את העבודה זה המשחקים האקסקלוסיביים - הPS2 הייתה הקונסולה החלשה יותר מבין השלושה.

    יהיה מעניין מה יהיה בדור הבא ומה מיקרוסופט תעשה כדי לרכך את המכה.

    Switch PS4 PC Combo 4 life.

  2. 2

    15:24 06.05.2018 | 50smet 50smet

    הייתי מוסיף את The last of us part 2 שצפוי להגיע מתישהו. סיבה מספיק טובה בפני עצמו להעדיף PS4!
    ועוד לא דיברתי על Uncharted.
    סוני יודעים שיש להם קלפים כ"כ חזקים ביד ולכן הם מרשים לעצמם לחרבן על הלקוחות הישראלים ולא לתת פיתרון לתאימות לאחור,ממשק מקרטע וכו'. ברגע שמיקרוסופט יתעוררו ויתנו פייט במשחקים, אולי סוני יתחילו להשקיע ב'מסביב'...

  3. 3

    16:26 06.05.2018 | siegfried siegfried

    אני בהחלט מסכים עם שמואל ו-50smet, ולא כל כך מסכים עם הדעה שלך בפסקת ה"משחקים".
    שימוש חוזר במשחקים ישנים לא בהכרח מקדם את הקונסולה קדימה. אי אפשר להסתמך על ההצלחה של העבר בשביל להתקדם בעתיד.
    לפי מה שכתבת, סוני רצה קדימה עם אקסקלוסיבים חדשים, ומייקרוסופט קצת מדשדשת ומחפשת גימיקים שיפצו על המחסור באקסקלוסיבים. זה לא נשמע מהלכים של מנצחת.

    נ.ב: אין על PC.

  4. 4

    23:31 06.05.2018 | WarFox89 WarFox89

    אחלה כתבה אבל באתי רק להגיד ....PCMASTERRACE#

  5. 5

    09:11 07.05.2018 | Or.A Or.A

    אחלה כתבה, אך שחכת לציין את PS Now של סוני שמציעה בסביבות 500 משחקים למחשב ולסוני.

  6. 6

    10:36 07.05.2018 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    זה לא פעיל בארץ, לכן אין טעם לכתוב על זה. אם יעבוד יתווסף בפעם הבאה (PS5?)

  7. 7

    12:54 07.05.2018 | 50smet 50smet

    על אף החסרונות של הסוני בכל מה שלא קשור למשחקים עצמם, נראה שהציבור מצביע ברגליים
    http://www.vgchartz.com/article/272742/ps4-vs-xbox-one-vs-switch-global-lifetime-salesjanuary-2018/
    75.2 מיליון לPS4 לעומת 36 מיליון לאקס בוקס. נראה כמו קרב אבוד.
    סוני כנראה תמשיך לצפצף על הלקוחות שלה בשנים הקרובות...

  8. 8

       | פורסם ע"י