הרשמה

דעה: האם God of War יהיה משחק הדור של קונסולת ה-PlayStation 4?

שבוע לפני ההשקה, רן פורס את כל הסיבות שלדעתו יעניקו ל-God of War את תואר משחק הדור של ה-PS4

קבלו את כל הנתונים שבזכותם אין לי ספק ש-God of War הולך להיכנס לרשימת משחקי השנה שלי

אין ספק שלסוני יש היצע משחקים בלעדיים עצום בדור הנוכחי של ה-PS4. השילוב בין משחקים חדשים יחסית כמו Horizon Zero Dawn, Bloodborne, The Order 1886 וכו' לבין השקות חדשות בסדרות מצליחות כגון Uncharted 4, Infamous: Second Son, Persona 5 ואחרים גרמו להצלחה רבה בסוני. עכשיו, בואו נדבר על God of War.

מאז 2013, שבה הושק God of War: Ascension, לא ראינו כותר חדש בסדרה (מלבד הרימאסטר של God of War 3 ל-PS4). למרות שהיה משחק טוב מאוד באופן כללי, Ascension גרם לנוסחה הכללית של המשחק להרגיש מעט נדושה באותו הזמן. לאחר שהמשחק הצליח פחות במכירות מאשר קודמיו בסדרה וגרף מעט פחות שבחים, רבים תהו אם אי פעם נראה שוב את קרייטוס. בתור מעריץ גדול של הסדרה עוד מימי המשחק הראשון על גבי ה-PS2, אני מתרגש מאוד לקראת השקת המשחק החדש בסדרה עבור ה-PS4 שיכלול המון שינויים ביחס לקודמיו ויש לי הרגשה שהוא יכול להיות גם המשחק שיגדיר את דור ה-PS4 כולו. חשוב לציין שהטיעון הזה מתבסס על העובדה שאנחנו עדיין לא יודעים יותר מדי על כותרים חזקים אחרים שעתידים לצאת כמו The Last of Us: Part 2 ו- Death Stranding. לשני המשחקים האלה יש פוטנציאל ענק להצליח לפחות ברמה של God of War, אבל בואו נתרכז בסיבות שבזכותן מגיע ל- God of War לקטוף את התואר.

תצוגה גרפית

עם משחקים מרהיבים כדוגמת Uncharted 4 ו- Horizon Zero Dawn, באמת קשה לומר אם God of War יכול להתעלות עליהם באופן משמעותי מבחינה גרפית. אבל, מהסרטונים ששחררה Sony Santa Monica לאורך הזמן, ניתן לראות שהמשחק נראה פשוט מדהים, אפילו על ה-PS4 הבסיסי. כמובן שבעלי קונסולת ה- PS4 Pro יזכו לשדרוג גרפי משמעותי יחסית. בנוסף, כל המפלצות והדמויות שאת חלקן התרגלנו לראות יהיו חיות ומציאותיות יותר מתמיד. דוגמאות לכך ניתן לראות בכל סרטוני המשחקיות שפרסמה Sony Santa Monica בחודשים האחרונים, כמו למשל רמת פירוט גבוהה ומודלים של מפלצות שנראות כאילו הן ממש עוד רגע יוצאות מהמסך. סוני עשתה עבודה פנטסטית כשהציגה את המשחק לקהל וקשה להכחיש את העובדה שהוא אחד מהמשחקים היפים ביותר של הדור הזה, בדומה להצלחה של The Last of Us בתקופת ה-PS3.

העומק בדמותו של קרייטוס

כמעריץ God of War, אני יכול לטעון במשך שעות שקרייטוס הציג רגשות מאוד מורכבים במשחקי God of War הקודמים, אלא שהתכונות העיקריות והכמעט בלעדיות שהיו לו הן כעס וזעם. כעת, קרייטוס האב מציג שינויים גדולים באופי שלו ונראה שהסיפור יכול להפוך להיות חוויה אישית מאוד בפרק זה של הסדרה. בטריילר המשחקיות מ- E3 2016, שבו קרייטוס מראה לבנו אטריוס איך לצוד, ניתן לראות שהוא חש מעט תסכול מהכשלונות של בנו, אך מצד שני, הוא גם מרוסן יותר ושומר על איפוק. בחלק הזה אפשר לראות פיתוח של אופי הדמות של קרייטוס המעט פחות זועם. בצורה כזו, יוכלו להתחבר אליו שחקנים ותיקים וחדשים לסדרה כאחד. בנוסף לכך, הסיפור עשוי להיות מאוד אמוציונאלי, אך גם מלווה בהמון רגעי "וואו" שבהם קרייטוס יקרע את המפלצות הנורדיות לגזרים.

משחקיות, קרבות ומיקום

בעוד שעושה רושם ש- God of War ייצמד לשורשי ה- hack-and-slash שלו, נראה שהמשחק בהחלט עבר המון שינויים. התוספת של אטריוס יכולה להוסיף כמה אפשריות מדהימות לקומבואים בקרבות באמצעות הקשת שלו, זאת לצד המעבר של קרייטוס מזוג חרבות לגרזן בתור נשק. כל אלה מהווים שינוי מרענן למשחק – הוא עדיין נראה כמו ה- God of War שאהבנו עד היום, אבל הסגנון החדש ש- Santa Monica בנו במשך שנים מצליח להיטמע בו היטב.

שינוי המיקום מיוון לסקנדינביה (והמיתולוגיות עצמן כמובן) הוא השינוי הגדול מכולם. למיתולוגיה הנורדית יש כל הרבה מה להציע בהקשר לסיפורים, מקומות שבהם נבקר ומפלצות ואלים שבהם נילחם. דמיינו כיצד אתם נלחמים בלוקי, אל התכסיסים, או באל ת'ור (מדובר בהשערות, לא ספוילרים). האפשרויות הן עצומות במובנים של במי תילחמו או לאיזה קרבות בוס המשחק יזרוק אתכם. בואו נודה בעובדה, יש משחק אחר כלשהו שגרם להרג אלים להיות כל כך מציאותי וכיפי?

החוויה במלואה

בעידן שבו נרשמת עלייה בפופולריות של משחקי מולטיפלייר, חשוב לציין לטובה את כל אותם משחקי סינגל-פלייר ואת המפתחות שמקדישות את כל משאביהן כדי ליצור אותם, במיוחד את God of War ו- Santa Monica. כל הטיזרים שקיבלנו עד עכשיו דרך הטריילרים השונים מצביעים על כך שאנחנו הולכים לקבל את חוייות ה-God of War המקיפה ביותר עד היום. עם סיפור מבטיח, קרב שמעוצב מחדש לחלוטין, נשקים חדשים, דמויות חדשות ומיתולוגיה חדשה, עושה רושם ש-God of War הולך לתפוס מקום של כבוד ברשימת המשחקים המשמעותיים ביותר של דור ה-PS4.

לסיכום, עם כל הנתונים האלה אין לי ספק ש-God of War הולך להיכנס לרשימת משחקי השנה שלי. היום, שבוע לפני ההשקה הרשמית, ההתרגשות בשיאה. על הסיקור הרשמי שלי למשחק אני עובד בימים אלו והוא יבוא הרבה יותר מוקדם ממה שאתם חושבים. אאחל בזאת גם השקה מוצלחת למפתחים ולמוציאים לאור. ולמעריצים? אולי יש לכם לחכות עוד שבוע מהיום, אבל זה בהחלט ישתלם לכם...

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:15 13.04.2018 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    TL:DR: כן.

  2. 2

    19:12 13.04.2018 | siegfried siegfried

    איך הופכים דמות אקשן לדמות יותר דרמתית? פשוט תוסיפו לה זקן! זה עבד עם וולברין ועם מקס פיין אז זה בטח יעבוד עם קרייטוס.

  3. 3

    11:34 15.04.2018 | MisterM MisterM

    נשמע משחק ממש טוב
    אך לא אקנה בגלל שלא מתחבר לGOW

  4. 4

       | פורסם ע"י