הוא אולי לא מה שאתם מצפים ממשחק אימה, אבל הוא שווה שתסתכלו עליו
גישה מוקדמת למשחק נתנה לנו ע"י Wired Productions, תודה רבה!
משחקי אימה הם תמיד חוויה מעניינת, גם אם מדובר במשחקים שידאגו לעשות ג'אמפסקיירים בכל פינה אפשרית במשחק, דבר שנעשה יותר תדיר במשך השנים עם משחקי אינדי כאלה ואחרים, בעיקר אלו שהושפעו מ-Silent Hills, יש לא מעט משחקים שבאמת מנסים לספר עלילה מעניינת בשילוב עם פאזלים ומכניקות מעניינות שישאירו את השחקן על הרגליים בכל עת. הרבה מהמשחקים האלה נחשבים לא מעט מהפעמים כסימולטור הליכה, אבל כל עוד לסימולטור הליכה יש משהו נוסף להציע, אני בהחלט אהיה בתור על מנת לראות מה יש למשחק להציע עבורי, למזלינו קיבלנו גישה מוקדמת למשחק שממש עונה על הדרישות האלה, אז בואו ואספר לכם קצת על הזמן שלנו עם Karma: The Dark World.
חקירה צולבת והצלבת ראיות
הדמו שקיבלתי גישה אליו הוא דמו של כשעה עד שעה וחצי, כמובן שזה יהיה תלוי בעיקר בכמה מהר אתם מסוגלים לפתור פאזלים שונים ולמצוא רמזים על פני החלק שפתוח עבור הדמו. המשחק מתרחש בשנת 1976 בעולם שונה מהאחד שבו אנחנו חיים, העלילה שלו היא דמיונית לחלוטין, כאשר האקספוזיציה של המשחק מראה לנו שללא מעט אנשים בעולם יש ראש בצורת מסך טלוויזיה שמציג פרצופים שונים. העולם עצמו נשלט בידי ארגון לוויתן (Leviathan Corp), ארגון שמשליט סדר בעולם בעזרת השגחה קפדנית על כל עובדיה ובעזרת סימום של עובדיה על מנת להוציא מהם את כלל התועלת שהם יכולים להפיק.
המשחק שם אותנו בנעליו של דניאל מקגוברן (Daniel McGovern), סוכן ROAM (שהמשמעות לכך עדיין לא הוסברה לנו כל כך) מטעם ארגון לוויתן, דניאל נקרא למכון ווינסטון (Winston Institute) על מנת לחקור את המקרה המשונה של פקיד הדואר במקום, שון מנדז (Sean Mendez). החקירה מתחילה כמו כל חקירה רגילה כאשר אנחנו נתחיל לחפש כל מידע אפשרי במשרד, ולאט לאט יהפוך למסע אימה פסיכולוגי במכון עצמו על מנת לגלות מה קרה בלילה הקודם ולהבין מה גרם לשון להפסיק לעבוד בצייתנות למעסיק שלו, מה הוא ראה שערער אותו ומה קרה לשון מנדז? לאן הוא נעלם?
סגנון טיפה אחר לאימה
שעת המשחק שקיבלתי מציגה לנו קצת אימה, אין בה הרבה ג'אמפסקיירים ובעיקר אימה פסיכולוגית, על הקיר יופיע הכיתוב "אל תסתכל אחורה" אבל מאחורה? אין כלום, יש לדמו גם חלק יחסית קצר שאמור לספר טיפה יותר על שון עצמו ומזכיר ממש משחק אימה אחר בשם Devotion, כאשר דניאל יחקור חלק אחד של החדר וכאשר הוא יסתובב חזרה, הבובות ישבו בתנוחה שונה לחלוטין לזאת שבה הם ישבו רק שניה לפני כן. אני יכול להעריך אימה פסיכולוגית כשהיא עשויה לא רע, היא גורמת לתחושת אי נוחות, אבל היא לא באופן כוחני גורמת לשחקן לקפוץ בכיסא בחוסר נוחות, עד כה, מדובר בחלק שעשוי באופן די מרשים.
המשחק, מעבר להיותו משחק אימה פסיכולוגית, הוא משחק פאזל לכל דבר ועניין, המשחק יזרוק על השחקן מהר מאוד דלת שנצטרך לעקוף, אבל הדרך לעקוף אותה היא לא כל כך ישירה כשנצטרך למצוא את הדרך פנימה והחוצה בצורות שונות על מנת להמשיך לחקור את המכון שאליו הגענו. לדמו שקיבלתי יש מספר פאזלים, בזמן שמצאתי את הפתרון עבור הפאזל המרכזי של הדמו על מנת לגלות מה קרה במכון בלילה לפני ההגעה של דניאל, ראיתי חלק של פאזל נוסף עם מכניקה דומה שלא הצלחתי להבין מה הפתרון עבורו או אם חסרים לי רמזים אחרים שנמצאים במשרד.
אני אציין לסיום עוד דבר אחד וזה הכיוון האומנותי של המשחק, ואני חושב שמדובר בסגנון שהוא יחסית ייחודי, משחקים שמתרחשים במאה הקודמת וברמה מסויימת אפילו עם סגנון מעט סייברפאנקי אימתי אינם חדשים, המשחק הראשון שרציתי לבצע השוואה אליו הוא לא אחר מ-Observer של Bloober Team, אבל אני חושב שלצוות של Karma יש כמה רעיונות סופר מקוריים שלא ציפיתי לראות במשחק בסגנון, הקטע של הפרצופי מסכים בכלל הצליח לתפוס אותי, יש במשחק הזה גם אמירה אומנותית טובה ואני לא יכול לחכות לראות עוד מהמשחק המלא.
נכון לעכשיו עדיין אין לנו תאריך שחרור למשחק המלא, הוא זמין ל-Wishlist ב-Steam, אז כל מה שנותר לקוות זה שבקרוב נוכל לראות ולגלות עוד פרטים בנוגע למשחק והשחרור המלא שלו. אם מה שכתבתי פה הצליח לעניין אתכם, אשמח שתכנסו לדף המשחק ותעשו לו Wishlist, מדובר במשחק של צוות קטן בשם Pollard Studio שמורכב מלא מעט יוצאי תעשייה עם חזון שאני באמת מאמין שיש להם משחק מעניין בידיים.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*
תגובות
1
| פורסם ע"י