הרשמה

ביקורת: The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom - הדהוד מלכותי

אחרי קרוב לארבעה עשורים שלמים בהם הצילו אותה, זלדה זוכה בפעם הראשונה אי-פעם להיות הגיבורה שמצילה את היום. האם מדובר בנוסחה חדשה ומוצלחת?

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 26/09/2024

עכשיו דממה, זלדה על הבמה

Echoes of Wisdom היה ועדיין נשאר אחד מהמשחקים שהכי חיכיתי להם ב-2024, וכבר מהרגע הראשון שהוכרז היה לי ברור שזה הולך להיות משחק שהולך לחלק את האינטרנט לשתיים: אלה שממש בעד הרעיון של לשחק את זלדה עצמה, ואלא שהיו רוצים שהסדרה תמשיך לדבוק למקורות שלה ותיתן לנו עוד הרפתקה מרגשת בכיכובו של לינק האהוב. אז אחרי לא מעט שעות בהיירול ובתוך נעלייה של אחת הנסיכות האהובות ביותר בעולם משחקי המחשב, הנה כל מה שחשבתי על The Legend of Zelda: Echoes of Widsom!

שמה איפור ויוצאת להילחם

Echoes of Widsom (או כפי שייקרא מעתה ועד סוף הביקורת EOW) מתחיל באותה סצנה הירואית בה לינק מצליח להציל את הנסיכה זלדה, רק שהפעם זה קורה שנייה לפני שהוא נשאב אל תוך קרע בין-ממדי ונעלם. אותו קרע מצטרף לשורת קרעים המתפשטים בחלקים שונים של ממלכת היירול (Hyrule) הגובים לא מעט קורבנות, ובהם כמה מהאנשים הקרובים ביותר לנסיכה. כעת נאלצת זלדה לצאת למסע ברחבי כל הממלכה במטרה להציל אותה על כל יושביה, תוך שהיא מנסה להבין מי הגורם שפותח את אותם קרעים ואיך אפשר לעצור אותו.

אם אני צריך לסכם את העלילה של המשחק במשפט, אציין שמדובר בסך הכל בביצוע פשוט למדי ואפילו צפוי מאוד, ואפילו שאישית לא מצאתי את עצמי מתלהב ממנו יותר מידי בהשוואה לעלילות של משחקי עבר בסדרה, לא מדובר בהכרח בנקודה בעייתית או חלילה שלילית. הסיפור מקשט באופן נהדר את עולם המשחק, וחלק מהדמויות שבו ללא ספק יעלו לכם חיוך על הפנים, בייחוד אם אתם מעריצים ותיקים של הסדרה ומכירים לא מעט מהפלגים/עמים שהממלכה של היירול מאכלסת - החל משבטי ה-Zora ועד הממלכה העתיקה של מדבריות Gerudo, כולם כאן.

ישנן גם כמה דמוית חדשות שמצטרפות אלינו למסע, ובראשן כמובן עומד טריי (Tri), ישות קסומה וצהובה המעניקה לזלדה את הכוח לזמן "הדים" (Echoes), שהם למעשה העתק של מפלצות וחפצים שונים בהם זלדה נתקלת לאורך המסע שלה. לאורך כל ההרפתקה שלנו נשתמש באותם הדים על-מנת להתמודד עם האתגרים השונים בהם ניתקל, ובהם מבוכים מאתגרים (חלקם אפילו מאתגרים מאוד), קרבות נגד מפצלות ובוסים וכן שלל פעילויות שונות בהן נוכל לקחת חלק (מירוצי סוסים, קטיף מנגואים ועוד). זלדה זוכה להשתמש בעוד כמה יכולות חביבות במהלך המסע שלה, בהן יכולת להפוך לגרסה כחלחלה של לינק שתאפשר לנו להפוך לגיבור האהוב לזמן מוגבל, יחד עם יכולת להשתמש בטריי על מנת להזיז חפצים מסוימים ממקום למקום.

ארגז חול ושמו היירול

אחת מנקודות המפתח של EOW היא העובדה שבדומה ל-Tears of the Kingdom, גם כאן מילת המפתח היא חופש פעולה מלא - ממלכת היירול של EOW היא למעשה ארגז חול של ממש בו אתם יכולים לזמן בכל רגע נתון איזה הד שאתם רוצים מתוך בנק ההדים שלכם, מה שמאפשר לכם לבחור באופן אישי ובלעדי את הדרך שבה תתמודדו עם אתגר מסוים במהלך המשחק - החל מיצירת גשר באמצעות מיטות/קופסאות ועד שימוש בעכבישים בשביל לעלות על קירות - ישנם 127 הדים שונים שתוכלו לאסוף, ושימוש בכל אחד מהם פותח לכם אינספור אפשרויות. ישנם גם המון מקרים בהם תגלו ששימוש בשני הדים שונים בו-זמנית יפתח לרשותכם דרך חדשה להתמודדות עם אתגרים בצרוה שאפילו לא חשבתם עלייה, וכמובן שישנה את אפשרות לשלב בין הדים לבין הכוח של טריי להזיז חפצים, שזה לבד מצליח לפתוח עוד לא מעט אופציות. היצירתיות וחופש הפעולה הזה הוא ללא ספק הנקודה החזקה ביותר שיש ל-EOW להציע, משחק שאפשר למתג בקלות כאחיו הקטן והדו-ממדי של Tears of the Kingdom, כך שאם אהבתם והתחברתם לסגנון המשחק הזה אפילו קצת, צפו לקבל גם כאן לא מעט רגעים של הנאה צרופה.

זה זמן טוב לציין לטובה גם את הגודל של העולם - עבור משחק זלדה דו-ממדי, זהו ללא צל של ספק אחת מהגרסאות המרשימות והמפורטות ביותר שידענו עבור ממלכת היירול - כל אחת מסביבות המפה השונות מעוצבות בקפידה, ואפילו שהרוב המוחלט של הסודות שנחשוף והפרסים שנקבל בעבור השתתפות בפעילויות לא מתגמל באופן מרשים במיוחד (רוב הזמן פשוט נקבל רופי או איזה חפץ בסיסי ודי שכיח בנוף), עדיין כיף מאוד להסתובב בעולם ולגלות אותו. ישנה אפילו אפשרות להכין שייקים במשחק שיפתחו לכם אפשרויות ריפוי שונות ואת היכולת להכין שייקים שיעניקו לכם חסינות בפני אלמנטים שונים (ממש כמו שכבר יצא לנו לחוות בזכות מערכות הבישול של Breath of the Wild ו-Tears of the Kingdom), אם כי אישית השתמשתי בה בעיקר במקרים בהם הייתי צריך חסינות בפני חום/קור גבוה ופחות בשביל ריפוי - בשביל ריפוי עמד לרשותי כמובן הד המיטה, מי שכבר שיחק ודאי יבין.

ההד ששיגע אותי

תרשו לי להיות קצת מכבה מסיבות כי חשוב לי לציין שאפילו שכל החופש פעולה המהדהד הזה נהדר, יש גם כמה נקודות שליליות. הנקודה השלילית הגדולה ביותר כאן לדעתי היא הדרך שבה אנחנו מנהלים ומזמנים את ההדים. נינטנדו הציגה לנו כאן תפריט בסגנון רשימה ממנו נוכל לבחור את ההד שבו נרצה להשתמש, זאת בניגוד די תמוה לטבלה שהוצגה לנו עם Tears of the Kingodm בכל הקשור לבחירה וניהול של ה-Zonai Devices שהייתה יחסית נוחה. בחזרה ל-EOW - כניסה לאותו תפריט הדים תעצור את המשחק לחלוטין ותאפשר לנו לבחור את ההד שנרצה, אבל החלק הבאמת בעייתי כאן הוא העובדה שאנחנו מתמודדים עם רשימה, רשימה שיכולה לכלול כאמור לא פחות מ-127 הדים שונים, מה שאומר שסביר להניח שיקרה לכם לא מעט פעמים שתעברו על הרשימה הזו הלוך ושוב בשאיפה למצוא את ההד שאתם רוצים, דבר שאני לפחות מצאתי מאוד מעיק. ראוי לציין שנינטנדו ניסתה לגשר על הפער הזה באמצעות הוספה של סננים המאפשרים לכם לשנות את סדר ההופעה של ההדים השונים במספר דרכים (ההד האחרון שהשתמשם בו, עלות של הד וכו'), אבל זה עדיין לא באמת פותר את כל נושא התפעול של הרשימה, כשרוב הזמן הרגשתי שכניסה ויציאה מהרשימה הזו פוגמת מאוד בזרימה הכללית של המשחק. לדעתי נינטנדו הייתה צריכה ללכת כאן על מסך בתצורת טבלה, או אולי לאפשר לנו בנוסף לסמן "אהבתי" על הדים מסוימים כדי לסנן את הרשימה לפיהם.

הנקודה השלילית השנייה שיש לי עם ההדים היא העובדה שהם פוגמים מאוד ומשנים מאוד את דרך הלחימה הקלאסית שידענו במשך ארבעת העשורים האחרונים עם משחקים אחרים בסדרה האהובה הזאת, שכעת הופכת בחלק מהפעמים לקרב פוקימונים לא מוצלח. תתכוננו ללא מעט פעמים בהם תזמנו הד של מפצלת כלשהי ותנסו לגרום לו להילחם עם המפלצת שעומדת מולכם, רק כדי שתגלו שאותה מפלצת מהירה יותר מההד שלכם, מה שיצריך אתכם להיכנס לרשימת ההדים המעיקה שוב על-מנת שתוכלו לנסות ולאתר הד אחר שיתאים למצבכם הנוכחי. אני אולי אצא כאן קצת הרבה בכיין אבל באמת שהיו מקרים שרציתי לתלוש לעצמי ולזלדה את השערות מרוב שזה היה מעצבן. חשוב לי להגיד שאני מבין את האנשים שעפים על מכניקת המשחק הזו ועל העובדה שהיא מאפשרת לשחקן חופש פעולה מלא - אני גם בעד יצירתיות ומתן חופש פעולה מלא לשחקן כל עוד זה עשוי נכון, אבל כאן יש מקרים שזה פשוט נופל בין הכיסאות ומרגיש מאוד מתסכל.

הכל כאן כל כל יפה, כל עוד לא נופלים הפריימים

EOW עושה שימוש באותו מנוע שהוצג לנו עם The Legend of Zelad: Link's Awakening, שהיה משחק נהדר שסבל מלא מעט בעיות ביצועים, מה שגרם לי לקוות ש-EOW יקבל טיפול טוב יותר שלומד מטעויות העבר ובכך מציג לנו חווית משחק חלקה ומותאמת יותר. בפועל מה שקורה עם EOW הוא שהמשחק רץ יותר טוב בהשוואה ישירה ל-Link's Awakening, אבל גם כאן עדיין ישנם מקרים בהם המשחק סובל מנפילות פריימים, בייחוד במצב משחק נייד שם זה מורגש הרבה יותר, וזה פשוט מבאס ואפילו מעצבן כי זה רק אומר שנינטנדו לא באמת טרחה לעשות שיפורים מהותיים עם המנוע שלה בין הזמן שחלף בין Link's Awakening ל-EOW.

אבל כאמור, מדובר בנפילות פריימים הרבה יותר נדירות ביחס למשחק הקודם שרץ על המנוע הזה, ואם אני אשים אותן בצד, בכל מה שקשור לגרפיקה ונראות כללית, אחזור לחלק מהתשבוחות שחילקתי בתחילת הביקורת ואציין שקשה שלא להשלים עם העובדה ש-EOW הוא אחד המשחקים הצבעוניים והיפים ביותר שקיבלנו מנינטנדו בשנים האחרונות. אני אישית מאוד אוהב את הנראות הכללית של EOW, וכל מודל שהמשחק הזה מציג נראה נהדר. זה כמובן מצטרף לפסקול המעולה של המשחק, שמנעים את זמננו בצורה איכותית יחד עם מנגינות מוכרות וחדשות כאחד.

השורה התחתונה

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom לקח על עצמו הימור די גדול כשהחליט לנטוש חלקים גדולים מהנוסחה המנצחת של משחקי זלדה, אבל התוצאה היא משחק יצירתי, מהנה ומיוחד מאוד, שמצליח איכשהו להתברג כאחד מהמשחקים הטובים ביותר של הסדרה האהובה. באותה נשימה, נפילות ביצועים קלות וחוסר נוחות בכל הקשור לשליטה בהדים יכולה מעט להעיק, כך שלא מדובר בביצוע מושלם כמו שקיוויתי שהוא יהיה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • עולם המשחק מהנה ויפייפה
  • חווית החקר משובחת
  • יצירתיות בשיא הודות למערכת ההדים

הרע

  • ניהול ובחירת ההדים יכול להיות מאוד מתסכל
  • התגמול שנקבל מהחקר לרוב לא באמת מרגש
  • נפילות פריימים, בעיקר במצב משחק נייד

והנסיכה:

  • זה שיש לה שמלה לא אומר שהיא עדינה ונינוחה, זלדה כאן לעשות בלאגן!
רועי האן - כתב תוכן

רועי האן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5, Nintendo Switch, Steam Deck, 3DS, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב קוויקסקופ במפה Rust של MW2 המקורי

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Metal Gear Solid 3

כשאני לא משחק אני: מרכיב איזה מחשב כנראה

מסר לעולם: צב ים זה צב עם פיצ׳ר

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:14 06.10.2024 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    אחלה ביקורת האם לדעתך המשחק מועמד למשחק השנה ?

  2. 2

    20:25 06.10.2024 | רועי האן - כתב תוכן רועי האן - כתב תוכן

    היי, תודה!
    יהיה מועמד בוודאות, לגבי זכייה, יש לו סיכוי לא רע בכלל, אבל התחרות השנה לא קלה. מקווה שיזכה לכבוד הראוי לו ובאיזה פרס מגניב, אבל זה לא יהיה משחק השנה שלי.

  3. 3

       | פורסם ע"י