הרשמה

ביקורת: אגתה: לאורך כל הדרך (פרקים 1-4) - ליל כל הקדושות

הסדרה הבאה של מארוול היא הפרוייקט הכי מעניין של הסטודיו בדיסני+ זה שנים - בעיקר כי היא בוחרת אופי מובהק וחוגגת אותו נהדר אך באופן מקרטע

תאריך השקה: 18/09/2024

זהו זמן המכשפה

גישה מוקדמת לסדרה ניתנה לנו ע"י דיסני ישראל, תודה רבה!

תנו לי להיות ברור איתכם כבר מההתחלה - אני מאוד אהבתי את היקום הקולנועי של מארוול עד "הנוקמים: סוף המשחק", משם היו עליות ונפילות אבל אני פתוח לקאמבק שלו בכל סרט חדש שיוצא. כמעט את כל סדרות הדיסני+ של מארוול שנאתי, לא הייתה לי שום תקווה באף אחת מהן ואיכשהו רובן עדיין איכזבו אותי (את האלה שהצלחתי לסיים, אם להיות כנה חלק משם היה לי פשוט לא מעניין בכלל). מהנקודת מבט הפסימית הזאת, הגעתי ל-Agatha All Along, שסקרנה אותי קצת יותר בזכות כמה ליהוקים מעולים וטריילר ראשון נחמד אך לא מספיק כדי להגיד שהיו לי ציפיות ממנה. כנראה שהמכשפה הזאת באמת אמיתית - כי כמו קסם ארבעת הפרקים הראשונים שלה יצרו לי עניין להמשך, ברמה שלא יכולתי לדמיין לפני. היא לא חפה מבעיות והיא ללא ספק תהיה יותר מושכת לקהל יעד מסוים, אך גם כמי שהוא לא הקהל יעד הזה אני יכול להגיד שביחד עם אגתה, גם החיוך ילך איתכם לכל הדרך.

פרסיליה ג'קסון

הדבר הכי מרענן בפרוייקט הזה של מארוול הוא שמהרגע שהעלילה נפתחת באמת הסדרה מאמצת אופי מובהק וברור שהופך אותה לשונה מכל שאר סדרות הדיסני+ האפורות והבאנליות של מארוול. לא מדובר בגימיק חמוד (שקצת עבד) כמו השחור לבן ב-Werewolf by Night, אלא בבחירה מהבסיס שכל פינה בסדרה תיהיה באופי של סדרת נוער סטייל פרסי ג'קסון עם טוויסטים למבוגרים, נגיעות אימה וחגיגה להט"בית בסגנון פרסיליה מלכת המדבר. היה חשוב לי לפתוח את הביקורת דווקא בדגש על האופי - כי העלילה לא מתקדמת מספיק בארבעת הפרקים ומרגיש לי שרובה ספויילרים. הסדרה נפתחת במחווה לפתיחה של "וונדה-ויז'ן" על מחווה לסדרות משטרה סקנדינביות (היי לאלן וייק 2) אך עוברת הרבה יותר מהר למנה המרכזית שלה - והוא המתח הספק מיני ספק סתם בין שתי שחקניות ענקיות שבאו לעשות כיף חיים עם קתרין האן (Kathryn Hahn) שחוזרת כאגתה ואוברי פלזה (Aubrey Plaza) שמשחקת מכשפה אחרת.

אני לא מגזים כשאני אומר שגם כשפלזה לא הייתה על המסך המתח ביניהן עדיין החזיק את הסדרה, ואני כבר מחכה לראות לאן הקשר הזה יתפתח כי בנתיים כל שיחה או החלפת מבטים הוציאה ממני או צחוק או עניין. מן הסתם שלא מדובר בעלילה המרכזית, אך שוב - התחום הזה מרגיש לי ספויילרים אז אתן תקציר קצר. אגתה, חסרת הכוחות, מאגדת סביבה חבורה של מכשפות ובן נוער מעריץ נלהב למסע נועז אל עבר ה-Witches Road שבסופו מובטח להן כוחות. המסע עצמו בנוי בצורת סדרת נוער פשוטה, עם מקומות שמדגישים חלקים באופי של החברות למסע וחידות לפתור. על הנייר מדובר במתכון מנצח, אך הסדרה מפשלת לדעתי בקצב בה העלילה מתפתחת וזה הכי מורגש בתחום מאוד קריטי. כל ארבעת הפרקים, כולם כולל כולם, נפתחו בצורה חסרת אנרגיות ובקצב הרבה יותר איטי משאר הפרק. זה מאוד בעייתי כי זה הטעם הראשון שתקבלו ממנה, וחסרי קשב לגמרי יכולים לעזוב את הפרק רגע לפני שהוא הופך לכיפי - וחבל כי זאת לא הבטחה ריקה, הרוב המוחלט של הסדרה מהנה. מאוד.

אומרים השטן לובש פרדה אבל היא מכשפה עם סטייל שעוקץ

אז, חוץ מההופעות והעלילה המצויינת שנכתבה לדמויות של האן ופלזה, מה הופך את הסדרה לכל כך כיפית? ובכן, בידיוק כמו ונסדיי הסדרה מנסה ללכת על קו זהב שבין סדרת נוער לבין תוכן שיתאים לקהל קצת יותר בוגר. היא לא עושה את זה באופן מושלם ולעיתים קרובות נופלת מהחבל, אבל כשהיא עליו היא נהדת. הדיאלוגים במקום, העוקץ של אגתה והדמות של אוברי פלאזה מדויק וההומור עובד. כל הדברים האלה לחלוטין עושים פאן סרביס לקהל היעד הברור של הסדרה, אך הם לא צורחים על שאר הקהל והולכים על קו זהב אחר בדומה לאיך שביטלג'וס ביטלג'וס לדוגמה הצליח להיות מוזר מבלי להרחיק קהל רחב (אם כי הוא עושה את זה יותר טוב). בכל שאר הפרמטרים - הסדרה נופלת מהחבל, וזה קורה בעיקר כי עבודת ההפקה לוקה בחסר לטעמי.

כסדרה שמתיימרת לספר סיפור צבעוני (גם שחור וגותי יכול להיות צבעוני ורק לפני רגע הוכיחו לנו את זה) ויצירתי על מכשפות, הסטים שלה יותר מדי בנאליים מה שמשאיר את כל הפוקוס על הדמויות. כשהוא על הדמויות המרכזיות (אגתה, פלזה והילד אותו משחק ג'ו לוק (Joe Locke)) הכל טוב, כי גם כשהדיאלוגים שלהן לא להיט הן משלימות בהבעות פנים - אך כשזה שאר הדמויות והדיאלוגים לא משהו בכלל הסדרה קצת מתפרקת. יצא לי לא מעט להתקשות להשאר מרוכז בכמה שיחות או בכמה אירועים ובאמת שניסתי להתחבר לכל הדמויות - כי הסדרה עושה הרבה כדי שגם מישהו ציני כמוני שמאס בניסיונות הכושלים של מארוול בטלוויזיה יאהב אותה, ומצליחה ברובם.

השורה התחתונה

ארבעת הפרקים הראשונים של Agatha All Along עשו מה שסדרה של מארוול בדיסני+ לא עשתה אצלי שנים - וזה לרצות לראות את ההמשך. הם לא מושלמים ובנויים בקצב לא טוב, אבל האופי החזק של הסדרה ובעיקר איך ששתי הבנות המרכזיות חוגגות אותו ישימו עליכם כישוף הנאה לאורך רוב הדרך.

שני הפרקים הראשונים של "אגתה: לאורך כל הדרך" זמינים עכשיו לצפייה בדיסני+!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10

הטוב

  • אווירה ואופי מובהקים שהופכים הכל ליותר מעניין
  • קתרין האן ואוברי פלזה פשוט מצויינות בכל פרמטר
  • מדהים לקהל ייעד שלו מבלי לפגוע בקהל הרחב
  • עלילה כיפית..

הרע

  • .. שנעה בקצב מקרטע
  • כל הפרקים נפתחים חלש מאוד
  • ה-Scope של ההפקה קצת לא תואם את הסדרה

והמכשפה:

  • טוב, כמה אפשר לטעות עם אוברי פלאזה והומור שחור
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י