הרשמה

ביקורת: Aorus FO32U2P

המלך הבלתי מעורער של מסכי הגיימינג הגיע

האם זה המסך האחרון שאתם תצטרכו בשנים הקרובות?

המסך סופק לנו לסיקור על ידי Aorus ישראל, תודה רבה!

בחודשים האחרונים נכנסנו לרצף של ביקורות מסכים אחת אחריה השניה, זה התחיל עם המסך EVNIA הראשון שנחת אצלנו, ה-34M2C8600 עם פאנל ה-QD-OLED הנהדר שלו, המשיך עם ה-27M1F5800 שהציג תמורה מעולה לכסף וה-FO27Q2 של Aorus שגם הוא הגיע הציג פאנל OLED מרשים ביותר. אבל כל אלה היו הכנה (לפחות בשבילי) עבור מה שנראה כמו המלך החדש של מסכי הגיימינג, ה-FO32U2P האימתני של Aorus. אז האם הוא באמת ראוי לתואר הזה וזה המסך הטוב ביותר שקיים היום? יצאתי לבדוק!

עד קצה גבול היכולת ומעבר לו

ההתחלה עם ה-FO32U2P היא כמעט כמו עם כל מסך גיימינג היום. הוא מגיע ארוז היטב בקופסא צבעונית שמכילה את המסך, כל הכבלים שיכולים להתחבר אליו ורגל המסך שמתחברת בקליק פשוט ללא מאמץ. הרגל היא אותה אחת שרועי סיפר עליה בביקורת שלו ל-FO27Q2 כשהיא גדולה ויציבה עם יכולת סיבוב והטיה של המסך. פשוט וטוב ללא הפתעות. דווקא בגזרת החיבורים כן רואים הפתעה עם הופעתו הממש לא צפויה של חיבור minDP 2.1, לצידו יש גם חיבור USB-C שיכול להעביר עד 65W להטענה, חיבור HDMI 2.1 ושני חיבורי Dispalyport מלאים, אחד בתקן 1.4 והשני בתקן 2.1 המתקדם. לדעתי זאת הפעם הראשונה שאני רואה מסך שתומך ב-Displayport 2.1 שזה היה יכול להיות מאוד מרגש ושימושי אילו כרטיס המסך שלי היה תומך בכך אבל כרטיסי RTX 40 תומכים לצערי רק ב-Displayport 1.4 (כרטיסי RX 7000 של AMD כן תומכים).

שזה מביא אותי להפתעה נוספת והיא הצורך להשתמש בפעם הראשונה בכבלים שמגיעים עם המסך ואני מדבר בפרט על כבל ה-HDMI 2.1. ה-FO32U2P הוא מסך מפלצתי מבחינה טכנית ואני מתכוון לזה. המסך תומך ברזולוציית 4K בקצב של 240Hz (!!!) עם אפשרות להצגת צבעים ב-HDR עם עומק 10 bit. אני אמנם חנון של מחשבים אבל קשה לראות על המסך את הכיתוב 4K 240Hz HDR 10bit ולא לעלות צחקוק קטן של פחד והתלהבות. אבל כל היכולות האלה דורשות תעבורת מידע רבה, כל כך רבה עד ש-Displayport 1.4 לא מספיק כשבפעם הראשונה עבורי זה היה צוואר בקבוק כשלא נשאר רוחב פס מספק כדי להעביר גם אודיו למסך. כדי לפתור את זה הייתי צריך להשתמש בכבל HDMI 2.1 שמקבלים עם המסך ונתמך על ידי הכרטיס מסך שלי.

מפיל לסתות

אז עומד מולי מסך בגודל 32 אינץ׳ עם פאנל QD-OLED מהדור השלישי בקצב פסיכי של 240Hz, עם קצב ריענון של 0.03 מילישניות, ברוזלוציית 4K ועם פלטת צבעים עשירה כשיחס הניגודיות הוא עוצר נשימה, מה הדבר הראשון לשחק עליו? אם עלה בראש שלכם כל משחק אחר שהוא לא Stardew Valley כנראה שאתם טועים. אז אחרי שעה קצרה וממכרת לחלוטין של טיפול בחווה שלי פתחתי את DOOM Eternal. להגיד שלשחק על הדבר הזה היה כיף לא נורמלי יהיה עלבון. ה-FO32U2P מרגיש כמו BFG 9000 שדחפו לכם לתוך הפנים, לכסח שדים מהגיהנום עליו זאת חוויה מיוחדת שעוד לא יצא לי לחוות עם אף מסך או חומרה עד היום.

בביקורת שלי ל-QNED 86 של השנה כתבתי שאיכות התצוגה הנהדרת של המסך הזה גרמה לי להתחיל כמה משחקים שחיכו בבקלוג כמו Hoirzon Forbidden West ובעוד שאני עמוק בתוך העלילה של הסיפור, הייתי חייב לרכוש עותק נוסף שלו עבור המחשב רק כדי לנסות אותו על ה-FO32U2P. אני יכול להגיד בלב שלם שרק כדי לראות את היצירת אומנות הזאת על המסך הזה, היה שווה להשקיע את הכסף, במיוחד במצב HDR 1000. כמו תמיד, קשה להעביר בצורה מלאה בביקורת כתובה ואפילו בסירטונים את מה שמסכים כמו זה נותנים לשחקן שיושב מולם. דוגמא נהדרת היא Cyberpunk 2077 עם כל ההגדרות לקצה העליון. המשחק נראה מעולה, הטקסטורות חדות וההשתקפויות מראות את שיא הטכנולוגי שאנחנו נמצאים בו היום והתפקיד של המסך הוא להעביר את כל זה לשחקן. אמנם במשחק כזה, קצב הרענון הגבוה לא בא לידי ביטוי אבל בזכות יחס הניגודיות שלו שמגיע מפאנל QD-OLED מקבלים צבעים חיים ובהירים מאוד מנורות הניאון שמאירות את החשכה המוחלטת בחלקים נידחים של Night City. המעבר הזה בין אור בוהק לחושך והצורה המושלמת שהוא נעשה זאת דוגמא ניצחת לעליונות של QD-OLED. זאת חוויה שצריך לראות כדי להבין.

היום הכל טקטי

כמו רוב המדינה, גם אני יצאתי לתקופת מילואים שהתחילה ב-7.10 ועדיין לא הסתיימה. באיזשהו שלב בתחילת המלחמה פתאום גילינו שהכל ניהיה טקטי, הקסדות הטקטיות עפו ממדפי האפסנאות, אנשים הסתערו על כל זוג מדים שהתיימר להיות מדים טקטיים שלא לדבר על נעלים טקטיות. פתאום, הכל נהפך לטקטי, ואם זה לא טקטי זה פשוט לא טוב. ניראה שגם Gigabyte קפצה על הטרנד (לא באמת) כשהיא מיתגה את המסך הזה עם מספר פיצ׳רים טקטיים שאפשר להפעיל בעזרת כפתור פיזי ייעודי. בין הפיצ׳רים אפשר למצוא את היכולת להעלות את בהירות המסך, שינוי גוון לצבעים כהים או האפשרות להציג כוונת, טיימר או נתנונים של החומרה על המסך. בסך הכל מיתוג מחדש של אופציות OSD שמוכרות לנו כבר מבעבר.

אך הפיצ׳ר הטקטי המרכזי הוא היכולת לשנות את גודל המסך ולנצל את היכולת של פאנל OLED לכבות איזורים במסך באופן מוחלט. על ידי לחיצה על הכפתור הטקטי, חלקים במסך יכבו כדי להשאיר לכם שטח מסך פעיל בגודל של כ-24 אינץ׳ וברזולוציית FHD כדי להתאים למשחקי Esport. שחקנים רבים אוהבים לשחק על מסכים קטנים יחסית ולהיות קרובים אליהם מאוד, דבר שלא אפשרי עם מסך בגודל 32 אינץ׳ אך זה מתאפשר עם הפיצ׳ר הזה. אני אישית חושב שזה גימיק מיותר, מצד שני אני ממש לא שחקן Esport.

עושה כמעט הכל

הזכרתי כבר שהמסך הזה משתמש בפאנל QD-OLED מהדור השלישי שנכון להיום הוא הדור המתקדם ביותר. השיפור בין הדורות מורגש בעיקר בין הדור הראשון לשני ששיפר משמעותית את בעיות הנראות של טקסט שהיה מוצג בצורה לא ברורה וקשה לקריאה. הדור השלישי משפר על השני במגוון תחומים אך אחד העיקריים בהם הוא דיוק צבע. זה מאפשר ל-FO32U2P להגיע לדיוק צבעים נהדר של 99% במדד DCI-P3 והוא מאפשר גם שימוש יותר מקצועי במסך. מעבר לכך, המסך הוא תענוג אמיתי לעבודה מקצועית, הוא גדול ומספק שטח עבודה נוח לצד היותו ברור גם לכתיבה וגם ליצירת תוכן ויזואלי.

עוד איזור שקיבל מקצה שיפורים בין דורות ה-QD-OLED זה בעמידות שלהם לצריבות וכל המחלות הידועות של OLED. בעוד שהחומרה עצמה שופרה, Gigabyte לא עצרה שם כשהיא שילבה במסך עוד מספר טכנולוגיות תוכנתיות כדי למנוע או לפחות למזער כמה שאפשר את הצריבות. בין הטכנולוגיות אפשר לראות יכולת לניקוי פיקסלים, הורדת בהירות בזמן הצגת תמונות סטטיות, הזזת פיקסלים ועוד. חשוב להגיד שוב, האם זה ימנע את הצריבה? לא, אבל זה ילחם בהגעתה וידחה את הקץ בצורה משמעותית ביותר.

אחת הבעיות הגדולות ביותר של פאנלי OLED אלה השתקפויות. יש חברות כמו ROG שמוסיפו למסכים שלהן שכבת ציפוי שהופכת אותם לקצת יותר עמידים להשתקפויות, לצערי למסך הזה אין משהו כזה והוא סובל מאוד מחדרים מוארים מאוד או הצבה מול חלונות שטופי שמש. בתור מסך הדגל של החברה, זה משהו שהייתי שמח ש-Gigabyte הייתה שמה עליו דגש ומשפרת את עמידות המסך בפני השתקפויות בעזרת ציפוי כזה או אחר. דבר אחרון שאני רוצה לגעת בו אלה הרמקולים של המסך, אלה ללא ספק הרמקולים הכי טובים ששמעתי ממסך, הם חזקים בצורה יוצאת דופן ומספקים סאונד מהנה במיוחד.

השורה התחתונה

נכון לעכשיו, ה-FO32U2P הוא המלך של מסכי הגיימינג והוא הרוויח את זה ביושר. הוא בגודל מפנק עם רזולוציה וקצב ריענון שיגרמו לכל גיימר לחייך לצד פאנל QD-OLED מדהים שרק גורם לכם לשחק עליו עוד ועוד. הוא מפספס מעט בכל הקשור לעמידות בפני השתקפויות ועם תג מחיר של 7,600 שקל הוא בהחלט לא ישב על השולחן של כל אחד, אבל אם יש לכם את הסכום הזה להוציא על מסך כנראה שלא תתחרטו על זה בשנים הקרובות. זה מסך הגיימינג הטוב ביותר כרגע.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10

הטוב

  • מפרט טכני יוצא מן הכלל
  • מספק את חווית המשחק הטובה ביותר
  • צבעים וקונטרסט נהדרים
  • פיצ׳רים שגיימרים יעריכו
  • רמקולים מעולים
  • מגוון הגנות לצימצום פגיעה ב-OLED

הרע

  • דורש חיבור לספק כח חיצוני
  • אפשר לשפר את העמידות להשתקפויות

והטקטי:

  • אם הכל זה טקטי, מתי נקבל מקלדת מכאנית טקטית?
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י