הרשמה

ביקורת: Gigabyte G6X (2024)

הביקורת הראשונה שלנו ללפטופ של Gigabyte הגיעה, תכירו את ה-G6X!

הוא לא צעקני והוא טומן בחובו כמה סודות, מה חשבנו על הלפטופ של גיגהבייט?

המחשב סופק לנו לסיקור על ידי Gigabyte ישראל, תודה רבה!

יצא לנו לכתוב כבר על לא מעט לפטופי גיימינג מיצרניות כמו MSI, ROG ו-Lenovo. למרות זאת, עד היום עדיין לא יצא לי לנסות את הלפטופים של Gigabyte, חברה שאני מאוד אוהב באופן אישי כשכרטיס המסך, לוח האם והמסך שלי הם מתוצרתה. בשוק ישראלי שנשלט באופן כמעט בלעדי על ידי ארבעת הענקיות Dell, HP, Lenovo ו-ASUS נדיר מאוד לראות לפטופים של Gigabyte. לכן כשהוצע לי לסקר בפעם הראשונה את אחד הלפטופים שלהם, קפצתי על ההצעה וככה הגיע לפתחי ה-Gigabyte G6X במהדורת 2024 שלו.

התחלה רגועה

פרט קטן שאני רוצה להזכיר לפני שאני מתחיל את הביקורת זה של-Gigabyte יש מותג גיימינג משלה בשם Aorus. המותג הזה מיועד אך ורק לגיימרים ומכורים לדבר עם מוצרי קצה שדוחפים את הגבול בכל פרמטר, כולל מבחינת עיצוב ומחיר. לעומת זאת יש את Gigabyte עם המוצרים שלה שפונים לקהל רחב יותר עם מחיר נגיש יותר ועיצוב פחות אגרסיבי. כזה הוא גם ה-G6X, הוא עדיין בעל עוצמה (שנגע בה עוד מעט) אבל מבחוץ הוא הרבה פחות נועז ורואים את זה גם בחווית האנבוקסינג שלו. המחשב מגיע בקופסא חומה יחד עם מעט ניירת והמטען שלו. מעבר לזה לא מקבלים שום דבר נוסף, רגוע והרבה פחות עצבני ממה שאנחנו רגלים ממוצרי גיימינג.

איכות הבניה של המחשב מעולה, הוא אמנם כבד בצורה מורגשת אך לפחות מרגישים שחלק מהמשקל הזה חוזר באיכות הבניה הלא מתפשרת שלו. השילדה לא מתעקמת אם מפעילים לחץ על המקלדת, אפשר לפתוח את המסך בעזרת אצבע אחת בלבד והמסך לא מתעקם בהפעלת כוח. ללא ספק איכות בניה טובה וסולידית, אם כי כן אציין את חסרונו של מכסה פיזי למצלמה. המחשב ניתן לשידרוג בקלות כאשר הזיכרונות שלו אינם מולחמים והוא מגיע עם SSD אחד מותקן לצד חיבור M.2 נוסף פנוי לשידרוג והוספת נפח איחסון בעתיד.

מבחינת מערך החיבורים של המחשב, אפשר לראות כי Gigabyte פרסה את החיבורים שלו בין צד ימין, שמאל ומאחור כשסך הכל אפשר למצוא את החיבורים הבאים:

  • חיבור טעינה ייחודי
  • HDMI 2.1
  • חיבור USB-A 3.2 Gen 1
  • חיבור USB-A 3.2 Gen 2
  • חיבור USB-C 3.2 Gen 2 עם תמיכה ב-PD
  • חיבור USB-C 3.2 Gen 2 עם DP
  • חיבור Ethernet Lan במהירות של 1Gb
  • חיבור קומבו-אודיו 3.5 מ"מ

אני חייב לציין לטובה שגיגהבייט בחרה לשים את החיבורים הגדולים כמו HDMI או מטען מאחורי המסך ולא בצדדים אבל עם זאת אני פשוט שונא את מערך החיבורים הזה. יש שני חיבורי USB-C אבל כל אחד מהם גרוע בדרכו שלו, אחד לא תומך כלל בהעברת וידיאו או הטענה בעוד השני אמנם יכול להעביר עד 4K בקצב 60FPS אבל גם הוא לא יכול להטעין את המחשב. זאת אומרת שכדי להטעין צריך להיסחב כל הזמן עם המטען הייעודי שמקבלים עם המחשב שהוא כבד ומגושם. אני מבין שהמחשב יכול להגיע לצריכת חשמל גבוהה אבל היום אפשר להעביר על גבי USB-C עד 240W וגם אם זה לא מספיק, היכולת להטעין את המחשב עם USB-C היא אלמנטרית בסוף 2024, שלא נדבר על תמיכה ב-Thunderbolt 4 שלא נמצאת כאן. דרך אגב, המטען הייעודי של המחשב מספק רק 180W אז באמת אין תירוץ למחסור הזה או לגדול ולמשקל של המטען.

מחממים מנועים (תרתי משמע)

לא ציינתי עד כה את המשקל של המחשב שעומד על כ-2.5 ק"ג שזה בסך הכל כ-900 גרם יותר מה-MacBook Pro 14 שאני הולך איתו לכל מקום אבל למרות זאת המחשב עדיין מרגיש מעט מגושם וכבד. רוב המשקל מגיע מהסוללה וגוף הקירור העצום שצריך לקרר את כל החומרה שגיגהבייט דחפה למחשב הזה. את גוף הנחושת של מערכת הקירור אפשר לראות מפתחי האיוורור הגדולים שנמצאים בצדדי המחשב או דרך הפתחים בחלקו התחתון. אני דווקא אוהב את נגיעות הארד הבוהקות עם המראה האפור של המחשב כשזה מוסיף לו טון עיצובי מעניין. אבל המהות העיקרית כאן היא קירור כרטיס המסך והמעבד כשאר במאמץ של גיימינג הם הגיעו לכדי 79 ו-90 מעלות בהתאמה. לטעמי אלה טמפרטורות מעט גבוהות יותר ממה שהייתי רוצה לראות, במיוחד בצד המעבד שמגיע לכדי 90 מעלות אך לשמחתי הוא לא מוריד את תדר העבודה שלו. אציין לטובה את העובדה שהמקלדת או גוף המחשב לא מתחממים כלל גם כאשר המחשב במאמץ למשך זמן ממושך. בגזרת הרעש אפשר לשמוע את המאווררים כשהם מתאמצים, למען האמת כשהרצתי את מבחני הביצועים, קראנו למחשב בבית "המטוס" כי כל פעם היה נדמה כאילו שהוא הולך להמריא ממש עוד רגע.

אבל מסתבר שעם כוח גדול באה סוללה קטנה. בזמן שימוש רגיל שכולל גלישה באינטרנט, כתיבת הכתבה הזאת וצפייה בסירטונים, הסוללה של המחשב החזיקה רק כשלוש וחצי עד 4 שעות. אם אני משווה שוב למקבוק שלי עם בערך 11 שעות העבודה, החיי סוללה פה פשוט מביכים, לא מדובר על שימושים כבדים או משהו שמצריך את העבודה של המעבד ואו הכרטיס מסך. אני יודע שהסוללה במחשבי גיימינג היא תמיד קצרצרה אבל בכל זאת ציפיתי לטיפה יותר. באשר לחיי סוללה בזמן גיימינג, כאן מדובר על בערך 50 דקות בלבד, קצר וקולע כמו כל מחשב גיימינג אחר בשוק, ומאכזב בדיוק כמו כל מחשב גיימינג אחר בשוק.

מתחילים משחק

הגענו לחלק הכי מעניין בכתבה ואלו מבחני הביצועים של המחשב. רגע לפני שאציג את המספרים נראה מה החומרה שנמצאת במחשב ואיתה אנחנו עובדים:

  • מעבד: Intel Core i7-13650HX
  • זיכרון: 32GB DDR5 4800MT/s
  • איחסון: 1TB M.2 SSD NVMe
  • כרטיס מסך: Nvidia RTX 4060 Laptop
  • קישוריות: Bluetooth 5.2 ו-WiFi 6
  • מסך: 16 אינץ', רזולוציית WUXGA בקצב של 165Hz

כמו שאמרתי בהתחלה, המחשבים של גיגהבייט הם המחשבים הרגועים יותר, לכן אנחנו לא רואים פה מעבד i9 וכרטיסי מסך מפלצתיים אלא רק i7 בצימוד ל-4060. למרות זאת, מדובר פה על מעבד שאמנם מהדור הקודם אבל הוא עדיין בעל 14 ליבות עם שילוב של ליבות יעילות ולצד ליבות ביצועים למיקסום יעילות ועוצמה. כרטיס המסך קיבל כמות מספקת של 8GB של זיכרון גרפי GDDR6. לצד אלו, למחשב יש כ-32 ג'יגה של זיכרון DDR5 במהירות בסיסית של 4800MT/s. כונן ה-SSD שמגיע מותקן מספק ביצועי PCIe 4.0 סבירים עם מהירות קריאה וכתיבה של כ-5,300 וכ-4,600 מגה בהתאמה.

כמיטב המסורת ועל מנת לבדוק את ביצועי הגיימינג של ה-G6X, הרצתי עליו 10 משחקים פופלאריים ותובעניים כשרובם בנויים על מנועי משחק שונים כדי לבדוק את כוחו האמיתי של המחשב. בכל משחק לקחתי את כל ההגדרות הגרפיות עד לקצה העליון, ביטלתי את ה-Ray Tracing, DLSS וה-Motion Blur ובדקתי את הביצועים ברזולוציית 1200p בלבד, שכן זאת הרזולוציה הטבעית שנתמכת על ידי מסך המחשב.

בסך הכל חווית הגיימינג שמקבלים מה-G6X היא ממוצע FPS של 66 על הגדרות מקסמיליות בחתך על פני עשרה משחקי AAA שיצאו בשנים האחרונות. זה אמנם לא קצב FPS גבוה בצורה יוצאת דופן, במיוחד בהתחשב במסך בקצב 165 הרץ שלא בא לניצולו עד הסוף. אני רוצה להזכיר גם את DOOM Eternal שלא הכנסתי לגרף אבל הרצתי בצורה מעולה עם ממוצע של 211FPS. בנוסף, הביצועים האלה הם ללא Ray Tracing שיוריד את הביצועים עוד יותר. אזכיר שכרטיס המסך שנמצא במחשב הוא RTX 4060 כך שיש לו תמיכה ב-DLSS 3 עם יכולות Frame Generation שיכולים לשפר את הביצועים בצורה משמעותית, כך למשל Cyberpunk 2077 עבר מ-68FPS ללא DLSS לקצב הרבה יותר חלק ומהנה של 147FPS. דיברנו הרבה על DLSS בשנים האחרונות, אבל אני חושב שבמחשבים כאלה הטכנולוגיות Ai לשיפור ביצועים כמו DLSS או FSR הן משמעותיות במיוחד. 

היפה ונכון

את החלק האחרון של הביקורת אקדיש לכל הדרכים שבהן אנחנו עובדים עם המחשב, מהמסך לרמקולים והמקשים. הזכרתי את המסך בגודל 16 אינץ׳ כמה פעמים, בסך הכל מדובר על מסך IPS מעולה, יש לו זוויות צפיה טובות והוא מספיק בהיר גם לשימוש מחוץ לבית בשמש. הוא בעל יחס תצוגה 16:10 שאנחנו רואים יותר ויותר בשוק הלפטופים שמעניק לו מעט יותר גובה שמאפשר להכניס מסך בגודל 16 אינץ׳ בשטח שאיכלס מסכי 15.6 אינץ׳ עד לא מזמן. הוא אמנם מסך גיימינג מהנה עם קצב רענון של 165 הרץ וזמן תגובה זריז אך לצערי הוא לא תומך ב-HDR שיכל לתת לו יתרון נוסף על פני התחרות. גם בגזרת השמע מקבלים רמקולים טובים ואיכותיים שמצליחים להגיע לווליום מספק בלי עיוותים שמצליח להסתיר את הרעש ממערכת הקירור של המחשב.

אני חייב להגיד שכל הקשור למקלדת והטרקפד של המחשב, היה לא כל כך טוב. הטרקפד של המחשב אמנם בגודל סביר אבל הוא פשוט לא נוח לשימוש כשכמעט מיד עברתי להשתמש בעכבר בלבד (ואני בדרך כלל משתמש בטרקפד באופן אקסלוסיבי). המקלדת אמנם יותר טובה עם תאורת RGB חמודה  ומקשים שכיף לשחק ולכתוב עליהם (הביקורת הזאת נכתבה על ה-G6X) אך הבחירה להוספת NumPad קצת מיותרת בעיניי. אני מבין למה זה שימושי ולמה אנשים ישמחו על זה, אבל במחשב גיימינג אני הייתי מעדיף לקבל מקלדת TKL שתיהיה יותר מרווחת וכיפית למשחק מאשר מקלדת מספרים. אחרונה, אציין את המצלמה של המחשב, שבאופן מפתיע הייתה אחת הטובות שנתקלתי בה ברזולוציית 720p כשהיא נראתה כמו 1080p ואחת שסוף סוף לא משתמשת בפילטר החלקת פנים כמו פרזנטור של חברת קוסמטיקה.

השורה התחתונה

ה-Gigabyte G6X הוא לפטופ גיימינג לא רע. הוא אמנם לא מספק ביצועי קצה אבל איכות הבניה שלו מעולה, אפשרויות שידרוג החומרה העצמאיות מבורכות וחווית המשתמש והגיימינג ממנו נעימות ומהנות. מצד שני יש לו גם כמה חיסרונות שבראשם עומד מבחינתי החוסר בחיבור USB-C שיכול להטעין ולהעביר את כל ערוצי המידע השונים בו זמנית. עבור מחיר שנע בזמן כתיבת שורות אלה סביב 5,000 ש״ח הוא נראה כמו בחירה לא רעה, רק אל תשכחו לקחת איתכם את המטען שלו לכל מקום שתלכו, אתם תצטרכו אותו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10

הטוב

  • יכולת שידרוג ותיקון קלה
  • איכות בניה טובה וסולידית
  • מערכת קירור יעילה..
  • ביצועי גיימינג טובים
  • מסך ומקלדת טובים ומהנים

הרע

  • ..אך מעט רועשת
  • מערך חיבורים לוקה בחסר, במיוחד בגזרת USB-C
  • חיי סוללה קצרים

והעונש:

  • החובה להיסחב עם המטען הזה זה העונש שלנו
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י