הרשמה

ביקורת: Lollipop Chainsaw RePOP - אופס, היא עשתה זאת שוב?!

כשמזיזים את העובדה שלקרוא לגרסה הזאת רימאסטר או רימייק זה שקר גס - Lollipop Chainsaw RePOP מצליח לשחזר את הרפתקת הגיימינג הפגומה והבלתי נשכחת באופן שלא תוכלו להוריד את החיוך מהפרצוף

  • PC
  • Playstation 5
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות

השאיר מקום לעוד סוכריה

הפעם הראשונה שהעולם ראה את "הנוקמים" ביחד על המסך הגדול, השגעון של וואס מ-Far Cry 3, הסיום השנוי במחלוקת לטרילוגיית Mass Effect ואפילו המשחק השני בסדרת Call of Duty: Black Ops - כולם חוגגים השנה בת מצווה. מאז הנוקמים התאחדו עוד מספר פעמים ואפילו הוציאו את הסרט המרוויח בהסטוריה, Far Cry גדלה לרמה שהיא יכולה להרשות לעצמה להשתמש בשחקנים מפורסמים והשנה משחק ה-Black Ops השישי יוצא עם סאדם חוסיין וביל קלינטון. ביחד איתם עוד מוצר חוגג בת מצווה, גם אם הוא לא היה קיים ב-12 שנים האחרונות. Lollipop Chainsaw הוא משחק אקשן מהנה, פגום ובעיקר בלתי נשכח מ-2012 שיצרו Suda51 יחד עם הבמאי המוצלח ג'יימס גאן (James Gunn), שב-2021 ירד מהחנויות בגלל בעיית זכויות יוצרים עם חלק מלהיטי הפופ שהיו בפסקול המשחק.

מאז גאן, כמו כל מה שציינתי למעלה, קיבל טרילוגיה משלו ב-Marvel והתקדם עד לפסגה של הוליווד - והמשחק קיבל יציאה מחודשת בשם Repop , שבניגוד מוחלט לכל מה שהזכרתי, נשאר תקוע ב-2012 לטוב ולרע למעט שינויים קטנים מאוד. השאלה המתבקשת היא אם יותר לטובה או לרעה, והתשובה היא שיותר לרעה - למרות שהמשחק עצמו עדיין חוויה כל כך כיפית וייחודית שמצדיקה את הגרסה הזאת.

אופס, היא עושה זאת שוב

כיאה לסיפור שנכתב בידי ג'יימס גאן, העלילה של המשחק היא פשוט מטורללת. ביום הולדת 18 שלה, ג'ולייט סטארלינג, המעודדת הראשית של תיכון סאן רומרו רק רוצה להגיע לבית ספר מוקדם לראות מה הבן זוג החדש שלה ניק תכנן לה, אך במקום זה היא נאלצת להתמודד עם מתקפת זומבים שמציפה את העיר - מזל שהיא מסתירה בתיק שלה מסור חשמלי. ג'ולייט נשלחת בקצב מסחרר לשבעה שלבים מגוונים ברחבי העיר שבנויים בצורה הרבה פחות מסחררת, ותוך כדי בעזרת המון שדרוגים שהיא מקבלת מהמשפחה הצבעונית שלה ובוסים משוגעים עוברת הרפקת אקשן מרעננת, מגניבה ומעל הכל מלאת סטייל והנאה.

בהרבה מאוד מהמקרים באמת מדובר כאן בסטייל מעל תוכן, אך בפסקה הזאת נתמקד במה שטוב. הדוגמה הכי בולטת למה שהמשחק עושה מצויין מעבר לסיפור וההומור שלו שגם ככה מרגישים מיוחדים לטובה ובשנה הנוכחית ואפילו מיוחדים ומבורכים - היא מערכת הקרבות. כמשחק אקשן ששואף לעשות כיף מערכת הקרבות חייבת להיות מהנה בבסיס שלה ובתקווה קלה להבנה וקשה להתמקצעות (הדרך הכי כיפית למערכת קרבות). המשחק מסמן על המשימה הזאת וי ענק, עם מהלכים שגם נראים מעולה ויזואלית וגם משמעותים לקרב והמון תוספות מהצד מלבד אוייבים מגוונים ששומרים על המשחק מרענן כמעט מההתחלה ועד הסוף. עוד תחום בו נרשמת הצלחה הוא האסתטיקה. המשחק איכשהו מצליח להיות סביל לצפייה למרות שהשדרוגים מ-2012 הם קטנים וגם במקור הוא לא כזה יפה. אם הייתי צריך לנחש למה אפילו נהנתי מהתחום הזה כנראה שהייתי מהמר על הצבעים שהמשחק זורק בנדיבות, לדוגמא המסכים המשוגעים שמופיעים במידה וערפתם יותר משלושה ראשים של זומבים במקביל או האלימות והמיניות שהמשחק מציג באופן מצחיק לדעתי ולא מבזה בצורה שתכנים של גאן מאותה תקופה היו (Super מסתכלים עלייך).

משאיר מקום לעוד סוכריה

עכשיו נתחיל מאיפה המשחק נכשל. קודם כל, למשחק המקורי יש המון פינות שצריך לשפר כדי שהמשחק יהיה יצירת המופת שמגיע לעלילה ולרעיון המרכזי שלו להיות. השלבים עצמם מגוונים, אבל העיצוב שלהם עצלני במקרה הטוב. המצלמה צריכה קצת עזרה בחלק מהמקומות, חלק מהמכות של הזומבים והבוסים לא תואמות למערכת ההתחמקות המוזרה שיש למשחק וחייבת לקבל שדרוג כלשהו, וחלק מהאזורים פשוט דלים מדי וצריכים לקבל יותר תשומת לב כדי להרגיש חיים - או מתים ולא סתם משעממים. לפני שנגיע לגולת הכותרת של הדברים הגרועים, נדבר קצת על השינויים שהגרסה ההחדשה קיבלה - שלא כולם רעים. מלבד שידרוגים גרפיים קלים מאוד, לדוגמא ההשתקפות מאובייקטים כמו מים או מראות קצת יותר חדה, רוב הדברים שהוסיפו הם לטובת סטרימרים.

זה כמובן מבורך כל פעם מחדש שמשחקים מתחשבים באחד התחומים החשובים שיש לתעשייה, אך לגרסה שהתיימרה בהתחלה להיות רימייק של ממש מדובר בהתפתחות מוזרה לעיניינים. כדי להקל על סטרימינג המשחק מכיל גם גרסה מצונזרת שלו בשם Repop, שמורידה מעט מהאלימות ובעיקר משנה מוזיקה בעלת רישיון למוזיקה מקורית. הבעיה, שכנראה כדי לחסוך עלויות ולשמור על הגרסה הזאת רווחית, חלק מהשירים שהיו במקור לא חזרו לכאן ולצערי המנגינות החדשות שמחליפות אותם לא מספקות את הפאנץ'. בולט יותר מהכל היא ההורדה של הלהיט האל-מותי You Spin Me Round (Like a Record) של להקת הפופ Dead or Alive משנת 1985, שהתנגן בזמן שג'ולייט מכסחת זומבים וניק צורח "באבא-בוי! באבא-בוי!" - חלק שהפך לפולחן בקרב המעריצים מסיבות ברורות לדעתי.

ולמרות כל הבעיות המשחק עדיין מצליח להיות נסבל והיה לי גם יותר קל לתת לו ציון יותר גבוה שתואם את כמה שנהנתי - ואז מגיעות בעיות הסאונד. קטסטרופה היא מילה נכונה לתאר את המצב הנוכחי של המשחק בתחום, שמזכיר את סצינות המעבר חסרות הסאונד במקרה הטוב בהשקת Star Wars Jedi: Survivor וחוסר האפקטים בסאונד של Biomutant רק ביחד ובכפול 3. חוץ מבקרבות שעוברים חלק, כמה פעולות של ג'ולייט חסרות סאונד באופן מביך וחלק מהסצינות המעבר התנגנו לי בלי קול בכלל (כל הסצינות של פרק 4 לדוגמא). אני בשיא הרצינות לא זוכר עוד משחק מהעשור או שתיים האחרונים ששיחקתי בו והתקרב לטעויות סאונד שיש פה - ובכל מקרה הן כל כך ברורות שלא ברור לי איך לא תוקנו לפני ההשקה.

השורה התחתונה

אני מחלק את השורה התחתונה לשתי פסקאות כי עד כדי כך חשוב להבהיר שלקרוא לגרסה הזאת רימייק או רימסטאר זה לא בעיה בתרגום או טעות תמימה - זה שקר גס. החידושים בגרסה הזאת הם בעיקר לרעה (בעיקר כי לא שוחזרו כל הזכויות לשירים) ומצב ה-Repop והאופציה לסטרימרים הם בגדר עדכון קל שבמידה והיה עולה כעדכון לא היה מצריך אפילו כתבה. המהות של היציאה המחודשת הזאת היא לאנשים שלא קנו או איבדו את הגישה למשחק המקורי ואני מאמין שהיא מתומחרת טוב למטרה הזאת, ולכן בציון ובפסקה הבאה אתייחס אליה כמוצר הזה ולא כמוצר המתיימר להיות רימייק/רימאסטר.

Lollipop Chainsaw RePOP היא בדיוק אותה חוויה בלתי נשכחת מ-2012 לטוב ולרע. יש בה את כל הבעיות שהיו למשחקים באותה תקופה והפעם מצטרפים גם טעויות סאונד מביכות להחריד - אך איתן גם תחושת נוסטלגיה ואהבה למשחקים כמו שעשו אותם פעם שתשאיר לכם מקום לעוד סוכרייה.

6.5
מתוך 10

הטוב

  • שם דגש על כיף ומצליח לספק אותו בכל פינה
  • תחושת נוסטלגיה למשחקים של פעם
  • מערכת קרבות קלה לביצוע וקשה להתמקצעות
  • כמה מכניקות מגוונות ששומרות על קצב התקדמות מרענן

הרע

  • בעיות סאונד קטסטרופליות
  • עיצוב שלבים לינארי ודל מדי
  • השינויים בפסקול הרסו את אחד הקטעים הכי טובים מהמשחק

והכשרון של ג'יימס גאן:

  • יש משהו שהוא לא יודע לעשות טוב?
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:57 16.09.2024 | But but But but (אורח)

    But what about the censorship? :0

  2. 2

    01:59 17.09.2024 | דור קציר - כתב תוכן דור קציר - כתב תוכן

    אני לא מתיימר לזכור את המקורי 1 ל-1 בעל פה אבל אני לא שמתי לב לשום צנזורה *בכלל* בגרסה המקורית של המשחק מעבר לשירים שציינתי שהורידו. גרסת ה-Repop שהיא אופציונלית בלבד כן מסרסת את המשחק קצת בעיקר באלימות כדי להיות מותאמת לסטרימרים - אך להשתמש במילה עם קונוטציה רעה כמו צנזורה על מה שהם עשו פה לא מרגיש לי צודק

  3. 3

       | פורסם ע"י