הרשמה

ביקורת: The Plucky Squire - אל הספר ומעבר לו

The Plucky Squire אמנם נשען על מכניקה מרכזית אחת, אבל בדרך נקבל עוד לא מעט הפתעות חביבות במיוחד

  • Nintendo Switch
  • PC
  • Playstation 5
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 17/09/2024

הנה כל מה שחשבתי על אחד מהמשחקים החמודים של השנה!

תודה רבה ל-Devolver Digital על עותק הסקירה!

כנס Gamescom של שנת 2023 היה הפעם הראשונה שבה ביקרתי בכנס משחקים בינלאומי, ואפילו שמסמר הערב של אותו כנס היה ללא ספק Black Myth: Wukong, היו עוד כמה משחקים שבהחלט הצליחו לתפוס את תשומת הלב שלי במהלך השיטוט שלי ברחבי הכנס. אחד מאותם משחקים היה The Plucky Squire, משחק מבית היוצר של סטודיו יחסית חדש בשם All Possible Futures המופץ על-ידי לא אחרת מ-Devolver Digital, מי שהיא רק במקרה אחת מהמפיצות שאני יותר אוהב בתעשייה הזו.

אבל דווקא בלי קשר ישיר למפתחת או למפיצה, הנקודה הכי חזקה של The Plucky Squire הייתה איך שהוא נראה ומה שהוא טוען להיות: משחק הרפתקאות קליל שנותן לנו לעבור בלחיצה בין משחקיות דו-ממדית קלאסית ויפהפייה לבין משחקיות תלת-ממדית מרשימה לא פחות. אז כאמור, הכל היה נראה מאוד ורוד עבור המשחק, אם כי כמובן שלא הצלחתי לנסות אותו עקב העומס הבלתי יאמן על הדוכן של Devolver Digital בכנס. את הבעיה הזו כמובן פתרתי הודות לאתר, והנה לפניכם הביקורת המלאה שלי על המשחק!

גיבור על-חלל

The Plucky Squire יכניס אותנו לנעליו של ג׳וט (Jot), אביר אמיץ וחמוד להחריד המתפקד כשומר הבלעדי של ממלכת Mojo. עלילת המשחק עוקבת אחרי ג׳וט ומעמידה אותנו מאוד מהר אל מול המכשף המרושע האמגראמפ (Humgrump), שמבין יום אחד שהוא, יחד עם כל התושבים והגיבורים של ממלכת Mojo, הינם למעשה דמויות מספר בשם The Plucky Squire. המכשף המרושע מבין שכל ייעודו בעולם הוא להפסיד בקרב לג׳וט בכל פעם מחדש בכדי שהוא ייצא הגיבור הבלתי מעורער של הממלכה, ועל כן הוא מחליט לכשף את ג׳וט ולהעיף אותו תרתי משמע מדפי הספר על מנת שהוא לא יוכל לנצח אותו יותר. העולם שמחוץ לספר הוא למעשה חדרו של ילד בשם סאם (Sam).

קו העלילה הכללי של הסיפור חמוד מאוד ודי משעשע, ורוב הזמן הוא מועבר לנו על-ידי ״מספר הסיפור״ שמקריא לנו חלקים מהעלילה או תיאורים של פעולות שונות שאנחנו מבצעים (״ג׳וט מנצח בגבורה את חבורת האויבים!״ סטייל), או על-ידי הדמויות האחרות של המשחק שהן לא ג׳וט. דמויות אלה כוללות בין היתר את המכשף החכם והמגניב מונבירד (Moonbeard) שעסוק בעיקר בלספק לנו תובנות משעשעות (״אם לא תנצח את המכשף הרשע הספר שלנו יישלח למדף לנצח!״ סטייל) ושאר קווים מנחים, ואת חבריו הקרובים של ג׳וט - טרול ההרים טראש (Thrash) ומכשפה מתחילה בשם ויולט (Violet), המצטרפים למסעו של ג׳וט.

המשחק עצמו מחולק למספר פרקים, כשבכל פרק יעמוד לפנינו יעד מרכזי אחד שנצטרך להשלים. חשוב לציין שמדובר במשחק לינארי לחלוטין, ועל כן חקר בו הוא לא ממש אופציה, אבל כן מסתתרות ברחבי האזורים השונים של העולם (בעיקר בתוך הספר אבל לעיתים גם מחוצה לו), מספר מגילות אומנות שניתן למצוא.

אני בדרך כלל מתייחס לזה בסוף אבל במקרה הנוכחי זה פשוט מתבקש להתייחס לזה כבר עכשיו: The Plucky Squire הוא מאותם משחקים שפשוט מצטיינים בכל היבט בכל מה שקשור לנראות כללית, צבעוניות וגרפיקה, וכל רגע שתבלו בו פשוט יגרום לכם לחייך הודות לעובדה שכמעט כל אלמנט במשחק הזה פשוט חמוד להחריד או צבעוני להחריד. אישית אני מאוד אוהב משחקים ששמים דגש על נראות וצבעוניות בטופ (דוגמאות טובות לזה יהיו משחקים כמו Eastward, Stardew Valley, The Sword of Ditto, Cult of the Lamb ועוד רבים אחרים וטובים), כך שרק על זה מגיע ל-The Plucky Squire כמה נקודות טובות. גם פסקול המשחק חמוד מאוד.

הרפתקה רב-ממדית

כאמור, המכניקה המרכזית של המשחק הזה היא שבירת הקיר הרביעי של עולם הסיפור והיציאה של ג׳וט אל מחוץ לדפי הספר שלו. בחלקים שונים ברחבי הספר ומחוצה לו יעמדו לרשותנו פורטלים ירוקים ומיוחדים, אליהם נוכל לקפוץ על מנת לעבור מדפי הספר אל חדרו של סאם. ככל שתתקדמו תגלו שהרבה מהפאזלים המרכזיים של המשחק נשענים באופן כמעט מלא על המעבר שלכם בין שני סוגי המצבים - המשחק למעשה מאפשר לנו להחזיק חפצים שמצאנו בספר ולהוציא אותם יחד עם ג׳וט אל מחוץ לדפי הספר, מה שאפשר למפתחת להיות מאוד יצירתית עם חלק מהאתגרים שהמשחק מציע.

מעבר למעבר בין שני מצבי התצוגה, המשחק כולל בנוסף עוד כמה מכניקות חביבות, בהן מערכת קרב פשוטה אך מספקת שמאפשרת לג׳וט להילחם באמצעות החרב שלו (ניתן לרכוש ולשדרג עבור החרב מספר מהלכים), יחד עם מערכת חמודה שעושה שימוש במילים שכתובות בספר בחלק ניכר מהפאזלים. מעבר לאלה ישנן כמובן עוד כמה הפתעות בצורת Minigames שונים, אבל אני אחסוך לכם פירוט כדי שתוכלו לגלות אותם בעצמכם.

הזכרתי במספר מילים בודדות את הפאזלים של המשחק אז תרשו לי להרחיב: The Plucky Squire שואב לא מעט השראה ממשחקי הרפתקאות קלאסיים כגון The Legend of Zelda, ככה שרוב הזמן הפאזלים שלו כוללים אתגרי חשיבה פשוטים המשתלבים בהזזה של חפצים מסוימים לנקודות מסוימות ברחבי אזור הפאזל. אישית לא מצאתי עם הפאזלים האלה יותר מידי בעיה, ובתור משחק שמאוד אבל מאוד מנגיש את עצמו לקהל שחקנים רחב ככל שניתן (ארחיב ממש עוד רגע), בסך הכל הפאזלים במשחק מהנים וחביבים מאוד, אם כי באותה נשימה היו מקרים שבהם קיוויתי לאתגר מעט יותר משובח מזה שתקבלו כאן. בסופו של דבר ואפילו שלדעתי בשלב מסוים הפאזלים מתחילים קצת לחזור על עצמם, קשה להתווכח עם העובדה שהמעבר החלק בין המצבים השונים נעשה פשוט נהדר.

אביר של כולם

אחד הדגשים המאוד מרכזיים של The Plucky Squire היה הרצון של המפתחת לאפשר לכולם לשחק בו, ועל-כן הוא כולל בתוכו לא מעט אפשרויות נגישות מאוד טובות שמנסות לגשר ככל שניתן על פערים שונים שנמצאים אצל חלק מהשחקנים. 

בתור התחלה המשחק כולל שתי רמות קושי נפרדות, אחת בשם "Adventure Mode" שהיא למעשה רמת המשחק הרגילה של המשחק, ורמת קושי ייעודית בשם  "Story Mode", שמורידה את הקושי בכל הקשור למערכת הקרב, האגרסיביות של האויבים ועוד. אישית שיחקתי ברמת הקושי הרגילה, ואפילו שהיה לי ברור שלא מדובר במשחק שמתכוון להציב לי אתגר גדול בכל הקשור לרמת קושי, לעיתים זה הרגיש שהמשחק מאוד אבל מאוד קל גם בחלקים שהוא לא צריך להיות בהם כזה.

מעבר לאלה המשחק כולל שתי דמויות ייעודיות המסוגלות לספק לכם טיפים ועזרה כללית - תולעת הספרים פייג׳ (Page) תספק לכם עצות ותובנות מחוץ לספר, ומיניבירד (Minibeard), שהוא למעשה גרסה מוקטנת של המכשף מונבירד, יוכל לספק לכם טיפים ייעודיים נוסח ״זה מה שכדאי לכם לעשות עכשיו״ בזמן פאזלים. לצד אלה המשחק מאפשר לכם בכל אחת מדרגות הקושי לדלג על Minigames ישירות מתפריט המשחק, משם גם תולכו לגשת לתפריט נגישות שלם שמאפשר לכם להפעיל כמה מערכות מקלות, בהן היכולת להפוך את ג׳וט לבלתי מנוצח, יכולת לבטל פלטפורמות נופלות, יכולת להביס כל אויב במכה אחת בלבד ועוד.

השורה התחתונה

The Plucky Squire הוא משחק חמוד, יפה, משעשע ומהנה לכל הדעות, ועל כן אם בכל זאת אצטרך להתלונן על משהו זו תהיה העובדה שהוא קצר מאוד, גם עבור משחק אינדי - אישית לקח לי סוף שבוע אחד לסיים אותו. אבל אם שמים לרגע את העובדה שמדובר בחוויה קצרה למדי בצד, העובדה שיש לנו כאן משחק אינדי מהמם שעושה את מה שהוא רוצה לעשות בצורה מאוד טובה הופכת את החוויה הכללית שתקבלו ממנו למוצלחת, ואישית אני חושב שמדובר באחת ההפתעות המתוקות ביותר של 2024.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • מכניקת משחק ראשית שנראית ומרגישה נהדר
  • קו עלילה חביב ומשעשע
  • עיצוב וגרפיקה מהממים להחריד
  • מגוון אפשרויות נגישות והתאמה אישית

הרע

  • רמת הקושי הרגילה לעיתים מרגישה קלה מידי
  • לעיתים זה מרגיש שהפאזלים מאוד חוזרים על עצמם
  • המשחק קצר למדי גם במונחים של משחק אינדי

ומדף הספרים:

  • אני ממש מקווה שהספר לעולם לא יגיע לשם
רועי האן - כתב תוכן

רועי האן - כתב תוכן

משחק על: Meta Quest 2, Nintendo Switch, PS5, 3DS, PC, Steam Deck

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב קוויקסקופ במפה Rust של MW2 המקורי

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Metal Gear Solid 3

כשאני לא משחק אני: מרכיב איזה מחשב כנראה

מסר לעולם: אל תנענע אותי, אני לא מטרונום

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י