הרשמה

אחת ולא יחידה: Lollipop Chainsaw Repop מפריח תקווה בדור גנוז של משחקים

החידוש המפתיע של Lollipop Chainsaw Repop ממש מעבר לפינה, ואי אפשר שלא להיזכר בכל שאר המשחקים שנגנזו כמוהו - ולקוות שיקבלו סוף טוב

עם יציאתו של Lollipop Chainsaw Repop, הנה המשחקים שנרצה לראות חוזרים לחיים וכמה שיותר מהר

ממש בקרוב, בסוף השבוע, אחד האירועים הגדולים של השנה עומד לקרות. זה מוזר להגדיר דבר כזה בשנה בה משחקי אינדי שוברים שיאים שנמצאו רק בגדר הדימיון, משחק AAA שפותח במשך שמונה שנים נגנז עקב מכירות מזעזעות ופלטפורמר יחסית נישתי יוצא כמועמד למשחק השנה אבל תאמינו או לא -  Lollipop Chainsaw Repop מספר סיפור של דור שלם של משחקים שרק מחכים לצדק כמו שהמעודדת המשוגעת עומדת לקבל.

כדי להבין על מה אני מדבר בכתבה הזאת צריכים קצת שיעור היסטוריה. כשהמהפכה הדיגיטלית הגיעה לתחום הגיימינג, ויותר אנשים התחילו לקנות משחקים דרך החנויות הדיגיטליות ולא דרך החנויות הפיזיות התגלתה בעיה חדשה. משחקים מבוססים מותג תמיד היו חלק בלתי נפרד ולפעמים אפילו קידמו את התעשייה כולה כמו במקרה של GoldenEye 007, אך מסתבר שכדי למכור את המשחק החברות שילמו עלות למחזיקי הזיכיון המקורי כל עוד המכירה זמינה. כאשר המכירות התבססו על דיסקים המצב היה קל, כי החנויות יכלו להזמין כמות סחורה גדולה ולשמור אותה כמעט לעד - אך כאשר המכירות עברו לדיגיטל הרבה אנשים שחיכו עם הקנייה של המשחק התעוררו יום אחד לגלות שהמשחק ירד מהחנות הדיגיטלית ובגלל ההתדרדרות של התחום הפיזי גם דיסקים לא היו קיימים. משחקים נפלו על ימין ועל שמאל, כשהבולטים ביניהם הם משחק הפולחן Deadpool שפיתחו High Moon Studios ונעלם ב-2017 עקב סוף זכויות היוצרים על הדמות, Scott Pilgrim vs the World: The Game שנעלם ב-2014 שוב עקב בעיית זכויות יוצרים ו-Lollipop Chainsaw, משחקו היחיד של הבמאי המוערך ג'יימס גאן (James Gunn) שיצא ב-2012 ונעלם ב-2021 עקב פקיעת הזכויות על חלק משירי הפופ שיש במשחק.

היחס ל"משחקים נעלמים" משתנה מחברה לחברה, כשלצורך העניין סקוט פילגרים זכה ליציאה מחודשת ב-2021 ונגיד פקיעת שירים ב-GTA San Andreas הובילה את רוקסטאר לעדכן את הרדיו של המשחק. זה כמובן לא המצב עם רוב המשחקים, וככה נוצר מצב שבו כמה קלאסיקות אהובות פשוט חסומות לקהל שרוצה לקנות אותן. הבעיה מתבהרת בעיקר בסדרות גדולות שהמשחקים הכי טובים שלהן לא זמינים, כמו סדרת רובוטריקים עם Fall of Cybertron שיצא ב-2012 ונעלם בסוף 2017 ו-The Legend of Korra, המשחק המצויין של Platinum Games והמשחק הטוב היחיד לעתיד הקרוב לעין המתעסק ביקום של סדרת הענק אווטאר כשף האוויר האחרון, שיצא ב-2014 באופן דיגיטלי בלבד ובשנת 2017 בעצם נכחד לגמרי מהעולם.

אז, איך המעודדת הבלונדינית יכולה להציל את דדפול? אם ההימור של הסטודיו היפני הקטן יחסית על להחזיר משחק ישן מבלי לחדש אותו (עם כל הכבוד, זה ברור כבר מהסרטונים ששוחררו שהמשחק לא יהיה רימייק וגם לא רימסטאר) ישתלם, אין ספק שנראה מאמץ מצד חברות אחרות להחזיר גם את המשחקים שלהם למדף הדיגיטלי. לסקוט פילגרים יש אמנם פינה בלב שלנו אך הוא לא מותג גדול ולכן הגיוני שחזר די מהר, ודדפול כנראה מותג גדול מדי כדי שהחזרה של המשחק תהיה משתלמת - אבל גם האגדה של קורה וגם משחקי רובוטריקים לגמרי בתחום האפשרי, במיוחד ששני המשחקים יצאו תחת Activision שכרגע בבעלות מייקרוסופט.

Lollipop Chainsaw Repop יוצא ממש בסוף השבוע ביום חמישי ה-12.9 למחשב, קונסולות הדור הנוכחי ובפעם הראשונה גם לקונסולה של נינטנדו דרך ה-Switch. איזה עוד משחק תרצו לראות חוזר מן המתים? יש משחק ששכחנו? כתבו לנו בתגובות.

 

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

 

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:28 09.09.2024 | ארז ארז (אורח)

    מת לקבל את משחקי ה-infamous מה-PS3 שנשארו תקועים שם, ממש חובה חובה להחיות אותם!

  2. 2

       | פורסם ע"י