הרשמה

ביקורת: Prime 1 Studio Sam Porter Bridges

בגובה של מטר נקודה שש ועם כמות פרטים פסיכית, זהו ככל הנראה הפסל היפה ביותר שיצא לנו להוסיף לאוסף שלנו, אבל האם הוא מצדיק את המחיר?

אין יותר טוב מנורמן רידוס קטן שיישב לכם בסלון, לא כך?

תודה רבה ל-Prime 1 Studio על הפסל שנשלח אלינו לביקורת!

כשאיש הקשר שלנו ב-Prime 1 Studio שאל אותנו איזה פסל נרצה לבקר הפעם, ואז גיא פנה אליי ואמר לי ש״תורי לבחור״, אני מודה שהייתי די סקפטי שמה שאבחר יאושר, אבל הנה אנחנו כאן כשבסלון שלי יושב לו פסל ״קטן״ המתנוסס לגובה של קצת מעל מטר של סאם ברידג׳ס (Sam Bridges), הלוא הוא הדמות הראשית מעוד רגע סדרת המשחקים Death Standing של הידאו קוג׳ימה (אני מאוד מחכה למשחק השני בסדרה, אם לא היה ברור). עכשיו תבינו, אני יודע שיש הרבה מאוד אנשים שלא אהבו את המשחק, ושרק בגלל זה יהיו אלה שיבואו ויגידו ״מכל הפסלים המרשימים של פריים 1 זה מה שבחרת?!״, אבל עדיין, לי אישית יש המון מקום חם בלב למשחק הזה, ואולי אני אומר את זה כי אני מעריץ די שרוף של קוג׳ימה, אבל עדיין, קשה היה לי להאמין ודי קשה לי גם עכשיו לקלוט שהפסל המרשים הזה כאן לידי.

למי מכם שפחות עוקב ולא ידע, בחודש פברואר האחרון עלתה לאתר שלנו ביקורת על פסל אחר של פריים 1, מה שפתח עבורנו את השער לרמה אחרת לגמרי של אספנות פסלים. גם אני וגם גיא, שסיקר את הפסל של גראלט בביקורת שפורסמה כאמור בתחילת השנה, מעולם לא החזקנו באוסף הפרטי שלנו פסלים ברמה כל כך מפורטת ומרשימה כמו זו שיש לנו עם הפסלים של פריים 1, ואפילו שאני אספן הרבה יותר אגרסיבי מגיא (זה חד משמעית פלקס, אוהב אותך גיא), גם עבורי הפסל שהגיע אליי הצליח פשוט להגדיר מחדש את כל מה שידעתי וכנראה אי-פעם אדע על פסלי אספנות.

מה בקופסה

טוב, נתחיל מהחלק הברור: גם כאן, בדומה לפסל של גראלט, לא היה מדובר בקופסא אלא בשתי קופסאות, ודי גדולות אם תרשו לי לפרט. תבינו, הגובה של הדבר הזה הוא מטר נקודה שש - גובה ממוצע פחות או יותר של ילד בן 5. במונחים קצת יותר גיקיים, הפסל הזה הוא למעשה פסל בקנה מידה של 1/2 בהשוואה למקור שעליו הוא מבוסס - זה כמובן מחשיב בגובה את חיישן האיתור של סאם. אציין שגרסת הפסל שאצלי היא גרסת הבסיס ושקיימת בנוסף לזו גרסת "Black Label" חגיגית הכוללת ראש נוסף ואיכותי יותר העשוי מסיליקון הכולל כמות פרטים גבוהה בהרבה מזו של ראש הפוליסטון (Polystone) המוצע בגרסת הבסיס. כאן משתמשים עבור השיער של סאם בחומר דמוי שיער אמיתי, ובאופן כללי הראש עצמו, הבעת הפנים ואיכות החומרים מזכירה הרבה יותר ראש אמיתי. שני הדגמים כוללים 8 נקודות תאורה שונות שניתן להפעיל בקרב חלק מהאביזרים שמגיעים עם הפסל. כמו כן יש לפריים 1 פסל נוסף הקשור ל-Death Strading והוא של קליפורד אונגר (Clifford Unger), גם הוא מגיע בגובה מרשים של מטר נקודה שלוש.

שתי הקופסאות (שנראות ומעוצבות מדהים מבחוץ) כוללות בתוכן את כל החלקים של הפסל השלם, בהם מעמד ענקי וכבד למדי שנועד להחזיק את הכל, שבתחתית שלו גם רשום את המספור המיוחד של הפסל - אני קיבלתי את יחידה מספר 3 מתוך 200 בלבד שנוצרו, וזה לבד מעלה את רמת ההתרגשות שלי מהפסל הזה כמה רמות למעלה.

מעבר למעמד עליו יושב הפסל יש כמובן את יתר החלקים, בהם הגוף של סאם (הידיים מגיעות בנפרד לגוף עצמו), רתמות בד, תיק גב מפורט ושאר אביזרים נוספים, הגדול והמיוחד שבהם כמובן הוא האינקובטור האייקוני של התינוק שמתלווה אל סאם לאורך המסע שלו במשחק. אהבתי מאוד את רמת הפירוט של כל אחד מהאביזרים ואת העובדה שאני אשכרה צריך לקשור בעצמי את הרתמות אל הגוף של סאם. כמו כן, חלק גדול מהאביזרים, למשל חוט הדם של סאם, עשוי מחוט אמיתי ואיכותי, וכך גם הרתמות שסאם קושר סביבו על מנת שיוכל לסחוב עליו את כל הציוד. גם בפרטים הקטנים יותר עשו עבודה טובה - המובייל שתלוי בחלקו האחורי התחתון של תיק הגב של סאם וה-Charm של האסטרונאוט שאפשר לקשור לאינקובטור הם תוספות קטנות שבהחלט מצליחות להוסיף לאיכות הכללית של הפסל. זה זמן טוב לציין שכל הדבר הזה שוקל לא מעט, כ-42.8 קילוגרם כשהפסל מורכב במלואו, כך שכדאי לקחת את זה בחשבון אם אתם פחות מסתדרים עם משקלים כבדים או אם אתם מתכננים לשנע את הפסל ממקום למקום (אני יודע שמתישהו אני אעבור דירה בשנה הבאה וכבר מעכשיו מפחד).

חווית ההרכבה

הפסל מגיע עם דף הוראות מפורט, וחווית ההרכבה של הכל יחסית קלה וחלקה, אם כי היו כמה פעמים שהיה לי קצת קשה להבין באיזו צורה אני צריך לכרוך רתמה מסוימת על מנת שהיא תיקשר לגוף של סאם בצורה טובה. אישית לקח לי בערך 3 שעות עד שהצלחתי להרכיב את כל הפסל. ראוי וחשוב לציין שכמעט כל אביזר מרכזי שיש לפסל הזה כולל מגנטים שמאפשרים לו להתחבר למקום הנכון בצורה מיטבית, בהם כמובן גם הראש של סאם, חיישן האיתור שלו, הידיים של סאם ועוד, כך שמעבר לרתמות שהיה קצת קשה למקם כאמור יתר הדברים באו בקלות והצלחתי לחבר אותם למקום שלהם בלי יותר מידי מאמץ.

חשוב לי לזרוק כמה מילים על זה שלצערי חלק מהאביזרים הגיעו שבורים, בהם אחת הכנפיים של חיישן האיתור שנשברו ונפלו. לשמחתי דבק מגע איכותי פתר לי את הבעיה הזאת, אם כי בחלקו האחורי של תיק הגב של סאם היה חלק שנפל שהייתי צריך בנוסף לצבוע על מנת להסתיר את השבר. ברור לי כמובן שהדבר הזה קורה ושהאשמה על זה נופלת בעיקר על הדרך שבה הפסל נשלח אליי, אבל כן היה לי חשוב לציין שאפילו שהפסל מרגיש מאוד איכותי, יש חלקים מסוימים בו שעשויים להישבר או להתעקם אם מתייחסים אליהם לא נכון. דוגמה נוספת לזה תהיה השרוכים של זוג הנעליים הנוספות שמגיעות עם הפסל, השרוכים האלה עשויים מחומר דמוי עור שלצערי מתפרק מאוד בקלות.

אחרי כל ההרכבות והתיקונים, קשה להתווכח עם העובדה שהפסל הזה פשוט איכותי ויפייפה. אדגיש שוב שאת כמות הפרטים והפירוט הכללי שהפסל הזה מפגין קשה לנצח, ובהחלט ברור לי למה פריים 1 מצליחה למצב את עצמה כאחד מהשחקניות החזקות ביותר בשוק פסלי האספנות. אהבתי מאוד את המנח שבו פריים 1 בחרה למקם את סאם, ואת העובדה שהוא מצוי בפוזיציה יחסית נינוחה ולא באיזו פוזיציית קרב מסוגננת - הבחירה הזו מאפשרת לכל אחד מהאלמנטים של הפסל לקבל דגש משלו וטוב שכך - זה אחד הפסלים שיותר כיף לסובב (או במקרה הזה עקב המשקל להסתובב סביבו) על מנת לחוות את כל הפרטים השונים שהוא כולל.

אבל אם בכל זאת אני צריך למצוא משהו להתלונן עליו, מעבר לדברים העדינים שנשברו או שרוכי הנעליים שהיו פחות איכותיים, לדעתי היה אפשר לספק עם הפסל הזה יותר מזוודות וציוד שהיה ניתן להעמיס על סאם - בכל זאת, זה חלק בלתי נפרד מהדמות. הייתי שמח לקבל למשל מזוודה נוספת שאותה הייתי יכול למקם על אחת מהרתמות, או לכל הפחות לקבל את האופציה להפוך את המזוודה שסאם מחזיק ביד (כף היד והמזוודה מחוברות אחת לשנייה ואי אפשר להפריד אותן) לכזו שניתן למקם באופן חופשי על הפסל, זה היה יכול להוסיף עוד קצת נפח לפסל ולאפשר לי לבחור את תצורת ההצגה המיטבית עבורי.

השורה התחתונה

ביקורת של פסל כמו זה שיש לנו כאן תבוא כמובן עם שורה תחתונה די ברורה: הפסל הזה נראה מדהים, רמת הפירוט שלו פסיכית ואיכות החומרים מורגשת ברוב המוחלט של הזמן, אבל עם כל הדבר הזה כמובן שבא מחיר, ובמקרה שלנו המחיר גבוה למדי.

גרסת הבסיס של הפסל, זו שכאמור הגיעה אליי לביקורת עולה באתר של פריים 1 ביום רגיל כ-2799 דולר, שזה כמובן המחיר לפסל עצמו, לא כולל עלויות שילוח, ולא כולל את עלויות המיסים שמצטרפים לכל התענוג הלא זול בכלל הזה. אז כן, תג המחיר מאוד גבוה, ולכן ברור לי שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו רכישה כזאת. אבל אם בכל זאת אני צריך להתייחס למחיר ולתמורה שתקבלו בעבורו, לגודל הפסל ולכמות הפירוט שהוא כולל, תג המחיר הזה יחסית הגיוני ומתקבל על הדעת, לפחות לדעתי, והאוסף שלכם כמובן יעלה כמה רמות למעלה באיכות שלו ברגע שתוסיפו אליו את הפסל הזה, או בכנות כל פסל כזה או אחר של פריים 1.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי האן - כתב תוכן

רועי האן - כתב תוכן

משחק על: Meta Quest 2, Nintendo Switch, PS5, 3DS, PC, Steam Deck

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב קוויקסקופ במפה Rust של MW2 המקורי

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Metal Gear Solid 3

כשאני לא משחק אני: מרכיב איזה מחשב כנראה

מסר לעולם: אל תנענע אותי, אני לא מטרונום

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:28 05.09.2024 | drizzitx drizzitx (אורח)

    תשמע חתיכת מחיר, תהנה :)

  2. 2

       | פורסם ע"י