הרשמה

ביקורת: Concord - איחור אופנתי

אור יצא לבדוק בדיוק עד כמה Concord שווה את הזמן שלכם, אם בכלל

  • PC
  • Playstation 5
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 18/08/2024

בואו לקרוא מה חשבנו על אחד מהמשחקים השנויים במחלוקת של השנה הנוכחית!

גישה מוקדמת למשחק ניתנה לנו ע"י ישפאר, תודה רבה!

דקה לפני שאנחנו מספרים לכם את הדעה שלנו על מה שהוא כנראה משחק השנה, בואו נדבר שניה על מה שאני כבר עכשיו אגדיר כנראה כאכזבת השנה. Concord הוכרז לראשונה באירוע ה-State of Play בחודש מאי האחרון, ההצגה התחילה עם טריילר סיפורי די ארוך שנראה כאילו מעריץ "שומרי הגלקסיה" כתב אותו. כעבור דקה לאחר הטריילר הסיפורי כבר קיבלנו טריילר משחקיות שהוריד את רמת העניין מהר מאוד, כשהתברר שמדובר במשחק Live Service מבוסס גיבורים בקבוצות של 5 על 5 - לא משהו שלא ראינו קודם לכן. עכשיו שהמשחק אצלנו ביד כבר מספר ימים, ואחרי השקה חלשה למדי בסופ"ש האחרון, מה היא החוויה שלנו ממנו?

סיפור (לא) על חלל

מצד אחד העלילה של המשחק קצת לא ברורה כרגע, המפתחת מתכוונת להוציא פרקים חדשים כל שבוע שמשודרים כל פעם כאשר מריצים את המשחק בכיכובם של הגיבורים שלנו השייכים לקבוצת ה-Freegunners (אם תעדיפו תרגום מילולי, אז תותחני החופש), קבוצה שמורדת בגוף השולט, הגילדה (Guild). אין המון עלילה בנתיים במשחק, נכון לעכשיו המשחק מציג את הפרק של השבוע הראשון שמראה את הגיבורים שלנו נותנים כבוד אחרון לקבוצה בשם Implacable שבדמם דאגו למפה עבור תותחני החופש והפרק השני (שהיה קיים בבטא אך עדיין לא במשחק כרגע), אנחנו גם מגלים שתותחני החופש אומנים מאוחדים במטרה שלהם אך לא ביחידות שלהם, כל קבוצה עבור עצמה.

הסיפור עצמו יכול להיות מעניין, הוא בהחלט מזכיר קצת את הרקע העלילתי של טרילוגיית Star Wars של שנות ה-70', אבל נכון לעכשיו אין הרבה שבאמת אפשר להגיד שמאוד מושך בסיפור או מעניין מדי, קיבלנו סצינות סיפוריות שמציגות מעט למדי ואולי כמה מהשורות הכי קרינג'יות ששמעתי מזה תקופה, אולי מדובר במשהו שיכול להשתפר בשבועות הבאים, אבל כרגע אין עניין רציני מדי בסיפור. לעומת זאת, מה שקיבלנו עד כה כן מסביר את הסיבה שבגללה המשחק הוא 5 על 5 , כל קבוצה היא לעצמה ואין חוקים כשזה מגיע ללוחמה שלהן אחת בשניה.

יחד עם זאת, קשה לי להגיד שיש יותר מדי הצגה של הדמויות, אנחנו מקבלים דאמפ של סיפור ברמה יחסית מינורית, אבל בשבוע הראשון כבר קיבלנו דמות שלא הוצגה בשום שלב, היא פשוט הופיעה והתחילה לדבר עם לנוקס (Lennox, הבחור שנראה קצת כמו לטאה), למה היא שם? מי היא? אנחנו לא באמת יודעים. בנוסף אני אגע בזה כבר פה, אבל למשחק יש כפתור די גדול של galaxy guide בתפריט הראשי, פשוט מדובר ב-lore dump אחד גדול שמוצג בצורת מפה, אין בו הרבה מידע על הדמויות (חוץ מאחת) אבל הרבה בירבור בנוגע למקומות שונים, דרך מאוד לא מושכת להציג את הרקע לסיפור.

גיבורים הולכים וגיבורים באים

המשחק הוא משחק אקשן יריות בגוף ראשון של 5 על 5, נכון לזמן היציאה של המשחק, בדומה ל-Overwatch. נכון לעכשיו יש לנו 16 דמויות "קלאסיות" במשחק, כל אחת עם יכולות משלה מבלי שהן מקבלות קטגוריה כלשהי כמו טנק או דמות תמיכה - כל האפשרויות פתוחות, אז יכולות להיות 2 דמויות טנקיות בקבוצה, או שלא יהיו טנקים בכלל, הכל פתוח. לכל דמות יש נשק משלה, החל מנשק אוטומטי, צלף, רובה ציידים או נשק חוצני כזה או אחר, ולכל אחת שתי יכולות מיוחדות ויכולת התחמקות מהירה.

המשחק מגיע עם שישה מצבי משחק נכון לכרגע שמחולקים בין 3 אפשרויות משחק שונות, Brawl שהוא הראשון מכיל בתוכו מצב Team Deathmatch ו-Trophy Hunt שמתפקד כמו TDM רק שכאשר הורגים אויב, צריך לאסוף את ה-Bounty Card של השחקן כדי לצבור נקודה לקבוצה. התפריט הבא הוא Overrun שמכיל את מצבי המשחק שבהם משתלטים על נקודות שונות במפה והקבוצה שמצליחה להשתלט על יותר שטחים יותר זמן או מצליחים להשתלט על נקודה אחת יותר זמן מהקבוצה השניה, מנצחת. המצב האחרון הוא המצב התחרותי יותר שבו גם אין חזרה לחיים והוא נקרא Rivalry שמכיל Zone Capture קלאסי ומצב Cargo Run שמתפקד קצת כמו Counter Strike קלאסי עם פצצה.

מצבי המשחק לא מקוריים במיוחד, הם מוכרים לרובנו בשלב הזה ממשחקים אחרים כמו Overwatch, Counter Strike, Rainbow Six Siege ועוד. יחד עם זאת אציין שהשליטה בדמויות היא מהנה במיוחד, שיחקתי עם שתי דמויות רוב הזמן שלי עם המשחק, Haymar שמשתמשת ביכולות ונשקים המבוססים על אש, ו-IT-Z שהיא חייזרית בעלת תנועה מאוד מהירה ויכולת להתעתק כמו סומברה מ-OW. השליטה הרגישה נוחה, אבל כמו שאמרתי בתחילת הפסקה הזאת, הכל כבר מרגיש מוכר, אין הרבה שהמשחק מצליח לחדש באמת, אלא בעיקר ממחזר את מה שנעשה לפני כן בעטיפה חדשה.

אני גם אציין דבר אחד שממש הצליח לתסכל אותי כשהצלחתי לשחק במצב התחרותי של Concord - עד שנכנסתי למשחק, היה בקבוצה שלי שחקן שפשוט החליט שהוא עוזב את המקלדת. כמובן שרציתי לדווח על השחקן על שהוא זורק את המשחק (לשחק 4 מול 5 זה לא קל אבל הקבוצה שלי בנס הצליחה) ואז גיליתי שאין איך לדווח על שחקנים, אין אפשרות לבצע report, פשוט כלום, אין עם מי לדבר. אני תוהה איך היה אפשר לפספס את האפשרות הזאת אבל היא פשוט לא קיימת ובאופן מפתיע, אני לא רואה אף אחד ברשת שמזכיר את זה אפילו.

8 שנים מאוחר מדי...

אני אתחיל מהדבר שאולי באמת הורס לי את מרבית החוויה של המשחק הזה, ואלו הגיבורים, משחקי גיבורים צריכים להכיל דמויות שהשחקן ירצה להתחבר אליהן, או באמת יהיה מעוניין לשחק איתן, העיצובים של הדמויות, מעבר לאולי אחת או שתיים - באמת פשוט לא טובות. אני לא מצליח להבין מי הוא קהל היעד של המשחק הזה באמת, אבל העיצובים באמת לא מעניינים, הזכרתי כבר בחלק הראשון שהכתיבה גם כן לא מדהימה, העיצובים של הדמויות ברובן מרגישות כאילו הן מנסות לסמן סעיפים מסויימים שהמפתחת היתה צריכה למלא או לחילופין גם, פעם נוספת, מעתיקות את הרעיונות שלהם ממשחקים אחרים.

עכשיו מגיע החלק שצריך להיאמר לכל, המשחק הזה, משחק גיבורים, נמצא בפיתוח 8 שנים על פי דיווחים שונים, הוא גם מגיע באיחור לא קטן של 8 שנים אחרי ש-Overwatch יצא וכבש פחות או יותר את ליבם שלא לא מעט שחקנים מסביב לעולם. מאז אותה תקופה, הרבה מים עברו מתחת לגשר הזה, הסוגה של משחקי הגיבורים כבר הפכה למאוסה במיוחד, הרבה מזה גם צריך להשתקף במספרי השחקנים ב-Steam. המשחק בזמן היציאה לא הצליח לעקוף את רף ה-700 שחקנים ונכון לעכשיו, המשחק בקושי מצליח להחזיק יותר מ-100 שחקנים על המחשב, מה שגורר זמני המתנה די ארוכים למצבי המשחק השונים. ישבתי כבר לחכות כ-7 דקות למשחק תחרותי, לא מעודד במיוחד לשבת לחכות למשחק.

אני כן אציין לסיום את הדבר היחיד ש-Firewalk ו-Sony עושים נכון, המשחק הזה אחרי הרכישה לא מכיל שום מיקרו רכישות, המשחק לא מנסה להוציא מהשחקן כסף נוסף על דברים בתוך המשחק, שילמתם 40 דולר למשחק, וזהו, כל החבילה שלכם, לפתוח קוסמטיקה כלשהי רק דורש שעות משחק שקשה להשיג כשזמני ההמתנה ארוכים כל כך. המשחק הזה מצליח להזכיר לי משחק יריות אחר שקיבל לא מעט שבחים ביציאה שלו ומת תוך שנה בגלל שהוא לא היה חינמי וזהו LawBreakers, ואם המשחק לא ישנה את הדרך שלו הלאה, אני צופה שגם Concord יסיים את דרכו כ-Live Service תוך פחות זמן.

שורה תחתונה

Concord הוא משחק שפותח כ-8 שנים ויצא באיחור של 8 שנים לאופנה שכבר לא מעניינת מספיק שחקנים. במחיר של 40 דולר, מדובר בחבילה שתוך זמן לא ברור, כנראה כבר לא תהיה שווה את הכסף של השחקנים שהחליטו שהם מוציאים את הכסף ואת הזמן על המשחק. אלא אם כן Sony ו-Firewalk מצליחים להבין מה הם עושים עם המשחק הזה, הוא מהר מאוד ימות כש-Sony יבינו שהם השקיעו כלכלית במשחק שלא מצליח להחזיר את אותה ההשקעה. ל-Concord באמת יש פוטנציאל ומשחקיות כיפית במיוחד, אבל קאסט הדמויות לא מעניין ומצבי המשחק פשוט לא מקוריים עם עלילה שצריך לחפש לא מעט כדי למצוא. מה עתיד לבוא למשחק הזה? אני מניח שבשבועות הקרובים כבר נגלה, אבל במצב הנוכחי, אני מתקשה להמליץ לכם להוציא את הכסף עליו.

 

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

 

4
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • משחקיות מהירה ומהנה
  • משחק מרובה משתתפים שלא מפוצץ במיקרו רכישות

הרע

  • עלילה לא מעניינת שלא מונגשת גם לשחקן
  • דמויות לא מעניינות עם עיצובים לא מושכים
  • מצבי משחק לא מקוריים וחוסר תוכן כללי
  • עוד משחק Live Service

וההשרדות:

  • אני באמת נותן למשחק הזה שנה עד שהשרתים שלו ייסגרו סופית...
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:03 29.08.2024 | 404notfound 404notfound

    "השקה חלשה למדי"? למשחק לא היו 700 שחקנים בשיא ביום ההשקה שלו. השקה קטסטרופית זה תיאור ברבב יותר מדויק.

  2. 2

    21:47 29.08.2024 | אור יהודה סגל - כתב תוכן אור יהודה סגל - כתב תוכן

    @404notfound
    מסכים עם מה שאתה אומר בגדול מאוד, אבל אני לא חושב שמדובר בהשקה קטסטרופלית אם ביום ההשקה עוד הצלחתי למצוא משחקים עד שבוע לאחר מכן, אבל מיותר לציין שאין הרבה תקוות (ולא צריכות להיות) למשך חיים מאוד ארוך עבור המשחק הזה אלא אם כן יש למפתחת שפן מיוחד בכובע, אבל כרגע עושה רושם שזה לא המצב.

  3. 3

       | פורסם ע"י