הרשמה

ביקורת: Star Wars Outlaws - פשע מאורגן

משחק העולם הפתוח הראשון בתולדות מותג מלחמת הכוכבים כאן, האם הוא מצליח לספק את הסחורה?

  • PC
  • Playstation 5
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 30/08/2024

כמו הרבה פרויקטים אחרים של מלחמת הכוכבים בשנים האחרונות, גם כאן היינו שמחים לקבל יותר משקיבלנו בפועל, אם כי כן יש כאן כמה נקודות חיוביות.

גישה מוקדמת למשחק ניתנה לנו ע"י יוביסופט אירופה, תודה רבה!

אני שונא להיות קטנוני ומתלונן בביקורות שלי אבל כאן אני מרגיש שעוד לפני שהסכמתי לקחת את המשחק הזה לביקורת ידעתי שזה בדיוק מה שיקרה, והסיבות די ברורות: מותג מלחמת הכוכבים והאיכות שלו ירדו מאוד בשנים האחרונות (לדעתי ולדעת רבים), ועל הפרויקט שהוא למעשה Star Wars Outlaws, משחק שכמובן הקדים למתג את עצמו כ״משחק העולם הפתוח הראשון ביקום של מלחמת הכוכבים״, אמונה יוביסופט, מפתחת שפעם לפחות מאוד אהבתי אבל היום אני משתדל להתרחק מהרוב המוחלט של הפרויקטים שלה כמו מאש. ועדיין, משהו בי קיווה בלב שלם ש-Star Wars Outlaws יצליח איכשהו להפתיע אותי לטובה, ואפילו שיש כאן כמה נקודות קטנות שכן מצליחות להתקבל אצלי כטובות, ברוב הזמן לצערי החששות שלי הצליחו להוכיח את עצמן. הנה כל מה שחשבתי על Star Wars Outlaws! הביקורת נטולת ספוילרים, והתמונות שבהמשך נלקחו מהשעות הראשונות של המשחק.

אי שם בגלקסיה רחוקה, רחוקה

אתחיל בנקודה חיובית: Star Wars Outlaws הינו משחק קאנוני, משמע אירועי המשחק, הדמויות שבו וקו העלילה שלו מתרחשים במקביל לעלילות כל תשעת הפרקים הראשיים של סדרת הסרטים ובמקביל לכל סרט ספין-אוף, סדרה כזו או אחרת ובמקרים מסוים גם משחקי מחשב (סדרת משחקי Jedi למשל) שהוצגו לקהל הרחב בשנים האחרונות - וזה לדעתי לפחות צעד נכון ומגניב מאוד שהיה חשוב לספק עם המשחק הזה. במקרה שלנו, עלילת המשחק מתרחשת בתקופה שבין פרק 5 לפרק 6 של טרילוגיית הסרטים המקורית - מה שאומר שאתם יכולים לצפות לנוכחות מרשימה ורחבה למדי של צבא האימפריה.

אנחנו נכנסים לנעליה של קאי ווס (Kay Vess), פושעת חלקלקה המחפשת את כרטיס היציאה שלה אל החיים החופשיים לאחר שתסיים לבצע את ״השוד הגדול ביותר שהגלקסיה ראתה אי פעם״. לא צריך להיות גאון בשביל לנחש שכאן הכל כמובן משתבש, מה שמכריח את קאי לצאת למסע בין כוכבים (#סליחה) תוך כדי שהיא נאלצת להתחמק ממלתעות האימפריה שממשיכה להתחזק בכל יום שעובר. קאי תיאלץ במהלך המסע שלה לשלב כוחות עם מספר גורמים מרכזיים בעולם התחתון של הגלקסיה, כשהיא מוכנה לעשות הכל בשביל להגיע למטרת העל שלה: להיות חופשייה.

את קו העלילה הכללי של Star Wars Outlaws ניתן לסכם די בקלות כ״חביב ותו לא״ - יש כאן לא מעט דמויות חביבות ואלמנטים נחמדים בכל הקשור לעלילה (המשחק לגמרי מרגיש כמו חלק בלתי נפרד מהיקום של מלחמת הכוכבים), אבל בעיניי לפחות לא מדובר באיזה אפוס מרהיב - זהו קו עלילה חביב המאפשר לשחקן לצלול ולטעום באופן לא רע בכלל את כל העולם העצום של מלחמת הכוכבים מזווית קצת שונה, כשהנקודה הכי חזקה שלו לדעתי היא דווקא העובדה שאנחנו מגלמים דמות שהיא לשם שינוי לא אביר ג׳דיי או איזו דמות מפתח ביקום הענק הזה - הבחירה לתת לנו להיכנס לנעליים של דמות שביום רגיל תיחשב ״שולית״ מצליחה להוכיח את עצמה.

עולם פתוח ומלא מאפיונרים

אני חוזר לתחילת הביקורת ולעובדה שאת Star Wars Outlaws מיתגו בכל מקום כמשחק העולם הפתוח הראשון (!) שמתרחש בייקום של מלחמת הכוכבים, מה שכמובן גרם לי לפחות להנמיך ציפיות היות והעבר של יוביסופט בכל הקשור לעולמות פתוחים לא מזהיר במיוחד, במיוחד בשנים האחרונות.

אני אתחיל מהחלק שדווקא כן הצליח להפתיע אותי אותי כאן והוא העובדה שהעולם הפתוח בהחלט פתוח וגדול - יש במשחק לא מעט שטחים פתוחים, ערים, שווקים וערים תחתיות שנוכל לבקר, בהם אזורים מוכרים ואהובים מהיקום של מלחמת הכוכבים כגון כוכב Tatooine. כל אחד מאותם אזורים כוללים לעיתים אירועים משניים חביבים כגון מישהו שיזמין אותנו למירוץ ספידרים או מישהו שיביא לנו חפץ מסוים בתמורה לכך שנעזור לו עם משהו, זאת לצד נציגות של כל אחד מארבעת ארגוני הפשע הגדולים של המשחק - ארגון Crimson Dawn, קבוצת Pyke, קרטל Hutt וקלאן Ashiga. כמו כן כמובן שיש לנו כאן את היכולת לטוס בחלל באמצעות ספינת החלל של קאי - שגם שם כל ארגוני הפשע וכמובן צבא האימפריה נלחמים על הדומיננטיות שלהם, ועל קאי זה כמובן לא פוסח. כל אזור מלא במשימות צד שניתן להשלים, שישפיעו באופן ישיר על היכולות שנפתח, הקשרים שנקיים עם דמויות שונות בעולם המשחק ועל מהלך העלילה. מהבחינה הזו לפחות אחזור ואגיד ש-Star Wars Outlaws נראה ומרגיש כמו חלק בלתי נפרד מהייקום של מלחמת הכוכבים, וטוב שכך.

כמעט כל פעולה שנבצע במהלך המשחק, בין אם מדובר במשימות עלילה ראשיות או במשימות צד נידחות, יהיו קשורות בצורה כזו או אחרת לפעילות שלנו אל מול ארגוני הפשע השונים, פעילות שתבוא לידי ביטוי באמצעות מערכת מוניטין ייעודית שתאפשר לנו להבין מה הסטטוס שלנו מול כל ארגון. אהדה על-ידי ארגון מסוים תעניק לנו שלל אופציות ובונוסים, בהן היכולת לבקר בלי הגבלה באזורים סגורים של אותו ארגון, גישה לחנויות אקסקלוסיביות של ארגון מסוים, גישה לדמויות מפתח של כל ארגון שיאפשרו לנו לקבל מידע חשוב על משימה כלשהי ועוד. אציין לטובה שהמשחק אפילו יגדיל לעשות וידגיש לנו שחלק בלתי נפרד מחווית המשחק היא להשלים עם העובדה שבמהלכו יהיו לא מעט מקרים בהם נהיה אהודים בקרב ארגון פשע אחד אבל שנואים בקרב ארגון אחר, ושכל המטרה שלנו היא להבין מהו הצעד הנכון ביותר עבורכם בכל רגע נתון גם אם זה אומר שאתם פוגעים בארגון אחד על מנת להשיג את המטרות והיעדים שלכם אצל ארגון אחר. בסופו של דבר, מערכת המוניטין היא ללא צל של ספק המערכת הכי חזקה שיש למשחק הזה להציע, והיא זו שחד-משמעית הצליחה להחזיק אותי שפוי בזמן המשחק שלי לטובת הביקורת הזאת.

קרבות וגניבות

חשוב לי לגעת בנקודה מהותית שלדעתי יכלה להיות טובה יותר והיא כל הקשור ביכולות השונות של קאי ושל חייזר המחמד שלה, ניקס (Nix). ברוב המוחלט של המשחק יעודדו אותנו להתגנב ממקום למקום (בכל זאת, קאי היא פושעת חלקלקה), ולטובת העניין עומדים לרשותנו מספר כלים כגון פורצי דלתות, Grappling Hook, רימוני עשן, משקפת ועוד (יש אפילו אפשרות לפרוץ לטרמינלים ולגנוב מהם קבצים מוצפנים) - מה שאומר שאם אתם מחפשים להילחם כאן פנים אל פנים בקרבות ענק מרהיבים אל מול צבאות האימפריה/חיילי ארגוני הפשע השונים, קחו בחשבון שזה לא הדגש כאן.

אציין כמובן שיש לכם את היכולת ברמת העיקרון להיאבק ישירות מול כל אויב שתרצו באמצעות אקדח הלייזר של קאי, אבל קחו בחשבון שכאן מדובר במערכת מוגבלת בהרבה מזו שתקבלו אם תחליטו להיצמד לכוונת המשורר ולהתגנב ממקום למקום כל עוד זאת אפשרות. דוגמה יפה לזה תהיה העובדה שקאי יכולה להרים מהרצפה נשקים כבדים שהיא מוצאת, ביניהם רובי סער, מכונות ירייה ואפילו משגרי טילים, אבל הרמה שלהם מבטלת לחלוטין כל יכולת קרב אחרת שקאי יכלה להשתמש בה עד אותו רגע. רוצים לזרוק רימון? קודם תשליכו את הנשק שהרמתם לרצפה, רוצים להחליף לאקדח שלכם באמצע קרב כדי להגיב לסיטואציה מסוימת בצורה טובה יותר? ניחשתם נכון, הנשק הגדול שהרמתם לפני רגע יהיה חייב לחזור לרצפה לפני שתוכלו לעשות את זה. מעבר לזה גם אקדח הלייזר הבסיסי של קאי לא מרגש במיוחד, ובדומה למשחקים אחרים שמציגים רובי לייזר גם כאן גמר תחמושת הוא למעשה התחממות יתרה של האקדח, אותה ניתן להוריד אם מתזמנים לחיצה על כפתור ייעודי. מעבר לזה האקדח עצמו כולל כמה שדרוגים שניתן לפתוח לו שמשנים את מצבי הירי שלו בצורה שמאפשרת לנו להתאים את סוג הירי לאויב שמולו אנחנו מתמודדים - חביב ושימושי בחלקים מסוימים אבל לא מספיק מודגש לאורך המשחק - רוב הזמן מצאתי את עצמי יורה באויב במצב הירי הראשי של האקדח ומבלי יותר מידי חשיבה על באיזה סוג של תחמושת כדאי לי להשתמש באותו הרגע.

בנוסף לאלה נוכל לשנות את הלבוש של קאי על מנת לפתוח יכולות ובונוסים שונים, ומעבר לכך המשחק כולל מערכת ״Experts״, שהיא למעשה עץ היכולות של המשחק, שתאפשר לנו לפתוח שלל יכולות שונות עבור קאי. חלק מאותן יכולות נפתחות יחד עם ההתקדמות שלנו במשחק, ואת חלקן אפשר לפתוח רק אחרי שעומדים בתנאים שונים. רובן המוחלט של אותן יכולות חביב למדי, אבל גם כאן לא מדובר באיזו המצאה מחדש של הגלגל.

בכל יום אתה פוגש חבר

אקדיש חלק שלם של הביקורת לחברינו החביב ניקס, שהוא כאמור חייזר המחמד של קאי שמתלווה אליה לאורך כל המשחק. ניקס כולל ארסנל יכולות משלו, בהן היכולת להרים עבורנו דברים, לגנוב חפצים מדמויות שונות, להראות לנו מיקום של אויבים מבעד לקירות ועוד - הוא אפילו יכול לקפץ על פניו של אויב ולתקוף אותו עד שאנחנו נגיע לסיים את העבודה, להיכנס לחריצים קטנים ומנהרות, לפתוח תעלות אוורור, להוריד מתגים וללחוץ על כפתורים - מדובר בספק חייזר ספק סופרמן אם תשאלו אותי. על הנייר לפחות מדובר בתוספת לא רעה בכלל למשחק ולארסנל היכולות השונות שעומדות לרשותנו, אבל אני חייב לציין שדווקא התבאסתי לגלות שיש הרבה מאוד מקרים בהם ההישענות על ניקס ועל היכולות שלו מאוד דומיננטית, לעיתים דומיננטית מדי.;

קחו לדוגמה את התרחיש שאתם רוצים לגנוב משהו ממישהו, פעולה מאוד פשוטה עבור ניקס שכמובן יכול לעשות זאת בלחיצת כפתור. תבינו, אין כאן אפילו קושי כלשהו, אתם בוחרים את היעד עבור ניקס לגניבה, לוחצים על כפתור כדי לאשר את הפעולה וזהו, ניקס הולך, גונב וחוזר, קלי קלות. אה כן, שכחתי לציין שקאי לא יכולה לגנוב דברים בעצמה, רק ניקס יכול - וזה לדעתי לפחות ממש אבל ממש מטופש. הדגש המרכזי וההישענות על ניקס גורמת למשחק להרגיש הרבה פחות יצירתי ממה שהוא היה יכול להיות, ולדעתי השימוש בניקס כפיתרון לכל תרחיש היא לא פחות מבחירה עצלנית וחסרת יצירתיות.

אני אוסיף לכל התבשיל הזה עוד מינוס יחסית משמעותי לפחות עבורי והוא העובדה שאיכות הבינה המלאכותית של האויבים במשחק לוקה בחסר באופן מורגש למדי, בדגש על חיילי האימפריה. עכשיו תראו, אני יודע שחיילי האימפריה מעולם לא היו ידועים כעפרונות המחודדים בקלמר, אבל בחייאת איך הגענו למצב שמשחק עולם פתוח בשנת 2024 כולל את התחריש המצער בו אני עומד באופן מובהק מול חייל אימפריה באזור שאני לא אמור להיות בו והחייל פשוט לא רואה אותי מולו, או לכל הפחות רואה אותי, מתחיל להגיב אליי, אני הולך ומתחבא באיזה שיח או פינה נסתרת, עוברות כמה דקות וזהו, הצלחתי לברוח - ככה לא אמורה לתפקד מערכת משטרה/אכיפה במשחק עולם פתוח מודרני. המשחק כן כולל מערכת Wanted שמחולקת למספר דרגות כך שבכל דרגה שנעלה התגובה של האימפריה אלינו תהיה קשה יותר, אבל בכנות כמו שאמרתי קודם, הפיתרון למקרה כזה הוא פשוט ללכת להתחבא באיזה שיח לכמה שניות ודרגת ה-Wanted שלכם תרד בהתאם. יש אפשרות לשחד שוטר אימפריה שיוריד עבורכם את דרגת ה-Wanted וכן גם אפשרות ״להסיר״ את השם שלכם מרשימת המבוקשים על-ידי פריצה למאגר המידע של האימפריה, אבל מעולם לא הייתי צריך להשתמש בהן.

ביצועים על חלל

אסיים את הביקורת שלי עם פסקה קצרה אודות הגרפיקה והביצועים של המשחק. עותק הביקורת שהגיע אליי היה לפלייסטיישן 5, ובכל הקשור לגרפיקת המשחק לא נתקלתי במשהו שלא הייתי מרוצה ממנו - האזורים השונים נראים נהדר, השטחים הפתוחים וחלקי החלל של המשחק מרשימים ברוב המוחלט של המקרים - עבור משחק דגל של חברה כמו יוביסופט בשנת 2024 מדובר בביצוע סבבה לגמרי, אפילו שאישית אני חושב שיוביסופט הייתה צריכה מזמן לעבור להשתמש במנוע עדכני ומרשים כמו Unreal Engine 5 או אפילו Decima Engine שללא ספק היה מעלה את המשחק הזה כמה רמות למעלה (המשחק פותח על מנוע Snowdrop, שהוא אחד המנועים בפיתוח פנימי של יוביסופט). בכל הקשור לביצועים, חווית המשחק שלי הייתה חלקה למדי, ולא חשתי בנפילות ביצועים כלשהן במהלך המשחק - היו כמה באגים משעשעים סטייל Ragdoll לדמויות או באגים ויזואליים קטנים כאלה ואחרים, אבל על כולם עודכנתי מראש מטעם יוביסופט לפני שהתחלתי לשחק כך שאני בטוח שהם יתוקנו עד שהמשחק יושק רשמית. המשחק יוצא בנוסף גם למחשב האישי וגם ל-Xbox Series S/X.

השורה התחתונה

אוהבים את מלחמת הכוכבים? אם התשובה שלכם היא ״כן״ חד משמעי, יש בהחלט מקום למשחק כמו Star Wars Outlaws ברשימת המשחקים שלכם - גם אם הביצוע לוקה בחסר במשחקיות עצמה או לכל הפחות לא מחדש יותר מדי בהשוואה למשחקים בסגנון שראינו בעבר, החוויה הכללית שהמשחק מספק והקישור הישיר שלו לקו העלילה הראשי של סאגת מלחמת הכוכבים עושים את שלהם ומספקים חווית משחק מהנה וחביבה מאוד - אם כי כן הייתי ממליץ לכם בחום וכמיטב המסורת עם משחקי יוביסופט של השנים האחרונות לחכות להנחה קלה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

6.5
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • ביצוע אותנטי ומזמין בכל הקשור ליקום של מלחמת הכוכבים
  • מערכת המוניטין מוצלחת ומספקת לא מעט אפשרויות
  • כל עוד אתם מתגנבים ממקום למקום סביר שתהנו
  • קו העלילה אמנם די פושר, אבל הקישור הקאנוני שלו עושה את העבודה

הרע

  • רוב הזמן המשחקיות לא באמת מרגשת
  • ההישענות המוגזמת על ניקס כמקור לפיתרון בעיות פוגמת בחוויה
  • כל מערכת שהיא לא מערכת המוניטין פשוט לא מספקת את הסחורה

וניקס:

  • זה שאתה חמוד לא אומר שאני חייב לאהוב אותך
רועי האן - כתב תוכן

רועי האן - כתב תוכן

משחק על: Meta Quest 2, Nintendo Switch, PS5, 3DS, PC, Steam Deck

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב קוויקסקופ במפה Rust של MW2 המקורי

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Metal Gear Solid 3

כשאני לא משחק אני: מרכיב איזה מחשב כנראה

מסר לעולם: אל תנענע אותי, אני לא מטרונום

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:12 26.08.2024 | מנחם מנחם (אורח)

    תודה רבה על הביקורת הנפלאה.
    כמה שעות משחק?

  2. 2

    16:18 26.08.2024 | רועי האן - כתב תוכן רועי האן - כתב תוכן

    היי מנחם, שמח שאהבת!
    בערך 26 שעות משחק והקמפיין מאחורייך, אבל משכתי הרבה זמן עם תוכן צד. ייאמר לזכותו שיש לא מעט, הוא פשוט לא מגוון מספיק לדעתי.

  3. 3

       | פורסם ע"י