הרשמה

ביקורת: צאי מזה - אם כבר נכנסתם תשדלו לא לצאת מזה, למרות שקשה

"צאי מזה" הוא הטייק השנתי של הוליווד על עלילת ה"וואו מטריד פה אבל כל כך כיף לי זה בוודאות לא יגמר באסון" והוא לא הכי גרוע שבהם - אבל גם לא הכי טוב

תסריטאית לא, אבל במאית כן

תודה רבה לטוליפ אנטרטיינמנט על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

פעם בשנה, או קצת יותר זמן לפעמים (בכל זאת, בואו נזכור שפעם הייתה קורונה) הוליווד מוציאה לעולם טייק חדש על עלילת ה"מטריד לי פה אבל גם כיף אני לא אעשה כלום וזה לא יגמר באסון נכון? נכון??" שאפשר להגיד עליהם הרבה דברים אבל רק לעיתים רחוקות מאוד אפשר להגדיר אותם כמרעננים או שווים צפייה. רק לאחרונה ראינו טייק מוצלח שכזה עם "התפריט" ולפני כמה שנים ראינו את "תברח" (Get Out). למרות שצאי מזה (Blink Twice) הוא משחק מילים יפה על Get Out ולמרות שכמו התפריט הוא משתמש בעושר כמסווה לרוע ומספק כמה לוקיישנים יפייפים - הוא רק צל של שניהם ברוב המוחלט של הסרט. לקראת הסוף הוא לוקח כיוון מעניין והצליח לשמור אותי על קצה הכסא, אך זה מגיע אחרי כל כך הרבה זמן מסך משעמם שסביר להניח שכבר תצאו מזה. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

נחיה (?) בעושר ואושר

כבר הבנתם מה המנה העיקרית שיש לסרט להציע, אבל איך אנחנו מגיעים לאחוזה מלאת העשירים הבכלל-לא-מטרידה שלנו? ובכן, פרידה היא מלצרית שנתקלת בטעות במיליונר בשם סלייטר קינג שאחרי ערב חלומי מזמין אותה ואת חברתה הטובה לאי שלו לחופשה שהיא לא תשכח לעולם - האמנם? הייתי שמח להתחיל לתת כאן רמזים לאיך התעלומה מתפתחת, אבל האמת היא שהיא בקושי מתפתחת בחצי הראשון של הסרט ואז נפרמת בהתחלה לאט עד שנכנסת לקצב טוב במערכה שלישית לא רעה בכלל אך עדיין מפוזרת ומשאירה כמה שאלות ללא תשובה. הבעיה, שעד אז הסרט נכשל כמעט בהכל מבחינת עלילה ויגרום לרוב הקהל פשוט לעזוב.

בראש בעיות העלילה עומד הנרטיב האישי, שכמעט ולא קיים כאן. הדמות הראשית בקושי נבנת, המוטיב שלה לא קיים מעבר ל"אוקי כיף לי פה" ולא הייתה לי שום סיבה כצופה לרצות לראות אותה שורדת את הסרט עד המערכה השלישית - בעיה עצומה למותחן. למעשה, אני אשקר אם אני אגיד שהיא הדמות הכי טובה, כי התואר הזה לחלוטין הולך לאחת מדמויות המשנה וכל מי שראה את הסרט ידע בידיוק על מה אני מדבר. למרות שהייתי יכול להמשיך לקטול את העלילה ואת החורים שהיא משאירה עד סוף הביקורת, המציאות היא שלסרט יש גם חלקים טובים להציע. באופן מפתיע זואי קרביץ (Zoe Kravitz) לחלוטין יכולה לסמן את עבודת הבימוי הראשונה שלה כהצלחה, עם שוטים מהממים ועבודת סאונד באמת מקצועית. בתסריט היא נכשלת כמו שכבר הסברתי, אבל את הפוטנציאל בבימוי שלה קל מאוד לראות ואני מאוד מקווה שהסרט לא יקבור את הקריירה שלה בתחום כי כשרון יש לה.

שימו אותנו במשהו יותר טוב

הדבר השני הכי בולט בסרט הוא כמה הופעות מצויינות בו, שצורחות "שימו אותנו במשהו יותר טוב". צ'נינג טייטום (Channing Tatum) עדיין אדיר גם אם חלק מהסצנות שלו מביכות, וחייב לקבל עוד צ'אנס בהוליווד במיוחד לאור סרט אחר שהשתתף בו לאחרונה. השנייה היא אדריה ארחונה (Adria Arjona) שבקצב הזה תהיה עם יחס הופעות טובות בסרטים גרועים יותר חריג מהבן זוג שלה ג'ייסון מומאה (Jason Momoa) וזה אומר הרבה. את ארחונה כנראה תזהו מהתפקיד אנדור (Andor) הפנטסטית, אך כאן היא ממשיכה את הכיוון ממורביוס (Morbius) כשהיא ממש השתדלה בסרט שהוא לגמרי קטסטרופה. היחידה שאין טעם לדאוג לה היא השחקנית הראשית נעמי אקי (Naomi Ackie), שמקבלת בשנה הבאה מקפצה ענקית בדמות תפקיד ראשי בסרט מיקי 17 של זוכה האוסקר בונג ג'ון-הו. אני בוחר שכן להזכיר את היילי ג'ואל אוסמנט (Haley Joel Osment), שלמרות שנדמה לרגע כי סוף סוף מקבל הזדמנות לזרוח אחרי שהוכיח כי מגיע לו הזדמנות כבר בתור הילד מהחוש השישי הוא מקבל בסרט פחות זמן מסך מהשורה הזו. למזלינו, גם הוא שנה הבאה עומד לקבל קפיצת מדרגה, שהזכירה לי שיש למה לחכות בנטפליקס ולכן גם כתבתי עליה בציון.

השורה התחתונה

"צאי מזה" הוא הטייק השנתי של הוליווד על "מקום מטריד אבל כיף לי ולכן לא אעשה כלום למרות שברור שזה יגמר ברע" ולמרות שהוא לא הגרוע מביניהם הוא גם לא טוב. הצילום המעולה שלו והסוף המפתיע לטובה לא מספיקים להסתיר את העלילה המפוזרת ושני שליש ראשונים משעממים למדי שכנראה יגרמו לרוב הקהל לצאת מזה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

4.5
מתוך 10

הטוב

  • צילום נהדר ועבודת סאונד מקצועית מאוד
  • שליש אחרון מפתיע לטובה בעיקר בזכות כמה הופעות מעולות

הרע

  • שני שליש ראשונים משעממים מאוד
  • הנרטיב האישי לא מספיק חזק
  • עלילה מפוזרת עם יותר מידי שאלות פתוחות

והיילי ג'ואל אוסמנט:

  • תודה לאל על העונה השנייה של וונסדיי, מגיע לך ההזדמנות שם
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י