הרשמה

ביקורת: EVNIA 27M1F5800

סדרת הביניים של EVNIA הגיעה לביקורת

האם המסך עם התמורה הטובה ביותר לכסף נכון לעכשיו נמצא?

המסך סופק לנו לסיקור על ידי Philips ישראל, תודה רבה!

אחרי החוויה הנהדרת שהייתה לי מוקדם יותר הקיץ עם ה-34M2C8600 של EVNIA (מותג הגיימינג של Philips) רציתי לראות עוד ממה שיש למותג להציע. המסך שהיה אצלי הוא מסך הדגל של המותג, הוא נמצא בסדרה הכי גבוהה עם פאנל QD-OLED מפואר ומסך 34 אינץ׳ קעור ומפנק, באמת אחד המסכים הטובים שיצא לי לראות. אבל, וזה אבל גדול. הוא מגיע עם תג מחיר של 4,500 שקל, שזה אולי לא יקר כמו מסכים אחרים בשוק כמו אלה של ROG אבל זה גם לא כל כך זול. לכן הייתי סקרן לראות מה אפשר לקבל מסדרות הביניים של EVNIA שמיועדות לתת תמורה גבוהה יותר לכסף וכך הגיע אליי ה-27M1F5800.

הבדל מהרגע הראשון

כבר מהרגע הראשון שה-27M1F5800 נחת אצלי אפשר היה להבין איפה ההבדלים בין הסדרות מתחילים. בעוד שהמסך הקודם מסדרת 8000 היוקרתית הגיע באריזה צבעונית יפה עם כבלים בצבעים תאומים למסך, ה-27M1F5800 מגיע באריזת קרטון חומה וקלאסית עם כבלים רגילים. אין כאן התחכמויות או דברים מיוחדים, המסך ארוז בצורה יפה וטובה ככה שהוא לא יפגע במשלוח אבל אין קלקרים ששומרים עליו וכל האריזה היא על בסיס קרטון, אם לומר את האמת זה לא מאוד מפריע לי. יחד עם המסך מקבלים כבלי וידיאו, כבל USB להעברת נתונים ואת ספק הכח החיצוני שלו. בשל העובדה שמדובר במסך שטוח ולא קעור, כאן לא צריך להשתמש במתאם VESA שכן בגב המסך יש כבר הברגות בגודל המתאים במידה ולא תשתמשו ברגל. אם כבר הזכרתי אותה, אני חייב להגיד שהיא לא רעה בכלל כשהיא מאפשרת להסתובב את המסך 90 מעלות לשניי הכיוונים, להטות אחורה וקדימה, לשנות את הגובה עד גובה של בערך 15 ס"מ שמביא את המסך קרוב לשולחן. כן אגיד שהשטח שהרגל תופסת על השולחן הוא מעט גדול והיה אפשר לצמצם אותו.

לפני שאצלול עוד יותר לביקורת על המסך, אשחרר את כל הפרטים הטכניים היבשים של ה-27M1F5800. כפי שאפשר להבין מהשם, מדובר על מסך בגודל 27 אינץ׳ מסדרת EVNIA 5000 (עוד על זה בפיסקה הבאה) עם פאנל Nano-IPS, ברזולוציית 4K ובהירות של 450 ניטס. הוא בעל קצב רענון של 144Hz עם זמן תגובה סטנדרטי של 1ms ותמיכה בתצוגת צבע בפורמט 10bit עם תקינת HDR600. מבחינת חיבורים למסך יש שני חיבורי HDMI 2.1 (שטוב לראות שהפך לסטנדרט), שני חיבורי DP 1.4 וחיבור USB-B שמעביר מידע מהמחשב לארבעת חיבורי ה-USB-A 3.2 שנמצאים בגב המסך כששניים מהם תומכים בטעינה מהירה.

בין סדרה לסדרה

עשיתי כבר כמה פעמים Name Dropping לסדרה 5000 ו-8000 של EVNIA, אז מה זה אומר ומה ההבדל בניהן? סדרה 8000 היא הסדרה הבכירה ביותר (לפחות כרגע) היא מציגה את כל מה שיש למותג להציע, את השפה העיצובית שפליפס ו-EVNIA רוצות לבסס יחד עם כל הפיצ׳רים שאפשר לבקש, גם אם ככל הנראה רק חלק קטן מהמשתמשים באמת צריך אותם. לעומת זאת, סדרה 5000 היא סדרה יותר הגיונית שמיועדת לתת את התמורה הטובה ביותר לכסף אבל ללא פשרות על חווית התצוגה. ותצוגה זאת המילת מפתח כאן. על פי EVNIA ואחד ממנהלי המוצר שלה שפגשתי ב-Gamescom לפני כמה שבועות, חלק מהמוצרים בסדרה 5000 עדיין מציגים ומשתמשים באותם הפאנלים של סדרה 8000 כשלרוב ההבדל הוא רק במעטפת שלהם ששונה, דבר שעוזר להורדת המחיר והבידול בניהן. לכן, על הדף ועל פי הצהרות החברה, החווית התצוגה היא זהה בין הסדרות.

אז איך זה בא לידי ביטוי? נתחיל את ההשוואה בעיצוב. כאמור, ה-27M1F5800 מגיע בקופסא פשוטה וזולה יותר לייצור, חומרי האריזה פחות יקרים וגם המסך עצמו שחור וסולידי עם רגל יחסית פשוטה. אם נעבור לסט הפיצ׳רים אז נראה דברים נוספים שחסרים כמו למשל זוג רמקולים שלא נמצא במסך, ללא תאורת Ambiglow בגב המסך או תמיכה חלקית ב-VRR, המסך אמנם תומך ב-FreeSync אבל לא ב-G-Sync למשל. לדעתי, על רוב הפיצ׳רים האלה באמת אפשר לוותר אם כל מה שמעניין אתכם זאת רק התצוגה, אבל אם אתם רוצים שהמסך שלכם יעשה טיפה יותר (כמו שאני משתמש ברמקולים של המסך באופן קבוע) יכול להיות שטיפה תתאכזבו.

המוכר והאהוב

עד לפני כמה שנים בחירת מסך הגיעה להחלטה בין פחות או יותר שני פאנלים, TN ו-IPS. היום הבחירה נעשתה מורכבת יותר כשלצמד הזה נוספו פאנלי VA, פאנלי OLED, Mini-LED עם שלל הסאב-פאנלים שלו כשבקרוב גם נתחיל לראות Micro-LED שנכנסים לשוק. למרות זאת פאנל IPS הוא הפאנל המוכר והאהוב, נכון, הוא לא נמצא בחזית הטכנולוגיה והפיצ׳רים אבל זה לא אומר שהוא רע כשלדעתי הוא עדיין בחירה מעולה לגיימרים אבל גם לשימוש משרדי רגיל. לעומת ה-34M2C8600 עם פאנל ה-QD-OLED המטורף שלו, כאן על ה-27M1F5800 ובזכות פאנל ה-IPS יכולתי לראות טקסט בבירור גם עם כתב קטן מאוד, יתרון שהרגשתי בזמן כתיבת כתבות. יש למסך זוויות צפייה רחבות מאוד כך שהתאפשר לי להשתמש בו בצורה טובה גם כשהוא לא היה בדיוק מולי. פאנלי IPS ידועים בצבעים החיים שקיבלו עוד שיפור קטן בזכות השכבת Nano של הפאנל הספציפי הזה, הצבעים אמנם לא מדוייקים לעבודה גרפית מקצועית אבל אם אתם עושים דברים יחסית פשוטים כמו תיקוני צבע קטנים לסירטוני יוטיוב או עריכות פשוטות לא תיהיה לכם בעיה עם המסך.

באשר לביצועי HDR, כן הסיפור קצת פחות טוב וזה אולי האיזור החלש ביותר של המסך. אני אגיד את זה ככה, בהשוואה למסכי IPS שיצאו בשלוש שנים האחרונות ויצא לי לנסות אותם, ביצועי ה-HDR כאן הם לא רעים בכלל. הבעיה הגדולה עם ה-HDR כאן היא הפאנל של המסך. HDR מעולם לא יראה טוב על מסך IPS ומרגישים את זה כאן עם ה-27M1F5800 שדוחף את הפאנל לקצה גבול היכולת שלו וזה עדיין לא מספיק, אפילו לא קרוב. למסך יש 3 איזורי תאורה מרכזיים (ימין, שמאל ומרכז) עם יחס ניגודיות בינוני מאוד, שני אלה בולמים את האפשרות ל-HDR טוב ומהנה. כן המסך יכול להגיע לתאורת שיא של 600 ניטס ולכן הוא גם קיבל את תקינת ה-HDR600 אבל לצבעים שלו חסר עומק. במקרה הזה, תקינה היא פשוט סטיקר יפה לשים על הקופסא.

לפני הסיום ובהמשך לביצועי HDR, אדבר על גיימינג עם המסך הזה. חווית המשחק עם המסך היא לא רעה. אם לא משתמשים ב-HDR הצבעים טובים מאוד, כיאה למסך IPS הביצועים שלו במשחקים חשוכים וכההים פחות טובים. ניסיתי אותו עם Warhammer 40K: Darktide 2 שמשלב בין משחק FPS מהיר עם המון דברים שקורים על המסך ובין משחק יותר חשוך וקודר. בתור מישהו שמחפש לקבל את היתרון ולראות אוייבים שמסתתרים בצללים ובפינות חשוכות, איזורי התאורה הגדולים של המסך עזרו לי. כן, המשחק היה הרבה פחות אפל אבל לי אישית לא הייתה בעיה עם זה. לצד זאת, קצב הריענון המהיר של המסך יחד עם הזמן תגובה שלו איפשרו לי להיות חד ומדויק בקרבות שלי. לצד Darktide 2 ניסיתי גם את Spectre Divide שהוא הרבה יותר בהיר וצבעוני. דווקא Spectre Divide הרגיש לי כמו המשחק המושלם למסך הזה, הוא מהיר, הוא תחרותי, צבעוני ויפה. ה-27M1F5800 הוא תזכורת מעולה להתקדמות המהירה שמסכי 4K עשו בשנים האחרונות עם קצבי ריענון וזמני תגובה טובים כל כך שהיום 4K עם קצב 144Hz נחשב אלמנטרי.

השורה התחתונה

ה-27M1F5800 הוא מסך גיימינג טוב. הוא לא הולך להמם אף אחד או להפיל לסתות. הביצועי HDR שלו חלשים אבל הביצועי גיימינג טובים, אפילו טובים מאוד. אני חושב שמעל הכל, גולת הכותרת של ה-27M1F5800 זה תג המחיר שלו. המחיר המומלץ לצרכן של המסך זה 2,999 ש״ח, מחיר שלעצמו הוא טוב מאוד למסך 4K עם קצב ריענון מהיר. אם נשווה ב-KPS את קטגוריית המחיר הזאת נראה שמדובר על מסך הגיימינג הזול ביותר כשהקרוב ביותר אליו זה מסך של LG שעולה 10% יותר וזה עוד לפני שהזכרתי מבצעי חזרה ללימודים ו-Black Friday שיורידו את המחיר יותר. אם אתם רוצים מסך 4K למשחקי FPS מהירים ולא אכפת לכם כל כך מ-HDR ודיוק צבעים, נכון לעכשיו אין תמורה טובה יותר לכסף מאשר ה-27M1F5800 של EVNIA.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • רגל חזקה עם יכולות הטיה וסיבוב
  • מערך חיבורים רחב
  • פאנל IPS טוב ובהיר
  • ביצועי גיימינג מעולים
  • היחס תמורה לכסף הטוב ביותר (כרגע)

הרע

  • חסר רמקולים
  • איזורי תאורה גדולים וביצועי חושך ירודים
  • HDR חלש מאוד

ומעמד הביניים:

  • כאן נהוג לקרוא לו ״סדרה 5000״
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י