הרשמה

כל מה שצריך לדעת על ההתפתחויות האחרונות בפרשיות מסביב ל-MrBeast

היוטיובר המצליח בעולם הסתבך בפעם הראשונה במערבולת רצינית של ההאשמות שהגיעו לנקודת שיא אתמול - שמספיק רותחת כדי שנעשה שנייה סיכום בעברית

עף קרוב מידי לשמש?

כבר יצא לי לעסוק באתר בסרטונים ויראליים ביוטיוב ששווים התייחסות או סתם התפתחויות אומנותיות מגניבות - אך בדבר כזה עוד לא יצא לנו לעסוק. דרמת היוטיוב האחרונה לא רק חריגה בתוכן שלה, אלא בעובדה שהיא סובבת סביב היוטיובר הגדול בהסטוריה, וככל הנראה אם נולדתם מעל שנת 1998 כבר יצא לכם להתעסק בה. אז, בין אם אתם לא מעודכנים בכל הדרמה האחרונה שהתפתחה אתמול ובין אם אתם חייבים לדעת על מה הילדים שלכם מדברים - הנה תקציר הדרמה סביב היוטיובר הגדול בכל הזמנים ג'יימס סטיבן 'ג'ימי' דונלדסון הידוע בכינוי MrBeast.

תקציר הפרק הקודם

רגע לפני שנגיע לסרטון שעלה אתמול לרשת וגרם לי לצאת מגדרי ולכתוב את הכתבה - הנה תקציר האירועים שהובילו אותנו לרגע הזה. MrBeast הוא כבר לא רק יוטיובר פשוט עם מצלמה, וכדי לנהל את האימפריה בת ה-309 מיליון עוקבים שלו וסרטונים שבאופן קבוע עוברים את ה-200 מיליון צפיות ויותר הוא צריך חברת הפקה גדולה. כמו בכל חברה יש מעמדות, ובמעמד הגבוה ביותר חוץ ממנו עומדים החברים שלו שהיו שותפים לדרך ממש מההתחלה. אחת החברות היותר קרובות שלו היא אווה כריס טייסון (Ava Kris Tyson), טרנסג'נדרית שהייתה הפנים של המון סרטונים בערוץ ומשמעותית מאוד לחברה. בסוף חודש יולי החלו להסתובב שמועות סביב ההתנהלות שלה מול צעירים ברשת לפני המון שנים, כשהטענה המרכזית היא שהיא דיברה עם קטינים באופן מיני ובוטה. למרות שהקטינים (שהיום כמובן כבר בוגרים) הביעו הזדהות עם אווה וטענו שהתקשורת איתה לא הפריעה להם בשום צורה - הסיפור התפוצץ כי אווה הביעה בעבר הקרוב תמיכה פומבית באמן שהתפרסם בזכות ציורים של דמויות הנראות כמו קטינות בפוזיציות מיניות (קישור נמצא כאן, מן הסתם אזהרת תוכן מיני) שאף צייר בעבר קטינים בפוזיציות כאלה ואפילו בת של יוטיובר אחר בתמונה שנמחקה זמן מה מהאינטרנט כאילו לא הייתה. אווה התפטרה מתפקידה בחברה, ו-MrBeast הודיע כי שכר חברת צד שלישית לחקור את האירוע.

ומכאן הכל מסתבך

כשהסיפור עם אווה בשיא שלו, עובד זוטר לשעבר בחברה של MrBeast בשם דאוסון (Dawson, שם המשפחה עוד לא ידוע) פתח ערוץ יוטיוב בשם DogPack404 ומעלה אליו סרטון בן חמישים דקות שלטענתו חושף את אופן הפעולה המזויף של הסרטונים המופקים בידי MrBeast. הסרטון צבר תאוצה וכיום עומד על 12 מיליון צפיות, מה שגרר תגובה מצד עובד רשמי בחברה בשם Chucky שהיה הבוס הישיר של דאוסון בחברה ומאשים את דאוסון בהתנהגות ביזארית שגרמה לחברה לא להמשיך להעסיק אותו אחרי תקופת ההתלמדות שאורכה חודש וחצי. מאז MrBeast העלה סרטון רגיל ולא התייחס לאירוע, דבר שגרר כמויות דיסלייקים חסרות פורפורציות של מעל חצי מיליון ואפילו מחיקה באופן אקטיבי של תגובות המזכירות את הסרטון של דאוסון, מה שהשפיע על האלגוריתם וגרם לסרטון להיות כרגע בין ההכי פחות נצפים שלו בשנים האחרונות ביחס לזמן העלאה.

ומכאן הכל ממש מסתבך

אתמול (בלילה שבין רביעי לחמישי שעון ישראל) הוציא DogPack404 סרטון ארוך אותו ניתן לראות למעלה ובו שתי טענות עצומות נגד MrBeast, שתיהן נאמרות בראיון של דאוסון עם עובד ארוך טווח לשעבר בחברה בשם ג'ייק ויידל (Jake Weddle) שמעבר לאינספור הוכחות שהוא באמת היה "מקורב לצלחת" בחברה הוא הופיע במספר סרטונים בתפקיד ראשי. הראיון עם ויידל מרתק, אך ניתן לזקק אותו למספר טענות מרכזיות. ויידל מחזק את הטענה שרוב הסרטונים מפוברקים, וממשיך לדוגמא בה הוא היה הכוכב של סרטון "שמנו את הבחור הזה 100 ימים בחדר לבד". הוא מספר כי צילומי הסרטון היו אמורים להיערך רק 30 ימים, וממחיש איך התנאים שנתנו לו היו בלתי הגיוניים תוך כדי הדגשה שלצורך הצילום הבלתי פוסק הם סירבו לכבות את האור בחדר אפילו לשניה - דבר שהוא עבירה על אמנת ג'נווה. ויידל השתגע במהלך הצילומים וסבל מבעיות בריאותיות שהובילו אותו לסיים את החוויה אחרי שבועיים, דבר שגרר ניתוק קשר איתו מצד החברה ותשלום של שליש מהסכום שסוכם עליו מראש. בנוסף ויידל תיאר התנהגות קשה מצד MrBeast כבוס, ומדגיש כי בזמן שויידל היה נעול בחדר בתנאים גרועים הוא אמר לו "שהוא בכלא כמו אבא שלו", עובדה אמיתית לטענת ויידל שאמר כי לו בעיה לצחוק עליה מול חברים - אך כשהבוס שלו אומר דבר כזה בסיטוצאיה בה הוא שולט בו ניתן להבין למה מדובר במשפט אסור.

חשבתם שהרע מאחורינו? כי אז הגיע הקטע הבא:

ויידל טוען כי בחברה של MrBeast הועסק במשך שנים עבריין מין מול קטינים מורשע, שזכה לכינוי Delaware כי הוא קיבל צו הרחקה משם אחרי עבירות המין. האינטרנט עשה את שלו ומהר מאוד מצאו הוכחות שלא רק אותו Delaware הופיע בסרטונים באופן די תדיר אלא גם היה בתפקיד מפיק בכיר ו-MrBeast היה מודע לכינוי שלו. ההאשמה הפכה את כל הסיפור להרבה יותר מטריד ממה שהוא, כי אמנם המוסריות של לתת לאדם המורשע בעבירות מין מול קטינים עבודה מוטלת בספק - אך לעשות את זה שרוב הקהל שלך הוא קטינים הביא המון קהל להתעסקות בנושא. MrBeast לא הספיק להגיב, וכבר עובד בכיר לשעבר בחברה שלו כתב את הציוץ הבא, שצריך מעט לעכל.

קו ההגנה שהציג Jake Franklin הוא ש-Delaware, הנשוי לאשתו, אכן תקף מינית ילדה בת 11 אך זה בסדר כי הוא היה בן 16, לדעתו הוא בחור טוב והאירוע היה לפני המון שנים והוא הודה בהאשמות במסגרת הסדר טיעון. אחרי הציוץ החריג הזה שגרם לי לכתוב את כל הכתבה ואתן את דעתי עליו בהמשך, הרשת כולה מפנה מבט ל-MrBeast שממשיך לא להגיב.

אחרית דבר, לבנתיים

תראו, מדובר באחד האירועים הכי חריגים בפלטפורמה של יוטיוב אי פעם, ולא רק בגלל שבמרכזה עומד יוצר התוכן המוצלח ביותר בהסטוריה. ההאשמות כאן חמורות, כמות האנשים שמתעסקים בנושא גבוהה והיא גם כוללת את קו ההגנה הכי מטורף, בלתי מוסרי ומנותק מהמציאות שראיתי המנסה להציג אדם המורשע בתקיפה מינית של ילדה בת 11 (כיתה ה' למען השם!) העובד בחברה שיוצרת תוכן בעיקר לילדים באור חיובי. אין ספק שמדובר באירוע שיכתיב את סדר היום באינטרנט לתקופה הקרובה ויהיה משמעותי לכל אחד מעוקביו האדוקים של MrBeast ורגע מכונן לקביעת הערכים לפיהם יפעלו בבגרותם. אני בטוח שכרגע כל הצוות שלו עובדים על התגובה, וקל לשער שאחרי האירועים האחרונים היא לא תיהיה מאחורי הקלעים למרות הניסיון להשתיק את הסיפור.

תרצו שנמשיך להתעסק בנושאים כאלה כשהם עולים? באמת מעניין אותי, מוזמנים לכתוב בתגובות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:13 09.08.2024 | לורד רייבנקלו לורד רייבנקלו (אורח)

    אווה הזאת הוא גבר בוגדני וחולה נפש

  2. 2

    15:16 09.08.2024 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    אחי זה לא מעניין

  3. 3

    16:02 09.08.2024 | drizzitx drizzitx (אורח)

    מעניין מאוד ורלוונטי מאוד, זה גם אתר שפונה לילדים , נערים וצריך להסביר להם מה באמת קורה מאחורי הקלעים של כל מיני דברים, וצריך גם אתר אחראי שיביא את זה, למה לא כאן?!

    תודה, תהיתי על מה הרעש ועכשיו אני מבין.
    כמה עצוב שאנשים עולים גבוהה ושוכחים מאיפה הם באים, כבר בעבר שמעתי על מר ביסט שהוא לא כזה חמוד ולקחתי אותו בעירבון מוגבל (מישהו פגש אותו במישחק פוקר וביסט התנהג מאוד לא יפה, לא דרך של אדם שממריא על גב המעריצים - לא משהו שיכולתי לאמת כמובן)
    שלא לדבר על זה שצריך להבין שיש גבול מה עושים בשביל סירטון, לכלוא בן אדם ולהתייחס אליו ככה, ביסט צריך להיות פסול רק על זה!!!

  4. 4

    21:09 09.08.2024 | עוקב הדוק עוקב הדוק (אורח)

    כן זה נושא שמעניין וצריך לדבר עליו, ופשוט הזייה של סיפור, מצד שני, דברים כאלה קורים לא מעט פעמים ב"ברנז'ה" של היוטיוברים

  5. 5

    17:03 10.08.2024 | אנונימי אנונימי (אורח)

    כיף גדול לקרוא, תודה!

  6. 6

    11:17 11.08.2024 | גידי גידי (אורח)

    שני תיקונים קטנים:
    תיקון ראשון: בקטע על Jake רשמת ש-Delaware "נשוי לאשתו" - די בטוח שהתכוונת שהוא נשוי לאחותו.
    תיקון שני: רשמת שלפי Jake, הבחור Delaware "אכן תקף מינית ילדה בת 11"... זה לא מה שהוא צייץ. בציוץ שלו הוא השתמש במילה accused, כלומר לטענת Jake הבחור Delaware "הואשם" בכך שתקף ילדה בת 11, לא שהוא מאשר שהתקיפה באמת נעשתה וש-Delaware הודה במעשה. מדובר בהבדל חשוב שצריך לדייק בו. חשוב לי לציין זה לא שאני טוען שזה שהוא "הואשם" זה איכשהו יותר טוב (מבחינתי זה חמור לא פחות) אבל כשבאים להציג את הדברים חשוב לדייק במידע ולא להטעות את הקוראים.

  7. 7

    16:37 11.08.2024 | רועי האן - כתב תוכן רועי האן - כתב תוכן

    ואני חשבתי שהסיפור של דוקטור דיסריספקט היה מספיק ג׳וסי כדי לגרום לי לכתוב כתבה - על מה שכתבת פה דור צריך להפיק סרט.

  8. 8

       | פורסם ע"י