הרשמה

ביקורת: בורדרלנדס - לא הכל קשת בענן

אדפטציית גיימינג נוספת הגיעה אלינו - האם היא עומדת ברף הגבוה שהוצב השנה?

תאריך השקה: 07/08/2024

לא אסון אבל גם לא שואה גרעינית

תודה רבה לפורום פילם על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

השנים האחרונות היו דרמטיות בשביל עיבודי משחקי מחשב לסדרות וסרטים. לצד הכשלונות המביכים הרגילים כמו גראן טוריסמו קיבלנו כמה עליות מדרגה משמעותיות בעיקר בתחום הסדרות שהגיעו לשיא ממש בחודש אפריל האחרון עם סדרת פולאאוט חלומית שבלי הפתעות נראה שגם תזכה בפרסים. למרות שהוא יוצא ממש עכשיו לבתי הקולנוע, "בורדרלנדס", העיבוד לסדרת משחקי הלוטר-שוטר של Gearbox, צולם לפני 3 שנים בזמנים אחרים לאדפטציות גיימינג ובשילוב עם הטריילרים הלא משהו בכלל שלו ציפיתי שיהיה לו ממש קשה לעמוד בסטנדרטים של היום. הוא באמת לא עומד בהם, אבל בניגוד להתרסקות שאני ועוד רבים חשבנו שיהיה, הסרט מצליח לפלס את דרכו בזכות הקאסט המצויין וההפקה הנהדרת, ולהיות סרט פופקורן קיץ כיפי שבתור נער בתיכון הייתי נהנה ממנו, ומאוד.

ספרות זולה מדי

בסרטים כאלה אני תמיד מתבאס שמתחילים קודם עם תקציר על העלילה - כי היא בפירוש החלק הכי חלש שלו. רולאנד, אותו משחק קווין הארט (Kevin Hart), חייל בצבא של תאגיד עצום בגלקסיה הנשלטת בידי תאגידים, משחרר ילדה בשם טינה ממעצר. בצד השני של הגלקסיה, ציידת ראשים בשם לילית, אותה משחקת קייט בלאנשט (Cate Blanchett), מגוייסת בידי המנכ"ל של אותו תאגיד כדי לתפוס את טינה בכוכב המשוגע והמסתורי פנדורה ומשם העלילה זזה בקצב מגניב כמו המשחקים. הסיפור לא עוקב אחרי משחק מסויים אבל כן מתכתב יפה עם שאר המשחקים, ומספק כמה טוויסטים על הדמויות המוכרות שלדעתי לא הורסים אותן או יגררו תגובה דרמטית, שזה בעיקר מדגיש כמה הסרט נכשל בתחום העלילה.

שום חשיפה גדולה לא ריגשה אותי ושום התקדמות בעלילה לא הוציאה ממני תגובה מיוחדת. זה לא שהסרט היה רחוק מלהרגיש משמעותי, הוא פשוט לא אפוי עד הסוף בתחום העלילה והבימוי. לצורך העניין, סצנות מרדף מצולמות בצורה כל כך חסרת יצירתיות שנותנת תחושה כי כבר ראינו את אותו קטע בעבר. עוד תחום בו ניכרת חוסר ההשקעה הוא האפקטים, שנעים בין לא טובים לפשוט גרועים בחלקים מסויימים. אין ספק שכל צוות ה-VFX הושקע בעיצוב של קלאפטראפ, והזניח כל חלקה אחרת בסרט שמרגיש נטול תקציב. החדשות הטובות הן שאיפה שהכסף כן הלך - מרגישים זאת מאוד.

לא דאבל ריינבואו, אולי רק אחת

צריך רק לקרוא את השמות של הקאסט כדי להבין שרוב התקציב הלך עליהם - והאמת היא שמורגש שאף אחד מהם לא בא רק בשביל השיק. באופן לא כל כך מפתיע מי שמוביל בראש ההופעות הטובות הוא ג'ק בלאק (Jack Black) בתור קלאפטראפ, שאחרי ההיכרות הכמעט בלתי נסבלת שכתבו לדמות הופך לנקודת אור רצינית בסרט ומוצלח כמעט תמיד כשהוא על המסך. השנייה היא אריאנה גרינבלט (Ariana Greenblatt) בתור טייני טינה. השחקנית המוכשרת שלפי ההימור שלנו עוד נשמע את השם שלה הרבה, קולעת בול לאופי של הדמות הכיפית ואז מצניעה את השגעון שלה ב-90% מזמן המסך שלה - במה שנראה כמו הוראה פחדנית מלמעלה. בפעמים היחידות שמשחררים לה להשתגע היא מצליחה ברמה המצדיקה סרט ספין-אוף בכיכובה. למרות שלא כל ההומור פוגע, אחת הבדיחות משלבת בין קלאפטראפ לטינה והיא כל כך מוצלחת שהייתי חייב לכתוב עליה גם בביקורת, והזכירה לנו את המשחקים. גם האקשן לפעמים מצליח להזכיר לנו את המקורות, במיוחד בסצנה אחת עם חומצה.

השורה התחתונה

אם הייתי בגיל חטיבה-תיכון כרגע, הייתי עף על בורדרלנדס ברמות. הוא מגניב, זז בקצב טוב ומשלב בין עבודת הפקה מצויינת להופעות טובות עד מעולות. קהל בוגר ומעריצי המשחקים יהיו רגישים יותר לבעיות שלו שבעיקר מתרכזות בעובדה שהמוצר מרגיש לא אפוי - אבל בניגוד למה שהיה נראה מהטריילרים, לא כשלון.

6.5
מתוך 10

הטוב

  • הופעות טובות עד מעולות של הקאסט (באופן מפתיע או לא, בעיקר של ג'ק בלאק)
  • עבודת הפקה טובה מאוד שתופסת את האסטתיקה של המשחקים
  • קצב טוב עם כמה קטעי אקשן מגניבים

הרע

  • הכל מרגיש לא אפוי, מהתסריט ועד בעיקר לאפקטים
  • מאוד באנלי וחסר יצירתיות הן מבחינת העלילה והן מבחינת הבימוי

וטייני טינה:

  • עם קצת יותר שגעון, זה ליהוק מספיק טוב כדי להחזיק סרט ספין אוף
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י