הרשמה

ביקורת: Logitech G515 Lightspeed TKL

המקלדת החדשה והנמוכה של Logitech הגיעה לביקורת!

אז האם אור הצליח לעשות את המעבר למקלדת Low Profile?

Getting your Trinity Audio player ready...

המקלדת סופקה לנו על ידי Logitech ישראל, תודה רבה!

מקלדות מכאניות הן אחת ההנאות היותר גדולות שלי מגיימינג בשנים האחרונות, חווית השימוש בהן היא נוחה והסוויצ'ים מספקים תחושה טובה מתחת לאצבעות. בין הטרנדים שקצת עברו מעל הראש שלי ככל הנראה הן המקלדות Low Profile, מדובר במקלדות שהן דקות יותר עם סוויצ'ים נמוכים יותר, חוויה שאני לא הכרתי עד כה במסגרת של מקלדת מכאנית, אלא יותר במקלדות או לפטופי גיימינג כמו ה-Legion 5-16IRX9. ברגע שקיבלתי הצעה לקבל את ה-G515 החדשה לביקורת ולהתנסות במקלדת Low Profile, התגובה שלי היתה חיובית בין רגע, אז הנה החוויה שלי עם המקלדת Low Profile החדשה של Logitech!

הגודל לא קובע

הקופסא עצמה סטנדרטית מאוד למוצרי Logitech, הקופסא נפתחת ולפניי נגלית המקלדת בתוך מעטפה, בשונה מסדרת ה-Pro, ה-G515 מגיעה בלי קייס נשיאה, כשבתוך הקופסא גם נמצא כבל USB, מתאם USB-C ל-USB-A ודונגל ה-Lightspeed. בדומה להעובי שלה בגזרת המשקל המקלדת מצומצמת, מדובר על מקלדת בגודל TKL מכאנית אלחוטית אבל כנראה לא ניידת כמו שחלק אולי היו רוצים למרות שהיא בהחלט נכנסת בקלות לתיק, בלי קייס קשה להתנייד איתה אבל המשקל שלה הוא יחסית זניח.

מבחינת איכות הבניה, המקלדת עשויה מפלסטיק אבל איכות הבניה שלה סולידית במיוחד כשהיא לא מתעקמת תחת לחץ, המקשים מרגישים נוח מתחת לאצבעות ושום חלק במקלדת לא נראה או מרגיש זול בכלל. המקשים הם מקשים טאקטילים (משמע קליקיים יותר), אני לא יודע אם זה בגלל שהמקלדת היא מקלדת Low Profile ובזמן שהמקשים מרגישים טאקטיליים, המקלדת לא קליקית כמעט בכלל, היא מאוד שקטה ביחס למקלדות מכאניות אחרות שהגיעו אליי. אם אתם כמוני וזקוקים לקליקים, אולי זאת לא בהכרח המקלדת שלכם, אבל כן מדובר במקלדת איכותית במיוחד. ה-G515 מזכירה מקלדות האחרות של Logitech מבחינת המקשים שקיימים על המקלדת, בחלק האחורי נמצא סוויץ' הפעלה, בחלק העליון שלה נמצא את המקשי Lightspeed ו-Bluetooth יחד עם מקש מצב גיימינג, אבל יחד עם זאת אין גלגלתמקשי ווליום או מקשים לשליטה במולטימדיה, במקום זה הם הוחלפו במקשי Function יחד עם שליטה ברמת התאורה האחורית של המקשים. אני לא בטוח למה Logitech ויתרו על חלק מהמקשים האלו והשאירו את כפתור מצב הגיימינג (שאני לא מכיר רבים שמשתמשים בו מלכתחילה), הייתי מעדיף לראות גלגלת ווליום או מקשים לשליטה במקום.

מקשים זה שם המשחק

אני מודה שבשבועות האחרונים לא יצא לי לשחק הרבה משחקים שדורשים ממני זמן תגובה מהיר באמת, הרבה מהשעות שלי יצאו דווקא על Final Fantasy XIV, משחק שלתוכנה של Logitech יש פריסט אוטומטי עבורו שהוא לא תמיד הכי הגיוני, אבל הוא קיים בכל מקרה. עם זאת, מיותר לציין שהעובדה שמדובר במקלדת אלחוטית, תמיד תפתיע אותי כשזה מגיע לעצם העובדה שלא הצלחתי להרגיש בשום שלב בדיליי בין זמן הקלדה לזמן שבו המחשב הגיב, טכנולוגיית ה-Lightspeed היא אחת מהטובות שראיתי כאשר זה מגיע לתפעול של מקלדות אלחוטיות, כמובן שניתן לתפעל את המקלדת גם בחיבור USB אבל מעבר לזמן הטענה, אין צורך אמיתי לשבת עם המקלדת מחוברת כשהסוללה שלה דרשה ממני להטעין פעם אחת בשבועיים של שימוש.

על התוכנה של Logitech לניהול של המוצרים שלה, ה-G Hub, כבר כתבתי בביקורת שלי ל-Pro X TKL, מדובר בתוכנה נוחה ופשוטה למדי. ה-G Hub מאפשרת לנו להתעסק כמובן עם הצבעים של התאורה האחורית בצורה יחסית פשוטה, בין אם אנחנו רוצים לתכנת תאורה מיוחדת בעצמנו או להשתמש בפריסטים שכבר קיימים עבור המקלדת. התוכנה גם מאפשרת לנו לשנות את ההגדרות של המצב גיימינג של המקלדת ומאפשרת גם הוספה של קיצורי מאקרו על המקלדת כולל הורדה של הגדרות שהקהילת משתמשים יצרה (כמו הוספה של Numpad, שבפני עצמו אני מוצא כדיי משעשע).

אסיים בדיבור על היות המקלדת Low Profile, אני מודה שלא חשבתי שאני אצליח להתרגל לכמה שהמקלדת הזאת נמוכה, אבל בכנות? אם המקשים היו יותר קליקיים בפועל כמו מקלדת טאקטיליות רגילות, כנראה שהייתי מתחבר אליה אפילו יותר. לקח לי מעט מאוד זמן להתרגל לגובה של המקשים, לרמה שאפילו ויתרתי על להרים את הרגליים האחוריות של המקלדת, כמעט מיותר לי להרים אותה בשלב הזה. אני מניח שאצליח לחזור למקלדת המכאנית הרגילה שלי יחסית מהר, יקח לי שניה להתרגל פעם נוספת לפרופיל גבוה, אבל אני מתגעגע לקליקיות שאני כל כך אוהב במקלדת שלי.

השורה התחתונה

ה-Logitech G515 TKL היא מקלדת נהדרת למי שמחפש את נקודת האמצע שבין מקלדת מחשב רגילה למקלדת גיימינג מכאנית, הפרופיל הנמוך שלה נוח לשימוש ואיכות הבניה שלה, גם אם היא עשויה מפלסטיק, הוא בין הטובות שיצא לי להשתמש בהן. יחד עם זאת, פעם נוספת, אפילו כשמדובר במקלדת טאקטילית, אם אתם מעדיפים בכלל מקלדת לינארית, אולי מדובר במקלדת המושלמת עבורכם, היא לא רועשת במיוחד ועבור 695 ש"ח מדובר באחלה תמורה עבור המחיר שלה. אני תוהה אם הפרופיל הנמוך היה גם עובד בתצורת 60%, אבל היות ואין דגם כזה מ-Logitech, אני אשב כאן ואמשיך לתהות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • מבנה Low Profile נוחה
  • איכות בנייה מעולה
  • G Hub עדיין תוכנה מצויינת עבור קסטומיזציה
  • חיי סוללה מרשימים
  • קלת משקל וניידת במיוחד..

הרע

  • .. אבל לא מגיעה עם קייס מתאים
  • סוויצ'ים טאקטילים מעט מכאזבים
  • ויתור על מקשי ווליום ומדיה

והפרופיל:

  • לצבא אולי הוא לא התגייס אבל הוא יוכיח את עצמו בקרב!
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י