הרשמה

ביקורת: דדפול & וולברין - מצחיק ועצבני

הסרט המצופה ביותר של הקיץ הגיע - בואו לקרוא האם הוא עומד בציפיות

תאריך השקה: 24/07/2024

לטס פאקינג גו

תודה רבה לפורום פילם על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

מעטים הסיפורים המרגשים של מאחורי הקלעים של הוליווד כמו של ראיין ריינולדס (Ryan Reynolds) ודדפול. השחקן הקנדי התחיל להגשים את חלומו להביא את הדמות למסך בגרסה מזעזעת וידועה לשמצה מהסרט אקס-מן המקור: וולברין שיצא ב-2009 ונשכח (תודה לאל). הסרט לא הצליח בכלל, אך על החזון ליצירת סרט דדפול המשיכו לעבוד ריינולדס והבמאי טים מילר (Tim Miller) ושנה לאחר מכאן הציגו לאולפני פוקס test reel לסרט דדפול אמיתי. פוקס זנחו משום מה את הזהב שהונח להם על השולחן, עד שב-2015 מישהו ראנדומלי (ככל הנראה ריינולדס בעצמו) הדליף את אותו test reel שנהפך להיות סנסציית רשת מדוברת עד היום.

תשע שנים אחר כך, הסרט המקורי עדיין נחשב לאחד מסרטי גיבורי העל הטובים ביותר, לשני גם יש את המעריצים שלו והוא לחלוטין לא רע - ועכשיו אחרי שדיסני קיבלו את הזכויות יש לו גם השלמה לטרילוגיה עם המון תקציב ועם האחד והיחיד - יו ג'קמן בתור וולברין (Wolverine), מה שמגשים לרבים מאיתנו את החלום לראות את שתי הדמויות האייקוניות זו לצד זו על המסך הגדול. האם הוא הצליח או שנקווה כי לבש את התחתונים החומות? התשובה, כמו העלילה של הסרט, לא ממש ברורה - אך תנו לי להרגיע כבר עכשיו - יהיה קונצנזוס שזה הסרט הכיפי של הקיץ, גם אם רחוק מלהיות מושלם. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

Road trippin’ with my two favorite allies

את התקציר אעשה במשפט אחד שמסביר הכל - "דדפול ו-וולברין יוצאים לרוד טריפ ולוקחים כמעט הכל בתיק, מלבד העלילה". אין טעם להרחיב על העלילה של הסרט כי בשיא הרצינות אפשר לספור את רגעי השיא שלה ואת קווי העלילה על יד אחת. מי שבא עם ציפיות לעלילה שתעמוד באותה שורה עם העלילה המטורפת של אקס-מן ההתחלה לדוגמא יצא מתוסכל, מפני שגם בסטנדרטים של סרטי גיבורי על מדובר באחת העלילות הדלות ביותר של הג'אנר וללא ספק הכי גרוע מכל שלושת סרטי הדדפול. עכשיו כשהנמכנו ציפיות, אפשר להתחיל לחגוג.

על החוסר בעלילה שלו הסרט מפצה עם אין-ספור קטעים שיגשימו לכם את החלומות בכל תחום אפשרי. תיהיה פסקה שלמה על זה מיד אחרי שתחמיא למי שבאמת לדעתי החזיק את הסרט, ובדרבי הזה הצהוב מנצח. יו ג'קמן נותן הופעה פשוט פנומנלית כוולברין, וכל מי שיכנס לסרט עם משבר זהות לגבי מי האקס-מן האהוב עליו או מי דמות המארוול האהובה עליו עכשיו כשרוקט ראקון כנראה מחוץ למשחק - ימצא את התשובה בג'קמן. הן מבחינה ויזואלית והן מבחינת המשחק, ג'קמן מפציץ בכל רגע שהמצלמה עליו וגונב את ההצגה בכל שוט שהוא מופיע בו. אם זו ההופעה האחרונה שלו בתור הדמות - הוא הרחיב את הנעליים הגדולות גם ככה למידה שפשוט בלתי אפשרי יהיה למלא.

מכונת החלומות של ראיין ריינולדס

תראו, בגדול, אחרי שהקהל הגשים לריינולדס את החלום ונתן לו טרילוגיית דדפול - ריינולדס בא להגשים להרבה מהקהל את החלומות שלהם בתקציב הבאמת מפוצץ שדיסני הביאו לו. אני מדגיש את זה שוב כי בשנים האחרונות המעריצים נכוו ממספר סרטים שהציגו את עצמם ככאלה ובפועל לא סיפקו את הסחורה - זה ממש לא המקרה כאן, מדובר בסרט מגשים חלומות נקודה. הרבה מהסצנות עומדות להיות מדוברות במשך שנים ואני כבר לא יכול לחכות לסיפורים מאחורי הקלעים של איך גרמו להן לקרות, אך הן גם מאוד מכוונות למעריצים ככה שלקהל הרחב הבדיחות הפנימיות האלה יהיו יותר מדי פנימיות. זה סוגר טיפה את הסרט, ומכביד על הקצב הגם ככה לא וואו שלו במיוחד במערכה הראשונה, אבל עדיין מכיל המון דברים אחרים שמצילים את העלילה גם לקהל שלא חובב קומיקס כמונו.

האקשן של הסרט יוצא מן הכלל גם כשהוא קורה בצל פרסומות סמויות די הזויות, הצבעים שלו מעולים, ההומור שלו (הפתעה לאף אחד) משובח ואתם תמצאו את עצמכם פשוט נהנים ממנו גם אם לא באופן רציונלי. כאן נכנס האלמנט הכי חשוב, למרות כל הבעיות שלו, מדובר בסרט שאין תסריט בו מישהו לא נהנה. חכמולוגים תמיד יהיו ואני לגמרי יכול לראות תגובות של "כן אה לא נהנתי בכלל מה תגיד על זה" אבל בשיא הרצינות קשה לי להאמין שמילים כאלה יכתבו בלי שתגניבו מספר חיוכים במהלך הסרט - אם לא צחוק מתגלגל או רצון למחוא כפיים.  שורה אחרונה אני אקדיש לפסקול - כי למרות שהוא בבירור חסר בכמה סצנות, הבחירת שירים של הסרט פשוט מטורפת לחלוטין ומכפרת על כל שאר טעויות הפסקול.

השורה התחתונה

דדפול & וולברין הוא חתונה חגיגית בין סרטי גיבורי על לסרטי קיץ שוברי קופות לטוב ולרע. הוא אמנם מזניח את העלילה בדרך ומסתמך יותר מדי על ידע קודם בקומיקסים או בהוליווד - אך הוא לשנייה לא סוטה מהמטרה להצחיק, לספק אקשן מטורלל והכי חשוב - לשים לכם חיוך על הפנים במה שיזכר כסרט הכיפי ביותר של הקיץ הזה.

8
מתוך 10

הטוב

  • יו ג'קמן מבריק כוולברין
  • לא פחות ממגשים חלומות
  • אקשן מצויין
  • מצחיק ומלא בבדיחות פנימיות למעריצים...

הרע

  • ..שכנראה יהיו פנימיות מידי לקהל הרחב
  • העלילה כמעט ולא קיימת, ובכל זאת איכשהו ניתן לראות בברור שהמערכה ראשונה נעה בקצב לא טוב

והטריילרים:

  • אי אפשר להדגיש את זה יותר - תמנעו מהטריילר האחרון
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    08:17 07.08.2024 | א א (אורח)

    הטריילר האחרון של מארוול זה תמיד טריילר אחד ממש יותר מדי
    דרך אגב על איזה פרסומות סמויות מדובר?

  2. 2

       | פורסם ע"י