הרשמה

ביקורת: Logitech G309 LIGHTSPEED

האם האח הקטן במשפחה משתווה לגדולים?

העכבר התקציבי החדש של Logitech הגיע לרועי לביקורת!

העכבר סופק לנו על ידי Logitech ישראל, תודה רבה!

לפני מספר שבועות קיבלנו את ההכרזה כי Logitech משיקה עכבר גיימינג חדש בשם ה-G309. באופן אישי, ההכרזה מעט הפתיעה אותי שכן כפי שאפשר להבין משמו, העכבר משתייך לסדרת 3 של Logitech שזאת קטגוריית מוצרי הגיימינג הנמוכה של החברה. בשנים האחרונות קיבלנו רק שני עכברים מהסדרות הגבוהות של החברה בניהם ה-G Pro X Superlight 2 שיצא כחלק מהרענון של סדרת ה-G Pro X וה-G705 מסדרת Aurora Collection שהושקה כבר לפני שנתיים. לכן חשבתי שהעכבר הבא של החברה יהיה עכבר קצה, אבל טעיתי וקיבלנו את ה-G309. אז האם הוא שווה את 370 השקלים שהוא ידרוש מכם?

קטן ובמהירות האור

לא הזכרתי סתם את המחיר של העכבר כבר בפיסקת פתיחה, נראה כי זאת אחת מהנקודות שהוא משחק עליהן והיא תיהיה נוכחת גם לאורך הביקורת. גם אם המחיר של העכבר לא היה ידוע, אפשר להבין שהוא מתחרה בקטגוריית המחיר הנמוכה מחווית האנבוקסינג שלו. כשפותחים את הקופסא של העכבר הוא מגלה את פנינו כשהוא ארוז בתוך קרטון חום פשוט. עם העכבר אפשר למצוא סוללת AAA ועוד כבל USB-C וטיפה ניירת. האנבוקסינג דל מאוד וזה בסדר, אבל מה שכן הפתיע אותי זאת נוכחותה של הסוללת AAA, משהו שלא ראיתי בעכברי גיימינג של החברות הגדולות כבר כמה שנים. זה אחד הוויתורים ש-Logitech עשתה כדי לחתוך במחיר. עוד נקודת חיסכון זה בחסרונה של משקולת, בתחתית העכבר יש חלל למשקולת קטנה למקרה ואתם רוצים עכבר מעט יותר כבד, זה מוכר לנו מעכברים אחרים של החברה שמגיעים גם עם חלל שכזה אך איתם כן מקבלים את המשקולת המדוברת, הבדל של שקלים בודדים אבל Logitech קיצצה איפה שאפשר.

אחד המקומות ש-Logitech לא חסכה בהם זה בחיישן של העכבר. ה-G309 עושה שימוש בחיישן ה-HERO 25K המעולה של החברה. החיישן הזה הוא אותו החיישן שנמצא בעכברים מובחרים יותר של החברה כמו ה-G502 X כך שמבחינה טכנית יש ל-G309 מסוגלות נהדרת. נשלב את עם העובדה שהעכבר מצוייד גם בטכנולוגיית Lightspeed להעברת נתונים מהירה וחלקה ויש ל-G309 יכולות תחורתיות מאוד שקשה להתחרות איתן באותה קטגוריה. דרך אגב, אם השימוש בסוללה איכזב אתכם מעט, תשמחו לשמוע שה-G309 יגיע לאיזור ה-300 שעות שימוש עם Lightspeed או עד 600 שעות ב-Bluetooth כשהוא תומך גם בטכנולוגיית PowerPlay שתאפשר להשתמש בו בלי סוללה עם משטח PowerPlay תומך.

כפתורים, לחצנים, כפתורים

אחד מנקודות החוזק וה-Key Selling Points של ה-G309 זה הגודל שלו. Logitech מתגאה בכך שעכבר קטן שכזה מכיל את כל הטכנולוגיות המתקדמות שלה. באופן אישי, לקח לי הרבה זמן להתרגל לשימוש עם ה-G309, הוא אמנם מעוצב כך שהאחיזה הנוחה ביותר עבורו תיהיה אחיזת Palm שאני אוהב באופן אישי אבל גם עכשיו אחרי שבועות של שימוש בו, לעיתים הוא קטן לי מידי. למרות הגודל הקטנטן שלו, יש לו משקל מכובד של 86 גרם בשימוש עם סוללה כך שהוא לא מתחרה ולא קרוב לקטגוריית העכברים הקלים ומרגישים את זה מיד, גם כאשר רוצים להזיז את העכבר הוא מרגיש טיפה מוזר שכן הוא קטן אבל עדיין בעל משקל בינוני אז בפועל הוא מרגיש יותר כבד ודחוס ממה שהוא באמת, במיוחד לעומת עכברים אחרים.

עד לפני כמה שנים, כפתורי האחורה/קדימה שנמצאים היום כסטנדרט בעכברי גיימינג היו משהו שהיינו רואים רק בעכברים יקרים יותר ועמוסי פיצ׳רים, היום כמו שאפשר לראות בעכברים זולים יותר כמו גם במקרה של ה-G309, כפתורים אלה הם נחלת הכלל. בעוד שהמיקום שלהם היה לי לא כל כך נוח בגלל גודל העכבר, הדבר שהכי הפריע לי זה הכפתורים הראשיים של העכבר. אני שם בצד את העובדה שהם רגישים מאוד כי יכול להיות שיהיה מי שיתחבר לזה, בגלל שהעכבר צר כל כך, הגלגלת נמצאת ״באי״ ברווח שנחתך בין הכפתורים הראשיים. זה יוצר מצב שאין רווח בין הכפתורים שבו אפשר להניח את האצבע מבלי לחוץ על שום דבר, לי זה משהו שאני משתמש בו באופן קבוע כשאני רוצה להיות מוכן ללחוץ על כפתור בזמן מינימלי. זה מאפיין שנמצא בכל עכברי הגיימינג שעברו אצלי בשנים האחרונות כולל עכברים של Logitech והתאכזבתי מאוד שהוא לא נמצא גם בעכבר הזה, אני חושב שזאת אחת המגרעות הגדולות ביותר של ה-G309 ומה שפוגם באופן ישיר בחווית השימוש בו.

מחנה האימונים

כדי לבדוק את ה-G309 יצאתי איתו להרפתקאה ארוכת שעות עם Overwatch 2 שקיבל לאחרונה כמה עידכונים טובים. אחרי 70 שעות משחק בחודש האחרון דעותיי על העכבר חלוקות. מצד אחד יש לי ידיים גדולות וכמו שאמרתי, לקח לי הרבה מאוד זמן להתרגל לגודל ולמשקל שלו, לצד זאת יש את היעדרו של הרווח בין המקשים הראשיים שהקשה עליי להיות במוכנות גבוהה ולהתגנב ולא לפלוט כמה יריות. מנגד, מרגישים שהעכבר הזה מצוייד כל טוב. הוא מדויק מאוד, הוא מגיב במהירות, הוא לא מאבד את המעקב גם במהירות גבוהה מאוד ואין לו שום מנגון של החלקה או Mouse Acceleration שפוגמים בחוויה ויכולים לגרום לפיספוסים והחטאות גדולות.

היה לי קשה לקבוע באופן מדוייק האם ה-G309 עוזר לי לנצח או שהופך אותך לשחקן גרוע יותר. אז יצאתי לניסוי שהשווה אותו לעכבר הקודם שלי, ה-ROG Gladius III Aimpoint. אם נסתכל על הסטטיסטיקה אז מאז שעברתי להשתמש ב-G309 ועד עכשיו, באופן כמעט עיקבי הדיוק של היריות שלי השתפר מיום ליום. בתחילת הניסוי עם ה-Gladius III ממוצע הדיוק שלי למשחק היה 36% (36.4% אם להיות מדויק) ואחרי שימוש ממושך ב-G309 הדיוק שלי השתפר לכדי 38% (38.2% אם להיות מדוייק). האם זה הבדל מורגש? לא כל כך, אני עדיין גרוע כך או כך. השיפור הזה גם יכו לנבוע פשוט משיפור נורמלי של משחק מתמשך. נהנתי לשחק עם ה-G309 אבל החוויה איתו לא הייתה טובה יותר מעכברים אחרים, הוא פשוט עוד עכבר בליינאפ של Logitech.

השורה התחתונה

כמו שאפשר לשים לב מהביקורת הזאת, הדעה שלי על ה-Logitech G309 היא חלוקה. מצד אחד הוא באמת עכבר מעולה מבחינה טכנית כשכיף לשחק עליו עם דיוק נהדר וחיי סוללה פחות או יותר בלתי נגמרים, מצד שני הוא פשוט מעט כבד וקטנטן כך שהוא מגביל מאוד את השימוש בו לאנשים עם ידיים קטנות. הוא מתחרה על פלח שוק שמחפש למקסם את התמורה לכסף שהוא משלם ועם מחיר של 370 שקלים הוא הבחירה הנכונה בקטגוריה כשאין לו יותר מידי תחרות חוץ מעכברי HyperX וה-Aerox 3 של SteelSeries.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

6.5
מתוך 10

הטוב

  • חיי סוללה מדהימים
  • ביצועים מרשימים מאוד
  • הבחירה היחידה לקטגוריית המחיר
  • קטן ומתאים לבעלי ידיים קטנות..

הרע

  • .. אם כי מגביל בעלי ידיים גדולות
  • בעל משקל יחסית גבוה
  • חסר מקום בין המקשים הראשיים

והנוסטלגיה:

  • פתאום נזכרתי כמה אהבתי את ה-G600 MMO המגושם
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י