הרשמה

ביקורת: Lenovo Legion 5 16IRX9

האם הדור התשיעי של מחשבי Legion הוא דור ההצלחה?

מחשב הגיימינג עם המראה התמים הגיע לביקורת!

המחשב סופק לנו לביקורת על ידי לנובו ישראל, תודה רבה!

אני לא חושב שאי פעם האמנתי בכח של מכשירים ניידים בהשוואה למכונות שולחניות נייחות, המכשירים הניידים שלי תמיד היו חלשים בהשוואה ביכולות של מקבליהן. אבל המצב הנוכחי מראה לי אחרת, המחשב הנייד האישי שלי מריץ את רוב המשחקים שלי כמו ילד גדול כמעט באותה רמה שהמחשב השולחני שלי מסוגל, ה-Steam Deck שלי מריץ לא מעט משחקים בצורה שממש נוחה לי ועוד בנסיעות. Lenovo כבר מזמן נמצאית עמוק בתחרות בשוק הגיימינג עם מותג ה-Legion שלה שהופך לאט לאט למעצמה והם החליטו לשלוח לנו את אחד מהמחשבים החזקים יותר שהגיעו אליי לביקורת, ה-Lenovo Legion 5-16IRX9, אז בואו נדבר על למה מדובר בחיית גיימינג שכדאי לכם לשקול.

טומן בחובו סודות

המחשב עצמו מבחינה עיצובית אפשר לתאר אותו כבעל עיצוב צנוע. כמחשב גיימינג, הוא לא מעוצב בצורה שמושכת את העין באופן ישיר, הוא מרובע למדי, בצבע אפור אחיד, בלי עיצוב צעקני שמגדיר מוצרי גיימינג אחרים, באמת עיצוב פשטני מאוד כאשר החלק היחיד שמקשר את המחשב לגיימינג נמצא מתחת לשלדה ואיך לא, מדובר על מקלדת RGB. המחשב מאותר ביציאות אווירור בחלקו האחורי והתחתון, הוא בעל 3 כניסות USB-A בתקן USB 3.2 Gen 1, שתי כניסות USB-C בתקן USB 3.2 Gen 2 שיכולות להעביר וידיאו ואחת מהן תומכת גם בטעינה עד 140W, כניסת אודיו 3.5 מ״מ, כניסת HDMI 2.1, קורא כרטיסים וכניסת כבל רשת.

המסך בגודל 16 אינץ' ברזולוציית WQXGA (2560x1600, או 1600p ביחס תצוגה של 16:10 שגבוה במעט ממה שאנו רגילים), הוא תומך בקצב ריענון של 240 הרץ ובהירות של 500 ניטס. הבהירות של המסך לא שוברת שיאים בעוצמתה, אבל המסך עצמו נעים לעין עם צבעים מדוייקים. לא לקחתי את המסך לסביבה חיצונית על מנת לבדוק אם הבהירות משפיעה על החוויה שלי, אבל בתאורה ביתית מדובר במסך מצויין לכל הדעות. פאנל ה-IPS מספק חווית צבעים טובה עם כיסוי של 100% צבעי sRGB כך שהוא יכול להתאים גם לעבודות עריכה מזדמנות.

המקלדת של ה-Legion 5 נוחה למדי ובאותה מידה די סטנדרטית, נוחה לשימוש אך לא מספקת חוויה יוצאת דופן של שימוש אבל ההקלדה איתה (של הביקורת הזאת לדוגמא) מהנה מספיק, כאמור היא מלווה בתאורת RGB שניתן לתכנת עם התוכנה של Lenovo שנקראית Vantage, שום דבר שלא נראה פה קודם לכן. מצד שני ה-Trackpad טיפה מוזר, ראיתי דבר דומה עם דגמים אחרים של Lenovo, הוא די גדול וממוקם בצורה מוזרה מתחת לרווח במקום שלא נוח במיוחד ליד שעל המקשי WASD. המחשב מצוייד בשני רמקולים שממוקמים בתחתית כך שהם פולטים סאונד למשטח שעליו המחשב נמצא, הם אמנם ממוקמים בקצוות התחתונים שזאת החלטה מעניינת ויחד עם זאת, הסאונד שלהם הוא נקי, חוויה שלא ציפיתי לה מזוג רמקולים יחסית פשוטים במחשב.

זה הכל קשור במשחקים

אני עומד לספק מעט מספרים רק כדי לסבר את העין, כל המשחקים שאני מציין הורצו על הגדרות הכי גבוהות יחד עם DLSS במצב Quality, אני אפילו לא אתחיל להשוות את המחשב הביתי שלי למה שהולך פה אבל התוצאות מרשימות ללא שום צל של ספק. Hellblade 2 רץ בממוצע בקצב של 90 פריימים בשניה, Helldivers 2 רץ בממוצע של 64 פריימים, Ghost of Tsushima רץ בממוצע על 109 פריימים ו-Horizon Forbidden West בקצב ממוצע של 82 פריימים לשניה. מדובר בממוצעים מרשימים שמספקים חווית משחק חלקה לגמרי ללא קיטועים, תוצאות נהדרות במיוחד כשמדובר במחשב נייד, אז מה נמצא מתחת לשלדה של המחשב הזה שמסוגל להריץ את כל היופי הזה בתוצאות כאלה מרשימות? ובכן...

  • מעבד: Intel Core i9-14900HX
  • כרטיס מסך: NVIDIA GeForce RTX 4070 8GB GDDR6
  • זיכרון: 32GB DDR5-5600MHz
  • אחסון: 1TB NVMe M.2 SSD

כמו שאתם יכולים להבין כבר מהמפרטים האלה לבד, מדובר במחשב שמתקרב למחשבי High End מבחינת יכולות עיבוד כשהוא מצויד במעבד i9 עם 24 ליבות וכרטיס מסך מסדרת RTX 40 עם כמות נכבדת של 8GB של זיכרון גרפי. הבנתי שלהתחיל לזרוק עליו כל משחק כדי להביא את המחשב לקצה יהיה מיותר כי המספרים יהיו מרשימים כך או כך. אז במקום להוריד עוד משחקים נוספים, התחלתי להריץ את אותם המשחקים ברזולוציית המקור של המסך (1600p) כשהפעם בדקתי איך החומרה מתמודדת ללא העזרה של DLSS והתוצאות עדיין מרשימות במיוחד למשחקים. Hellblade 2 הגיע לממוצע של 40 פריימים, Helldivers 2 לממוצע של 50, Ghost of Tsushima צלח את קצב ה-60FPS ו-Horizon Forbidden West הגיע לממוצע סביר של 41 פריימים לשניה.

ציינתי בפיסקה הקודמת שהכרטיס הוא מסדרת RTX 40 ובלי לדבר יותר מדי על הפיצ'רים של NVIDIA כמו DLSS שמאפשרים למשחקים לרוץ בקצב טוב יותר, המחשב לבד מסוגל להפיק בזכות עצמו המון וזה עוד לפני שנגעתי בעובדה שניתן גם לבצע Overclocking בעזרת Lenovo Vantage. התוכנה הזאת, בשונה מלא מעט תוכנות אחרות שנוגעות לניהול של המחשב כמו האחת של אסוס, Vantage מרגישה מסודרת וקלה לשימוש, הדף הראשי ישר מציג לי את מצב ניצול המשאבים של המחשב, כמו אחוז השימוש בכרטיס מסך או אחוז השימוש במעבד יחד עם אפשרות לשינוי הגדרות Overclocking (אם זה משהו שאתם מעוניינים לבצע בו שימוש), בנוסף אם נגלול נגיע להגדרות נוספות כמו ניהול החשמלי של המחשב, יכולת להגדרת מקשי מאקרו ועוד.

טיפה מתחת לממוצע

לסיום אדבר גם על מערכת הקירור של המחשב, היא יחסית שקטה כאשר המחשב לא מבצע פעולות כבדות כמו הפעלת משחקים שמעמיסים על המעבד וכרטיס המסך, אבל כאשר נפעיל משחק אנחנו נתחיל לשמוע את המאוררים של המחשב נכנסים לפעולה ועושים לא מעט רעש. זה אמנם לא משהו שרועש בצורה קיצונית אבל זה בהחלט נשמע ומורגש, בסופו של דבר מדובר על מעבד i9 לוהט שפועם בפנים. ישנו פתח איוורור בודד בחלק האחורי של המחשב הנייד שממנו יצא האוויר החם, אני לא יודע מה מבנה המחשב עצמו אבל כאשר המחשב נדר לפלוט יותר חום החלק האמצעי של המקלדת יתחיל להתחמם מעט, אבל לא באופן רציני במיוחד שיפריע לשימוש בה. מבחינת חיי הסוללה של המחשב, אין פה משהו מיוחד בצורה יוצאת דופן, המחשב יחזיק בערך כשעה לפני שיצטרך טעינה מחדש בזמן משחק ובערך 3 שעות בזמן שימוש רגיל של גלישה באינטרנט, סך הכל חיי הסוללה הם יחסית סבירים מינוס למחשב הזה ביחס לשאר המחשבים בקטגוריה.

השורה התחתונה

בזמן שתמיד האמנתי בכח של מחשבים ניידים, יש משהו מאוד נחמד בהבנה שהקידמה פחות או יותר כבר כאן, מחשבים ניידים מסוגלים להריץ את אותם המשחקים שמחשבים שולחניים מסוגלים להריץ ולפעמים אפילו עם תוצאות מרשימות בצורה מפתיעה. מדובר אומנם במשקולת של 2.36 קילו שתכביד מאוד גם על הכיס שלכם עם מחיר גבוה מאוד של 10,799 ש״ח (נכון לכתיבת שורות אלה יש הנחה שמורידה את המחיר לכ-9,837 ש״ח), אבל מדובר במחשב להשקעה כי הוא כנראה הולך להחזיק לכם לפחות בכמה שנים הקרובות את כל המשחקים החדשים שרק תרצו להריץ עליו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • ביצועים נהדרים ביחס לחומרה
  • תוכנת Lenovo Vantage נוחה לשימוש
  • מסך IPS מעולה עם צבעים טובים
  • עיצוב פשטני ולא צועק

הרע

  • ה-Trackpad במיקום לא נוח
  • חיי הסוללה דורשים שיפור
  • מחיר גבוה במיוחד

והמשפחה:

  • הליגיון של לנובו ממשיך להתעצם
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י