הרשמה

ביקורת: Luigi's Mansion 2 HD - לכל הרוחות

הסוויץ' ממשיך לקבל כותרים מחודשים והפעם זהו אחד מהמשחקים החביבים ביותר שידענו על ה-3DS! הנה מה שחשבתי על Luigi's Mansion 2 HD!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 27/06/2024

יש שיגידו שמדובר במשחק החלש ביותר בטרילוגיה, אבל עבורי יש לו מקום מאוד חם בלב

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

סדרת Luigi's Mansion היא בעיניי וכל הנראה בעיניי רבים אחרים אחת מסדרות המשחקים החביבות ביותר של נינטנדו, בטח אחרי הכותר השלישי בסדרה שהתברג אצלי בקלות ברשימת המשחקים הטובים ביותר שיצאו אי-פעם לסוויץ'. יחד עם זאת, ההיכרות הראשונה שלי עם הסדרה הייתה דווקא עם המשחק השני, שיצא בשנת 2013 וזכה להצלחה יחסית טובה על ה-3DS. המשחק הספיק להתברג במקום ה-12 ברשימת הכותרים הנמכרים ביותר על הקונסולה כשמכר בערך 6.5 מיליון עותקים. כל זה כמובן אומר שרמת ההתרגשות שלי לכותר ה-HD של המשחק הייתה די גבוהה. ההצלחה של הכותר השני בסדרה בימי יציאתו לשוק כאמור הייתה יחסית טובה, אמנם היא עדיין זכתה ללא מעט ביקורת שהייתה די נוקבת הודות לשינוי מהותי במבנה המשחק שהצריך אותנו לדלג בין מספר מיקומים ואחוזות שונות, כשכל מיקום כלל מספר משימות אותן היינו צריכים להשלים, מבנה שנגד לחלוטין את גישת האחוזה האחת שהייתה למעשה לאחד מסימני ההיכר של הסדרה אליו גם חזרנו עם המשחק השלישי. אז האם בשנת 2024 המבנה השונה של המשחק השני בסדרה עובד? והאם שכבת ה-HD שנשפכה כאן שווה תג מחיר מלא? בדקתי, ויש לנו הרבה על מה לדבר.

הצילו! יש כאן רוחות רפאים!

קו העלילה היחסית פשוט של Luigi's Mansion 2 (הידוע גם בשם Luigi's Mansion: Dark Moon בהוצאה האמריקאית של המשחק), לוקח אותנו אל עמק Everyshade Valley ואל מעבדתו של הפרופסור המוזר E. Gadd, שנהנה מאוד לחקור דברים בשיתוף עם חבורת הרוחות שלו. שיתוף הפעולה של הפרופסור עם הרוחות נפסק כאשר קינג בו (King Boo) משתמש בכתר המכושף שלו ומנפץ את ה-"Dark Moon" - קריסטל מיוחד המעופף בשמי העמק וגם מי שאחראי לזה שהרוחות שמסתובבות באיזור ישמרו על התנהגות למופת. ההתנפצות של ה-Dark Moon מכריחה את הפרופסור לברוח לבונקר ממוגן, שם הוא מבין שהקריסטל המיוחד נופץ לחמש חתיכות שונות שהתפזרו בכל רחבי העמק. כל זה מביא את הפרופסור לבקש (או יותר נכון ממש להכריח) את לואיג'י לעזור לו להשיב את כל החלקים של ה-Dark Moon על מנת להחזיר את להשיב את השלום והשלווה עם הרוחות.

קו העלילה כאן כאמור לא מפוצץ או מרגש במיוחד, ובדומה למשחקים האחרים בסדרה גם כאן רוב ההתנהלות וההתקדמות של העלילה נעשית על ידי שיח בין לואיג'י לדמויות השונות אותן הוא פוגש - כאן זה בעיקר פרופסור E. Gadd ומידי פעם עם עוד כמה דמויות שאחסוך לכם את חשיפתן בגלל ספוילרים. עבורי לפחות מדובר בקו עלילה מוצלח למדי, אבל חשוב שתדעו שהוא לא מתקרב לקרסוליים של רמת ההשקעה וההפקה של Luigi's Mansion 3, כך שאם אתם מגיעים עם ציפיות גבוהות כי שיחקתם בו לפני המשחק השני (הגיוני סך הכל כי הסוויץ' היה ותמיד יישאר הרבה אבל הרבה יותר פופולרי מה-3DS), דעו שמדובר במשחק קטן ומצומצם יותר גם מבחינת העלילה.

צרות בצרורות

כפי שציינתי קודם, מבנה המשחק של Luigi's Mansion 2 בהשוואה לאחיו בסדרה מעט שונה, כשכאן נצטרך למעשה לדלג בין כמה אחוזות ומיקומים שונים בפורמט של משימות, זאת במקום מבנה החקר האחוד/קומתי שקיבלנו עם שני המשחקים האחרים בסדרה, שאמנם נעל אותנו מלגשת לחלקים מסוימים באחוזה/מלון בו אנחנו נמצאים, אבל כן אפשר לנו לחזור אחורה למקומות שכבר היינו בהם בקלות, מה שתרם מאוד לחווית החקר הכללית של המשחקים. במקרה של המשחק השני בסדרה, בכל פעם שתסיימו משימה כלשהי תקבלו ציון בהתאם לביצועים שלכם באותה משימה שנמדד בהתאם לכמה רוחות תפסתם, כמה זמן לקח לכם לסיים אותה, כמה חיים איבדתם ועוד מספר פרמטרים ומיד לאחר מכן תחזרו לבונקר של פרופסור E. Gadd, שיחלוק איתכם תובנות חדשות וישלח אתכם בסיומן למשימה ספציפית אחרת. לכל זה תוסיפו כמובן את לואיג'י עצמו שאיך לא גונב את ההצגה עם כל תגובה ובהלה שהוא מספק.

עבר די הרבה זמן מאז 2013 אז שיחקתי במשחק לראשונה, ובעוד שאז, הרבה לפני שנהייתי מבקר משחקים עיקש, כל המבנה הזה של המשימות ממש לא הפריע לי. מנגד, בשנת 2024 ואחרי הרבה מאוד משחקים ודעות שחלקתי עליהם אני לגמרי יכול להבין את אותם אנשים שטענו אז וטוענים גם עכשיו שמבנה המשחק מעט מעיק. אני למשל לא זכרתי שפרופסור E. Gadd ממש אבל ממש אוהב לתקשר איתכם תוך כדי שאתם חוקרים מבנה כלשהו במשחק, מה שגורם לכך שהשעות הראשונות של המשחק עמוסות בצורה בלתי רגילה בכמות באמת הזויה של שיחות בניכם לבין הפרופסור שנועדו לשתף איתכם הסברים שונים על המשחק ולהכניס אתכם לאווירה של הסיפור, אבל בפועל בעיקר מאיטות את האווירה ומונעות מהמשחק לזרום. אדגיש שאין לי בעיה שהפרופסור מדבר איתי, להיפך, אני מת עליו וכפי שכבר ציינתי בעבר, פרופסורים משוגעים במשחקי נינטנדו הם חולשה מאוד מאוד גדולה שלי, אבל העובדה שבכל פעם שזה קורה המשחק נעצר ומצריך ממני גם ללחוץ על כפתור בשביל לענות לפרופסור וגם לשרוד את כל הדיאלוג איתו כשבפועל כל מה שאני רוצה זה לתפוס רוחות וגלות כמה שיותר מהמקום שאני נמצא בו, זה כאמור, מאט את אווירה ובהחלט מעיק.

אבל אם נשים את זה לרגע בצד ונתמקד בתכלס של המשחק (בשלב מסוים הפרופסור הרבה פחות חופר וזה משמעותית משפר את האווירה), חווית החקר ותפיסת הרוחות כן מועברת בצורה טובה, בעיקר בזכות העובדה שהיא כוללת לא מעט מסתורין והפתעות בדרך, גם אם היא שוב, נפגמת קלות מהמבנה המשימתי של המשחק.

ב-Luigi's Mansion 2 HD יש לא מעט רוחות שונות בהן ניתקל ונילחם - 72 אם אהיה מדויק, אמנם חלקן מופיעות רק בחלק מסוים של המשחק (אדבר עליו בהמשך) או שמדובר למעשה בגרסה משודרגת/חזקה יותר של רוח שכבר פגשנו קודם. כמו כן ישנם גם מספר קרבות בוס חביבים למדי שמנסים גם הם לשנות אווירה ולהציע לנו חווית משחק מעט מאתגרת יותר. על מנת לתפוס את הרוחות נצטרך קודם כל לסנוור אותן באמצעות הפנס שלנו ולאחר מכן לשאוב אותן באמצעות שואב הרוחות, כשהשליטה בזווית השאיבה והפנס של לואיג'י יכולה להתבצע באמצעות הג'ויסטיק הימני, מה שלא היה קיים בגרסה המקורית היות ושם ה-3DS כלל רק ג'ויסטיק אחד (המשחק לא תמך בתוסף ה-Circle Pad Pro או בג'ויסטיק הנוסף שנכלל עם גרסאות ה-"New 3DS" של הקונסולה שהגיעו שנתיים אחרי שהמשחק עצמו יצא) או על-ידי הזזה פיזית של הסוויץ'/הפרו קונטרולר שמתורגמת לתזוזה במשחק באמצעות חיישן הג'יירו - בשני המקרים מדובר בביצוע לא רע שאפשר להתרגל אליו, אבל תזוזה ושליטה במשחקי Luigi's Mansion מעולם לא הייתה נקודה חזקה במיוחד, אז תצפו לקצת שיהוקים בחלקים מסוימים (גם המשחק השלישי לא היה כזה נוח מבחינת תזוזה לצורך העניין).

בנוסף לכך ישנו מצב פעולה נוסף של הפנס הנקרא "Dark-Light" המאפשר לנו לגלות פריטים בלתי נראים. את כל היכולות האלה נוכל לשפר על-ידי איסוף מטבעות וכסף במהלך החקר שלנו, שיתורגמו בסופו של דבר לשיפור מסוים ברגע שנגיע לסכום מטבעות כלשהו - השדרוג הראשון נפתח אחרי שאספנו 2,000 מטבעות, השני 4,000 והאחרון אחרי 20,000 מטבעות. בסך הכל ישנם חמישה שדרוגים שנפתח לאורך המשחק. כמו כן, בכל אחד מהמיקומים השונים במשחק נוכל לאסוף מספר יהלומים, וניתן בכל שלב גם לאתר Boo נסתר ועצם מוזהבת שיעניקו לנו תוספת ניקוד במידה ונמצא אותם.

כאמור, רועי של שנת 2013 לא הצליח לראות את מה שהוא רואה היום, וגם כאן אני מרגיש שנתתי למשחק המקורי הרבה יותר קרדיט ממה שהגיע לו בפועל. שלא תבינו לא נכון, מדובר עדיין במשחק מהנה מאוד שיצליח בקלות לסחוט מכם שעות של הנאה, בעיקר הודות לעובדה שיש יחסית הרבה דברים לפתוח ולגלות, אבל אחרי הרף הגבוה שהציב המשחק השלישי בסדרה - אני יודע שיש לא מעט שחקנים שיגידו שמדובר בשנמוך של ממש, ואותם שחקנים, לצערי, צודקים. בסופו של דבר, Luigi's Mansion 2 הוא בבסיסו משחק קטן ומאוד מצומצם מבחינת גיימפליי, וחשוב מאוד לדעת את זה על מנת שיהיה אפשר לכוון את הציפיות שלנו ממנו בהתאם.

אסכם את החלק הזה של הביקורת עם ScareScraper, שהוא מצב המשחק מרובה המשתתפים שיש למשחק להציע. במצב זה נוכל לחבור לקבוצה של עד חמישה שחקנים שיוכלו לשחק במספר מצבי משחק שונים. אותם מצבים כוללים את Hunter Mode בו נצטרך לתפוס את כל הרוחות במפה לפני שהזמן נגמר, Rush Mode בו תצטרך הקבוצה למצוא את היציאה מהמפה לפני שנגמר הזמן, כשתפיסת רוחות מוסיפה עוד זמן לשעון ו-Polterpup Mode בו נצטרך למצוא את Polterpup על-ידי איתור של העקבות שלו באמצעות מצב ה-Dark Light של הפנס. ישנו גם מצב "הפתעה" שלמעשה לוקח את כל שלושת מצבי המשחק שתיארתי קודם ומרכיב מהם פלייליסט משחק רנדומלי. בכל אחד מהמצבים האלה תוכלו גם להיתקל במספר רוחות ייחודיות שמופיעות רק במצב המשחק הזה, אם כי רובן הינו פשוט סקין צבעוני ושונה של אחת מהרוחות הרגילות של המשחק.

זכרתי את חווית המשחק מרובת השחקנים הזו חיובית וקלילה ב-2013 והיא כך גם עכשיו, כשהיא ללא ספק יכולה להוסיף לכם עוד כמה שעות משחק לחוויה הכוללת שתקבלו כאן. באותה נשימה, חשוב לי לציין שבדומה לשלל חווית משחק מרובות שחקנים אחרות שנינטנדו מציעות כיום, גישה אל מצב ScareScraper מתאפשרת רק אם יש לכם מנוי Nintendo Switch Online בתוקף, מה שכמובן מוסיף לעלויות שתצטרכו להשקיע אם תרצו לקבל את המשחק בחוויתו המלאה. כמו כן, מאוד קיוויתי שנקבל כאן שדרוג של המצב הזה עם יכולות משחק לוקאליות, אבל זה לצערי לא קרה ואין אפשרות לשחק במצב הזה עם כמה אנשים המשחקים על אותו הסוויץ'.

גרפיקה, ביצועים והרוח שבניהם

אחד מהדברים שהחידוש הכי הכי מתגאה בהם (בכל זאת, המשחק קיבל את תווית ה-HD כבר בכותרת שלו) הוא כמובן שיפור הגרפיקה שהוא קיבל, ואכן בהשוואה למקור שיצא ל-3DS מדובר בשדרוג מבורך מאוד, אפילו מאוד מאוד. ובאותה נשימה ובדומה ליתר הטענות שלי על המשחק בביקורת הזו, לא מדובר בשום צורה בשדרוג או שיפור גרפי שמתקרב לרמת ההפקה המדהימה של Luigi's Mansion 3, שבעיניי לפחות נחשב לאחד מהמשחקים היפים ביותר שאפשר לשחק בימינו על הסוויץ', כך ששוב, תהיו מכוונים עם הציפיות שלכם.

חשוב לי להדגיש, הטקסטורות אכן נראות טוב יותר, ובמצב נייד על מסך ה-OLED של הסוויץ' לצורך הדוגמה הוא באמת מרגיש חי ובועט, אבל אני לא חושב שזה בלבד מצדיק את תג המחיר המלא שנינטנדו דורשת כאן, ואני אעלה פעם נוספת אחרי שכבר נתתי את הדוגמה הזו בביקורת שלי ל-Paper Mario: The Thousand-Year Door את Metroid Prime Remaster כדוגמה לרימאסטר שנינטנדו סיפקה ודרשה עליו תג מחיר של 40 דולר בלבד אפילו שהיא לא חסכה שם בכלום אלא להיפך (ספוילר, שמואל נתן למשחק 10 ואני כל-כך מסכים איתו, יותר ממוזמנים לקרוא את הביקורת שלו למשחק) - במקרה של Luigi's Mansion 2 HD זה מרגיש שנינטנדו יודעת טוב מאוד שההצלחה של סדרת משחקי Luigi's Mansion אחרי הכותר השלישי יכולה להניב לה הרבה יותר כסף מההצלחה האפשרית של Metroid ורק בגלל זה היא דרשה כאן תג מחיר גבוה יותר.

אתן עוד פסקונת קטנה לסיום על עניין הביצועים ועל הדרך אדבר גם קצת על הפסקול ובכלל עיצוב הסאונד של המשחק - המשחק רץ על הסוויץ' נהדר, ואפילו שהוא נעול ל-30FPS בלבד (אני באמת לא אבין למה נינטנדו ממשיכה להתעקש על זה כשהיא יכולה בקלות לספק ביצועים של 60FPS למשחק בסדר הגודל הזה), חווית המשחק חלקה וטובה. באשר לסאונד, בעוד ואין לנו כאן שום חידוש משמעותי לפסקול של המשחק (המנגינות לא שונו בכלל), הדבר המאכזב באמת לדעתי הוא העובדה שהסאונד של המשחק מועבר אלינו בסטריאו ולא בסראונד, שזה משהו שאפילו המשחק הראשון בסדרה הצליח לעשות בצורה פשוט מדהימה. המשחק השני עומד איפשהו באמצע בין האיכות הבלתי מתפשרת של המשחק השלישי לבין עיצוב הסאונד המבריק של המשחק הראשון, וזה הופך אותו לפושר ובסיסי הרבה יותר ממה שהוא היה יכול להיות בפועל.

השורה התחתונה

גם אחרי כל הבעיות שמניתי כאן, אין וויכוח ש-Luigi's Mansion 2 HD הוא הגרסה הטובה ביותר שהמשחק הזה ידע אי פעם. אם מעולם לא שיחקתם ב-Luigi's Mansion 2 לפני כן ונהנתם מהמשחק השלישי בסדרה אפילו קצת, או שפשוט בא לכם עוד קצת מ-Luigi's Mansion עד היום שבו אולי נקבל כותר חדש נוסף, אני חושב שיש מקום להשקיע את הזמן והכסף שלכם על גרסת ה-HD הזאת, כל עוד אתם מודעים לכך שמדובר במשחק קטן יותר ופשוט יותר.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • משחקיות פשוטה מאוד אך מהנה מאוד
  • כיף לחקור את הסביבות והאחוזות השונות
  • שכבת ה-HD נראית ומרגישה נהדר בהשוואה למקור

הרע

  • השעות הראשונות של המשחק עשויות להעיק
  • תג המחיר מרגיש גבוה מידי ביחס לתמורה

והמשחק הראשון בסדרה:

  • אני מקווה שנינטנדו תבין שהיא צריכה לעשות את זה
רועי האן - כתב תוכן

רועי האן - כתב תוכן

משחק על: Meta Quest 2, Nintendo Switch, PS5, 3DS, PC, Steam Deck

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב קוויקסקופ במפה Rust של MW2 המקורי

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Metal Gear Solid 3

כשאני לא משחק אני: מרכיב איזה מחשב כנראה

מסר לעולם: אל תנענע אותי, אני לא מטרונום

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י