הרשמה

נתוני המכירות של משחקי ה-AAA במובייל נמוכים מאוד

האם זה הסוף של משחקי ה-AAA למובייל?

למרות ביצועים מפתיעים, נראה שהשוק פשוט לא מגיב

מוקדם יותר השנה הושקו כמה פורטים מעניינים מאוד לסדרת מכשירי ה-iPhone 15, בינהם: Assassin's Creed Mirage, Resident Evil 4, Resident Evil Village ו-Death Stranding. מעבר לגבה שהורמה בעקבות הסקרנות הטבעית שנובעת מהשאלה 'האם המשחקים הללו בכלל ירוצו על המכשירים', שאלה נוספת שאי אפשר היה להתעלם ממנה הייתה: האם בכלל יש שוק של שחקנים שירצו לשחק במשחקי AAA מהסוג הזה על מכשירי האייפון שלהם?

נראה שהתשובה לא איחרה להגיע. למרות דחיפה משמעותית של Apple בניסיון לקדם בקמפיינים את סדרת מכשירי ה-iPhone 15 וה-iPad המתקדמים, עם לא מעט תצוגות של המשחקים רצים על גבי המכשירים, ואפילו באופן יציב ומרשים למדי, נראה שהמשחקים הגדולים פשוט לא מצליחים להתרומם על גבי הפלטפורמה ואפשר להגיד שאפילו די... התרסקו. לפחות על פי הדיווחים שנחשפו עד כה, נראה שגרסת המובייל של Assassin's Creed Mirage זכתה לכ-123,000-279,000 הורדות חינמיות מאז השקתה בחנות האפלקציות ב-6 ליוני, אך רק כ-3,000-5,750 אנשים אשר רכשו בפועל את המשחק בעלות 49.99$ על מנת לגשת למשחק המלא.

מגמה דומה אפשר לראות עם המספרים של Death Stranding וזוג משחקי Resident Evil. נראה שחצי שנה לאחר ההשקה, רק כ-7,000 שחקנים רכשו את הגרסה המלאה של Resident Evil 4 Remake בעלות של 29.99$, ורק כ-5,750 שחקנים רכשו את הגרסה המלאה של Resident Evil Village בעלות של 15.99$. בהובלה לא מאוד מרשימה נמצא Death Stranding עם כ-10,500 רכישות בעלות 20$ מאז הושק לפני כחצי שנה. אפשר לייחס למכירות הנמוכות גורמים שונים, בינהם ביצועים ירודים יחסית לשאר הפלטפורמות, אבל נראה שהסיבה האמיתית היא הרגלי הצריכה של משתמשי המובייל, שרגילים למשחקים מיידים יותר, ולאו דווקא כאלו שדורשים משחק ממושך וריכוז. תוסיפו לכך את המחירים הגבוהים באופן יחסי למה שמשתמשי המובייל התרגלו לשלם, ואפשר להבין את ההתרסקות של משחקי ה-AAA, דבר שככל הניראה ירתיע חברות אחרות מלפתח לפלטפורמה.

כל זאת לא מונע מ-Apple להמשיך ולעשות את המאמץ למקם את עצמם באופן משמעותי יותר עבור גיימרים, כשבהכרזה אחרונה שעלייה דיווחנו גם באתר, נראה ש-Assassin's Creed Shadows שמתקרב אלינו בצעדי ענק יושק גם למחשבי Mac ול-iPad.
מה דעתכם על AAA במובייל? האם הפלטפורמה לא רלוונטית? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

נתי מרדכי - כתב תוכן

נתי מרדכי - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4 Pro, Xbox One, Nintendo Switch

בחיים לא תנצחו אותי ב: Gran Turismo

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Command & Conquer: Red Alert 2

כשאני לא משחק אני: מנגן, לומד, עובד.

מסר לעולם: צוואר הבקבוק במערכת שלי הוא הארנק שלי.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:38 27.06.2024 | nakiii nakiii

    כבר כמה שנים שהתעשייה הולכת רק למה שרווחי ביותר. נראה את זה גם בפלטפורמות האחרות.. משחרי סינגל גדולים ילכו ויתמעטו

  2. 2

    10:50 28.06.2024 | drizzitx drizzitx (אורח)

    nakii העניין הוא לא חברות המשחקים אלא האנשים, אנשים לא משחקים/קונים משחקי סינגל AAA במובייל, בעיניי הגיוני, לשחק על מובייל זה לא כיף (קטן מדי, שליטה) פלוס מובייל יותר בנוי למשחקים קצרים.
    לכן דברים כמו פוקימון גו הולכים טוב, תבוא, תפוס כמה פוקימונים כמה דקות ויאללה, לעומת זאת, resident evil עכשיו תתיקע על בוס שעה לא מתאים

    שאלה: יש לך 5 דקות, מה תשחק - resident שזה לוקח זמן, assassin שעכשיו טיפוס למעלה ותצפית ואז התגנבות לוקח זמן (שלא לדבר על נכנסת לסרטון) או משהו שמחולק למקטעי משחקיות קטנים עם תשומת לב נמוכה (כגון פוקימון) ?! התשובה ברורה והשוק מראה את זה.

  3. 3

       | פורסם ע"י