הרשמה

ביקורת: AOC CQ27G2S

הוא קעור ומוזל אבל האם הוא גם שווה את הכסף שלכם?

המסך 1440p התקציבי של AOC הגיע לאור לבדיקה

המסך סופק לנו על ידי AOC ישראל, תודה רבה!

אם יש משהו אחד שיהיה פה בביקורת הזאת, זאת התנסות ראשונה, כשנשאלתי אם אני מעוניין לסקר את ה-CQ27G2S ובדקתי באיזה מוצר מדובר, ידעתי אומנם שמדובר במסך, אבל בפעם הראשונה אני זוכה להשתמש במסך קעור, זה לא שהם חדשים או משהו אבל פשוט מעולם לא יצא לי להשתמש באחד. המחשבה של לנסות מסך קעור הצליחה לרגש אותי, המסכים האלה תמיד נראו רחוקים לי מדי על מנת באמת לרצות לנסות אותם (ובדרך כלל היו גם במחיר שקצת יקר לי), אבל היום זה משתנה, הנה החוויה שלי מה-CQ27G2S של AOC.

בנייה, חיבורים ומה שביניהם

קודם כל ולפני הכל, האם אתם מוכנים לעמדה הכי טובה שראיתם בחיים? קבלו את זה!

המסך מגיע באריזה די סטנדרטית סך הכל, הרבה קלקר, לא משהו פנסי מדי, אבל מספיק כדי לשמור על המסך. המסך מגיע עם המעמד שלו שמפורק ל-2, חיבור חשמל (המסך היחיד שלי שלא זקוק עכשיו ל-Power-Break על מנת לעבוד, תודה רבה), כבל HDMI ומעט ניירת. אחרי מופע הפתיחה כמובן מגיע המופע המרכזי, המסך הקעור, המראה של המסך הוא מרשים, אומנם הסכימת צבעים של אדום עם שחור אינו ייחודי ל-AOC בכלל, אבל הוא תמיד משתלב נהדר. איכות הבניה ממגע ראשון לא מרשימה בצורה יוצאת דופןֲֲ כשהמסך עצמו עשוי בעיקר מפלסטיק והמסגרת לא מרגישה סולידית במיוחד, לעומת זאת החלק האחורי של המסך קשיח יותר. יש לנו שלושה חיבורי וידיאו, שתי כניסות HDMI, כניסת Display Port אחת וכניסת אוזניות, מאוד בסיסי, לצערי אין שלט למסך הזה אבל ניתן לבחור את החיבור בשבימושֲֲ בעזרת התפריט ה-OSD שלֲֲ המסך.

ועכשיו, למופע המרכזי

כמו שאפשר להבין מהשם, מדובר על מסך בגודל 27 אינץ׳ שעושה שימוש בפאנל VA (שהוא הדור החדש של פאנלי ה-TN). בשונה מפאנל IPS, פאנל VA מציג צבעים יותר חזקיםֲֲ והניגודיותֲֲ בו מורגשת יותר, יחד עם זאת, מדובר בפאנל שמתקשה יותר עם זוויות צפייה רחבות ועם זמן תגובה (MPRT) מעט איטי יותר מפאנל IPS. למרותֲֲ זאת, זמני התגובה של המסך לא מורגשים בכלל, על הקופסא מצויין כי זמן התגובה של המסך הוא 1ms (אם כי זאת טיפה רמות שכן פה מדובר על זמן GTG), אני לא משחק הרבה משחקים תחרותיים (חוץ מ-Apex Legends כנראה), אבל מדובר במסך מצויין למשחק תחרותי-קאז'ואלי (או פחות קאז'ואלי, אם אתם משחקים Elden Ring כמוני על המסך הזה).

מעבר קל לעוד פרטים טכניים של המסך, הצבעים של הפאנל הם טובים מאוד, הקונטרסט של המסך מורגש והוא מעניק יותר צבע לתמונה, לא הייתי צריך לבצע קליברציה מיוחדת עבור העבודה שלי בפוטושופ. יחד עם זאת, יש לציין כי מצב ה-HDR הוא מעט מאכזב, המסך תומך בטכנולוגיית HDR10 וכאשר הפעלתי אותו, הוא קצת הרג את הצבעים, לפתע המסך נראה מאוד אפרורי, מאכזב למדי. הסיבה לכך היא ככל הנראה הבהירות של המסך שמגיעה רק עד 250 ניטס, אומנם מדובר במסך יחסית בהיר לעין, אבל הוא לא בהיר באותה צורה שמסכים אחרים בסביבת המחיר שלול בהירים ומגיעים לאיזור ה-350 ניטס.

המסך הוא מסך ברזולוציית 1440pֲֲ עם קצב ריענון של 165Hz, בחיבור עם קונסולה כמו ה-Playstation 5 המסך תומך בתצוגה של 120Hz וב-Adaptive Sync, אבל יחד עם זאת, המסך מציג לא מעט מריחות צבעים.ֲֲ בזמן שאני נהנה מהמשחק עם כמות פריימים גבוהה, כשהתחלתי להשתמש במסך היה קשה שלא לשים לב לכך, בין אם אני מחבר את הקונסולה או את המחשב, במיוחד בסצינות חשוכות יותר, מריחת הצבעים מורגשת במיוחד.

בנוסף עוד שתי תלונות אחרונות שהן יותר בגדר ניטפיק מצידי, וזה השליטה בהגדרות של המסך והמחסור ברמקולים. המחסור ברמקולים מורגש לי במיוחד, הרבה מסכים מגיעים עם משהו מינימלי מובנה שלפחות יפעיל את הסאונד מהמחשב מבלי שאצטרך לחבר רמקולים חיצוניים למסך או אשתמש באוזניות, אבל זה לא קיים פה מסיבות לא ברורות. השליטה בהגדרות של המסך מבוצע על ידי מקשים בתחתית המסך, אני לא יודע אם זה עדיין נחשב לסטנדרט או שאפשר להגיד שעברנו כבר לסכימת שליטה שונה במסכים, אבל היה נחמד לקבל אותם או בצידי המסך או עם סטיק אנלוגי שמאפשר לעבור בין מסכים והגדרות שונות כמו ב-LG או Lenovo.

שורה תחתונה

CQ27G2S הוא אחלה של מסך מבית AOC, קל לי להמליץ עליו יחד עם חלק מהמגרעות שלו. אני מתלונן על דברים כמו מריחת צבעים אבל אני חייב לומר שברמה מסויימת התרגלתי גם לרמה שאני לא שם לב לזה יותר מדי. בנוסף דברים כמו איכות תמונה על המסך היא מעולה, הצבעים נראים מצויין וכל זה עם רזולוצית 1440pֲֲ וקצב ריענון של 165Hz. המסך עולה כ-1265 ש"ח שזה מחיר יותר מהוגן עבור סט הפיצ'רים שמקבלים עם המסך יחד עם העובדה שמדובר על מסך קעור. אם אתם מסוגלים להרשות לעצמכם יותר לעומת זאת, אולי כדאי להסתכל על דגמים מתקדמים יותר של AOC.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10

הטוב

  • פאנל VA עם תמיכה טובה בצבעים וקונטרסט טוב
  • מסך קעור עם קצב ריענון מרשים
  • זמן תגובה מהיר
  • מספק תמורה טובה למחיר

הרע

  • מצב HDR מאכזב
  • מריחת צבעים מורגשת
  • זוויות צפיה מוגבלות

והמסכים הקעורים:

  • הביקורת הזאת התחילה מהפיכה אצלי
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י