הרשמה

פרטים חדשים על Flight Simulator 2024 נחשפו

מיקרוסופט ו-Asobo רוצות לעשות את הסימולטור המושלם, הנה מה שמתוכנן

לעוף גבוה יותר

כנס Flight Simulator Expo 2024 שנערך השבוע הגיע לסיומו ובמהלך הכנס נחשפו פרטים רבים לחובבי סימולטורים, כשאחד הכותרים המרכזיים של הכנס היה סימולטור הטיסה של Microsoft שמוכר לנו בשם Flight Simulator 2024. הסימולטור הזה, שהגיע בהפתעה כשלוש שנים לאחר ההשקה של Flight Simultor 2020 מתיימר לפתור בעיות רבות שעלו בסימולטור הקודם ולא היה ניתן לפתור אותם מבלי לשנות את הסימולטור מהבסיס. עד עכשיו החברה רמזה בטריילר על פעילווית ומשחקיות שלא היתה קיימת בסימולטור הקודם, ועכשיו בכנס התארחו ג'ורג נומן (Jorg Neuman), מנהל מותג Flight Simulator מטעם מיקרוסופט יחד עם סבסטיאן וולך (Sebastian Wloch) מנכ"ל Asobo שמפתחת את Flight Simulator למיקרוסופט (וגם את Plague Tail המעולה). השניים הסבירו בהרחבה על מה שצפוי לנו מהסימולטור, כמו גם על השינויים שנעשו מהסימולטור הקודם.

כפי ששמתם לב עד עכשיו לא אמרתי את המילה משחק אלא סימולטור, וזאת מסיבה ידועה, FS2020 הוא לא משחק אלא סימולטור. הוא לא מציע שום משחקיות, קבלת החלטות או התקדמות אלא ארגז חול ענק בצורת העולם כולו המאפשר לכם לטוס במגוון מטוסים, ב-FS2024 זה הולך להיות שונה. בסימולטור הבא ישים דגש על משחקיות מזווית המבט של הטייס וניהול קריירה. למרות שעדיין לא מדובר במשחקיות מלאה, אפשרות הקריירה תתן לשחקנים לחוות את הסימולטור מזווית של ביצוע משימות ופעילות בתוך הסימולטור. לדבריהם זו בקשה שהגיעה גם מהשחקנים הקז'ואלים וגם מהסימרים הכבדים. כיצד זה בדיוק ייצא לפועל הם עוד לא פירטו.

בתחום מידול פני הקרקע Asobo עשתה שינוי מהותי שהשפיע על כל התצורה של פני השטח. בעוד ש-FS2020 היה בנוי על מפה דו מימדית של Bing, ב-FS2024 הם השתמשו בתצלומי תלת מימד באמצעות כלי טיס שממדלים את השטח באופן שונה לחלוטין. התוצאות הינן מרשימות ביותר ויוצרות הבדל מהותי בין במידול הנוכחי למה שהוצג בסימולטור הקודם. הטקסטורות, הצמחיה, האדמה ופני הקרקע, הכל הולך להיראות בצורה שתואמת את המציאות בצורה מדוייקת יותר. בנוסף, החברה השתמשה במודלים חדשים של בינה מלאכותית על מנת להכניס את המידע הקיים לתוך הסימולטור החדש.

גם שדות התעופה עוברים מידול מחדש יחד עם גיוון גדול יותר של מסלולי ההמראה, הטקסטורות, הבניינים והרכבים המשמשים את השדה. בנוסף החברה מידלה גם את הטרמינלים, המסועים, ותנועת נוסעים באמצעות שימוש בטכנולוגיות של חברת Gaya. החברה גם שיפרה את מודל האטמוספירה והוסיפה שימוש בריי טרייסינג, והסחה לאדום של השמש בזריחה ובשקיעה. בנוסף, הוספו סוגי עננים חדשים, ומזג אוויר מדויק יותר. לתוכנה נכנסו עונות שישאירו שלכת בסתיו, שלג בחורף, ושדות מוריקים בקיץ. אפילו אורות הצפון מודלו לתוך הסימולטור. גם אורות הערים קיבלו עדכון צבעוני ושיפור בפיזור האור. תנועת המטוסים ומידול החברות מקבל עדכונים שוטפים ונאמן למציאות הרבה יותר טוב מהמודל הקודם, ובנוסף גם ספינות וכלי שיט יופיעו בים בהתאם למיקומם על פי דיווחי זמן אמת.

אחת התלונות החוזרות ב-FS2020 היתה שמודל הטיסה אינו תואם למציאות. Asobo עשו שינויים מרחיקי לכת על מנת לשפר את מודל הטיסה כדי שיתאים למציאות. בנוסף, הסימולטור יאפשר עדכוני מודל טיסה לאחר ההשקה, כנראה משהו שלא התאפשר במודל הקודם. נראה כי Asobo עשתה עבודה מעולה בשיפור הגרפיקה לחומרה פשוטה יותר יחד עם עבודה על אופטימיזציה לשיפור ביצועים. מי ששיחק בראשון יודע כמה הדבר הזה מעביד את המעבדים של המחשב. כעת החוויה אמורה להיות חלקה ויפה יותר. Asobo פנתה לקהילה שייצרו מודלים רבים יחד עם תוכנית ה-Marketplace Partner Program וכנראה שאף מודל הקריירה יוצא לפיתוח צד שלישי על ידי קהילת השחקנים וחובבי הסימולטורים. Asobo סיפרה ש-Flight Simulator 2020 הגיע ל-12 מיליון התקנות, לא רע ביחס לסימולטור נישתי. מתוך אותם 12 מיליון יש כרבע שחקנים קז'ואליים וכרבע טייסי סימולטור רצינייים. Asobo רוצה שהסימולטור הבא שלה יענה לצרכים של שתי הקבוצות והיא עבדה קשה בשביל זה.

Flight Simulator 2024 יושק ב-19 לנובמבר השנה כשהוא יהיה זמין ב-Game Pass ויאפשר לנו ליהנות מכדור הארץ כפי שמעולם לא ראינו על מסל מחשב (או VR) אז נתראה בשמיים.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: מחשב, המסטר רייס  (וגם מובייל, אבל אל תגלו)

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: מטוסי קרב וחלליות

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jones in the fast lane

כשאני לא משחק אני: מפתח משחקים

מסר לעולם: נולדנו מאוחר מידי כדי לחקור את העולם ומוקדם מידי כדי לחקור את החלל. בשביל זה יש משחקים

 

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:36 26.06.2024 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    לא מאמין שאני אומר את זה, אבל יש סיכוי שנראה פה ציון ממוצע גבוה יותר משל המשחק הקודם (91 במטאקריטיק), אלא אם יקרה משהו מאוד חריג.

  2. 2

       | פורסם ע"י