הרשמה

ביקורת: Steam Deck OLED

שמואל ניידים בע"מ מכה בפעם הרביעית השנה! אחרי שסיקר שלושה מכשירים ניידים בשנה אחת, שמואל סוגר רביעייה עם הגרסה החדשה של ה-Steam Deck! בואו לקרוא מה הוא חשב על ה-Steam Deck OLED!

אני מסתכל על ה-Steam Deck OLED כמכשיר ה-Steam Deck שבאמת רצינו, ועכשיו קיבלנו. מקצה השיפורים שלו פשוט מבטל את הדיון על איזה מהגרסאות של המכשיר אתם צריכים לקנות.

"שמואל ניידים בע"מ" מכה בפעם האחרונה לשנת 2023, עם הביקורת על ה-Steam Deck OLED של Valve - הגרסה החדשה והמשופרת של מכשיר ה-Steam Deck הנהדר גם ככה שלה. בעוד שהמכשיר המקורי היה מהמדהימים שיצא לי לבדוק, קונסולות חדשות יותר כמו ה-ROG Ally וה-Legion Go הצליחו להתעלות עליו בכמה וכמה תחומים ונקודות - בעיקר בגזרת הביצועים. התשובה של Valve הייתה בדמות ה-Steam Deck OLED: ריוויזיה חדשה ומשודרגת של ה-Steam Deck המקורי עם מסך חדש ומקצה שיפורים שלא היה מבייש קבוצת כדורגל שהרגע קיבלה ספונסר חדש מהאמירויות. אז איך המכשיר החדש, האם השיפורים באמת מורגשים והכי חשוב: האם הוא שווה את השדרוג? על כל התשובות הללו אני אענה בביקורת - או לפחות אנסה.

כמובן, הנה תוכן עניינים קצר, לאלו מכם שרוצים לקפוץ לחלק שמעניין אתכם בביקורת:

  1. דיסקליימר חשוב לפני שנתחיל
  2. הפיצ'ר המרכזי - מסך ה-OLED
  3. סוללה, מפרט ושיפורים נוספים
  4. מבט קצר על שיפורי SteamOS 3.5
  5. דברים שפחות אהבתי
  6. השורה התחתונה

אותה הגברת, בשיפור אדרת

החלק הראשון יוקדש להסבר סופר חשוב שגם יילך איתנו להמשך: לא מדובר ב-Steam Deck 2. זהו לא מוצר המשך או הדור הבא של ה-Steam Deck. אתם יכולים להתייחס למכשיר הזה כמו להבדל בין ה-Nintendo Switch ל-Nintendo Switch OLED: שדרוג שנועד לשפר ולתקן בעיות שהיו עם המכשיר המקורי ולהאריך את חיי המדף של המכשיר עד שה-Steam Deck 2 האמיתי יגיע. במובן הזה אנחנו גם עומדים לענות על השאלה הכי חשובה כבר בחלק הראשון של הביקורת, ככה שאחריה מבחינתי אתם מוזמנים לסיים וללכת לשורה התחתונה אם הבנתם את הרעיון.

אין באמת צורך אמיתי בשדרוג של ה-Steam Deck, אם אתם מרוצים ממנו ומה שהוא נותן לכם. לחילופין, אם אתם מרוצים מאחת מהקונסולות הניידות האחרות שלכם, ה-ROG Ally, ה-Legion Go, ה-AYANEO 2S, או כל דבר אחר שיש לכם, גם כאן, אין לכם באמת סיבה לשדרג ל-Steam Deck OLED. אני אתחיל לגעת בשיפורים השונים של המכשיר ממש עוד מעט (ותאמינו לי שיש המון על מה לעבור), אבל הסיבה שאני לא מתחיל עם השדרוגים היא כי בתכל'ס, אין סיבה לעבור עליהם אם אתם מרוצים ממה שכבר יש לכם. אם אתם חושבים על שדרוג כי אתם שמעתם על המכשיר וזה נראה שהוא יתקן לכם איזו בעיה שהייתה לכם עם המכשיר הרגיל, תישארו איתי פה להמשך.

אוי איזה מסך - איזה מסך!

נתחיל עם המסך כי בהיעדר ביטוי טוב יותר, אני פשוט בשוק טוטאלי ממנו. המסך החדש של ה-Steam Deck OLED הוא מסך בטכנולוגיית OLED בגודל של 7.4 אינץ', באותה הרזולוציה של 800p, אבל עם קצב רענון גבוה יותר של 90 הרץ ועם תמיכה מלאה ב-HDR. עוד שני שיפורים שנוספו לו הם עדכון הבהירות המקסימלית שלו ל-1000 ניטים, שזה לא פחות ממטורף, ושיפור של עבודת המסך כדי למזער את הדיליי בהצגת התמונה, בכל הקשור לנגיעה במסך המגע וברענון המסך.

כל השינויים האלה יוצרים את מה שהוא בעיניי, ללא עוררין, המסך הכי מרשים ויזואלית שראיתי על מכשיר נייד. עברו אצלי בידיים הרבה מכשירים, כאלה עם קצב רענון ויחס גודל-רזולוציה מרשים מאוד כמו ה-Legion Go, כאלה עם טכנולוגיות כמו VRR שמחפות על חלק מהבעיות של המעבדים הניידים כמו ה-ROG Ally. אבל אף אחד מהמכשירים האלה לא הימם אותי ויזואלית כמו שה-Steam Deck OLED עשה. הוא אפילו מרהיב יותר מהמסך של ה-Nintendo Switch OLED, זאת למרות שכנראה מדובר באותה יצרנית הפאנלים. היתרון מתבטא בין היתר בתמיכה של המסך ב-HDR.

תראו, לא כל משחק תומך ב-HDR, אבל אלו שכן: אמאל'ה, אבאל'ה ודודהל'ה - איזה מחזות מרהיבים! הבהירות הגבוהה, יחד עם הטווח הגדול של צבעי השחור העמוקים יותר מספקים חוויה שבאמת אין שנייה לה כיום בשוק הגיימינג הנייד, לפחות זה שאני מכיר. ה-Steam Deck OLED גם מצליח לרדת לרמת בהירות נמוכה בהרבה מהמתחרים ומקודמו ובכך הופך לאופציה מושלמת לגיימרים שאוהבים לשחק בלילה ובמקומות חשוכים מאוד.

כאן אני גם חייב לציין שיש אנשים שדברים אחרים ישנו להם יותר: יש אנשים שיעדיפו את ה-VRR שקיים על ה-ROG Ally כדי לקבל תמונה חלקה יותר במשחקים שרצים מתחת לקצב הרענון של המסך (כמו שיקרה הרבה במכשיר הזה), כשלעומתם יהיו אנשים שיראו את ה-1600p וה-144 הרץ של ה-Legion Go ויהיו חייבים את הכוח הזה אצלם בידיים. מהבחינה הזו, המכשירים הללו טובים יותר, אבל מבחינת איכות התמונה - זהו המכשיר הכי יפה שיצא לי לראות.

מילה אחרונה לגבי המסך: אני הזמנתי לי את גרסת ה-1TB שמגיעה עם מסך מט, אני יכול להבין את החששות של אנשים במובן הזה מדילול של איכות הצבעים ובעוד שאני לא יכול להשוות כי אין לי כאן שני מכשירים שונים של 512GB ו-1TB, איכות התמונה במסך המט עדיין מהממת. מקסימום תקנו מגן מסך משתקף טוב, זה יתקן לכם את הבעיות שאתם רואים בעיניים. אני לא מתכוון להתייחס לכל הנושא של צריבת מסך עם מסכי OLED, אני חושב שהיוטיובר Wulff Den כבר דיי הוכיח שזה לא ריאלי לפחד מהנושא הזה בבדיקות שהוא עשה עם ה-Nintendo Switch OLED.

שיפור בחיי הסוללה - ובביצועים?!

אוקיי, כיסיתי את הפיצ'ר המרכזי של המכשיר החדש, אבל באופן לא כזה מפתיע - זהו לא השיפור היחיד שהגיע יחד איתו. החברה קצת המעיטה בערך של ה-Steam Deck OLED, כשהוא מגיע עם מפרט שונה שמשנה את התמונה בכמה וכמה מובנים לעומת המוצר הקודם שהם הוציאו. להלן ההיילייטים מהמפרט של ה-Steam Deck OLED:

  • מעבד: AMD 6nm Custom Zen 2 APU
  • זיכרון: 16GB 6400 MT/s LPDDR5
  • אחסון: Up to 1TB PCIe 4.0 NVMe M.2
  • קישוריות: WiFi 6E 802.11AX, Bluetooth 5.3
  • סוללה: 50Wh

אין כאן המון שינויים מהמכשיר הקודם, אבל בהחלט יש כמה וכמה דברים ששווה וצריך להתעכב עליהם. נתחיל קודם כל דווקא מהחלק שאולי נראה לא מעניין: הקישוריות. התמיכה החדשה ב-WiFi 6E היא הרבה יותר ממבורכת. אני הייתי בסדר עם כרטיס הרשת של ה-Steam Deck המקורי, אבל ההבדל בינו לבין הנוכחי מורגש: הורדות נשארות על קצב גבוה לאורך זמן, יש פחות ניתוקים ובעיות בתקשורת והנ"ל נכון גם לחיבור של המכשיר שלי לאוזניות אלחוטיות בדרכים. זה שיפור קטן, אבל מאלה שדווקא שמים לב אליהם קודם.

ההיילייט הגדול כאן הוא הגדלת הסוללה: ל-Steam Deck היה את זמן הסוללה הטוב ביותר בשוק ניידי ה-PC, אבל עכשיו עם סוללה גדולה יותר, בשילוב עם מעבד קטן יותר ויעיל יותר גורמים לו להפוך לחיית סוללה. זמן המשחק שהם מציינים - בין 3 שעות ל-12 שעות הוא באמת נכון, זו לא הגזמה. 3 שעות היה באמת המינימום של המינימום שהצלחתי להוציא מהמכשיר וגם זה ב-100 אחוז בהירות, ווליום ב-50 אחוז בערך ומשחק AAA בדמות Ratchet and Clank: Rift Apart. משחקים קטנים יותר כמו Dead Cells שכבר ידוע שיכולים להתמודד עם TDP נמוך על ה-Steam Deck נהנים משמונה, תשע ואפילו עשר שעות של זמן סוללה בכיף. אם זה משהו שהפריע לכם, זה המכשיר שחיכיתם לו.

אם כבר הזכרתי ביצועים בקטנה: שמתי לב שהמכשיר החדש מצליח להתמודד עם ביצועים בצורה טובה יותר. שווה לשים כאן דיסקליימר ענק באותיות אדומות זוהרות: ה-Steam Deck OLED לא נותן קפיצה משמעותית בביצועים. אם אתם מחפשים ביצועים גבוהים יותר למשחקים שלכם, סיקרתי השנה שלושה מכשירים אחרים שיספקו לכם את מה שאתם צריכים. אגב, זה גם למה אין כאן גרפים של ביצועים - הם היו בערך אותו הדבר. מה שכן, ה-Steam Deck OLED כן מריץ משחקים ב-2 עד 5 פריימים יותר בממוצע על גבי משחקי AAA. היו משחקים שההבדל היה גדול יותר ומורגש יותר כמו Resident Evil 4, מה שגרם לי להבין את הסיבה של למה המשחקים רצים בצורה קצת יותר טובה לאורך זמן גבוה יותר: השימוש בזיכרון מהיר יותר (עלייה מ-5500MT/s ל-6400MT/s) מאפשרת למשחקים להעביר משאבים ונתונים בצורה טובה יותר ככל הנראה. זה מה שמסביר למה אני פתאום יכול לנעול את Tales of Arise נניח ל-45FPS ולא ל-40FPS כמו קודם.

קצת על העיצוב והשלדה של המכשיר: אם מתעלמים רגע מהעובדה שמדובר ב-Limited Edition של ה-Steam Deck OLED (שוב, לא מבין איך הספקת להזמין אחד, דוב...), מדובר במכשיר שנראה אותו הדבר מבחינת עיצוב: הכיתוב על הכפתורים קצת אפל יותר ועל מקלות התזוזה יש עכשיו בליטות מחוספסות שתורמות לשליטה בזמן משחק, אבל זה פחות או יותר אותו המכשיר. משהו נחמד שהם עשו קשור בעובדה שעברנו לתצורה של שמונה ברגי כוכב, במקום פיליפס כמו שהיה לנו קודם. נכון, זה אומר שפחות אנשים יוכלו לתקן את החומרה שלהם בעצמם או לחילופין יצטרכו להזמין ערכה לתיקון מכשירים אלקטרוניים של iFixit, אבל לכל מי שכן פירק מכשיר או שניים בחייו - אלוהים אדירים, ת-ו-ד-ה. זה עומד למנוע כל-כך הרבה צרות שקשורות לשחיקה של ברגים. 

כל זה, כל מה שציינתי קודם - כולל המסך המשודרג ומערכת קירור טובה יותר ושקטה יותר - והמכשיר הזה מצליח להיות קל יותר מקודמו: 640 גרם לעומת 669 גרם של המכשיר הקודם. איך? איך הגענו לסוללה גדולה יותר, RAM משופר, יכולות אינטרנט וקישוריות טובות יותר, שלדה זהה בגודל שלה ומשקל נמוך בכמעט 30 גרם מהמכשיר הקודם. יותר מזה: גרסת ה-1TB מגיעה עם קייס נשלף ורזה יותר שמוריד אפילו יותר את טביעת האצבע של המכשיר בתיק שלכם. נכון זה עדיין לא המכשיר הכי קל שתמצאו היום בשוק, אבל ההבדל בינו (832 גרם עם הקייס הנשלף) לבין ה-ROG Ally שהוא הכי קל שאני מכיר בתחום הזה (808 גרם עם התיק הרשמי שלהם), הוא כבר לא כזה גדול. עבודה מהממת של Valve.

SteamOS 3.5 - מקצה שדרוגים, מבפנים

זה משהו שפחות קשור ל-Steam Deck OLED עצמו, אבל הוא מתקשר לחברה שמייצרת אותו ולגישה שלה למוצרים שלה באופן כללי. יחד עם ה-Steam Deck OLED, חברת Valve שיחררה באופן רשמי את גרסת 3.5 של מערכת ההפעלה של המכשיר, ה-Steam OS. בנוסף לתמיכה מלאה בפיצ'רים של ה-OLED, החברה גם ניצלה את העדכון כדי לעשות משהו שמשום מה, ידעתי שהיא תעשה: היא הוסיפה לתוכה פיצ'רים שעד כה הייתי צריך להשתמש ב-Decky Loader או Smokeless בשבילם.

למי שלא זוכר את הכתבה ההיא, Decky Loader הוא מעין "חנות תוספים", בה תוכלו להוריד כל מיני תוספים מיוחדים ומעניינים ל-Steam Deck שלכם. בזמנו דיברתי על כך שאני מאוד אוהב את איך שהמכשיר מאפשר את הקאסטומיזציה הזו, אבל לא חשבתי שהחברה תטפל בכל-כך הרבה דברים בעזרת עדכוני תוכנה וחומרה. Steam OS 3.5 מאפשר לכם לשחק עם הצבעים של המכשיר ובכך מייתר את אחת מהתוספים השימושיים ביותר שהיו לי על ה-Steam Deck הישן שלי, יש בו אופציה לבצע Undervolting ישירות מהמכשיר עצמו בעדכון Firmware חדש ובכך חוסך לי שימוש ב-Smokeless ועוד. חשוב לי לציין שאני עדיין משתמש ב-Decky ותוספים מסוימים שכתבתי עליהם בכתבה ההיא עדיין רלוונטיים, אז אתם מוזמנים ללכת לכתבה ולקרוא אותה (אחרי שתסיימו פה, כמובן).

שוב, אין קשר אמיתי ל-Steam Deck OLED, אבל זה רק מציג שוב את היכולת הבלתי נגמרת הזו של Valve לקחת את הקהילה שלה ולהפוך אותה לחלק אינטגרלי ובלתי נפרד מה-Eco-System של ה-Steam Deck ו-Steam באופן כללי. אני בטוח שככל שהזמן יתקדם, אנחנו נראה עוד ועוד אופציות נוספות, כשאני בונה על היכולת להקליט סרטונים קצרים, העברה נוחה יותר של תמונות למייל/דרייב/ענן ועוד. חברה נהדרת עם תמיכה נהדרת.

אז בעצם - מה רע?

וואלה, לא המון. כאילו כמובן, יש דברים פחות טובים, אבל על רובם כבר עברתי כשדיברתי על ה-Steam Deck המקורי, אז אתם גם מוזמנים ללכת ולקרוא את כל האירוע שהיה לי שם (4000 מילים, מה חשבתי לעצמי). בעיקרון אני אנצל את החלק האחרון של הביקורת כדי, ובכן, להעביר ביקורת, על דברים שפחות אהבתי ב-Steam Deck OLED (שלא קשורים לביצועים שלו, כי זה היה ידוע כבר מראש), אבל כפי שכבר תראו - הרוב זה ניטפיקינג, או דברים שנפלו בשלב העיצוב ולא בגלל שהחברה התעלמה מהם או שכחה מהם.

בחלק השני של הביקורת דיברתי על כך שאין שינוי בשליטה מבחינת הכפתורים ומקלות התזוזה וכאן שווה לציין את העובדה שאני קצת מצטער שלא מדובר במקלות תזוזה בטכנולוגיית Hall Effect שתמנע כמעט בוודאות דריפטים בשלטים. Valve טענה שהיא פשוט לא אהבה את התחושה של מקלות מהסוג הזה כשהיא ניסתה ללכת על אותו הגודל ומשקל, אז כאמור, זאת הייתה בחירה עיצובית שנפלה. בנוסף, בעוד שהמסך מגיע עם קצב רענון גבוה יותר, העובדה שהוא בקצב יחסית לא אורתודוקסי של 90 הרץ יכול להיות קצת מציק. הייתי שמח אם זה היה מסך ב-120 הרץ ואז לשחק משחקים ב-60 הרץ היה הרבה יותר הגיוני מאשר הקפיצה מ-90 ל-60.

גם תוספת של VRR הייתה מבורכת, אבל אתם מבינים מה הולך עם החלק הזה? רוב הדברים שציינתי כאן אלו דברים שיושבים בקטגוריית "הייתי שמח אם ה-Steam Deck OLED היה מגיע איתם", ופחות בעיות ממשיות שיש לי עם המכשיר. נכון, הייתי שמח אם היה לו יותר כוח סוס והוא היה מתקרב ליכולות ולפיצ'רים של המתחרים הגדולים שלו, אבל במובן החשוב של שדרוג/קנייה של Steam Deck חדש מהניילונים, אנחנו באמת לא מקבלים מוצר גרוע יותר מה-Steam Deck המקורי. ה-Steam Deck OLED הוא מוצר משודרג וטוב יותר ממנו - בכל קנה מידה.

השורה התחתונה

כמו שכתבתי בתחילת הביקורת: אם קניתם את ה-Steam Deck, אתם מרוצים ממנו ולא חשבתם להחליף אותו/חיכיתם למוצר שיתקן לכם בעיה שיש לכם איתו, אתם מסודרים. הנ"ל נכון גם לאלו מכם שדילגו על ה-Steam Deck לטובת מכשיר חזק יותר כמו ה-ROG Ally, ה-Legion Go או ה-AYANEO 2S. אם אתם לא שייכים לאחת משתי הקבוצות שציינתי קודם לכן, קראתם את הביקורת שלי ל-Legion Go והבנתם מהחלק האחרון שלה שמה שאתם צריכים כרגע הוא Steam Deck, המסקנה מהביקורת שלי כאן היא מאוד פשוטה: ה-Steam Deck OLED גורם ל-Steam Deck LCD להרגיש כמו מוצר לא נחוץ.

אני יודע, ה-Steam Deck LCD הוא זול בהרבה בארה"ב, כשגרסת ה-256GB (היחידה שכרגע נמכרת עם מסך LCD), עולה 400 דולר (כ-1,445 ש"ח) לעומת גרסת ה-OLED הראשונה שמגיעה עם 512GB ועולה 549 דולר (כ-2000 ש"ח). יחד עם זאת, ה-Steam Deck OLED מגיע עם כזה מקצה שיפורים, שאני מרגיש שאני פשוט אטעה אתכם אם אני אמליץ על הגרסה הקודמת באיזשהו מובן - כולל הכלכלי. הסוללה המשופרת והשיפור בזמני הטעינה שלה, המסך המדהים, הביצועים הטובים והיציבים יותר בזכות השדרוג ל-RAM, יכולות הקישוריות הטובות יותר הודות למעבר ל-WiFi 6E, הקייס הטוב יותר בגרסת ה-1TB (שלא לדבר על העובדה שיש בכלל גרסת 1TB!), והמשקל הנמוך יותר מבטלים את הדיון על איזה מהגרסאות אתם צריכים לקנות.

כמו ש-Tears of the Kingdom גרם לי להסתכל על Breath of the Wild כגרסת Early Access של משחק טוב בהרבה שהגיע אלינו כמה שנים אחר-כך, כך גם אני מסתכל על ה-Steam Deck OLED כמכשיר ה-Steam Deck שרצינו, ועכשיו גם קיבלנו. אם אתם מחפשים מוצר שיספק לכם המון שעות משחק, יהיה נוח לתפעול וכוח סוס פחות מהווה בעיה בשבילכם - אין לכם בכלל סיבה להתלבט לגבי מה אתם צריכים לקנות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • המסך הכי יפה ומרשים כיום בתחום הגיימינג הנייד
  • חיי סוללה נהדרים - ב-AAA ובמשחקים קטנים יותר
  • ביצועים טיפה יותר גבוהים וטיפה יותר יציבים
  • פתרון קירור טוב יותר, במשקל נמוך יותר
  • מתקן את רוב הבעיות של ה-Steam Deck המקורי

הרע

  • עדיין המכשיר הכי חלש מבין המתחרים

והשיר

  • OLED! OLED, OLED, OLED!
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:48 30.12.2023 | elad9219 elad9219

    כאחד שחולה עם גיימינג בפרט וטכנולוגיה בכלל, כאילו מצד אחד מאוד היה בא לי קונסולה ניידת כמו Steam Deck, Nintendo Switch, Asus Rog Ally וכל אלה, אבל מצד שני לא באמת יש לי מה לעשות עם זה בפועל, זה מכשיר שנופל בין הכיסאות.

    כשאני בבית אז אשחק מן הסתם במחשב גיימינג חזק או קונסולה כמו פלייסטיישן ואקסבוקס, ומחוץ לבית אין בד''כ יותר מדי זמן ויש סמארטפון שהיום יודע לעשות כמעט הכול, ככה שהיה נגיד כיף מאוד לקבל מתנה כזאת של קונסולה ניידת, אבל ת'כלס נראה לי זה היה שוכב במגירה רוב הזמן.

    לא נראה לי שקונסולה ניידת מתאימה אם יש לך כמה דקות של הפסקה בעבודה ובלימודים למשל, צריך יותר מכמה דקות בשביל משחקים רציניים יחסית. אז מתי כן? אולי לאנשים שטסים הרבה למשל (הלוואי עליי, גם אם לא תהיה לי קונסולה).

  2. 2

    10:49 31.12.2023 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    ראיתי מישהו שהגדיר את זה בצורה כמעט מושלמת: יש אנשים שאוהבים לקרוא ספרים ברכבת. יש להם שעה נסיעה, מוציאים את הספר, קוראים קצת, מחזירים לתיק.

    בשביל אנשים כמוני, ה-Steam Deck OLED הוא הספר שלי. אני מוציא אותו מהתיק, פותח, עושה סשן בזלדה/Dead Cells, מחזיר לתיק.

  3. 3

    23:21 31.12.2023 | elad9219 elad9219

    צודק, כאחד שנסע הרבה מאוד ברכבת, לא חשבתי על זה.
    ועדיין אני במצב מוזר שלפעמים אני ממש מת לקנות את אחת הקונסולות הניידות סתם כי בא לי את המכשיר והוא נראה לי כיף, ואז אני אומר לעצמי שלא באמת ייצא לי יותר מדי לשחק אז אני יורד מזה.

    אבל תופעה מעניינת החזרה של הקונסולות הניידות אחרי שה-PSP וה- PS VITA בזמנו ירדו. חשבתי שבעידן הסמארטפונים כבר אין מקום לקונסולות כאלה (Switch זה די בקטגוריה נפרדת, כי הוא פחות בנוי על עוצמה ויותר על משחקים אקסולוסיבים כמו Zelda, Mario וכאלה), אבל מסתבר שיש.

  4. 4

       | פורסם ע"י