הרשמה

ביקורת: פרארי - סרט בורקס איטלקי

פרארי הוא ביוגרפיה מקיפה על חייו של מייסד ענקית המכוניות פרארי, והיא ללא ספק מקיפה מידי

תאריך השקה: 28/12/2023

מה אם אדם דרייבר היה מכונית

תודה רבה לפורום פילם על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

קשה לי להאמין ש"פרארי" התכוון להיות סרט מסחרי. זאת לא הידיעה על כך שהוא היה מיועד לשירותי הסטרימינג בהתחלה, וגם לא שאפתנות ההפקה הנמוכה יחסית שמשדרת תקציב לא בשמיים. זאת ההכוונה שלו מהרגע הראשון לתפוס את מהות החברה האיטלקית ולחגוג אותה במשך שעתיים, הרבה יותר ממה שהסרט מתעסק במכוניות לצורך העניין. זאת בחירה מעניינת, ונכונה בהרבה מאוד מקומות, אבל היא גם הופכת את הסרט למבולגן בטון שלו, מה שהופך לבולט הרבה יותר ביחס למערכה השלישית המתמקדת במכוניות ב-200 קמש, במה שמרגיש כמו סרט שונה לחלוטין משני השליש הראשונים שלו. התוצאה ייחודית לטוב ולרע, שלא כדאי לומר לה סיונרה גם אם אתם לא מדברים איטלקית.

פיצה משפחתית

לפני שהסרט הופך לסרט ספורט מוטורי שחשבתם שהוא, הוא מתרכז בשני שליש שלמים בפרמטרים האחרים בחייו של אנצו פרארי שייסד את מותג המכניות. זה לא שהסרט מתעלם מהחלק הזה, אלא שהדגש כל כך חזק על חיי המשפחה הלא שגרתיים שלו שבהסתכלות לאחור לגמרי אפשר להבדיל באופן מובהק ובקלות בין החלקים - דבר שאי אפשר להגיד על הסרט עצמו. הסרט לא מצליח לדלג באלגנטיות בין הטונים השונים שלו ומרגיש סופר מבולגן בשתי המערכות הראשונות. למזלי אני כבר אחרי הסרט, והחלקים שממנו הוא מורכב הסתדרו לי בראש יותר טוב ממה שהם היו מסודרים על המסך - ואני יכול לפרגן לכל אחד מהם בנפרד. אדם דרייבר (Adam Driver) מצויין בתור פרארי, ומצליח להעביר גם את הסצנות הרציניות וגם את המצחיקות באופן מושלם. מנעד הרגשות של הדמויות מאוד איטלקי, ורץ בין ריבים רציניים להומור קר והצהרות גדולות באופן נונשלנטי. זה אתגר קשה לשחקנים הראשיים, שלא כולם צולחים, אבל זה ממש לא המקרה של פנלופה קרוז (Penélope Cruz) בתור לאורה פרארי. קרוז מעולה בתפקיד, ואחראית לרוב הסצנות שאהבתי בשני שליש הראשונים. זה לא ממש כוחות כי במסגרת חיי המשפחה, פרארי היא באמת הדמות הכי צבעונית וכיפית, אבל בתחום המירוצים יש לה כמה שהיו לגמרי יכולים לתת פייט - אם רק היו מקבלים זמן מסך ראוי. 

לא עוצר באדום

אני אתחיל איפה שעצרתי בפסקה הקודמת - כי עם כמה שהשליש האחרון הוא סרט ספורט מוטורי מצויין, אין מספיק קשר עם הנהגים עצמם כדי שהוא יגיע לגבהים שהוא יכל להגיע אליהם. למעשה, חוץ מאלפונסו דה פורטגו, ששמו נאמר בסרט הרבה יותר פעמים ממה שהוא מופיע, אני לא זוכר שום שם של נהג, מה שגורם למירוץ עצמו שמלא באירועים להרגיש מעט תפל. מעבר לקשר עם הנהגים מדובר ב-20 דקות מצויינות של קולנוע, עם הפקת סאונד ברמות הגבוהות ביותר, צילום טוב מאוד של מכוניות ונופים מרהיבים ועלילת מירוץ מטורפת ואמיתית של מירוץ ה-Mille Miglia האחרון שאי פעם התקיים. המירוץ מחבר באופן פנטסטי בין כל עמודי הטווח של הסרט שנבנו בחלקים הראשונים, וחוגג את האופי האיטלקי, את המעמד הגבוהה של ספורט מוטורי ואת הגישה הקרה לכל אירוע של פרארי בעצמו. אחרי הסרט הלכתי לבדוק על המירוץ והאירועים שקרו בו, ואכן השחזור שלהם כל כך מדוייק שבוודאות לחובבי הספורט ידובר בהיילייט של השנה האחרונה. גם מי שלא מתחבר למכוניות ימצא הנאה בחלק הזה, במה שחותם את הסרט בתחושה טובה מאוד.

השורה התחתונה

למרות שלא הייתי נוסע ב-200 קמ"ש כדי להגיע לקולנוע בשבילו, פרארי שווה צפייה. בשני שליש הראשונים שלו הוא מבולגן מדי ויכול לאבד את רוב הקהל, אבל גם כשהוא לא טוב הוא מצליח לספק סצנות מהנות שמושכות את הנסיעה עד לשליש אחרון פשוט אדיר.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

6
מתוך 10

הטוב

  • כשהוא מתפקס לאירוע ממוקד של המירוץ בשליש האחרון, הוא הופך לסרט מוטורי אדיר
  • אדם דרייבר uפנלופה קרוז מצויניים
  • הרבה יותר מצחיק ממה שאתם מצפים

הרע

  • מאוד מבולגן במערכות הראשונות שלו
  • לא נותן מספיק במה לנהגים עצמם ובכך פוגע ברגעי השיא של המירוץ
  • מאזן באופן מעט מוזר בין הומור לרצינות

והאקדח:

  • תביאו לה כבר אחד
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י