הרשמה

ביקורת: Pokemon Scarlet & Violet DLC: The Indigo Disk - זוגות זוגות

החלק השני והאחרון של חבילת ההרחבה של משחקי הפוקימון הגדולים של ה-Switch הגיע! בואו לקרוא מה חשבנו על The Indigo Disk!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 14/12/2023

זהו סיום נהדר לאחד ממשחקי הפוקימונים הכי גדולים והכי שנויים במחלוקת שיצאו אי פעם. הדרך הייתה ארוכה ולא תמיד חלקה, אבל בסוף הדרך נשארתי עם טעם טוב בפה

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

הביקורת על החלק השני של ה-DLC של משחקי הפוקימון החדשים, Pokemon Scarlet & Violet, הגיע אלינו! אחרי חלק ראשון מעט מאכזב בדמות The Teal Mask, אנחנו מגיעים לחלק השני של ההרחבה עם סוג של חזרה מפוארת למחוז יונובה של דור 5 ואולי גם מציאה של הסודות החבוי של אזור אפס. בואו נראה אם החלק השני מצליח איפה שהחלק הראשון נכשל.

יונובה, התגעגעתי.

החלק הראשון של ההרחבה התמקד בטיול המשותף של בית הספר שלנו ובית הספר Bluebarry שנמצא במחוז יונובה, המחוז בו מתרחשת עלילת משחקי דור 5 של פוקימון, משחקי Pokemon Black & White. לאחר סיום החלק הראשון, נרמז לנו שהסיפור עוד לא נגמר ואכן, בתחילת החלק השני, אנחנו מקבלים הזמנה לחילופי תלמידים, כשאנחנו נישלח לבית הספר המיוחד שנמצא בלב ים (אני לא מקנא במי שיחליף את הדמות שלנו מבית הספר שלהם - יש לו/לה נעליים גדולות למלא).

בית הספר הכחול במיוחד שבמחוז נראה מאוד מרשים ואנחנו מגלים מהר מאוד שבית הספר הוא סוג של מחוז סגור בפני עצמו: יש לו שיעורים שניתן לקחת ולהרוויח מהם נקודות שיהיה ניתן לתרום לקבוצות שונות בבית הספר, יש לו Elite-Four ואלוף עם ליגה משלהם והכי חשוב, יש בבית הספר גם אזור שלם שנקרא הטרריום, בו נוכל למצוא מלא פוקימונים שמסתובבים בארבע אזורים שונים המחולקים לפי סוג משטח, מזג אוויר, סוגי פוקימונים ועוד. זה ללא ספק בית ספר סופר מרשים (מאיפה כל הכסף לדבר הזה...).

קיירן, הילד החמוד והביישן מהחלק הראשון כנראה לא יודע להתמודד עם תבוסה בצורה טובה במיוחד, כי הוא פשוט השתגע והתחרפן ונהייה האלוף של בית הספר בצורה ברוטאלית ואחרי דין ודברים קצר עם הנהלת המקום, אנחנו מקבלים הזדמנות לנצח את ה-Elite-Four, להתמודד מול האלוף ועל הדרך אולי להבין מה זה לעזאזל הסוד של אזור אפס. כל הסיפור הזה הוא דיי מעניין, במיוחד הדינמיקה של קיירן והדמות שלנו והסיום שמספק כמה תשובות לגבי היכולת של דמויות באי הצף הזה להשתמש במתקפות וביכולות Tera. גם האזור של בית הספר ממש חמוד, אבל כן, אני רשמית הצטרפתי למחנה "למה אין כאן דיבוב". יש פה המון סצנות ורגעים שאמורים להיות מלאי רגש וכל מה שרואים זאת קוביית טקסט שרשום עליה "AAAAH!". זה לא עושה לי כלום.

אני מאוד אוהב את העובדה שבית הספר מכיל המון פוקימונים מדורות 2 ו-5, בדיוק כמו עם החלק הראשון של ההרחבה. גם החזרה של פוקימונים התחלתיים ועוד עם אפשרות לתפוס אותם בטבע היא מדהימה בעיניי. פוקימונים חוזרים זו באמת אהבה אישית שלי, אבל פוקימונים חדשים זאת אהבה גדולה אף יותר והעובדה שיש לנו שני פוקימונים חדשים שהם צורות התפתחות חדשות ולא צורת Future/Past של פוקימון קיים, זה נפלא בעיניי. הייתי שמח אם היו עוד, כמובן, אבל Hydrapple ו-Archaludon הן תוספות נהדרות לארסנל הפוקימונים השונים. תוסיפו לכך גם מתקפות חדשות שמגיעות לפוקימונים ישנים יותר וגם שחקנים תחרותיים מקבלים סיבה טובה מאוד להתחיל לאמן ולהתנסות עם פוקימונים שעד כה לא קיבלו מספיק אהבה (מספיק לראות מה Weezing עשה באליפות העולם האחרונה כדי להבין את הכוח של זה...).

Tag Team Championship

אחד הפיצ'רים המעניינים ביותר בחלק השני של ההרחבה נעוץ בעובדה שכל קרבות המאמנים כאן הם קרבות כפולים, כלומר 2 מול 2. אני דיי בטוח שזאת הייתה הדרך של Game Freak לחבר אנשים למוד התחרותי של המשחק שגם הוא מתנהל בפורמט של 2 מול 2. כל זה היה נופל אם היינו מקבלים עוד קרבות יחסים קלילים, אבל המפתחים החליטו ללכת בדרך אחרת ולתת לנו קרבות עם טקטיקה ועם קושי אמיתי.

זה לא רק שהפוקימונים של ה-Elite Four והאלוף הם ברמות גבוהות וחזקים מאוד, המשחק עושה שימוש בטקטיקות תחרותיות ושילובים טובים. הרבה מאמנים בבית הספר משתמשים בפוקימונים עם היכולת Intimidate שמורידה את ההתקפה של שני הפוקימונים שמולכם, יהיו מאמנים שיקחו פוקימונים עם שילובים מעניינים, כמו פוקימון עם היכולת Drizzle שמורידה גשם ופוקימון נוסף עם מתקפת Hurricane שלא מפספסת אף פעם בגשם. פוקימון חשמל עם Air Balloon שמצוות לפוקימון שמשתמש ב-Earthquake וכו'. השילובים בקרבות הגדולים הם מאוד טובים ומציגים קצת מהעומק שיכול להיות במשחקי פוקימון ברגע שלוקחים אותם ברצינות.

ה-DLC הזה הוא כבר ממש לא משחק פוקימון שאפשר פשוט ללחוץ A ולנצח בו, אלא דורש מחשבה, הכנה מראש ולפעמים גם ניסוי וטעייה. מי מכם שחושב שזה אולי ירתיע שחקנים חדשים בוודאי צודק, אבל תחשבו על זה ש-The Indigo Disk מגיע אחרי משחק עולם פתוח ארוך מאוד, עוד חבילת הרחבה אחת ואחרי לפחות אליפות עולם אחת בפוקימון. אנשים שאוהבים את המותג מספיק זמן, יאהבו את הקפיצה הזאת ברמת הקושי של המשחק. אני יודע שאני מאוד נהניתי ממנה ומתחושת הסיפור אחרי קריאה טובה של מהלך וניצחון בקרב קשה מיוחד מול ה-Elite-Four.

פיצ'רים נוספים שמחפים על גרפיקה וביצועים

בנוסף לסיפור הנחמד, הפוקימונים החוזרים (והחדשים) והקרבות המשובחים, ה-DLC החדש מביא איתו עוד כמה פיצ'רים חמודים שמשפרים את החוויה הכללית עוד טיפה. הזכרתי זאת בקטנה במהלך החלק הראשון של הביקורת, אבל משימות בית הספר (Blueberry Quests, או BBQ בקיצור), מוסיפות נדבך חדש ומעניין לתהליך של איסוף הפוקימונים, לחימה נגדם והסתובבות במפה באופן כללי. עם הנקודות שתצברו תוכלו להוסיף אנימציות זריקה חדשות, לפתוח מתקפות חדשות לפוקימונים שלכם ואפילו למצוא פוקימונים חדשים בטבע.

אחד הפיצ'רים המשעשעים יותר של המשחק הוא פיצ'ר ה-Synchro Machine. המכונה המשונה הזאת שתקבלו גישה אליה אחרי שתעזרו למדענית במשימה שלה, תאפשר לכם לשחק כאחד מהפוקימונים שלכם ולהסתובב במפה כפוקימון הזה. זה מנגנון סופר משעשע, למרות שהוא גם יכול לגרום לבעיה אם בטעות תהרגו פוקימון זוהר ולא תסלחו לעצמכם. עדיין, שני הפיצ'רים שהזכרתי קודם, יחד עם כל המעטפת של The Indigo Disk יוצרת חוויה מאוד כיפית... למרות שמבחינה גרפית זאת אותה החוויה הכללית מ-ScVi.

תראו, המצב כאן לא גרוע כמו שהוא היה בחלק הראשון ב-Kitakami. המשחק עובד יותר טוב מהחלק הראשון, נראה קצת יותר טוב ובכללי מהווה שיפור מהמשחק הראשון. הבעיה הגדולה כאן היא שהגענו חזרה לרמה של המשחק המקורי שהיא הייתה רמה באמת מזעזעת. החלק השני של ההרחבה מכיל Pop-ups ברמה היסטרית, טקסטורות נוראיות, דשא וצמחייה שנראים רע ועוד. הפוקימונים החוזרים נראים נהדר (כולל זבסטרייקה אהובי), אבל החוויה הכללית מה-DLC השני חזרה למצב של "אני כועס על Game Freak שהוציאו משחק ככה", אחרי שהיא כבר הייתה ב-"מה הם עושים שם בחברה הזאת?!". זה סוג של שיפור, לא?

השורה התחתונה

The Indigo Disk הוא סיום נהדר לאחד ממשחקי הפוקימונים הכי גדולים והכי שנויים במחלוקת שיצאו אי פעם. מצד אחד יש לנו משחק שנראה פשוט לא טוב, עם הרבה ארטיפקטים מוזרים, גרפיקה ירודה וביצועים לא אחידים. מצד שני, יש לנו את אחד ממשחקי הפוקימונים הכי מהנים שיצאו, הן מבחינה תחרותית והן מבחינה סיפורית. נהניתי מאוד מהחלק השני של ה-DLC - הדגש על קרבות כפולים עם טקטיקה ואסטרטגיה, הפיצ'רים החדשים והאזור שהחזיר לנו כל-כך הרבה פוקימונים, השאירו אצלי טעם טוב בפה. את האפילוג שיגיע אלינו בחודש הבא אני כבר לא אסקר - אני אסיים את המסע שלי ב-Pokemon Scarlet & Violet עם הביקורת הזו ואתכונן למשחק הבא, בתקווה שיהיה רימייק לדור 5 או אפילו יותר טוב: משחקי Legends חדש עם גרפיקה מהממת ומשחקיות דומה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • עלייה מבורכת ונהדרת ברמת הקושי של המשחק
  • ההגעה של פוקימונים מדור 5 משמחת אותי
  • פיצ'רים חדשים וחמודים מאוד
  • משימות בית הספר מספקות סיבה טובה להסתובב בעולם

הרע

  • עדיין משחק ירוד מבחינה גרפית
  • הרבה רגעים סינמטיים נופלים בהיעדר דיבוב

וזבסטרייקה

  • טוב שחזרת. עכשיו תנו לי רימייק טוב של דור 5 בבקשה.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    08:05 24.12.2023 | רמי רמי (אורח)

    האמת אני לא יודע למה אף פעם לא סבלתי את כל ההרחבות האלו זה סוג של מסחטת כסף לדעתי.
    אני מעדיף משחק חדש מרענן אפילו אם הוא לא בומבסטי אבל משהו פאנני אולי רימקס או משהו לאיזה משחק ישן.

  2. 2

       | פורסם ע"י