הרשמה

ביקורת: The Outer Worlds 2 - כולנו צרכנים בחלל

אם הייתם צריכים לבחור משחק RPG אחד השנה, האם הוא יהיה זה?

  • PC
  • PlayStation 5
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 23/10/2025

צרכנות ונשימה

עותק לביקורת ניתן לנו ע"י עדלי יונייטד, תודה רבה!

מרגיש שרק אתמול התיישבתי מול המסך והתחלתי לכתוב על כמה אני אוהב את The Outer Worlds, כותר התפקידים החדש של Obsidian Entertainment שהרגיש כמו כל מה שקיווינו לו מהמשך רוחני של Fallout: New Vegas. בפועל עברו 6 שנים, והנה אני כאן מול כותר ההמשך שלו, שאמנם לא מרגיש כמו קפיצה ענקית ממה שקודמו נתן לנו, אבל גם לא ציפיתי שזה מה שהוא יעשה. מה שהוא כן עשה הוא לשפר את הנוסחה בכמעט כל צורה אפשרית, ואם חשבתי שהמשחק הראשון עשה את העבודה, מסתבר ש- The Outer Worlds 2 הוא הדבר הקרוב ביותר שיש לנו ל-NV מודרני, ועל כך מגיע לאוביסידאן את כל הפרחים שאפשר להשיג.

עולם מוזר, כולו שלך

אנחנו נכנסים לנעליו של מפקד בארגון ה-Earth Directorate שיוצא למשימה שכצפוי - לא הולכת כמו שקיווינו. אנחנו קופצים כעשר שנים קדימה בזמן, וכעת צריכים להתמודד עם ההשלכות של אותה המשימה, שאותה לא אהרוס, ולהביא לדין את האנשים שחיבלו בה וגרמו לאירוע קטסטרופלי בגלקסיה. משימת ה-Tutorial של המשחק עושה עבודה מצויינת בלהציג שחקנים חדשים וישנים כאחד לעולם הביזארי של The Outer Worlds ולמערכות ה-RPG שלו. הוא יציג אתכם לקבוצות השונות ששולטות בחלקה הקטנה של הגלקסיה שבה אנחנו נמצאים, ואיך הבחירות שלכם וסגנון המשחק שעיצבתם לדמות שלכם ישנו את הדרך שבה תוכלו להשלים משימות ולהתמודד עם מכשולים. 

כיאה למשחק תפקידים, אתם הולכים לעצב את הדמות שלכם ולבחור לה סיפור רקע, יכולות שבהן היא מומחית כמו רובים, פריצה למחשבים, התגנבות או מנהיגות ו-Perks שונים שפותחים בפניכם עולם שלם כמו האפשרות לכייס אנשים, להפוך לבלתי נראים כשאתם נכנסים למצב התגנבות או אפילו להשיג יכולת שמאפשרת לכם לאכול לבבות של אנשים שאתם הורגים, ובכך להגדיל את כמות החיים המקסימלית שיש לכם. כבר אמרתי שזה משחק של Obsidian?

כל הדברים שבחרתם הולכים להופיע בצורה כלשהי בגיימפליי עצמו, כמו נזק גבוה יותר עם רובים או בזמן התגנבות, או האפשרות לבנות שיפורים חזקים יותר לנשקים שלכם, אבל הם באים לקדמת הבמה בעיקר כשתהיו בזמן דיאלוג עם דמות מסויימת. מישהו צריך עזרה בלפתוח דלת נעולה ומוכן לשלם לכם על זה? יכולת פריצת הדלתות תהיה מצויינת. מישהו צריך לתקן רחפן שנהרס? אם השקעתם מספיק בהנדסה, אתם יכולים לתקן אותו.

מוקדם מאוד אל תוך המשחק תוצבו בפני בעיה - אתם עמוק בתוך שטח אויב, וצריכים לחצות גשר. איך אתם הולכים לשכנע את האיש שאחראי על הגשר לפתוח אותו על מנת שתוכלו להתקדם? אם השקעתם ביכולת ה-Speech, תוכלו לשכנע אותו בצורה כזו או אחרת מבלי להשקיע יותר מדי מאמץ. אם אין לכם מספיק נקודות ביכולת הזו, תמיד יש אפשרויות אחרות - כמו לפתוח את הדלת של ביתן השמירה עם יכולת של פריצת מנעולים ופשוט לחסל את השומר. 

תהיו מי שאתם רוצים, מתי שאתם רוצים

אם איכשהו קרה מקרה והיכולות שבחרתם לדמות שלכם לא תואמות בדיוק למה שהסיטואציה מצריכה מכם כדי להתקדם, המשחק תמיד יתן לכם אפשרויות אחרות. במקרה שלי, לא היו לי מספיק נקודות בשום דבר כדי להתקדם, ורק לאחר שהסתובבתי באזור וחיפשתי משהו שיעזור לי, גיליתי מחשב עם מידע שלאחר מכן יכולתי להשתמש בו נגד השומר, מה שסוף סוף גרם לו לפתוח את הגשר ולי להמשיך הלאה. כאן מדובר רק בקטע קצר ובאזור מתוחם, עכשיו תחשבו איך הסיטואציות האלו נראות כשיש כמה דמויות מעורבות, בכמה מיקומים שונים במפה, עם המון אפשרויות שעומדות לרשותכם? סגנון המשחק שלכם תמיד יקבל את המקום שלו במשחק הזה, וזה משהו שמאוד אפשר להעריך בו.

משהו שהמשחק עושה קצת שונה ממשחקי RPG אחרים הוא מערכת חדשה בשם Flaws. מתישהו במהלך המשחק שלכם, המשחק יקפיץ לכם הודעה שהוא מצא בכם פגם מסויים, אותו אתם יכולים לאמץ או לבחור לדחות. אם הייתם יותר מדי זמן במצב התגנבות, המשחק יגיד לכם שהברכים שלכם כבר לא מה שהיו פעם, ויודיע לכם שאם תחליטו לאמץ את הפגם, בכל פעם שתתכופפו הברכיים שלכם ישמיעו רעש חזק שיגרום לאויבים במרחק 10 מטר מכם לחקור את האזור. בתמורה, אתם תוכלו לזוז הרבה יותר מהר בזמן התגנבות, משהו שבוודאות יקסום לשחקנים כמוני שאוהבים סגנון משחק שקט יותר. המשחק אפילו שובר את הקיר הרביעי באחד מהפגמים האלה, ובמידה ודילגתם יותר מדי מהר על יותר מדי דיאלוגים עם דמויות, המשחק יבין שהדיבורים האלה לא כל כך מעניינים אתכם ויגיד לכם שאם תסכימו לקבל את הפגם, המשחק יבחר בשבילכם את בחירות הדיאלוג אחרי כמה שניות, ובתמורה תקבלו 15% יותר ניסיון.  מדובר במערכת שהופכת את המשחק להרבה יותר מעניין ואת סגנון המשחק שלכם לייחודי יותר, ואם אתם בקטע של קושי במשחקים שלכם, תוכלו להסכים לכמה פגמים שתרצו שבוודאות יגרמו למשחק להיות הרבה יותר מאתגר.

אתם תרצו לחקור, והרבה

משהו שפחות אפשר להעריך ב-The Outer Worlds 2 הוא הסיפור שלו. העלילה הראשית מרגישה מעט חלשה, ולרוב בשביל להתקדם בה, אתם תצטרכו לעשות טובות לדמויות שישלחו אתכם לכל פינה בכוכב כדי להשלים בשבילן משימות. אין ספק שהמשימות האלו מהנות, ונשענות בכבדות על חופש הבחירה שלכם, אבל מרגיש שאין לו באמת עלילה ראשית וזה קצת חבל. בנוסף, איכות הכתיבה לצערי כבר לא מרגישה מספיק פאנצ'ית ועם מספיק עומק מאחוריה כמו זו של המשחק הראשון, אבל היא עדיין עשויה מספיק טוב בשביל שתוכלו ליהנות ממנה ואפילו לצחוק בקול מחלק מהדברים הביזאריים שיוצאים לדמות שלכם, או לכל דמות אחרת מהפה.

עם זאת, עצם העובדה שהסיפור גורם לכם להסתובב ברחבי המפה, גורם באופן ישיר לכך שתתקלו בהמון מקומות מיוחדים שלא בהכרח הייתם מוצאים עם משימות צדדיות שלחלוטין שוות את הזמן שלכם. החל מחווה שמגדלת צמחים שגרמו לכל העובדים בה להשתגע ולהפוך לאלימים ועד למשימת בלשות שחוקרת קונספירציות בתוך העיר - זאת הפעם הראשונה מזה זמן רב שכל כך נהניתי לחקור ולסטות מהמסלול הראשי של המשחק. כבר בכוכב הראשון תיחשפו לכמות ענקית של תוכן שבקלות תוכלו להשקיע בו עשרות שעות, עם המון אזורים לחקור ומשימות לבצע.

בין אם זה כחלק מהסיפור הראשי או בזמן חקירה, מתישהו גם תמצאו דמויות שירצו להצטרף לצוות שלכם. לכל אחת מהן יש סיפור משלה, משימות אישיות שתוכלו לבצע עבורה ובזמן שיחות עם דמויות, הן יביעו את דעתן על מה שמתרחש ויסכימו או יתנגדו להחלטות שלכם. חברי הצוות האלו הם כנראה הדמויות הכי מעניינות שתפגשו במשחק, אבל הן רחוקות מלהיות אייקוניות או זכירות מעבר לזמן שתבלו איתן. עם זאת, עדיין נהניתי לשמוע מה יש להן להגיד, והמשימות האישיות שלהן תרמו מאוד ליכולות שלהן בזמן קרב.

את המשחק בחנתי על המחשב האישי, ואני שמח להגיד שלמרות שהוא פותח על מנוע ה-Unreal Engine 5, מדובר במשחק עם אופטימיזציה הולמת למדי. זכיתי לחווית משחק חלקה למדי על כרטיס מסך RTX 3060 כשהגדרות הגרפיקה על High ו-DLSS על מצב Balance, כשנפילות פריימים הגיעו בעיקר באזורים עם הרבה דמויות או כשהייתי מוקף באויבים. עדיין, מדובר בביצועים נהדרים, נטולי באגים או בעיות טכניות כאלו או אחרות. 

השורה התחתונה

אין לי ספק ש-The Outer Worlds 2 הולך לקסום מאוד לכל מעריץ RPG באשר הוא. הוא מכיל כל דבר שתרצו ממשחק תפקידים גדול, עם כמויות עצומות של תוכן שבוודאות יחזיק אתכם בפנים להמון שעות. אני מבטיח לכם שאתם לא תתאכזבו ממה ש-Obsidian בישלה כאן.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • מערכות RPG כל כך עמוקות שלא תראו את התחתית
  • כמות תוכן עצומה
  • משימות צדדיות מעניינות
  • אופטימיזציה מעולה

הרע

  • הסיפור הראשי לא מספיק טוב
  • חברי צוות לא זכורים

והאינסוף:

  • יש הרבה מעבר לו
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י