הרשמה

ביקורת: ריצ'ר עונה 2, פרקים 1-3 - שקט אך קטלני

"ריצ'ר" של אמזון חוזרת אלינו בעונה 2 גדושה באקשן ופתרון תעלומות, אך האם היא גם שומרת על הקו ההומוריסטי שלה בשביל מנת אסקפיזם?

תאריך השקה: 13/12/2023

אחרי העונה הראשונה המוצלחת חוזרת אלינו העונה השנייה של "ריצ'ר" בשביל לפתור תעלומה חדשה, האם היא עונה על הציפיות?

גישה מוקדמת לסדרה ניתנה לנו ע"י אמזון, תודה רבה!

העונה הראשונה של "ריצ'ר" הציגה לנו את הריצ'ר שהיינו אמורים לקבל בסדרת הסרטים. נו מור טום קרוז שהוא מטר שבעים עם עקבים, אלא אלן ריצ'סון (Alan Ritchson) המתנשא ל-1.91 מ' וברוחב של דלת ממ"ד במתנ"ס של יישוב קהילתי, שחקן המתאים הרבה יותר לדמותו הספרותית של ג'ק ריצ'ר. מכיוון והביקורת היא נטולת ספויילרים לחלוטין, נתאר בקצרה את עלילת הסדרה בשביל מצטרפים חדשים - בעונה הקודמת נחשפנו לדמותו של ג'ק ריצ'ר שהוא חוקר לשעבר ביחידת בילוש במארינס של הצבא האמריקאי (CID). אחד מ'כוחות העל' שלו היא היכולת לא להשתקע בשום מקום. לעולם. תמיד להיות בנדודים, דבר שמוביל אותו להרפתקאות שונות ומשונות ובעונה הראשונה אנו מתוודעים למותו של אחיו ואירועים שונים המתרחשים בעיירה המנומנמת מארגרייב בג'ורג'יה שבדרום-מזרח ארה"ב.

השם הוא ריצ'ר, ג'ק ריצ'ר

מכאן, למעט ההיכרות שלנו עם אופיו ויכולותיו של ג'ק ריצ'ר, אין קשר אפילו קלוש לעונה הראשונה (נכון לשלושת הפרקים הראשונים) מכיוון ואין אף דמות שממשיכה איתנו הלאה וכמעט ולא מדובר על אירועי העונה הראשונה כלל. העונה השנייה היא בעצם פרשנות של הספר האחד עשר, ג'ק ריצ'ר: מזל רע וצרות (אתה מבין איך עובדים מהר ג'ורג' ר.ר. מרטין?!), שבו חברי יחידת החקירות לשעבר של מר ריצ'ר מוצאים עצמם בקרב הישרדות נגד גורם לא ידוע שמחליט לאתר ולחסל אותם אחד אחד על אף שכבר המשיכו הלאה בחייהם.

מהר מאוד הצוות מוצא את עצמו בניו-יורק סיטי ופרבריה בניסיון להבין מי רוצה במותם ולמה, וכאן מתחיל ההבדל הגדול מהעונה הקודמת. הקו העלילתי של העונה השנייה הוא במובן מסויים אפל ועמוק יותר מכיוון ואנו נפגשים עם מספר לא מבוטל של דמויות להן יש קשרי עבר עם ג'ק ריצ'ר. הפרקים הראשונים עושים מאמץ רב להציג בפנינו את עומק ההיכרות והחיבור הרגשי העמוק בין הדמויות. ישנם לא מעט קטעי פלאשבק והפן היותר הומוריסטי ומשעשע נדחק הצידה כדי לגרום לנו להבין את הסכנות ואת משמעות האובדן של הדמויות השונות, כך שהצופים שחיפשו קו קצת יותר קליל לתקופה זו (כמוני) ימצאו את עצמם במקום הלא נכון. אך האם זה אומר שהסדרה ירדה ברמתה או לא טובה? ממש לא. הסדרה עדיין גדושה באקשן, כל פרק כולל מספר קטעי קרב בין אם בנשק חם ובין אם ג'ק מגיע עם אנשים לקרבות פנים מול פנים. כשג'ק מכה מישהו זה עדיין נראה מאוד כואב ומדוייק שזה גם חלק מהקסם של העונה הקודמת.

בלשי, מחושב, וגרפי ברמות

אחד המאפיינים הדומיננטיים הנוספים שנשארו הוא התשומת לב לעבודה הבלשית. הצוות של ריצ'ר מגיע לכל זירה ומתייחס לכל פרט קטן או גדול כעולם ומלואו, דבר שגם מראה לנו כיצד כל דמות מעבדת את המתרחש, אך כמובן שבסופו של דבר ריצ'ר משתמש ב'כוח העל' השני שלו שהוא עיבוד נתונים ומפענח את המקרים כשהוא מכתיב את הטון. שני האלמנטים הטובים הללו נשארו איתנו ועשויים כהלכה, אז היכן הסדרה קצת נחלשת? נכון לקצת יותר משעתיים של צפייה בשלושה פרקים אני יכול לספר שהצורך של הכותבים להכיר לנו לא מעט דמויות וסיפורי רקע קצת מעיב על התקדמות העלילה, הדמויות הללו גם מקבלות עלילות משנה כמובן ולא כולן אחידות ברמתן וקשה לטעון שכולן מעניינות. ייתכן שבהמשך העונה כמות הפלאשבקים תרד והצורך במתן במה לשלל הדמויות ידעך ונקבל קצב קצת יותר גבוה ואולי אפילו את מנת האסקפיזם הנחשפת, עם זאת, אלו שאוהבים סדרות מתח בלשיות יקבלו את מנת חלקם גם בתחילת עונה זו.

גם העונה ג'ק ריצ'ר נותר דמות מעוררת השראה. מצד אחד הוא יכול להרים אדם באוויר ולשבור לו את עמוד השדרה כאילו זה קיסם, ומצד שני הוא רגיש בצורה בלתי רגילה לקרובים אליו ומגיע לשיחות עומק שמפתיעות כשהן מגיעות מאדם בעל מימדים כאלה שפותר לא אחת מהבעיות שנקרות בדרכו עם אגרופים. המתח הזה בין הקטלניות לרגישות של הדמות מגיע גם בעונה זו ומכיוון וישנו חיבור רב יותר לאנשי הצוות לאור העבר המשותף האירועים השונים גם גובים ממנו מחיר שניכר בפניו ואלן ריצ'סון מצליח להציג זאת פעם אחר פעם.

יאמר לזכות אמזון שבניגוד לגישה בדיסני+, הסדרות שהיא מייצרת לא מנסות להתחנף לכל קהל והן מיועדות בראש ובראשונה למבוגרים. בין אם מדובר ב-Invincible (בחייאת מה זה הקטע הזה של פיצול העונה?), הבנים, Gen V, Terminal List ושות', גם ריצ'ר לא חוסכת בליטרת הבשר ומציגה אקשן אותנטי מבחינה גרפית. מבחינת נאמנות למציאות, בואו נגיד שיש פערים והצוות יכול להגיע לבית בשכונה כזו או אחרת בניו-יורק, לחסל 11 אנשי כנופייה ולהמשיך הלאה ללא השלכות כאילו ארה"ב היא מדינה נטולת חוק וזה קצת פוגע באמינות העלילה, אך ננסה שלא להתקטנן יותר מדי.

השורה התחתונה

העונה השנייה של "ריצ'ר" נפתחת בצורה מהודקת. הסדרה מנסה שלא לעגל פינות ולתפור לנו את סיפור המסגרת בצורה המקיפה ביותר וזה אתגר לא פשוט כלל מכיוון ויש לא מעט דמויות והרבה עומק רגשי לייצר אך היא כן מצליחה להישאר נאמנה לקווי היסוד שלה. במידה ובהמשך העונה הקצב יגבר אז נקבל עונה טובה לא פחות מהעונה הקודמת ואולי אפילו נזכה להופעות אורח של דמויות מהעונה הקודמת (רוסקו תתכונני לתחרות). אז אם חיפשתם משהו לראות באמזון פריים, ריצ'ר עונה 2 היא אופציה לא רעה כלל וכלל.

שלושת הפרקים הראשונים בעונה השנייה של "ריצ'ר" זמינים בשירות Amazon Prime Video החל מה-14.12.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • אקשן בכל פרק.
  • עבודה בלשית עם ירידה לפרטים.
  • אלן ריצ'סון נולד לתפקיד.

הרע

  • קצב טיפה איטי
  • המציאות מתכופפת לטובת הצוות כשזה נוח לכותבים.
  • מה ביקשתי, קצת אסקפיזם בשעת לילה מאוחרת?

והרובים:

  • כמה שיותר להמשך, תודה
טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:56 19.12.2023 | מיכל מיכל (אורח)

    לדעתי העונה הזו הרבה פחות טובה מהראשונה. הכימיה בין הדמויות מאולצת ולא טובה, תסריט עצל, אפס מתח והרבה יותר מדי דיבורים. והדבר הכי גרוע, מה קרה לאלן ריצ'סון?? כאילו הוא התבגר ב 10 שנים. התנפח למימדים של האלק עד כדי שהוא כבר לא יכול להצמיד את הידיים לגוף. לא טוב.

  2. 2

       | פורסם ע"י