הרשמה

ביקורת: Avatar: Frontiers of Pandora - הבל היופי

המשחק הכי גדול של דצמבר (וכנראה גם האחרון הגדול לשנת 2023) הגיע אלינו לביקורת! בואו לקרוא מה חשבנו על Avatar: Frontiers of Pandora!

  • PC
  • Playstation 5
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 07/12/2023

כמו בסרט של קמרון, התפאורה של המשחק הממוצע למדי הזה היא מהטובות שראיתי בגיימינג בשנים האחרונות - זה אולי אחד המשחקים הראשונים שהיממו אותי ככה מזה זמן רב.

עותק סיקור סופק לנו על ידי Ubisoft אירופה ועדלי יונייטד, תודה רבה!

זאת ככל הנראה הביקורת הגדולה האחרונה שאני אעשה ב-2023. אני מתכנן לשחק בעוד משחקים ובהחלט יש עוד ביקורות בדרך, אבל מבחינת השנה, Avatar: Frontiers of Pandora הוא ללא ספק המשחק הגדול האחרון של השנה. Ubisoft היא חברה שיודעת לעשות משחקים גדולים ואני חושב שעכשיו, אחרי שסיימנו עם ההייפ של טקס פרסי הגיימינג, הזוכים וההכרזות שלו, Avatar: Frontiers of Pandora החדש מקבל את הפריבילגיה של לצאת בתקופה קצת יותר רגועה מבחינת גיימינג. אז האם זה שיחק לו לטובה? בואו נצלול לפנדורה ונראה מה המשחק החדש של Ubisoft הביא לנו!

ינעל שורלק ואחותו איזה מחזה מרהיב

לפני שבכלל נתחיל לדבר על המשחקיות או אפילו הסיפור, אנחנו צריכים לדבר על הדבר המדהים ביותר שקשור למשחק הזה: הגרפיקה שלו. המנוע הגרפי של המשחק הוא מנוע ה-Snowdrop שלהם שנמצא בשימוש כבר כמה שנים, אבל עכשיו נכנס לאיטרציה הבאה שלו והדור הבא שלו בעצם. למפתחים של המשחק ב-Massive Entertainment היה מאוד חשוב לשמור על המורשת של Avatar שכוללת מראות מרהיבים, עולם ירוק ושופע ושימוש בצבעים חזקים ויפים במיוחד. למזלנו הרב, הם עמדו במשימה בהצלחה יתרה.

Avatar: Frontiers of Pandora הוא, ללא שום צל של ספק, אחד המשחקים היפים ביותר כיום ואולי אחד המשחקים הכי יפים ששיחקתי אי פעם. המפתחים של המשחק לא בחלו בשום אמצעי כדי לגרום למשחק הזה להיראות מרשים מאוד ופשוט יפה מאוד. העולם של המשחק גדול, רחב, מגוון, פתוח ומרגיש חי בקטע אחר. אפקט הוואו מתחיל מהשעה הראשונה והוא לא מרפה עד רגעי הסיום של המשחק. 

אני באמת באמת מפציר בכם לשחק את המשחק על מחשב שיכול להריץ אותו בהגדרות גבוהות. שימוש ב-DLSS (ו-FSR3 במקרים מסוימים) בהחלט יוכל לעזור ואני מפציר בכם לעשות שימוש בטכנולוגיות האלה כדי לאפשר למשחק לרוץ בהגדרות High. כמות הצמחייה, העצים, החיות, אפקטים של מזג אוויר, מים, אנימציות - הכל ברמה הגבוהה ביותר שגורמת למשחק הזה להיות תאווה לעיניים ומשחק מקסים לצפייה. אני חייב לציין במיוחד את הלילה במשחק - שימוש בפרחים וצמחים בצבעי ניאון זוהרים היה פשוט אחד הדברים המקסימים ביותר שיצא לי לראות בגיימינג בשנים האחרונות.

Far Cry 7 הגיע מוקדם מהצפוי

טוב זהו, בואו נחזור למשחק עצמו: Avatar: Frontiers of Pandora הוא משחק יריות בעולם פתוח מגוף ראשון ובגלל שמדובר במשחק שנוצר מסטודיו של Ubisoft, כל מה שזה אומר הוא שזהו משחק בסגנון של Far Cry. סליחה אני אפילו אחדד: זה פשוט משחק Far Cry עם מכניקות נוספות שיתאימו אותו לעולם של Avatar. אם הייתם אומרים לי שלמשחק הזה קוראים Far Cry: Avatar, לא הייתי מתווכח והייתי מאמין ישר.

הלופ הכללי של המשחק הוא בדיוק מה שאתם מכירים ממשחקים מהסוג הזה: הדמות שלכם מקבלת משימה, יוצאת להילחם באויבים/לאסוף דברים, מסיימת את המשימה, מקבלת כמה משימות צד בשביל עוד נקודות ניסיון ועוד נקודות לסקילים וחוזר חלילה. הנשקים המרכזיים במשחק הזה הם נשקים מהעולם של אווטאר, שנע בין נשקים קרים כמו חיצים וחניתות ונשקים חמים כמו רובים, רימונים ועוד. בעוד שה-Gunplay של המשחק (איך שזה מרגיש לירות ולהשתמש בנשקים) מצוין ומרגיש נהדר, בניגוד ל-Far Cry כאן הדגש במשחקיות הולך בצורה חזקה במיוחד על מכניקת ה-Stealth.

עם כל הכבוד לזה שהדמות הראשית שלכם היא חייזר כחול ענק עם כוחות על וגובה של איזה 39 מטר, המשחק כן מבהיר לשחקן מהר מאוד שהוא לא איזה סופר גיבור על, אלא דמות שיכולה למות יחסית מהר אם היא הולכת ראש בקיר לכיוון האויבים השונים. הזכרתי בקצרה את היכולות השונות, והמשחק שם דגש חריף מאוד על היכולת להרוג אויבים אחד אחד, להציב מלכודות, להשתמש בסביבה שלכם (כמו פרחים רעילים מתפוצצים ליד אויבים) ולדאוג שלא ייראו אתכם בכלל, כדי לסיים קרבות בצורה מהירה יותר. יותר מזה: יש משימות שונות במשחק בהן אם ראו אתכם בזמן הקרב, אחרי שתסיימו לחסל את האויבים באזור, תגיע תגבורת לעזור להם. זה דיי חכם, אני לא אשקר.

עוד משהו חכם קשור ב-AI של האויבים השונים: הרבה פעמים אויבים בחרו לאגף אותי ולא לנסות פשוט לרוץ אליי. אויבים מסוימים נשארו במקום וירו עליי בעוד שאחרים העדיפו ללכת מהצדדים כדי לתפוס אותי לא מוכן. זה עדיין משחק מחשב, אז כן אפשר לנצל את "הטיפשות" של המחשב בכל מיני דרכים כדי להפוך את המשחק לקל יותר, אבל בהחלט נהניתי מהקומבט ומהיכולות השונות של הדמות שלנו. את המגדלים המוכרים אגב, מחליפים בסיסים של ה-RDA שנצטרך לכבוש כדי לטהר את הטבע ולפתוח את המפה של האזור.

הזכרתי קודם לכן את הסקילים של הלוחם הכחול שלנו והמשחק באמת נותן לשחקן יופי של סקילים ויכולות לשחק איתן. בין אם מדובר בראיית הטבע של הדמות שלנו שמאפשרת לנו לסמן את האויבים השונים ולחפש לאן אנחנו צריכים ללכת, או סקילים שאפשר לפתוח מנקודות סקילים שנקבל או אפילו נקודות מיוחדות במפה שנוכל למצוא שיגדילו את נקודות החיים שלנו ואפילו יספקו לנו יכולות עתיקות של השבט העתיק ממנו הדמות שלנו הגיעה.

הייתי שמח אם מנגנון הקראפטינג והאוכל של המשחק היה מקבל את אותו הפשטות כמו שאר המשחקיות - אני חושב שהמפתחים ניסו לעשות כאן הרבה דברים בבת אחת עם המון יכולות והמון קראפטינג שונה ואוכל חי ואוכל מבושל ושדרוגים ותוספות קוסמטיות ומה אפשר לבנות ומה אי אפשר לבנות - הכל מסובך מאוד שזה ממש מצחיק כי המשחק כל-כך פשוט ברגע שמתעלמים מהמכניקה הזאת. אני בטוח שמישהו הולך להנות מהעומק הזה, אבל זה פשוט לא בשבילי - זה יותר מדי וקצת מכתים את המכניקות הבסיסיות והטובות שיש למשחק הזה.

הרמז של בלו

מצד שני, זה מרגיש שהסיפור והמשחקיות לפעמים נלחמים אחד בשני מה שמביא למכניקות קצת מעצבנות. הסיפור של המשחק עוקב אחרי הלוחם שלנו: בן פנדורה משבט הסארנטו האגדי שהיה בקומה למשך המון שנים לאחר שחוקרת החליטה להגן עליו מהמפקד האכזרי אלכס מרסר, שהחליט להרוג אותו ואת שאר הנ'אבי שהוא גידל, לאחר ההפסד של לוחמי ה-RDA במלחמה של הסרט הראשון. הדמות שלנו מתעוררת מהתרדמת, ועכשיו צריכה להסתובב באזור החדש והלא מוכר הזה של פנדורה, להתחבר לשבטים של האזור, לגלות את הסודות והכוחות שלה והכי חשוב: להתחבר לטבע ולהגן עליו מאלכס מרסר שחזר כדי לשאוב את כל משאבי העולם.

כן, זה פשוט עוד סיפור של אוואטר. באמת שאין פה שום דבר מיוחד. הסצנות הסינמטיות יפות ממש (כבר אמרתי שזה משחק יפה), אבל אין לי יותר מדי מה לומר על הסיפור והקצב שלו. אני יכול לומר שמשימות הצד, ברובן המוחלט, לא מוצלחות במיוחד. רוב המשימות הן משימות "לך תביא", או "לך תמצא", או "לך תילחם". אין הרבה משימות ששמות דגש על סיפור מעניין, או דמויות שנשמח לפגוש (סליחה על הגזענות, רובם נראים לי אותו הדבר למעט לבוש שונה וקול שונה כשהם מדברים). 

המשחק בהחלט מנסה ליצור איזשהו עניין עם משימות בלשיות בהן השחקן יצטרך לחבר כמה רמזים ביחד כדי להבין מה קרה באזור מסוים, או משימות טכנולוגיות בהן הדמות שלנו תתקן או תפרוץ למכשירים טכנולוגיים בשביל לפתוח דלתות או לתקן דברים. שני הדברים לא מבוצעים בצורה טובה לדעתי. משימות הבלשות משתמשות בראייה המיוחדת של הסארנטו והן משממות ובנאליות מאוד. משימות הפריצה יותר טובות, אבל זה רק כי לפעמים יש אלמנט של מתח כשאתם מנסים לפתור את החידה שתעזור לכם להרוס איזה גנרטור לפני שיגלו אתכם, וכמובן, העובדה שלפעמים נפתח תיבות שיתנו לנו פרסים כאלה ואחרים. שניהם עובדים נגד לופ המשחקיות הטוב של המשחק וכאן גם מגיע מה שדיברתי עליו בתחילת החלק הזה של הביקורת.

יש למשחק הזה כל-כך הרבה רגעים מוזרים בהם הקצב יורד בצורה מלאכותית: בין אם בדברים קטנים יותר כמו עובדה שיש אנימציית "הודייה" שהשחקן עושה כל פעם שהוא לוקח משאבים מחיה שהוא צד או מנגנון איסוף האוכל והצמחים שמצריך מהשחקן לקטוף את הפרי או לשבור את הענף בצורה מסוימת כדי להשיג אותו (חמוד, אבל מיותר), ועד לדברים גדולים מאוד כמו מכניקת ה-Disharmony שבה ככל שתגרמו ליותר הרס והרג בעולם, כך העולם יפנה לכם עורף ובכך מכריח את השחקן לשחק בצורה אחת מסוימת במשחק יריות עולם פתוח.

לא מצאתי דרך להוריד את המכניקות האלה, אז אני מניח שזה משהו שלמפתחים היה מאוד חשוב לשלב כדי שהמשחק ירגיש כמו Avatar, אבל דיי נו - זה משחק וידאו. אחד הדברים שאני רוצה לעשות זה להשתטות ולכייף באוויר וביבשה ולהגביל אותי בצורה הזאת מונע מהמשחק הדיי טוב הזה להגיע לגבהים באמת גבוהים ומשאיר אותו בלבל ממוצע למדי - בעיקר אם אתם חובבי Far Cry כמוני.

השורה התחתונה

למרות ניסיונות לשבור את השבלונה של ז'אנר העולם הפתוח של החברה, Avatar: Frontiers of Pandora הוא עדיין משחק "Far Cry" גנרי מאוד. המשימות ממוצעות למדי (גם אם חלקן מגיעות עם אלמנט זמן חמוד), החקירות לא מרתקות או קשות במיוחד והסיפור בסך הכל בסדר, אבל לא מתרומם לשום מקום. מצד שני, בדיוק כמו הסרט של ג'יימס קמרון, התפאורה של המשחק הממוצע למדי הזה היא מהטובות שראיתי בגיימינג בשנים האחרונות. אני יודע שבתור בחור של משחקי אינדי ומשחקיות אני בדרך כלל לא מתרגש מגרפיקה יותר מדי, אבל זה אולי אחד המשחקים הראשונים שהיממו אותי בצורה כזאת מזה הרבה זמן. Ubisoft באמת צריכים לשקול להוציא מוד שכולל נטו ריצה ובילוי בעולם של פנדורה כי זה מה שהכי כיף לעשות עם המשחק הזה גם ככה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • לופ המשחקיות הבסיסי מאוד כיף
  • Gunplay ממש טוב עם נשקים כיפיים לשימוש
  • מכניקות תזוזה כיפיות ביבשה ובאוויר
  • אחד המשחקים הכי יפים כיום. נקודה.

הרע

  • הסיפור והעולם עובדים נגד המשחקיות באופן אקטיבי
  • מכניקות הבלשות מיותרות לחלוטין
  • משימות הצד לא מרשימות בכלל

והעולם של פנדורה

  • תשמעו אני פשוט רוצה לגור שם.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:09 14.12.2023 | רמי רמי (אורח)

    אני חייב להגיד שהמשחק מבחינת גרפיקה ונראות פשוט וואווו מדהים שאין לתאר!!!
    אבל המשחק עצמו משעמם ברמות!! אני לא מבין לאן ללכת ומה לעשות !! צריך כל פעם לראות מדריכים זה חרא של דבר.
    אני לא ממליץ בשום אופן.

  2. 2

    13:54 21.12.2023 | גיל גיל (אורח)

    אני מאמין שזה עניין של זמן (לא כל כך ארוך)

    שיהיו מודרים שיוציאו מוד שיתקן את האלמנטים המעצבנים

  3. 3

       | פורסם ע"י