הרשמה

כתבת צבע: ריאיון עם מקימי קהילת Splatoon IL!

לפני היציאה של המשחק הבא בסדרה, שמואל ישב עם שניים ממנהלי קהילת Splatoon הישראלית לשיחה על ההיסטוריה של הקהילה והעתיד שלה

רם ושחר מקהילת Splatoon IL מדברים על ניהול קהילת משחק נישתית בארץ, האם הכניסה של נינטנדו לארץ עזרה להם להתפתח והציפיות שלהם מהמשחק הבא בסדרה

לפני קצת יותר משלוש שנים פרסמתי כאן באתר ראיון נרחב עם כמה ממקימי קהילת שחקני Super Smash Bros הישראלית. עשיתי זאת בין היתר כי הרגשתי שמגיע לקבוצה קטנה של משחק נישתי כאן בארץ איזשהו פוקוס ובמיוחד כשמדובר במשחק שיקר לליבי. Fast Forward להיום ואנחנו רחוקים שלושה שבועות מהיציאה של המשחק הבא בסדרת Splatoon, סדרת משחקי היריות הלא שגרתית של נינטנדו. בזמן יציאת המשחק הקודם בסדרה לפני 5 שנים, אני דיי בטוח שהיינו האתר היחיד שפרסם ביקורת על Splatoon 2 פה בארץ, בעיקר בגלל שנינטנדו ישראל עוד לא הגיעו והייתי צריך לקנות כל משחק גדול של נינטנדו בהשקה (אגב, מוזמנים לקרוא אותה ולהתרשם מהבדלי הרמה בכתיבה שלי בחמש השנים האחרונות).

עכשיו, לקראת היציאה של המשחק השלישי בסדרה ודמו ה-Splatfest שיתקיים בעוד כ-10 ימים (שבת הקרובה, 27 באוגוסט החל מ-7 בערב שעון ישראל), החלטתי לפנות למנהלי קהילת Splatoon IL, קהילת שחקני Splatoon הישראלית, כדי לדבר איתם על קהילת השחקנים שלהם, הציפיות שלהם מהמשחק הבא בסדרה, השינויים מאז שנינטנדו הגיעו לארץ ועוד. בואו נשמע מהם על הקהילה ה-צבעונית שלהם...

...אני נשבע, זאת הבדיחה היחידה שקשורה לדיו או לצבע בכתבה הזאת.

בואו תציגו את עצמכם ותנו לקוראים שלנו קצת רקע על איך התחלתם עם Splatoon? (היה לכם Wii U?)

שחר: שלום, שמי שחר. שחקן Splatoon, אדמין ב-Splatoon wiki בשם אינקיפדיה, ומנהל קהילת Splatoon ישראל. הכרתי את Splatoon דרך סרטון ביוטיוב על ה-Testfire הראשון שזה מן משחקי ניסיון. התאהבתי בקונספט החדשני של צביעה כיתרון טריטוריאלי. בהזדמנות הראשונה שהייתה לי ביולי 2015 בעודי באוסטריה, הגעתי לחנות משחקים וקניתי את ה –Wii U ואת Splatoon. משם הדרך התגלגלה לחפש שחקנים לשחק איתם. מכיוון שה –Wii U לא היה כזה פופולארי בארץ פניתי לחבר'ה מחו"ל, דיברנו בסקייפ ושיחקנו עד השעות הקטנות של הלילה.

רם: היי, אני אחד ממנהלי קהילת Splatoon וממקימי הקבוצה. התחלתי לשחק Splatoon 2 ב-Testfire שהיו למשחק, כי לא הייתי סגור האם המשחק מעניין אותי ודמו שכזה זו יופי דרך לנסות. ממבט ראשון המשחק נראה מאוד קל, פשוט וילדותי, אבל כשנכנסים אליו מבינים שיש מאחוריו הרבה יותר מורכבות מאשר סתם לצבוע שטח.


רם ושחר מחוץ ל-LVL UP בת"א (צילום: שחר ברנסון)

אם אפשר לשאול, כמה שעות יש לכם בסדרה ומה הדרגה שלכם בסולם התחרותי?

שחר: אני התאהבתי במשחק אז יש לי די הרבה שעות עליו. יש לי באזור ה-15,000 שעות סביב המותג כולו המתחלקות ל-5000 שעות משחק, 5000 שעות צפייה, ו-5000 שעות תיעוד, דיון וניהול. אני נמצא בדרגה X. הגעתי מספר פעמים לטופ 100 ב-Splatfest-ים, פעמיים לטופ 500 בראנקד, וקיבלתי מדליה של Splatfest שהטיסו לארץ בעזרת נינטנדו ישראל. כמובן שאני לא מנסה להשוות את עצמי לאף אחד ושכל אחד ישחק כמה שליבו חפץ בו.

רם: אני דווקא לא ארגיש בנוח להגיד את מספר השעות והרמה שלי במשחק, כי אני לא רואה את זה כיעד שאנשים צריכים להגיע אליו או להיות מוטרדים ממנו במשחק. אם שחקן חדש רוצה לבוא ולשחק איתנו ברמה מקצועית מול שחקנים אחרים, הדלת שלנו תמיד פתוחה.

אני מניח שפתחתם את קהילת Splatoon הישראלית במטרה לחזק קצת את המותג בארץ, אני אשמח לדעת מתי הקמתם את הקהילה הזאת והאם דווקא משהו אחר הוביל להקמה של הקהילה הזו?

רם: הקהילה שלנו פעלה לפני שנינטנדו הייתה עם נציגות בארץ. ההתחלה של Splatoon בשבילי הייתה כשהצטרפתי לקהילה קיימת בוואטסאפ. לאחר מכן, אני ומספר חברים מהקהילה הקיימת החלטנו לפתוח קהילה נוספת, שהיה חשוב לנו לתת בה דגש יותר גדול על Splatoon. אנחנו כולנו שחקני Splatoon שפשוט אוהבים את המשחק ואוהבים לשחק בו, וזו הסיבה העיקרית להקמת הקהילה, לחלוק את האהבה שלנו למשחק עם אחרים.

שחר: בסביבות סוף 2018 התחלתי לחפש ישראלים לשחק איתם כי חשבתי שאני בין הבודדים בארץ שמשחקים Splatoon. הקמתי שרת בדיסקורד והזמנתי אנשים מפורומים ומרשתות חברתיות כמו FXP ודיסקורד עצמה. במאי 2019 גיליתי בפייסבוק על קבוצת וואטסאפ של ישראלים שמשחקים ביחד. משם הכרתי את רם ולאט לאט זה התגלגל ללדבר על המשחק, לשחק ביחד, לתת עזרה לשחקנים חדשים, ולארגן אירועים לקהילה.


חגיגת SPLATLV ב-LVL UP ת"א (צילום: רם מתתיהו)

אוקי, עם כל הכבוד לכמה שהמשחק פופולרי בעולם, בישראל הוא עדיין נחשב למאוד נישתי - איך אתם מנגישים את הקונספט הזה של משחק יריות לא שגרתי לקהל ישראלי שלא בהכרח מכיר את המותג?

רם: אנו משתדלים להיות נגישים לציבור במדיה החברתית ובערוצי תקשורת כגון ווטסאפ, דיסקורד, וטלגרם. מאז שהקבוצה הוקמה עבדנו קשה להרחיב את הכמות ומגוון האירועים שאנחנו עושים, בין אם מדובר במשחקי אונליין, ואירועים מסוגים שונים שאנחנו עושים בחנות של נינטנדו בסנטר ובבר ה-LVL UP. אנחנו ונינטנדו ישראל לא היינו בהשקת Splatoon 2, אבל כן נהיה שם בהשקת Splatoon 3, ומקווים שזו הזדמנות חדשה לקדם את המשחק והקהילה בארץ. כש-Splatoon 2 הושק קהילת משתמשי נינטנדו והבאזז מסביב למשחקי נינטנדו בארץ היה מאוד נמוך, והיום אנחנו במצב שיש הרבה יותר משתמשים ופעילות, ואנחנו יכולים עם המומנטום הזה להגיע לאנשים חדשים שרוצים לנסות את Splatoon.


משחקי ראווה בין קבוצת קלאמרי כשר לספלאטליקה, מחוץ לחנות נינטנדו (צילום: רם מתתיהו)

שחר: כן, בהחלט המשחק נחשב נישה בארץ ואנחנו מאוד מנסים לשפר את ההסברה והפרסום של המשחק. אנחנו מנסים לפרסם בכלל המדיה החברתית על אירועים וחדשות. אנחנו גם מסבירים לשחקנים חדשים איך לשחק וכיצד להשתפר. בנוסף לזה בתוך הקהילה, הכנו דף מידע עם שאלות, תשובות והסברים על המשחק, יצרנו סרטוני הדרכה בעברית, עבדנו עם משפיענים שקשורים לגיימינג, וחברנו עם נינטנדו ישראל לארגון אירועים בחנות מדי חודש. אנחנו מקווים בעתיד ליצור שיתופי פעולה עם עוד ארגונים.

באותו ההקשר: מה תמהיל האנשים בקהילת שחקני Splatoon פה בארץ? אתם רואים שחקנים בוגרים יותר שבאים לחדד את יכולות הכיוון שלהם, או דווקא שחקנים צעירים שנמשכים למשחק יריות עם רף קושי נמוך לכניסה למשחק?

שחר: הטווח גילאים שלנו בקהילה מאוד רחב. יש לנו שחקנים מכל הגילאים ללא הבדל של דת, גזע ומין. האנשים שמצטרפים אלינו הם לרוב צעירים שנכנסים למשחק ומנסים להשתלב בו בין אם זה התרגלות לחיישני תנועה, עלייה בדרגות או השתפרות דרך מצב הסיפור של המשחק.

רם: נכון, קהילה שלנו פתוחה לכולם ומכילה טווח של אנשים מגילאים שונים, השקפות דתיות שונות, אנשים מהקהילה הגאה - אנחנו מקבלים את כולם לקבוצה באהבה. לשחקן חדש שרק הצטרף, רף הקושי לכניסה למשחק הוא באמת נמוך והוא מתמודד מול אנשים ברמה שלו, מצד שני - ככל שמתקדמים, מבינים שמדובר פה במשחק שהוא שונה מהותית מכל משחק יריות אחר, והוא דורש הרבה שינויים בחשיבה, במיוחד אם רוצים להיות טובים במשחק. שחקנים חדשים וותיקים שמגיעים אלינו, יכולים להרגיש בבית, בגלל שאנחנו משתפים את כולם במשחקים שלנו על ידי שילובים שונים של שחקנים במשחקים למתחילים, משחקים מעורבים, ומשחקים למתקדמים. אני חושב שאנשים משחקים אצלנו בגלל שהם באמת אוהבים את המשחק. לא בשביל לחדד את יכולת הכיוון שלהם או בגלל שהמשחק הוא כביכול מאוד קל.


קרב מול הבוס הסודי של ההרחבה בחנות נינטנדו ישראל (צילום: עדי רהובן)

טוב, קצת קשה לנתק בין Splatoon בישראל לעובדה שנינטנדו ישראל הוא מותג שקיים כאן בארץ כבר 3 שנים. אתם רואים איזשהו שיפור או עלייה משמעותית בכמות שחקני Splatoon מאז שנינטנדו הגיעו לישראל? האם תור גיימינג תומכת בכם באיזושהי צורה?

רם: מכיוון שהקבוצה הוקמה לפני שנינטנדו היו פעילים בארץ, היא הייתה מאוד עצמאית, עם זאת, בזמן האחרון אנחנו עושים יותר ויותר שיתופי פעולה עם נינטנדו לקידום קהילת Splatoon בארץ. תור גיימינג נתנו לנו הרגשה שהם באמת בית חם ומחבק מאחרון העובדים עד למנהלים הבכירים, ואנחנו מרגישים שבאמת יש לנו שם מקום.

שחר: אנחנו בהחלט רואים שיפור ועלייה בכמות שחקני Splatoon מאז שנינטנדו הגיעו לישראל. יש גם תמיכה מצד של תור גיימינג בעזרה של הקמת אירועים חודשיים בחנות ומחוצה לה. המשחק מטבעו תחרותי וזה לא מקל על אנשים להיכנס ולהשתתף. אירועים של Splatoon הם מאוד כיפים אבל מטבעם מסובכים לוגיסטית בגלל שכל קונסולה היא לשחקן יחיד אז אנחנו מנסים לפשט את זה ולגוון כל פעם בהתאם למגבלות האלו.


באירוע הכה את המומחה בחנות נינטנדו ישראל (צילום: עדי רהובן)

מה אתם הייתם רוצים לראות בעתיד בכל הנוגע לנושא של Splatoon מקצועי או תחרותי כאן בארץ?

שחר: הייתי רוצה לראות עוד שחקנים מגיעים להישגים מרשימים במשחק. אני אשמח לראות תחרויות פה בארץ והשתתפויות של קבוצות ישראליות בטורנירים בינלאומיים. אנחנו עוד לא שם והקהילה היא די קז'ואלית אבל לאט לאט מכניסים יותר את הגישה התחרותית באירועים שלנו.

רם: היינו רוצים לראות יותר שחקנים שמנסים ומתחברים לSplatoon בארץ, ויותר שחקנים שלוקחים את רמת המשחק שלהם קדימה. אנחנו מוכנים לעזור ולתמוך בשחקנים ולעזור להם להגיע לרמות גבוהות. אנו נשמח אם יוכלו לשתף אותנו כשחקנים בטורנירים הבינלאומיים, כחלק מהקהילה העולמית של נינטנדו.

ממש ביום שכתבתי את השאלות הללו קיבלנו דיירקט של חצי שעה ל-Splatoon 3 שהיה באמת מדהים בעיניי. מה אתם חושבים על המשחק החדש והאם נראה לכם שנעשו מספיק שינויים ושיפורים בשביל שהוא יקרא משחק חדש?

רם: כן. במשחקים תחרותיים כמו Splatoon, אחרי תקופה ארוכה, אנשים מתים לקבל משהו חדש ורענן. בSplatoon 3, מעבר לכל מה שהיה קיים, עשו שינויים רציניים, והביאו שלבים, סגנונות משחק, ונשקים, שלא היו בעבר. זה מחדש את העניין במשחק עבור שחקנים ותיקים, ונותן סיבות נוספות לשחקנים חדשים לקנות את Splatoon 3.

שחר: אני חושב שהמשחק החדש נראה מדהים. השיפורים לגרפיקה, למשחקיות ולאיכות המשחק בהחלט מצדיקים את ההמשכיות. הם אגרו הרבה מאוד מידע חדש והפציצו אותו בבת אחת על האוהדים שזה הרבה להפנים. אני מאוד מצפה למשחק קלפים שהולך להיות בו, ומקווה שהרבה ינסו אותו ויהנו ממנו.

לסיכום, מה אתם רוצים לומר לקוראים שלנו שאולי רוצים להיכנס למשחק ולא בטוחים איך או לחילופין משחקים במשחק ורוצים להשתפר?

רם: תצטרפו לקהילה שלנו בוואטסאפ או בדיסקורד, אנחנו שמחים מאוד לעזור לכל שחקן חדש, ולתת לו מידע ולעזור לו איפה שהוא מתקשה. ואם אני צריך לתת עצה אחת, אני אגיד שהכי חשוב במשחק הוא לעבור את החלק הראשון שבו מתרגלים לשליטה במשחק ולחשיבה האסטרטגית בו. לאחר מכן זה נהיה יותר קל, אבל לא פחות כיפי, אז אל תוותרו בהתחלה.

שחר: המשחק לדעתי הוא בין המשחקים הטובים ביותר שנינטנדו הוציאו. הוא להיט ביפן ובתקווה שבקרוב פה בישראל. אם אתם שחקנים חדשים, לא להיבהל מהחיישני תנועה. נסו לתת למשחק להדריך אתכם. אם אתם צריכים עזרה נוספת, אל תחששו לבוא לבקש ונענה בשמחה. אנחנו מחכים לכם ורוצים להצמיח את הקהילה הישראלית של המשחק. שיהיה פה כמה שיותר כיף וצבעוני.

תודה רבה לרם ושחר על הזמן שלהם ועל הריאיון הזה! אתם יותר ממוזמנים להיכנס לדיסקורד שלהם או לקבוצת הוואטסאפ אם המשחק מעניין אתכם ונתראה ב-Splatoon 3 שיגיע בספטמבר!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:07 17.08.2022 | שמואל יא אח שמואל יא אח (אורח)

    קהילת ספלטון מדהימה. מחכה לאירוע הקרוב!

  2. 2

    20:30 17.08.2022 | שחר שחר (אורח)

    תודה רבה שמואל על הסקירה, הבמה וההתעניינות בספלאטון ובקהילה שלו בארץ.
    מקווים לעוד סקירות ופעילויות ביחד בעתיד.

  3. 3

       | פורסם ע"י