הרשמה

ביקורת: Trek to Yomi - הסמוראי האחרון

בואו לקרוא מה שמואל שלנו חשב על Trek to Yomi!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 05/05/2022

זהו באמת משחק שלא יתאים לכל אחד, אבל אני מפציר במי שאוהב את סגנון סרטי הסמוראים הישנים לנסות את Trek to Yomi - הסיפור לבדו יגרום לכם להתאהב בו

קוד סיקור סופק לנו על ידי Devolver Digital, תודה רבה!

אתם יכולים לומר המון על Devolver Digital, אבל משהו שאתם לא יכולים לומר עליהם אף פעם זה שהמשחקים שהם בוחרים להפיץ ולשים עליהם את הדגש בפרסום הם משעממים. Devolver כבר מיצבה את עצמה כחברה שדואגת למפתחות ולמפתחים של משחקי האינדי שכנראה לא היו זוכים לחשיפה שהם זכו לה אם לא החברה. בין אם מדובר במשחקים כמו Shadow Warrior 3, My Friend Pedro ועכשיו - Trek to Yomi, שבאופן מאוד מפתיע מגיע מאותה המפתחת של Shadow Warrior 3, חברת Flying Wild Hog. אז אחרי שזכיתי לשחק בשני הפרקים הראשונים מוקדם, הגיע הזמן לבדוק את המשחק המלא ולומר לכם האם Trek to Yomi הוא יותר מסתם משחק ארטיסטי נחמד?

הדרך לגיהנום...

הסיפור של Trek to Yomi מתמקד בהירוקי: סמוראי צעיר שאחרי מות המאסטר שלו, מקבל את התפקיד של מגן הכפר שלו ושל אהובתו. בעוד שהסיפור מתחיל באופן מאוד "סרט סמוראים גנרי", הוא מתפתח בצורה מאוד מעניינת, כשהירוקי יצטרך לנצח לא רק גנבים, בוזזים ושדים אחרים, אלא גם את השדים הפנימיים שלו שמכילים את כל החששות שלו, הדאגות שלו כלפי אנשי הכפר, תחושת המחויבות ותסמונת המתחזה שהירוקי נלחם בה באופן כמעט קבוע לכל אורך המשחק. אני מאוד נהניתי מהסיפור - מצאתי אותו מעניין ומרתק והשילוב בין העולמות של יפן הפיאודלית לבין המיתולוגיה היפנית של דת השינטו יוצרת סיטואציות מעניינות שהשחקן עובר, כשאני באמת משתדל לא לספיילר ולא להרוס שום דבר מהמשחק.

אני חושב שאורך המשחק היחסית קצר (בין 6 ל-8 שעות, בתלות ברמת הקושי שלכם) תורם לזרימה של הסיפור ושל השחקן בו, כשלמעט פרק אחד שהרגשתי שנמרח טיפה, כל הפרקים של המשחק הרגישו לי כאילו הם נגמרו בדיוק בזמן הנכון ובדיוק כשהם התחילו להרגיש מאוסים. לא ניסיתי זאת בעצמי, אבל הבנתי שהמשחק עצמו נהייה אפילו קצר יותר כשמשחקים על Easy שכן הוא לוקח כמעט את כל האתגר במשחק, מה שיוצר חוויה סינמטית של בערך 3 שעות. אורך המשחק הקצר גם תורם לעוד אלמנט ב-Trek to Yomi: הקומבט שלו.

אני אסביר: כמו שכתבתי בכתבת הרשמים הראשוניים שלי, Trek to Yomi הוא בשורה התחתונה משחק Beat 'em Up, אולי אפילו אקשן בסגנון משחקי הנסיך הפרסי של פעם ו-Karateka: בכל פרק במשחק אנחנו נילחם נגד אויבים שיהיו מולנו או יקיפו אותנו, כשזאת תהייה רוב האינטראקציה שלנו עם העולם של המשחק - דרך החרב של הירוקי. במהלך המשחק הירוקי ילמד קומבואים שונים שמשלבים מתקפות חזקות וחלשות כשהמשחק שם דגש על מיקום השחקן מול האויבים שלו ושימוש בקומבואים שיהממו את היריבים שלכם לחיסול מהיר.

אז למה בעצם העובדה שהמשחק קצר תורמת למערכת הלחימה? זה פשוט: היא לא מתרוממת לשום מקום. המשחק מוסיף עוד כל מיני קומבואים וכלי נשק לירי מרחוק, אבל מבחינת האויבים השונים, כמעט ולא מצאתי גיוון שבאמת גרם לקרבות מסוימים להיות קשים יותר או יותר חשוב: מעניינים יותר. כל היתקלות הייתה מספיק כיפית כדי לסחוב את המשחק עד סיומו, אבל אני חושב שהפעם היחידה שבאמת הרגשתי שכל הקומבואים וכל הידע והיכולות עזרו לי במשהו היה ברמה הקשה שנפתחת אחרי שאתם מסיימים את המשחק, רמה בה כל הדמויות מתות במכה אחת (כיאה לעולם האמיתי בו קטאנות הן כלי נשק פשוט מפחיד).

ברמה הזאת, לדעת מתי לעשות Parry בצורה נכונה ולהדוף את היריבים שלכם, מתי להגן, מתי להיות סבלני ומתי לצאת להתקפה, הקומבואים השונים והשימוש בטכניקות Stun ובכלי נשק לטווח ארוך - כולם משמעותיים הרבה יותר. זה טיפה מבאס שהמשחקיות הזאת עובדת רק בצורה הזאת, אבל אני בטוח שעניינתי לא מעט אנשים עם תיאור הרמה הזאת, ואני מקווה שהמפתחים ישכילו להוסיף את האופציה לשחק את המשחק כבר ברמה הזאת מההתחלה, כדי לתת למי שרוצה את חווית הסמוראים האולטימטיבית.

מבחינת שאר הדברים שניתן לעשות במשחק - אין המון: המשחק מכיל כמה פאזלים לא חשובים ולא מעניינים, איסוף חפצים שלא משפיע על העלילה למעט בניית העולם של Trek to Yomi ושדרוגים לדמות שלכם שיעלו את מד הסיבולת (אחראי על יכולת ההדיפה, הריצה והמכות שלכם) ומד החיים שלכם במשחק. שוב, המשחק הזה נועד להיות קצר ולהרגיש כמו סרט או מחזה וככזה הוא עושה את העבודה שלו. את הפסקה האחרונה של החלק הזה אני אתן לדיבוב של המשחק, כי באמת מגיע לו.

כל המדבבים, בלי יוצא מהכלל, עשו עבודה פנומנלית ב-Trek to Yomi. מדבבים יפניים יודעים להביא רגש, כפי שהרבה צופי אנימה יודעים, וכאן המדבבים של Trek to Yomi היו פשוט נהדרים אחד אחד. ציון לשבח מקבלים ממני מאסאיוקי קאטו ששיחק את הדמות הראשית שלנו, אקיו אוטסוקה ששיחק את אחד הנבלים הראשיים של המשחק והירוקי גוטו. טוב, אני אכניס לפסקה הזו גם את הפסקול המקסים עליו עבדו יוקו הונדה וקודי מת'יו ג'ונסון. הפסקול של המשחק הוא כל-כך שקט ומתאים לאווירה של המשחק שאני לא יכלתי שלא להתאהב בו.

...רצופה כוונות טובות

אחת מהנקודות הכי שנויות במחלוקת של המשחק היא כמובן העיצוב האמנותי שלו. המשחק החליט ללכת על אסתטיקה של סרטי קורוסאווה הישנים - כלומר, כל המשחק הוא בגווני שחור ולבן, כשאין צבע במשחק בכלל. המפתחים ב-Flying Wild Hog ומעצב משחקי הוידאו לאונרד מנקיארי אפילו החליטו להוסיף "לכלוך" ו-Film Grain מוגזם שגורמים למשחק להיראות כמו סרט סמוראים ישן כמו יוג'ימבו, שבעה סמוראים או סאנג'ורו. גם הדיבוב של המשחק נשאר נאמן למקור, כשאין במשחק הזה אפילו מילה אחת שנאמרת באנגלית ואת הדמויות השונות מדבבים מדובבים ומדובבות יפניים.

אני לגמרי מבין את כל מי שלא אוהב את הגישה הזאת: צבעים ואיכות תמונה הם שני דברים שכבר הוכיחו לנו השנה שמסוגלים לשפר את החוויה של השחקנים: Horizon Forbidden West, Elden Ring ו-Kirby and the Forgotten Land הן רק דוגמאות מעטות לכמה שהגרפיקה של אותם המשחקים משדרגת אותם בכמה דרגות, Horizon בכלל. הבחירה באסתטיקה "מכוערת" יותר ואפלה יותר בוודאות תרחיק שחקנים מסוימים שהמשחק עניין אותם. אגב, איפשהו אני מאמין שמתישהו ייצא DLC שיחזיר את הצבעים למשחק, גם אם זה נשמע יחסית מופרך. עכשיו, אחרי שכל זה נאמר: אני אוהב את זה.

אני בטוח במיליון אחוז שזה נטו בגלל העובדה שאני חובב אדיר של הסרטים הללו, בעיקר שבעה סמוראים. האסתטיקה, יחד עם הטקסטים והדיבוב יצרה תחושה אמיתית של סרט סמוראים ישן. אני יודע שאני נשמע מטורף, אבל הייתי אפילו יותר שמח אם גם איכות הסאונד הייתה תואמת את האיכות של הסרטים הללו, או לפחות לקבל את האופציה הזו. אני כל-כך נהניתי מהסיפור של Trek to Yomi, בעיקר בזכות העיצוב האמנותי והדיבוב הפשוט פנטסטי וגם אם המשחקיות לא עומדת בקצב של הסיפור ועיצוב העולם, החוויה הכללית שלי מהמשחק הייתה עדיין טובה מאוד.

השורה התחתונה

אני באמת לא מבין את ההייט של המבקרים למשחק הזה. נכון, הלחימה של המשחק לא מתפתחת לשום מקום והפרק החמישי של המשחק נמרח הרבה יותר מדי, אבל חוץ מזה מדובר במשחק יחסית מהודק, עם עיצוב מעניין, דיבוב נהדר ועיצוב סאונד באמת מהמם. Trek to Yomi הוא באמת משחק שלא יתאים לכל אחד ויהיו אנשים שממש יסלדו מכמות השחור-לבן שהמשחק הזה יציג, אבל בדיוק בשביל זה קיים ה-Xbox Game Pass: אני מפציר בכל מי שמנוי לשירות לנסות אותו, זה משחק לא ארוך במיוחד אבל הוא מספק חוויה נהדרת. כל השאר מוזמנים לקרוא את הביקורת ולצפות בטריילרים, אבל אם אתם חובבים של סרטי סמוראים ישנים ורוצים לקבל את המשחקיות של משחקי הנסיך הפרסי הישנים, רק בעטיפה יותר מודרנית - זה משחק ששווה לכם לרכוש. 

7
מתוך 10

הטוב

  • סיפור מרתק עם דיאלוגים וטקסטים טובים
  • דיבוב פשוט פנטסטי
  • פסקול נהדר שמתאים לאווירה
  • עיצוב אמנותי מעניין וייחודי

הרע

  • מערכת הלחימה מאוד שטוחה ולא מתפתחת יותר מדי
  • חלקים מסוימים במשחק יכולים להימתח יותר מדי

והחרב

  • תהייה הראשון להכות וגם האחרון להכות.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:33 10.05.2022 | מנחם מנחם (אורח)

    גם אני נהניתי מהמשחק מאוד.. אווירה פשוט יוצאת מהכלל.
    תודה על הביקורת המושקעת.

  2. 2

    11:21 22.05.2022 | מסי מסי (אורח)

    משחק נחמד

  3. 3

       | פורסם ע"י