הרשמה

ביקורת: Steelseries Aerox 5 Wireless

רועי יצא לגלות האם זה העכבר האחרון שהוא יצטרך והאם עכברים קלים שווים את כל ההייפ סביבם?

שהמשקל שלו לא יטעה אתכם, הוא בא לתת עבודה

העכבר סופק לנו לסיקור על ידי Steelseries ישראל, תודה רבה!

כבר קצת יותר משנה שאני צופה בהשתאות בתנועת העכברים הקלים שניראה וכובשת יותר ויותר לבבות. אני מודה, עד עכשיו צפיתי מהצד ולא הבנתי מה כל ההתלהבות מעכברים ששוקלים 58 גרם לעומת 60 גרם מפני שמדובר בסך הכל על שני גרמים שלא מורגשים. אבל כמו הרבה דברים ויראליים שקורים ברשת, המומנטום וההתלבות סביב קטגוריית עכברי הגיימינג הקלילים הפילו גם אותי ברשת שלהם. ולכן כש-Steelseries פנו אליי בהצעה לנסות את עכבר הגמיינג החדש שלהם שגם משתדל להיות בין הקלים בקטגוריה, לא יכולתי לסרב.

כבד מבחוץ, קל מבפנים

כמו ברוב הביקורת שלי גם כאן אני אתחיל ואספר על חווית האנבוקסינג שמקבלים מה-Aerox 5 Wireless. להפתעתי בתור עכבר שמיועד להיות קטן וקל משקל, הקופסא שלו גדולה וכבדה ביחס לקופסאות עכברים אחרות. בתוך הקופסא הכתומה שמזוהה עם Steelseries מקבל את פנינו העכבר כשמתחתיו אפשר למצוא:

  • דונגל 2.4GHz בעל חיבור USB-C
  • כבל USB-C ל-USB-A להטענה
  • מאריך לדונגל
  • ניירת

למדתי שלא צריך לצפות להרבה מאנבוקסינג של עכברים והלימוד הזה בא לידי ביטוי כאן כשלא התאכזבתי לראות שמקבלים רק את מה שצריך כדי להשתמש בעכבר. אבל גם זה לא חף מבעיות לצערי. אני אגע דבר ראשון בדונגל, זה נכון שאני מאוד מאוד אוהב את החיבור UBS-C ואף מחשיב את זה כחיסרון למוצר כאשר החיבור האהוב שלי לא נמצא בו. אבל כאן אני חושב שזאת דווקא הייתה טעות מצד Steelseries שהדונגל של העכבר יהיה עם USB-C בגלל העובדה שעדיין אין המון חיבורי USB-C על לוחות אם ולעומת זאת יש הרבה מאוד חיבורי USB-A פנויים. למשל במקרה שלי, בלוח Z690 בכיר יש רק 2 חיבורי USB-C לעומת תשעה חיבורי USB-A. הייתי מעדיף לחבר את הדונגל לחיבור USB-A רגיל ולהשאיר את חיבורי ה-USB-C למוצרים שצריכים אותם יותר. יש לבעיה הזאת פיתרון אבל הוא לא כל כך אלגנטי בדמות המאריך לדונגל שבעצם מאפשר לכם לחבר לצד אחד שלו את הדונגל ולצד השני את הכבל השזור שמקבלים עם העכבר, כך תוכלו להשתמש בחיבור USB-A וגם תוכלו לשים את הדונגל בנקודה יותר קרובה לעכבר, אבל כאמור זה בא במחיר של כבל נוסף שתצטרכו לסדר.

אבל אם אתם לא רוצים את כל ההתעסקות הזאת עם הדונגל אתם יכולים לוותר עליה לגמרי. שכן ל-Aerox 5 Wireless יש שני מצבי תקשורת, 2.4GHz בעזרת הדונגל המדובר או בעזרת Bluetooth. אפשר להחליף בין מצבי העבודה על ידי הזזה של סוויץ' קטן שנמצא בתחתית העכבר ליד החיישן. אני חושב שהאפשרות לתקשר עם המחשב בעזרת שתי האפשרויות היא מעולה וכל חברה חייבת לאמץ אותה מפני שהיא מאפשרת לוותר על הדונגל בשימוש במחשב יחיד או כמו במקרה שלי להשתמש בעכבר עבור שני מחשבים שונים.

אלוף למשקלים קלים?

עד עכשיו לא דיברתי יותר מידי על ה-Aerox 5 Wireless אז עכשיו הגיע התור שלו. כאמור, ה-Aerox 5 Wireless הוא עכבר אלחוטי קליל ששוקל 74 גרם, יש לו אח חוטי שקל קצת יותר ומגיע במשקל של 66 גרם. כדי להוריד את המשקל של העכבר Steelseries היו צריכים לעשות שינויים בנוסחאת העיצוב שלהם שראינו עד כה. השינויים האלו באו בדמות גוף העכבר המחורר, הקונספט העיצובי הזה של גוף מחורר הוא ממש לא משהו חדש כשראינו את ASUS עושה משהו דומה עם ה-TUF M4 Air, את Cooler Master עושה את זה עם ה-MM711 ואי אפשר שלא להזכיר את העכברים המחוררים של Glorious. למרות שהעיצוב הזה נהיה כבר הסטנדרט בתעשייה Steelseries עשו כאן משהו קצת אחר כאשר החורים הם לא בצורה אחת ספציפית אלה משתנים מיהלומים לריבועים ועד משולשים. ולמקרה שדאגתם מהעובדה שאין משהו שמגן על האלקטרוניקה הפנימית של העכבר מכוסות מים שנשפכות אז תשמחו לשמוע שהוא מצופה בחומר מגן שנתן לו עמידה בתקן IP54.

מבחינת אחיזה, ה-Aerox 5 מיועד בעיקר לאחיזות Claw ו-Palm שמבחינתי זה מעולה, מי שאוהב את אחיזת ה-Fingertip, אני מצטער אבל זה כניראה לא העכבר בשבילכם. אני מאוד אוהב את האחיזת Palm וכאן העכבר מספק לי בדיוק את מה שרציתי. הוא לא קטן מידי לאחיזה מגושמת והוא לא גדול מידי לרמה שאני מרגיש רחוק מהכפתורים, ה-Aerox 5 התאים לי כמו כפפה ליד אבל יש מצב שזה מעט ישתנה מאדם אחד לאחר. העיצוב המחורר שדיברתי עליו קודם לכן מוסיף גם לחווית האחיזה שהייתה הרבה יותר מאווררת ונעימה לעומת עכבר בעל עיצוב אטום. כך הרגשתי הרבה פחות מזיע ויותר נוח גם אחרי כמה שעות רצופות של שימוש בגל חום שפוקד אותנו עכשיו. בנוסף למחמאות על נוחות האחיזה אני רוצה לציין גם את רגלי ה-PTFE הגדולות של העכבר שאיפשרו לו לזוז בצורה חלקה גם כאשר לא משתמשים בפד לעכבר כמו במקרה שלי.

מביחנת כפתורים נוספים ל-Aerox 5 יש 4 כפתורים נוספים על אלו שאנחנו מכירים. לפני שאדבר על ארבעת הכפתורים אני רוצה לציין שלשמחתי הגדולה כפתור ה-DPI נמצא כאן בצידו העליון של העכבר ולא בתחתית ליד החיישן (אני מסתכל עלייך Viper 8K). את ארבעת הכפתורים הנוספים כמו כל הכפתורים בעכבר אפשר לתכנת בעזרת התוכנה של Steelseries. את ארבעת הכפתורים אפשר לחלק לשתי קבוצות- קבוצת כפתורי הניווט וקבוצת כפתורי השימושיות. לגבי כפתורי הניווט אחורה-קדימה, כידוע אני ממש אוהב אותם והם מבחינתי פיצ'ר הכרחי בעכבר אבל כאן הם לא היו לי כל כך נוחים מפני שהמיקום שלהם היה מתחת לכפתור גדול וכמעט ולא הצלחתי להבדיל בניהם רק על בסיס הרגשה. עם קבוצת הכפתורים השימושיים אין לי בעיה בכלל, יש כפתור גדול וכסוף במקום שבו בדרך כלל נמצא ה"כפתור צלף" אך בשונה מעכברים אחרים כאן הכפתור לא מוריד את ה-DPI אלה פשוט משמש ככפתור נוסף לבחירת המשתמש, אותו הדבר גם לגבי הכפתור השחור הגדול. אני יכול להגיד שהמיקום והנגישות של ארבעת הכפתורים היו מהטובים ביותר שראיתי עד היום בעכברים (אם כי תמיד אפשר לשפר עוד את מיקום כפתורי הניווט), אני חושב שכולם יכולים ללמוד קצת מהעכבר הזה.

לא קלה דרכנו

לעומת זאת, משהו שאף אחד לא צריך ללמוד מה-Aerox 5 זה חיי הסוללה שלו. אני אסייג ואגיד שאני חושב שזאת בעיה רק בעכבר שלי כי לא ראיתי שום תלונה דומה על זה ברשת אבל זאת הייתה חווית השימוש שלי. בדף המוצר, Steelseries מתגאה בסוללה ששוקלת רק 6 גרם וטוענת שהיא מספקת לעכבר חיי סוללה של מעל ל-180 שעות שימוש. במקרה שלי חיי הסוללה הסתכמו בהרבה פחות מזה. כמה הרבה פחות? בערך 10-14 שעות שימוש. בהתחלה חשבתי שאני עושה משהו לא נכון, אז סיימתי את הסוללה והטענתי אותה במשך 24 שעות ועדיין קיבלתי אותן תוצאות. החלפתי מטענים ולא היה שיפור, החלפתי כבלים ללא שיפור, הפעלתי מצב חיסכון, עברתי לשימוש ב-Bluetooth ושום דבר לא עזר. כיביתי את תאורת ה-RGB ואמנם קיבלתי שיפור שהיה צפוי אבל הוא ממש לא התקרב ל-180 או אפילו 100 שעות והסתכם בבערך 30 שעות שימוש. אז אם להיות כנה אני לא יודע מה אני חושב על חיי הסוללה. מצד אחד 180 שעות זה מרשים ולא ראיתי אף תלונות על חיי הסוללה ברשת אבל מצד שני, לא משנה מה עשיתי, לא הצלחתי להתקרב למספרים האלה. כן אציין לטובה את הטעינה המהירה של העכבר שסיפקה לי ברבע שעה כ-8 שעות שימוש.

הזכרתי את התאורה של העכבר וגם ל-Aerox 5 כמו לרוב עכברי הגיימינג בימינו יש תארות RGB. במקרה הזה יש רק איזור תאורה אחד שמורכב מחמש נורות LED קטנות שצמודות לדיפיוזר בתחתית העכבר. את התאורה רואים דרך החורים בגוף העכבר אך למרות שיש 5 נורות רק נורה אחת נמצאת באיזור שניראה לעין בעוד הארבע הנוספות ניראות רק כאשר הופכים את העכבר, אני חושב שהיה אפשר לוותר על הנורות הנוספות ובכך להוסיף עוד קצת זמן ל-"180 שעות חיי סוללה" אבל לא נורא. כיאה לעכבר מודרני, אפשר לשלוט על התאורה ולבחור בין כמה אפקטים קלאסיים כשהתאורה גם מציגה נתונים שונים על העכבר. כך למשל כאשר הסוללה חלשה העכבר יאיר באור אדום מהבהב, כשהוא בטעינה הוא יאיר באור ירוק קבוע וכאשר הוא יאבד חיבור למחשב הוא יהבהב באור כחול. כמו תמיד, ה-RGB נחמד אבל הוא לא צריך להיות שיקול לרכישת העכבר הזה.

על התאורה אפשר לשלוט דרך התוכנה של Steelseries שנקראת Steelseries GG וכמו כל תוכנה של חומרה, אני שונא אותה. מי שזוכר את הביקורת שלי ל-Rival 3 Wireless כניראה שזוכר גם שאמרתי שהתוכנה של Steelseries היא מבולגנת, לא נוחה ואני לא רוצה להשתמש בה מעבר להגדרה ראשונית לעכבר. מאז עברה כמעט שנה ושום דבר לא השתנה. GG היא עדיין תוכנה נוראית, אולי מהגרועות והלא נוחות שיש בשוק. ואם היא הצליחה להיות יותר גרועה מ-Armoury Crate של ASUS זה צריך להגיד למתכנתים של Steelseries משהו, והוא לא טוב. אבל אשים את תלונות הנוחות בצד ואספר שאפשר להגדיר בתוכנה מה יהיה התפקיד של כל אחד מהמקשים, מה יהיו 5 מדרגות ה-DPI עד למקסימום של 18,000DPI ועוד אופציות נחמדות. לתוכנה יש באמת כמות מכובדת של פיצ'רים אבל היא עושה עבודה גרועה בהנגשה שלהם וחבל.

השורה התחתונה

בסופו של יום, כמו המון מוצרים אחרים מבית Steelseries, ה-Aerox 5 Wireless הוא מוצר טוב, אפילו טוב מאוד. הוא נוח, קליל, נעים ואולי הדבר הכי חשוב- כיף לשחק עליו במשך הרבה זמן. כמו שציינתי לצערי הייתה לי חוויה מאוד לא טובה בכל הקשור לחיי הסוללה של העכבר אך מעבר לזה ולבעיות שיש לי עם התוכנה של Steelseries אין לי הרבה טענות על העכבר הזה. אני חושב שאם גם אתם רוצים לנסות ולהיכנס לשוק העכברים הקלים אבל לא בטוחים בדיוק מה אתם מחפשים, ה-Aerox 5 יכול להיות צעד ראשון נהדר שאולי גם יוכיח לכם שאין צורך להתקדם ממנו למשהו אחר כמו שקרה איתי. רק צריך לקחת בחשבון שתג המחיר לגירסא האלחוטית הוא לא קטן (649 ש"ח) לעומת הגירסא החוטית (389 ש"ח).

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • קליל ונוח לשעות של שימוש עם דיוק מעולה
  • אפשרות לשימוש בעזרת 2.4GHz ו-Bluetooth
  • כפתורים נוספים נוחים ומועילים
  • יכולת הטענה מהירה..

הרע

  • ..שלא מכפה על חיי סוללה נוראיים עד לא קיימים
  • מיקום כפתורי הניווט יכול להשתפר במעט
  • תוכנה מבולגנת ולא נוחה

וה-QA:

  • אינעל דינק מה נסגר עם הבדיקות סוללה שלכם?
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י