הרשמה

ביקורת: Shadow Warrior 3 - משחקי אור וצל

שמואל חוזר אלינו אחרי מנוחה ארוכה כדי לכתוב לכם את דעתו לגבי Shadow Warrior 3!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 01/04/2022

גם עם כל בעיותיו, אם אתם אוהבים את ז'אנר משחקי היריות ורוצים משחק שפשוט נותן לכם לירות בכל מה שזז עם גרפיקה יפה - זה יהיה יופי של משחק לנסות.

עותק סיקור סופק לנו על ידי המפתחים של המשחק, תודה רבה!

יש משהו שקשה להסביר עם תת-ז'אנר ה-Boomer Shooter של משחקי היריות. זה ז'אנר שאני מרגיש שעולם הגיימינג ניסה לקבור בכל-כך הרבה סיטואציות שונות ובכל-כך הרבה תקופות שונות, והוא פשוט מסרב למות. לא משנה כמה עוד תתי-ז'אנרים ינסו לזרוק עליו: משחקי היריות הסינמטיים של Call of Duty, משחקי היריות הקבוצתיים של Overwatch ו-Valorant - זה ז'אנר שמת וקם לתחייה שוב ושוב. הפעם האחרונה שהוא קם לתחייה הייתה מופלאה עם Doom 2016... או שמא דווקא לא.

בשנת 2013, Shadow Warrior החזיר לחיינו את ה-Boomer Shooter הקלאסי, עם משחקי יריות שהחיה את סדרת Shadow Warrior שהמשחק הראשון שלה יצא ב-1997. המשחק זכה לביקורות מעורבות ממבקרים, אבל מעריצים של משחקי יריות פשוט אהבו את הפשטות של משחק היריות הזה ששם דגש על שלבים מהודקים ופחות על סיפור מפוצץ או סצנות סינמטיות מרהיבות. עכשיו יצא לי לנסות את המשחק השלישי בסדרה והגיע הזמן לבדוק אם הסדרה מצליחה להחזיק מעמד גם עכשיו כשיש לה תחרות כל-כך גדולה בז'אנר.

הטמטום חוגג

אני באמת לא הולך להתעכב יותר מדי על הסיפור של המשחק, בין היתר כי Shadow Warrior 3 בעצמו לא מתייחס אליו ברצינות. המשחק הוא המשך ישיר למשחק הקודם בסדרה, בסיומו Lo Wang, גיבור הסדרה שלנו, שיחרר דרקון ענק ועכשיו צריך להתמודד עם ההשלכות של השתלטות הדרקון וההרס האיום והנורא שהוא יצר. בלהתמודד אני כמובן מתכוון ללשקוע בדיכאון לאחר חוסר היכולת שלו לנצח את הדרקון בסצנת הפתיחה של המשחק (ולגדל שיער מסתבר). מכאן וואנג מקבל עזרה לא צפויה מצד אחד היריבים שלו, Orochi Zilla. יחד הם יוצאים למסע למצוא נשק מיוחד שיוכל לעזור לוואנג לנצח את הדרקון אחת ולתמיד.

אני חייב לציין שבעוד שהסיפור עצמו נשמע מאוד משעשע, הוא לא מתרומם לשום מקום. המשחק עצמו מאוד קצר (אזור ה-7 שעות), אז גם אין לו המון זמן לפתח את הסיפור שלו ולתת לנו דמויות טובות ועמוקות או דיאלוגים שתזכרו מכל המשחק הזה. מה שכן: המשחק נוטה חזק לכיוון של משחק לא רציני והוא עומד במשימה בגבורה. כמעט כל הדיאלוגים במשחק נעים בין סופר מטומטם לסופר-מגה-טריפל מטומטם, כשוואנג, הוג'י ושאר הדמויות נוהגות לשבור את הקיר הרביעי ולספר בדיחות לכל אורך המשחק.

הדמות הראשית ושאר חבריה נוהגים לספר בדיחות על סדרות, שירים, סרטים ומשחקים אחרים שיצאו בתקופה האחרונה ובעבר - בדומה למה שמשחקי Duke Nukem היו עושים לדוגמא. בעוד שחצי מהם הרגישו במקום ואכן היו מצחיקים, החצי השני הרגיש מאולץ - כאילו הבדיחות היו שם רק כי המפתחים והמעצבים של המשחק הרגישו שוואנג חייב לומר משהו בזמן קפיצות, ריצות ויריות. אבל אין מה לעשות: אני אוהב בדיחות טובות, בעיקר כאלו שצוחקות על משחקים אחרים ושטויות של גיימינג, ביניהן גם בדיחה גדולה על פיצ'ר שעכשיו כל משחק צריך להכניס לתוכו.

Grappling Hook מספר 322

כן, במשחק יש Grappling Hook, אני אגיע אליו עוד כמה שורות, לא לדאוג. המשחקיות של Shadow Warrior 3 ממשיכה באותו הקו של הסיפור: פשוט מאוד, חביב מאוד ובלי יותר מדי עומק. השלבים השונים במשחק הם, בגדול, סדרה של קטעי אקשן ויריות בגוף ראשון עם קטעי פלטפורמה המחברים ביניהם. נתחיל מהשמנה וסלתה של המשחק: האקשן ומשחקיות היריות. סדרת Shadow Warrior תמיד אהבה לשלב בין משחקיות Melee לבין יריות וגם המשחק הזה עושה עבודה נהדרת עם השילוב הזה כשהוא יוצר שלבים וקטעי אקשן שמעודדים את השחקן להתקרב אל תוך האקשן בשביל כמה סלאשים עם החרב. בין אם מדובר במיקום האויבים בזירה, או העובדה שהמשחק מאפשר לכם לבצע Glory Kills בדומה ל-Doom, מעולם לא הרגשתי מחוץ לעניינים.

האויבים השונים גם מעודדים תנועה מתמדת, כשאויבים מרחפים יסבו את תשומת הלב של השחקן לשמיים בזמן שהוא בורח מאויבים שרודפים אחריו על הקרקע ויכולים לעשות נזק רב. הנשקים שהמשחק נותן לשחקן גם נחמדים מאוד, אבל כאן גם התחלתי לראות את הפשטות של Shadow Warrior 3 מגלה את הצד הפחות יפה שלה. חלק מהנשקים היו מאוד כיפיים לשימוש כמו האקדח וה-Shotgun, אבל בחלק מהנשקים השתמשתי רק כי נגמרה לי התחמושת לנשקים שכן אהבתי לשחק איתם. זה לא כמו ב-Doom Eternal נניח שלנשקים השונים יש יכולות משניות והמשחק מעודד את השחקן להתנסות איתם על ידי מכניקת ה-Weak Spots - כאן חלק מהנשקים היו לא מדויקים מספיק או לא כיפיים מספיק לשימוש.

גם מנגנון עליית הרמות וחיזוק הנשקים הרגיש חצי-כוח: הייתי שמח ליכולות משניות או לפחות ליכולות שמשנות את הנשקים בצורה מוגזמת - כזאת שתרגש אותי יותר מאשר טעינה מהירה יותר לדוגמא. באופן טיפה אבסורדי, המשחק כן כולל נשקים מעניינים ומשעשעים - אבל כחלק ממנגנון ה-Glory Kills: ברגע שאתם עושים Finisher על יצורים מסוימים, השחקן לפעמים גם יקבל נשק חדש ומעניין שהוא יוכל להשתמש בו לזמן קצר: פטיש גדול וכבד, שוריקאנים ועוד. אלה נשקים ממש כיפיים, אבל הם גרמו לי לתהות: למה אין נשקים כאלה לאורך כל המשחק? למה אני צריך להסתמך על: "האם האויב עם הנשק האהוב עליי יהיה פה", כדי לחזור ולהתרגש מנשקים חדשים?

נחזור טיפה לכיף: ה-Grappling Hook. המשחק בעצמו צוחק על העובדה שהוא הוסיף את המכניקה כי "לכולם יש אותה עכשיו", אבל אין מה לעשות: כשזה נעשה טוב זה משפר את כל החוויה של המשחק, ו-Shadow Warrior 3 לא שונה במובן הזה. ברגע שאתם מקבלים את הוו האייקוני כמעט כל זירה תעשה שימוש נהדר בו כדי לספק לשחקן בריחות מהירות מסיטואציות מסובכות והשחקן אפילו יוכל להשתמש ב-Grappling Hook כדי להפעיל מלכודות שמפוזרות בחלק מהשלבים השונים. ה-Grappling Hook גם עושה חיל בקטעי הפלטפורמה של המשחק, למרות שגם כאן לא הרגשתי שהן עולות לרמה גבוהה במיוחד. כל פעם שהופיע קטע עם ה-Grappling Hook זה הרגיש נהדר, אבל לרוב קטעי הפלטפורמה היו שם כדי שוואנג יוכל לדבר עם דמויות שונות ולספר בדיחות.

מילה אחרונה לגבי הגרפיקה של המשחק: אתם כנראה לא תכניסו את Shadow Warrior 3 למצעד המשחקים הכי יפים שראיתם בחיים שלכם יחד עם Witcher 3, Horizon Forbidden West ו-Ghost of Tsushima, אבל בהחלט מדובר במשחק יפה מאוד עם השקעה גבוהה באפקטים, טקסטורות והעיצוב של האויבים השונים. אני גם אנצל את הפסקה הזו כדי להבהיר שוב שעיצוב אמנותי הרבה יותר חשוב מכמה פיקסלים מנוע גרפי יכול להוציא ושלהשוות בין גרפיקה של משחקים זה יפה, אבל אתם לא מסתכלים על תמונות אלא משחקים במשחק ובהתחשב בתקציב ובתוצר הסופי: Flying Wild Hog עשו עבודה טובה מאוד עם המשחק.

השורה התחתונה

תראו, אני כתבתי הרבה דברים שליליים, אבל בסופו של דבר המשחק מגניב מאוד, כיפי מאוד, עם הרבה סצנות וקטעי משחק מגניבים, יכולות מיוחדות ודמויות מוגזמות ומשעשעות. מצד שני, אין מנוס מלהשוות אותו למשחקים גדולים בז'אנר ה-Boomer Shooter המחודש שאותו מוביל ביד רמה Doom והמשכו, Doom Eternal. חסרים עוד נשקים מעניינים, שלבים מרתקים שעושים שימוש טוב יותר בפלטפורמינג הלא רע בכלל של המשחק הזה ובכלל עוד עומק שהיה שם אותו יחד עם Doom Eternal כמשחק שאני בכיף יכול להמליץ עליו לכל חובב משחקי אקשן. אבל גם עם כל בעיותיו, אם אתם אוהבים את ז'אנר משחקי היריות ורוצים משחק שפשוט נותן לכם לירות בכל מה שזז עם גרפיקה יפה - זה יהיה יופי של משחק לנסות.

7
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • המשחק עצמו כיף ולא לוקח את עצמו ברצינות יתרה
  • גרפיקה ואסתטיקה שמאוד הולמים את המשחק
  • שימוש טוב במכניקות השונות של המשחק

הרע

  • ריבוי בנשקים עם יכולות טובות היה תורם לעומק של המשחק
  • הסיפור עצמו קצר (גם אם משעשע)
  • הייתי שמח לעוד השקעה בקטעי הפלטפורמה

והשיער

  • אהבתם את לו וואנג הקירח יותר? שתפו אותי!
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י