הרשמה

ביקורת: Assassin's Creed Valhalla: Dawn of Ragnarok - תודה, לא הייתם צריכים

גל קיבלה לידיה את ההרחבה האחרונה של Assassin's Creed: Valhalla, בואו לקרוא מה היא חשבה!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 03/04/2022

אם מיתולוגיה נורדית עושה לכם את זה, אם אהבתם את "ויקינגים" וגם את "הממלכה האחרונה" וגם את God of War - אין לכם מה לחפש פה.

עותק סיקור סופק לנו על ידי יוביסופט אירופה ועדלי יונייטד, תודה רבה!

Dawn of Ragnarok היא ההרחבה השלישית במספר של המשחק Assassin's Creed Valhalla, שהביא לראשונה את המתנקשים המפורסמים אל עידן הוויקינגים. שחקנים רבים התאכזבו מאוד כשגילו שהיא אינה נכללת ב-Season Pass עליו שילמו, ושכדי לקנות אותה יצטרכו לשלם, בנוסף, מחיר כמעט מלא (280 ש"ח בחנות הדיגיטלית של פלייסטיישן בישראל). האם ההרחבה החדשה של המשחק המצליח של Ubisoft מביאה אותנו אל תוך עולם המיתולוגיה הנורדית שווה את הכסף? תמשיכו לקרוא ואני מבטיחה שאם לא תחליטו, אז לפחות תתבלבלו יותר. יאללה לאסגארד!

במדינת הגמדים

ברוכים הבאים ל-Svarfenheim, מפה חדשה לגמרי במשחק עם וייבים שצועקים ישר "מיתולוגיה", ומתבטאים בפסלים ענקיים בשמיים, אייל שהחליף את הסוס הרגיל שלכם וענקי כפור שמסתובבים בחוץ. Svarfenheim היא מקום מושבם של הגמדים - אשר עובר כיבוש מסוים ע"י סורט (Surtr) שעל הדרך גם חטף את באלדור - הבן שלכם. מאז שדיברתם עם וואלקה ה-Seer ב-Assassin's Creed Valhalla ונכנסתם שוב לאותו חלום בו אתם אודין, אב האלים במיתולוגיה הנורדית, או כמו שמכירים אותו בשמו האחר במשחק - Havi. כדי לשחרר את באלדור תצטרכו כמובן להביס את סורט בדרך מאוד אססניס-קרידית: לפתוח מלא התיישבויות חדשות במפה, לטפס למקומות גבוהים, להרוג אויבים פה ושם ועוד ועוד.

גם כאן תמצאו שלל משימות צד, Gear חדש ויכולות חדשות שרק מחכות שתמצאו אותן על המפה. אז כן, למרות שמדובר בחבילת הרחבה, היא מוסיפה עוד המון תוכן למשחק ודי הרבה שעות (בוודאי אם אתם Completionists שרק מחפשים עוד גביעים), אבל... מדובר פשוט בעוד שעות מאותה הנוסחה המוכרת. אם אהבתם את Valhalla ורק רציתם עוד מנה ממנה, בתוספת תיבול מיתולוגי - אין לכם מה להמשיך לקרוא בכלל; פשוט לכו לרכוש ולהנות - המשחק הזה נוצר במיוחד בשבילכם. אבל אם אתם דווקא מאלו שכן מצפים שהמשחקים שהם קונים יאתגרו אותם מעט, תישארו - יש לי עוד הרבה מה לומר לכם.

העלילה עצמה, איך לומר, לוקח בחסר. מצאתי את עצמי מעבירה המון דיאלוגים ומדלגת על סצנות סיפור - ואני אדם של עלילה. אז מה שהיה חסר במשחק המלא של Valhalla, חסר בהחלט גם בהרחבה הזו. והעניין הוא - ואני באמת לא מנסה להיות רעה - שיש כל כך הרבה טקסט שלא ברור לי מאיפה הכותבים מביאים אותו. בכנות, אולי אני בכלל מתבלבלת והם צריכים דווקא לקבל פרס על זה שהצליחו להכניס כל כך הרבה טקסט שלפחות מנסה להיות מעניין אל תוך עלילה כללית גרועה למדי.

נחזור לגיימפליי: אל תצפו לגלות משהו חדש שלא פגשתם כבר במשחק המלא. כן יש חידוש בדמות יכולות חדשות שניתן להשיג ע"י הריגת אויבים מסוימים מאוד, ומציאת Hugr (נניח שמדובר בסוג של מאנה) כדי להשתמש בהן. Dawn of Ragnarok לא מתכוון לאתגר אתכם יותר מדי, כראוי למשחק של Ubisoft, וזה די פשוט למצוא Hugr ברחבי העולם. מה שפחות פשוט - וכנראה נוצר על מנת לעצבן ולא על מנת לאתגר - זה שבכל פעם תוכלו "להצטייד" רק ב-2 מן היכולות המיוחדות, והדרך היחידה להחליף ביניהן ליכולות הנוספות היא להרוג את האויב המסוים שנותן את היכולת שאתם צריכים. כצפוי, יש מקומות ספציפיים בהם תמצאו אויבים, ולפעמים כאשר תצטרכו להשתמש ביכולת מסוימת תגלו שאתם חייבים לחזור קצת אחורה, להרוג איזה יוטון או עורב, ורק אז להמשיך במשימה שלכם. אני מניחה שאתם יכולים לראות למה זה יעצבן שחקנים מסוימים.

למרות הפגמים הקטנים, זה חידוש די נחמד לגיימפליי, והאמת שאני מעריכה את יוביסופט על זה שלא השאירו לחלוטין את הכל אותו דבר. יש דבר קטן נוסף שהם שכחו, ומאוד הפריע לי: במשחק המלא, אם תבחרו לתת לאנימוס להחליט אם תהיו איבור גבר או אישה, הוא יחליט שאיבור תהיה אישה - חוץ מבמשימות שקורות באסגארד - שם היא תהיה Havi, והוא כמובן גבר. במקרה הזה נראה שהם פשוט שכחו שהפיצ'ר שהם המציאו קיים בכלל, והשאירו את איבור אישה גם כשנכנסתי לנעליו של Havi. הדבר הראשון שעשיתי, אחרי שנגמרה סצנת המעבר הראשונה, היה להחליף לאיבור הגבר. ולא רק שזה פשוט הרגיש נכון יותר כי אם כבר אודין אז כבר - הדמויות דיברו אל איבור בלשון זכר גם כאשר הייתה אישה, כי כאמור, אודין הוא גבר. מבולבלים? גם אנחנו.

השורה התחתונה

בכנות, לא הגעתי עם הרבה ציפיות - וההרחבה האחרונה של Assassin's Creed Valhalla בכל זאת הצליחה לאכזב אותי. אהבתי מאוד את משימות הצד שהיו קשורות לאסגארד במשחק עצמו, ואני מניחה שהמפתחים ידעו שזה יהיה Lore מעניין וששווה להשקיע בו - אבל הביצוע שלהן בחבילת ההרחבה מוריד מהקסם שלהן. אולי בכלל זאת הבעיה: זה היה סיפור צד ייחודי ומעניין, ועכשיו כשהוא כמעט מיני-משחק בפני עצמו, הקסם עובר חולף לו. מה גם, ומי שמכיר אותי יודע שזה משפט שלא קל לי להגיד כי תמיד התנגדתי אליו: זה כבר לא Assassin's Creed. כן, אני עכשיו מאלה. אני מאוד אוהבת את העובדה שיוביסופט החליטו ללכת על RPG, אבל בפועל... הם מאבדים את עצמם שם. אני לא יודעת אם אחזור לפרנצ'ייז הזה בעתיד, וזה כנראה הפרנצ'ייז שאני משחקת הכי הרבה זמן ושהשקעתי בו הכי הרבה שעות מחיי. בקיצור: Assassin's Creed, נראה לי שזה נגמר בינינו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

6.5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • שינויים קלים במשחקיות שמוסיפים לו עוד עניין
  • גרפיקה מרהיבה כרגיל

הרע

  • עלילה משמימה
  • עולם פתוח שהוא עוד מאותו הדבר
  • מחיר של משחק כמעט מלא לחבילת הרחבה

והנורא

  • זמני הטעינה. אני חייבת PS5 כבר.
גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

משחקת על: PS4, 3DS

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Mario Kart

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Assassin's creed II, Pokemon Emerald

כשאני לא משחקת אני: מתלוננת שאין לי זמן לשחק;

מסר לעולם: אם אתה חושב שאתה יכול לעשות את זה טוב יותר, תוכיח

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    01:10 04.04.2022 | מסע נוסטלגי ביוטיוב מסע נוסטלגי ביוטיוב (אורח)

    זה פשוט נורא איך אססין איבדו את הדרך שלהם ופשוט מנסים להתחרות בGOD OF WAR !
    איפה ההתגנבות ? איפה הדגש על אחוות המתנקשים ? פשוט עצוב ):

  2. 2

    19:46 11.04.2022 | מישהו מישהו (אורח)

    באמת שאססין קריד נהיו פח. כמו שכבר נאמר, איפה ה"אססין"? ולהאללה היה הקש ששבר את גב הגמל. כובשים איזור, מחפשים את הבוס של האיזור, ואז... נלחמים בו בקרב מאסיבי שבו אנחנו חייבים להתעמת איתו פנים מול פנים במשהו שמזכיר משחק סולס??????????????????
    אני רוצה להתנקש בו!!
    משעמם ונוראי, וכך אני זורק לפח את ה IP האחרון של יוביסופט שעוד שיחקתי בו

  3. 3

       | פורסם ע"י