הרשמה

דעה: גישת ה-״אין מה לשחק ב-Xbox Game Pass״ צריכה לעבור מהעולם

תגובה אחת של שמואל התפתחה לטור דעה נוקב לגבי הזלזול שהוא שומע כלפי מה שהוא חושב שהוא השירות הכי טוב כיום בגיימינג.

אני גדלתי על סוני ונינטנדו, חולה על שתי החברות הללו ואומר כאן בפה מלא: Put some respect on Xbox Game Pass's name. ויפה שעה אחת קודם.

אני אתחיל עם גילוי נאות קטן: טור הדעה הזה מגיע ישירות מתגובה שכתבתי באחת מהקבוצות הכי אהובות עליי בפייסבוק: ״PlayStationNation IL״. חשוב לי לציין שזה לא ראנט כלפי הקבוצה: היא נותנת הרבה מקום לדיונים והרבה מקום לשיחות על נושאים שונים שקשורים בגיימינג ולא רק במה שקשור ל-PlayStation - זאת באמת יופי של קבוצה לדברים האלה. מה שכן, כמה פוסטים בקבוצה שעסקו בנושא שירות ה-PlayStation Plus החדש שיגיע אלינו השנה העלו את אחת מהטענות שאני הכי לא מבין וגם הכי לא אבין: ״ה-Game Pass של Xbox סבבה, אבל אין מה לשחק שם באמת״.

כבר כתבתי בעבר דברים חיובים על ה-Xbox Game Pass, כשהשיא מבחינתי היה טור הדעה על כך שהאויב הגדול של ה-PS5 הוא לא ה-Xbox Series X אלא השירות הנהדר של Xbox (תוכלו לקרוא את הכתבה כאן). בעוד שהשירות הזה לא מושלם, לא רק שאני לא מסכים עם הטענה הקודמת בעליל, אני גם חושב שהטענה הזאת באמת לא מחזיקה מים אובייקטיבית ואני הולך לרסק אותה משלוש זוויות שונות: כמות המשחקים, יעילות השירות לשחקן הממוצע והתחרות בשוק. נתחיל דווקא עם היעילות.

לסוני יש השנה ששה משחקים גדולים שיוצאים אקסקלוסיבית לקונסולת ה-PS5 והם הקאליברים הגדולים שלה כרגע (אני שם בצד את העובדה שחלקם יצאו גם ל-PC בנוסף לקונסולה): God of War, Horizon Forbidden West, Sifu, Forspoken, Gran Turismo 7, Ghostwire: Tokyo. מתוך הששה האלה, 4 כבר בחוץ ואנחנו רק במרץ. עכשיו, כל משחק בונבוניירה, באמת - אפילו סיקרנו אותם אצלנו באתר והם קיבלו יופי של ציונים (Horizon הולך להיות אחד ממשחקי השנה בוודאות). נגיד ושיחקנו בכל אחד מהם, בין אם עד סיום או בין אם פשוט מיצינו את המשחקים הללו. עכשיו מה? נשארנו עם זמן עד ההשקות הבאות של משחקי ה-PS5 הגדולים.

מאותה הנקודה יש לנו שתי אופציות מרכזיות כגיימרים הרציניים שאנחנו: 1. לקנות משחקים לפי ז׳אנרים אהובים וסטודיואים שאנחנו מכירים ולקוות שנאהב אותם, פשוט כי אין לנו איך לנסות אותם. 2. לא להסתכן על משחקי אינדי ומשחקים לא מוכרים אחרים ולהתפלל שמשחקי החודש של ה-PS Plus יביאו איתם משחק שלא הכרנו עדיין ושגם נאהב. אני שם בצד רגע את האופציה לשחק משחקי רשת פופולריים כמו Call of Duty ו-Fortnite כי היא קיימת בשתי הקונסולות השונות.

גם ל-Xbox יש כמה משחקים גדולים שיוצאים השנה: Starfield, Forza Motorsport, Scorn, Redfall ו-S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. רוב המשחקים הללו יוצאים בסוף השנה, אז יש הרבה זמן לחכות עד שהם יצאו, רק שב-Xbox הבעיה הזו קיבלה סוג של טיפול בזכות ה-Game Pass: בנוסף לכך שהשחקן מקבל את כל המשחקים שציינתי קודם במסגרת המנוי ביום יציאתם (ככה שאין צורך לחשוב על אם תאהב אותם או לא), השחקן גם מקבל ספרייה של ליטרלי מאות משחקים מהמון ז'אנרים שונים, מהמון תקופות שונות בגיימינג (Xbox, Xbox 360 ו-Xbox One), כשכולם זוכים לשכבת צבע חדשה בעזרת Auto HDR וחלקם אפילו מקבלים שדרוג של FPS Boost שגורם למשחקים ישנים יותר מתקופת ה-Xbox 360 ותחילת ה-Xbox One לקבל חיים חדשים על הקונסולה (Prey לדוגמא מקבל שדרוג ל-60 פריימים לשנייה, מה שגרסת ה-PS5 לא מקבלת). אין רגע מת על הקונסולה של Xbox מה שמוביל אותי בצורה נהדרת לחלק הבא: הכמות.

אני לא מבין מה זאת אומרת "אין מה לשחק": פשוט תורידו משחקים! אף אחד לא מפריע לכם לנסות חמש, עשר - אפילו עשרים משחקים - זה ליטרלי לא עולה כסף להוריד אותם לקונסולה. אני נגיד מאוד אוהב משחקי אקשן Metroidvania אז הורדתי ארבעה משחקי Metroidvania שונים לקונסולה. משניים מהם לא נהניתי בכלל, אחד היה בסדר ובאחרון התאהבתי ממש ואפילו סיימתי אותו. הנ"ל נכון גם למשחקי יריות כמו Halo Infinite הנהדר ו-Titanfall 2 שנחשב עד היום לאחד ממשחקי ה-FPS לשחקן יחיד הטובים ביותר (ומקבל בוסט ענק על ה-Series X), משחקי Xbox 360 שהרבה אנשים יכולים לנסות כי לשחקן סוני ונינטנדו כמוני פשוט לא היה Xbox, ואפילו יותר חשוב - משחקים שלא נוצרו על ידי סטודיואים של Xbox שמגיעים ב-Day 1 לקונסולה ועל חלקם לא היית מסתכל בכלל אם היית עדיין על הסוני או אפילו על הסוויץ'.

פה אני גם אתן את הדוגמא הכי טובה שלי: אחד ממשחקי 2020 שלי היה Spiritfarer. המשחק הזה ריגש אותי ועירבל לי את הקרביים כמו שהרבה משחקים אחרים ניסו ולא הצליחו (Horizon Forbidden West למשל). אני כתבתי את זה בביקורת ואני מוכן לחתום לכל מי שקורא את הכתבה הזאת שבחיים - אבל בחיים - לא הייתי מנסה את המשחק הזה אם הוא לא היה זמין ומומלץ לי במסגרת שירות ה-Game Pass. אני בטוח שכמוני יש עוד הרבה אנשים שלא היו מגיעים למשחק הזה ולהרבה משחקים נהדרים אחרים כמו Carrion, Cyber Shadow ועכשיו גם Tunic, אם הם לא היו קיימים ב-Xbox Game Pass וזמינים להורדה בלי תוספת תשלום במסגרת השירות.

כאן אני גם מגיע לנקודה האחרונה, הכי עדכנית ובתכל׳ס הכי חשובה שלי: התחרות. סוני הכריזה לפני כמה ימים על שירות ה-PlayStation Plus Premium ו-Extra. שני השירותים האלה יתחילו לצאת באזורים שונים בעולם החל מהקיץ הקרוב ויכילו, בנוסף לבונוסים הרגילים של שירות ה-PS Plus, גם גישה לכ-400 משחקי PS4 או PS5 שדרגת התשלום הגבוהה ביותר - PS Plus Premium - תעניק למשתמשים שלה גם את הבונוסים של שירות ה-PS Now (סטרימינג של משחקי PS3, PS2 ו-PS, כשיהיה ניתן להוריד חלק ממשחקי PS2 ו-PS שזמינים בשירות). אם כל זה נשמע לכם מוכר, זה כי סוני עושה פה Xbox Game Pass.

במחיר קצת יותר נמוך מזה של השירות של Xbox (מחיר של 120 דולר לשנה לעומת 180 דולר לשנה בשירות ה-Game Pass Ultimate), אתם מקבלים שירות אונליין שמאפשר לכם גישה למאות משחקים ואפשרויות סטרימינג של משחקים ישנים. רק שאם ה-Xbox Game Pass מכיל גישה ב-Day 1 למשחקים חדשים רבים, סוני לא ציינה שום דבר לגבי משחקים שכאלה - אפילו לא משחקים אקסקלוסיביים שלה. תוסיפו לכך את העובדה שסוני עדיין לא מאפשרת לנו לשחק במשחקי PS3 על המכשירים שלנו אלא רק להסטרים אותם (טוב ככל שזה יעבוד) ואתם מקבלים כאן שירות שמנסה להיות ה-Game Pass אבל בפועל משאיר אותנו עם טעם של ״זה כמעט כמו״.

אבל אני סוטה מהנושא - הסיבה שהזכרתי את השירות החדש של סוני ואת כמה שהוא מזכיר את ה-Xbox Game Pass פשוטה: זה שירות מדהים וסוני מודעת לכך. אם באמת לא היה מה לשחק שם, אם השירות הזה היה באמת לא שווה את הכסף, אם השירות הזה לא היה כל-כך מוצלח עם כל-כך הרבה מעלות וכל-כך הרבה פלוסים - סוני לא הייתה מתחילה לחשוב על ליצור משהו דומה אצלה. ה-Xbox Game Pass טיפל באחת השאלות שהכי נפוצות כיום בקבוצות פייסבוק של גיימינג: ״סיימתי את המשחק הגדול X, מה אני משחק עכשיו?״. התשובה? מה שרק בא לכם - רק תיכנסו ל-Xbox Game Pass, לכו לקטגוריה האהובה עליכם/המשחקים הפופולריים כיום, תורידו משהו שנראה לכם מגניב ותנסו אותו. אהבתם? מצאתם. לא אהבתם? הלאה למשחק הבא.

כשה-Xbox Game Pass התחיל לתפוס תאוצה עם השקת ה-Xbox Series X ו-Xbox Series S, הייתי שומע הרבה את המשפט: ״זה יפה שיש שם 400 ומשהו משחקים, אבל מה שאני מעדיף זה איכות ולא כמות״. כמה חודשים לאחר מכן חלק גדול מאותם אנשים גם אשכרה רכשו את המנוי וראו את האיכות שיש בשירות. הגיע הזמן שאותם בודדים שעדיין חושבים שה-Xbox Game Pass לא שווה את הכסף יתעוררו: Xbox יצרה כאן שירות מדהים שסוני מנסה להילחם נגדו בעזרת כל מה שיש לה ובצדק. ככל שהתחרות הזו תמשיך, כך נמשיך לקבל שירותי משחקים מדהימים מהסוג הזה. כן ירבו שירותים כמו ה-Xbox Game Pass ומי יתן וה-PlayStation Plus Premium יקבל עוד שירותים ומשחקים ב-Day 1.

עכשיו לכו תשחקו קירבי ועל הדרך תגיבו לי מה חשבתם על הכתבה: מסכימים? חושבים שאני טועה? שתפו אותי כאן למטה!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:09 30.03.2022 | מנחם מנחם (אורח)

    הבעיה עם השירות החדש של הסוני זה שקניתי מפלצת (PS5) לא בשביל לשחק במשחקי PS3 עם כל הכבוד
    בהנחה שסיימתי לשחק כבר בכל הלהיטים שהיו ל PS4 להציע ( ואני מאמין שישנם הרבה כמוני) - אני מחפש שירות שיתן משחקים חדשים שיוצאים ביום הראשון.
    אם לא אין לי מה לחפש שם.
    עצוב שלקח לסוני כל כך הרבה זמן ובסוף זה מסתיים בקול ענות חלושה.
    ולכן לדעתי השילוב האולטימטיבי והמנצח לשחקנים שלא אוהבים לשחק ברשת זה:
    PS5 ללא שום שירות ורק לקנות משחקים חדשים כשהם יוצאים GAMEPASS למחשב.

  2. 2

    00:01 31.03.2022 | DrizziTx DrizziTx

    שמואל, לצערי אני מסכים לחלוטין שיש כאן Value מטורף.
    הבעיה שלי ואני בטוח שבתור מישהו שחי את עולם המשחקים כמוני, תסכים שאם MS תנצח במיגרש הזה, ויש לה את כל הכלים לעשות את זה (כמות כסף שתייבש את סוני לא משנה מה Sony תעשה), אנחנו כשחקנים בבעיה.

    לעשות מנוי ל-Gamepass זה לתת כוח ל-MS, להיתמכר לשירות של משחקים בחינם (שהוא בהחלט מגניב) אבל במקביל ובחרישי לגרום ל-MS לשלוט בשוק ואז נהיה תקועים עם MS בלבד.

    כן זה תרחיש שצריך עדיין לקרות הרבה בשבילו, אבל בתקופה של PS2 אף אחד לא חשב שמישהו יוכל להתחרות ב-Sony, ככה שהרבה כבר קרה ו-MS קרובה מאי פעם לתוכנית העל שלה.

    אני אישית בעד האנדרדוג כי בסוף תחרות משרתת אותנו הצרכנים וללא Sony (אם Gamepass ישלוט ללא עוררין) אני מבטיח לך שגייםפאס יעלם מהעולם ואתה ואני נשלם הרבה יותר על התחביב שלנו וכנראה שגם האיכות תסבול.

    אני מעדיף להמשיך לממן את סוני הקטנה (ביחס ל-MS) ולנסות לשמור על תחרות בשוק, את spirit farer קניתי בהמלצתך ואת carrion אקנה מתישהו גם, על ה-PS כמובן :)

  3. 3

    09:08 31.03.2022 | Yossi Yossi (אורח)

    מסכים עם כל מילה! תמיד שיחקתי רק במחשב ושירות הגיים פס גרם לי לשנות גישה ומאז יש לי קונסולה ואני מאוהב בשירות. האחיינים באים לבקר אז אני אוריד כמה משחקים לשחק איתם? עם אישתי אני משחק משחקי קו אופ כיפיים וכשכמה חברים באים אז יש משחקי מסיבה כיפיים. ובסוף כשאני נשאר לבד אז אני משחק בשאר המשחקים המעולים שיש למנוי להציע. באמת שאני חושב שזו עסקה מטורף בטח לאנשים שאין להם מלא זמן לשחק ורוצים גישה להיצע רחב.

    ולDRIZZTX אם אתה רוצה לתמוך באנדרדוג אז תתמוך במיקרוסופט הרי הם הפסידו בדור הקודם מבחינת מכירות...
    הם בדיוק עשו את מה שאמרת הם שינו את המשחק ויצרו תחרות חדשה...
    אני בטוח כשבדור הקודם כשסוני "ניצחו" אמרת לעצמך אין סוני קרעו את מיקרוסופט ואני אוהב אנדרדוג אז נקנה אקס בוקס כדי לשמר את התחרות...

  4. 4

    11:10 31.03.2022 | DrizziTx DrizziTx

    ב-PS3 סוני פישלה בענק ואכן היה לי אקס-בוקס בלית ברירה.

    אבל אתה לא יכול להגיד שMS היא אנדרדוג, היא תמיד היתה הענק המאיים שמנסה לדרוס את הקטנים וסוני תמיד קטנה לידה, לכן תומך בסוני.
    שוב, אם יהיה רק MS תשכח מלהוריד משחקים לשחק עם האחיינים כי הכל יהיה יקר, כמו מה שקרה בימינו עם DLC, פעם זה היה חינם, היום DLC זה יד ורגל.

  5. 5

    10:14 30.04.2022 | אריק אריק (אורח)

    אני אוהב לשחק רק במשחקי AAA לא רואה טעם להוציא כסף כדי לקבל מלא משחקים בינוניים בחינם. לילדים בני 17 שכל היום בבית זה אולי נחמד, אבל לגיימר רציני, שגם יש לו חיים ואין לו זמן לשחק ביותר מכמה משחקים ממש טובים בשנה, מיותר, פשוט לקנות את אותם המשחקים הגדולים וזהו. ואגב לא צריך גם לקנות אותם במחיר מלא, אם לא קופצים ישר לשחק במשחקים הכי חדשים ותמיד יש פער קטן בין מה שאתה משחק לבין מתי זה יוצא סביר להניח שאתה יכול לקנות את המשחק שאתה רוצה לשחק באיזור ה50 דולר (נניח אני סיימתי את RDR לפני חצי שנה, ולפני 3 חודשיים את AC ODyssey, עכשיו אני משחק בhorizon אבל זה יוצא דופן, אחרי שאסיים אותו , וזה יקח זמן, המשחק הבא שאני אשחק שוב יהיה משהו שיצא לכל היותר לפני חצי שנה).
    game pass זה לילדודס

  6. 6

       | פורסם ע"י