הרשמה

ביקורת: Beoplay Portal

לקחנו את הדגם האחרון של B&O לסיבוב. האם מצאנו את אזניות הגיימינג האולטימטיביות?

עם מחיר גדול מגיעה גם אחריות גדולה, צבי יצא לברר האם ה-Beoplay Portal עומדות בזה

האוזניות סופקו לנו לסיקור על ידי B&O וביקונקט, תודה רבה!

הביקורת הזו תתחיל בקביעה: הסאונד חשוב. מאוד. בכל הקשור לגיימינג, רבים נוטים לשים דגש על גרפיקה, פריימים לשניה, רזולוציה בנוסף כמובן שגם על גיימפליי. פעמים רבות אנחנו שוכחים שצליל הוא אחד הגורמים החשובים והתורמים ביותר לחוויה התפיסתית שלנו, אם בגיימינג ואם בכלל. צליל יכול להעביר אותנו מסע בשניות, לשמח, להעציב, להכעיס ולרגש, תוך שהוא מהווה נדבך משמעותי לאווירה הכוללת. עד לאחרונה היו מעט מאוד מוצרים שכיוונו גבוה בבואם לתפוס משבצת שתשרת את קהל הגיימרים, ובנוסף ימוצבו כמוצר פרמיום רב שימושי. זוהי בדיוק המשבצת אליה האזניות החדשות של Bang & Olufsen מנסות להיכנס: Beoplay Portal. למי שלא מכיר, B&O היא חברה דנית ותיקה מאוד המתמחה בכל הקשור למוצרי אודיו, רמקולים ואזניות. מוצריה של החברה מעוצבים לעילא ולעילא כמיטב המצופהֲֲ מהמסורת הנורדית. איכות ועיצוב מגיעים עם תג מחיר, ומוצרי החברה ממוקמים בקצה העליון של סקאלת התמחור. לאחרונה שחררה החברה עדכון לאזניות הפורטל שלה, המכוונות לקהל הגיימרים אך מתיימרות לספק פתרון צליל כולל ומכילות את כל התכונות שרק חלמנו עליהן. עם תג מחיר גבוה שנושק ל-2000 ש"ח, נותר רק לקבוע האם הן עומדות בהבטחה.

מה בקופסה

הקופסה של המוצר מכילה מן הסתם את האזניות, בנוסף לכבל הטענה USB A-USB C, כבל אודיו סטנדרטי 3.5 מ"מ ודונגל של USB-C עם מתאם ל-USB-A. האזניות גדולות מאוד. מבחינת עיצוב אני באופן אישי אהבתי אותו, וקשה להישאר אדיש אליו. בעיקר אהבתי את החריטה של הלוגו על כל אזניה וכן את הדרך בה האור נשבר כחלק מהחריטה. מי שכבר מכיר אותי יודע שאני לא חסיד גדול של צבעי RGB, עיצובים חלליים וכל מני קשקושים שאמורים לייחד את המוצר ולשדר "אני מוצר גיימינג". אני מאוד שמח B&O המשיכו עם הקו העיצובי המאופק והיוקרתי שלהם. גיימרים היום הם קהל רחב ובוגר שלאו דווקא רוצה מוצרים מצועצעיים.

מבחינת החומרים, נעשה שימוש בעור, גומי ובד שמרגישים איכותיים מאוד ויוקרתיים. מרגישים על המוצר שלא חסכו עלינו באיכות וסוג החומרים וכן איכות הבניה מרגישה טובה מאוד וסולידית. חשוב לציין שהאזניות גדולות מאוד ובעלות דרייברים בגודל של 40 מ"מ. בשל גודלן, אני מאמין שהן ירגישו קצת מגושמות לחלק מהאנשים, אם כי הנוחות והמשקל הקל שלהן מפצים על כך בהחלט. חסרון בולט של האזניות הוא היעדרו של תיק נשיאה נוח. האזניות מגיעות עם שק בד אליו פשוט מכניסים את כל הציוד הנלווה. ממוצר פרמיום הייתי מצפה לתיק נשיאה נוח ואיכותי ולא לסתם שק. חסרון נוסף הוא חוסר היכולת לקפל את האזניות למצב קומפקטי יותר, מה שגורם להם לתפוס מקום רב, היכן שלא תבחרו להניח אותן.

קישוריות ושליטה

האזניות מתחברות ב-Bluetooth 5.1 לכל המכשירים התומכים, ובנוסף ניתן לקשר ביניהן ל-PC ול-PS5 באמצעות הדונגל היעודי. בבדיקה שלי, החיבור הרגיש יציב מאוד ולא כלל קפיצות או קיטועים. לא מדדתי את הטווח המדויק (מרגיש לי כמו 12 מטר) אבל האזניות קלטו את האות מהפלייסטיישן בחדרים, על אף שהמכשיר נמצא בסלון. החיבור הקווי לאזניות גם הוא איכותי ויציב, כפי שמצופה מחיבור זה. חשוב לומר שלמרות שהחיבור לפלייסטיישן נעשה בצורה מצוינת, ישנן לא מעט תלונות על חיבור לא מספיק יציב אצל משתמשי אקסבוקס, דבר שיש לקחת אותו בחשבון אך אין אקסבוקס בבעלותי כדי לבדוק זאת.


ראוי לציין את השליטה המצוינת בתכונות האוזניות באמצעות האפליקציה היעודית של B&O. האפליקציה זמינה לבעלי מכשירי iOS ואנדרואיד ומאפשרת שליטה בכל התכונות כגון עוצמת קול, ביטול רעשים, ועוד. בנוסף ניתן לשחק עם האקוויליזר כדי להתאים את הסואנד ולקבל חיווי על מצב הסוללה.

האזניות מאפשרות חיבור לשני מכשירים במקביל מה שעוזר מאוד אם רוצים לענות לשיחה תוך כדי סשן גיימינג או שמיעת מוסיקה בחיבור למחשב, תכונה שלא קיימת ברוב המוצרים המתחרים. האפליקציה מאפשרת שליטה נוחה בווליום של כל מכשיר שמחובר לאוזניות, כך שאתם מחליטים על האיזון ביניהם. תחשבו על האפשרות ליהנות ממשחק ב-Elden Ring תוך כדי שמיעה של הפודקאסט או האלבום האהובים עליכם, או סתם אם בא לכם לשמוע טכנו תוך כדי מיתות אינסופיות. הבחירה בידכם.

עיצוב ונוחות שימוש

מבחינת נוחות השימוש אני יכול לומר בודאות שאלו האזניות הכי נוחות שהשתמשתי בהן. גם אחרי שעות של שימוש פשוט לא הרגשתי אותן על הראש. האזניים לא התחממו, לא הזיעו ולא עקצצו. תחושת הלחץ על האזניים גם היא פשוט לא היתה קיימת, וזאת בניגוד לאזניות הסוני בהן אני משתמש בדרך כלל. אני מאמין שחלק מהסיבות לנוחות חסרת הפשרות הן כריות העור הענקיות של כל אזניה. אלו מתלבשות על האוזן כמו כפפה אך לא לוחצות מדי, ומספקות גם נוחות וגם אטימה - בדיוק מה שאנחנו מחפשים. קשת האזניות גם היא נוחה מאוד וכמעט ולא מורגשת, על אף שעות של שימוש. האוזניות מרגישות יציבות מאוד על הראש ולא זזות יותר מדי, אם כי לא הייתי חושב לבצע איתן פעילות ספורטיבית, מפאת גודלן וגם כי הן אינן עמידות במים.

בכל צד של האזניה יש לנו מספר מתגי שליטה שהם חצי פיזיים-חצי מגע: לא באמת לוחצים עליהם (פרט להדלקה/כיבוי ולבלוטוס) אלא הם מובלטים החוצה ומחליקים את האצבע בכדי לבצע שינוי. לחצנים אלו שולטים על עוצמת הקול וכן על רמת בידוד הרעשים האקטיבית. בנוסף יש אפשרות לטפוח על החלק החיצוני של האזניה לשם עצירת נגינה, חזקה, דילוג קטע וכו'. הלחצנים מגיבים מצוין וקל מאוד לשלוט באזניות באמצעותם.

איכות צליל

מן הסתם שברמת התמחור הזו, אנו מצפים לקבל איכות צליל חסרת פשרות שתספק לנו חוויה עצמתית, אם בגיימינג ואם בהאזנה למוסיקה. אני בהחלט יכול לקבוע שאיכות הצליל היא מצוינת, אם כי לא מושלמת. נדמה כי הסאונד מכויל בצורה שמבליטה את רוב טווחי התדרים ולא נותנת עדיפות לבאס או לטרבל (כמובן ניתן לשינוי באקיולייזר). הצליל שמתקבל הוא כזה המדגיש כל כלי ורובד, כשישנם קטעי מוסיקה שבפעם הראשונה יכולתי להבחין ברבדים וצלילים שכלל לא ידעתי שהם חלק מהיצירה. עם זאת, יש קטעים בהם הקול של הזמר נדמה פחות עוצמתי ונבלע בין שאר הכלים. למשל, בחלק מהשירים של Queen, בהם אנו רגילים לשמוע את פרדי מרקורי מוביל את השיר, פתאום קולו קצת חלש ופחות עוצמתי. לעומת זאת, האזנה לקטעים של Pink Floyd או The Weekend הם פשוט חוויה לאזניים. גם מוסיקה אלקטרונית נשמעת מצוין וסשן טכנו של שעה בהחלט גרם להנאה עילאית. על אף חוסר השלמות, החוויה בהאזנה למוסיקה היא בהחלט מדהימה.

הגיימינג נשמע מצוין גם כן, ביחוד במשחקים שתומכים ב3D אודיו בפלייסטיישן. אפשר לחוש את המיקום הסביבתי של טיפות גשם והאזניות מכניסות את השחקן לאוירה בצורה אופטימלית. חשוב לציין שלא מצאתי הבדל מהותי בין איכות הסאונד של B&O לאזניות של סוני בכל האמור לגיימינג. עם זאת, מבחינת זמן סוללה, נוחות השימוש, ובשילוב עם ביטול הרעשים האקטיבי, יש כאן נוקאאוט לטובת ה-B&O. בזמן משחק, לא הרגשתי שיש שיהוי כלשהו או לאג בין התמונה המוצגת על המסך ובין האזניות והכל התבצע בסנכרון מושלם. מבחינת איכות שיחה, גם כאן האזניות מצטיינות וניתן לנהל שיחה צלולה וברורה, גם בסביבה רועשת. המיקרופון עושה את עבודתו נאמנה וגם במשרד רועש באמצע מסיבת פורים יכולתי לנהל שיחה ברמה טובה מבלי שרעשי הרקע יהוו מטרד. אפשר לסכם ולומר שהמקום בהן האזניות הכי מצטיינות הוא בהאזנה למוסיקה אך הן עושות עבודה טובה מאוד גם בגיימינג ושיחות טלפון.

ביטול הרעשים האקטיבי הוא מהטובים שיש ואני מרגיש שהוא עדיף על האזניות של סוני ועומד בקנה אחד עם ה-BOSE שלטעמי בעלות ביטול הרעשים האקטיבי הטוב ביותר כיום. כאמור, לאזניות ביטול רעשים אקטיבי, אשר ניתן לשלוט בו אם דרך האזניות עצמן או באמצעות האפליקציה הייעודית בסמארטפון. ביטול הרעשים עשה עבודה מצוינת אם במשרד רועש, אם בזמן נסיעה ברכבת ואם בזמן סתם הליכה ברחוב. אפשר בהחלט לומר שזו תכונה שמבוצעת כהלכה ומוסיפה מאוד לחווית השימוש.

זמן סוללה

גודל האוזניות בא לידי ביטוי באפשרות לכלול סוללה גדולה ואכן כך המצב. לאזניות יש סוללה של 1200mAh, עם זמן טעינה מלאה של כשעתיים (אין אפשרות לטעינה מהירה). היצרן טוען לזמן סוללה של עד 19 שעות בגיימינג אלחוטי ועד 42 שעות במצב סטנדביי שלא כולל גיימינג. היה לי קשה לאמוד את זמן הסוללה במדויק, אך אני יכול להסכים שהן מחזיקות ימים שלמים של שימוש קז'ואלי. השימוש שלי הוא מגוון וכולל שיחות זום, גיימינג של שעה-שעתיים ביום, וכן האזנה למוסיקה. בכל זמן הבדיקה, לא מצאתי את עצמי מתמודד עם סוללה חלשה, ופשוט הטענתי אותן פעם בשבוע כחלק מרוטינה רגילה. זה בהחלט שינוי מבורך לעומת האזניות של הפלייסטיישן 5 שאני אף פעם לא מבין איך הסוללה מסתיימת כל כך מהר לאחר טעינה מלאה.

השורה התחתונה

לסיכום, אפשר לומר שה-Beoplay Portal הן אזניות מצוינות בעלות ביצועים גבוהים בכל חלקי אספקט וקנה מידה. הן מספקות איכות סאונד מצוינת וחסרת פשרות בניגון של מוסיקה, ומספקות ביצועים טובים מאוד בכל מה שקשור לגיימינג. יכולות ביטול הרעשים האקטיבית שלה היא גבוהה והאפשרות לחבר יותר ממקור צליל אחד גם היא מבורכת. שמוסיפים לאלו את זמן הסוללה הארוך, הנוחות חסרת הפשרות, החומרים והבניה האיכותיים והשליטה הקלה באפליקציה, מקבלים מוצר שקרוב מאוד לשלמות. החסרונות היחידים מתבטאים במחסור בתיק נשיאה ייעודי ותג מחיר מאוד גבוה שלא יתאים לכל כיס (אך יש לזכור שהאזניות מייתרות את הצורך בזוג נוסף למטרות גיימינג). אפשר בהחלט לומר שהמוצר מבטיח ומקיים. אם מוסיקה היא חלק בלתי נפרד משגרת יומכם וכך גם גיימינג, אז מדובר במוצר קרוב לאידיאלי המספק פתרון איכותי וכוללני בכל האמור לצרכי הסאונד שלכם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • איכות צליל הטובה בשוק
  • קישוריות מעולה
  • ביטול רעשים נהדר
  • זמן סוללה ארוך שמספק כמה ימים של שימושי
  • איכות בניה וחומרים מובילים

הרע

  • תג מחיר גבוה
  • חסרות תיק נשיאה
  • יהיו מגושמות לחלק מהאנשים

והאוזניות:

  • עכשיו צריך לחזור לאוזניות הרגילות של סוני..
צבי ספיר - כתב תוכן

צבי ספיר - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4

בחיים לא תנצחו אותי ב: FIFA, Warzone

המשחק שהגדיר לי את הילדות: UFO ,God of War ,Heretic, Dune

כשאני לא משחק אני: חושב על לשחק

מסר לעולם: The right man in the wrong place can make all the difference in the world.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י