הרשמה

ביקורת: Kirby and the Forgotten Land - הוא יחיד ומיוחד!

האם המשחק הגדול האחרון של הרבעון הראשון המדהים של 2022 הוא טוב כמו שהוא ציפה לו? שמואל יצא לשחק במשחק ה-Kirby החדש, בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 25/03/2022

הוא קל הרבה יותר מהמשחק הממוצע - אל תתנו לזה להפריע לכם לחוות את אחד ממשחקי הפלטפורמה התלת-מימדיים הכי כיפיים של 2022

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

סוף סוף הגיע הרגע, עזבו רגע את Gran Turismo 7, Triangle Strategy ו-Ghostwire: Tokyo: המלך האמיתי של מרץ הגיע. קירבי נחת בשישי שעבר על קונוסולת ה-Nintendo Switch עם Kirby and the Forgotten Land. אני חייב לומר לכם שזה המשחק שהכי חיכיתי לו החודש, כשהמשחק הזה ישב אצלי באותה הקטגוריה של Sonic Mania בתור משחקים שנראו טוב יותר עם כל טריילר ופיסת מידע שקיבלנו עליו. אז האם המשחק של היצור הקטן והוורוד, הכוכב הלוחם של נינטנדו, מסוגל להיות אחד מהמשחקים הבולטים של הרבעון הראשון ההיסטרי של 2022? בואו נגלה!

הוא מציל את היום!

היצור הוורוד של נינטנדו פשוט לא יכול לנוח לרגע אחד: במהלך הליכה של קירבי ב-Planet Popstar הוא עולה על כוכב ונשאב דרך חור תולעת לעולם חדש ולא מוכר שנקרא בפשטות: New World. במהלך המסע של קירבי כדי להבין מי שאב אותו לעולם הזה ואיך הוא חוזר הביתה, הוא פוגש תושב של העולם הזה בשם Elfilin שבמקרה גם עוזר ל-Waddle-Dees שנשאבו לעולם שלו להקים מושבה חדשה בדמות Waddle-Dee Town. לאחר שקירבי מציל אותו הם יוצאים ביחד למסע בו הם יוכלו למצוא את הדרך הביתה ועל הדרך גם להציל Waddle-Dees ולעזור להם לבנות מחדש את העיר שלהם.

כל הסיפור של המשחק סופר חמוד, שזה ממש משעשע כי בפועל העולם של המשחק הוא עולם פוסט-אפוקליפטי שמזכיר ערים ומבנים מהעולם שלנו: קניונים, מגדלי שעון, תחנות רכבת תת-קרקעיות ועוד. שני דברים שרציתי לדבר עליהם מבחינת הסיפור עצמו והפרזנטציה של העולם הם הגרפיקה של המשחק והסאונד שלו. נתחיל מהגרפיקה: בעוד שהמשחק רץ ב-30 פריימים לשנייה (משהו שקונסולות הדור הבא הוכיחו לי שהוא כבר מזמן לא הסטנדרט המספק), הוא מצליח לעבוד יחסית חלק בלי הרבה Input Lag וריצודים על המסך, שזה מעולה כי המשחק נראה מהמם.

משחקי Kirby תמיד הצטיינו בקטגורית העיצוב האמנותי שלהם ו-Kirby and the Forgotten Land רק ממשיך את המגמה הזאת. העולם של המשחק צבעוני, עם טקסטורות שקופצות לעין ונעימות להסתכל עליהן, הדמויות עצמן - אויבים וחברים כאחד - פשוט חמודים ומקסימים, כשהבוסים מקבלים אקסטרה קרדיט על עיצוב נהדר. גם האזורים השונים מצליחים לשלב בין עולמות פוסט-אפוקליפטיים לבין החן של משחקי Kirby, ובכך אנחנו מקבלים משחק שמרגיש כמו משחק AAA גדול עם נופים מרהיבים ושלבים גדולים ומהממים מצד אחד ומצד שני משחק שאני בקלות יכול להביא לילדה קטנה והיא תהנה ממנו ותתפלא מהצבעים והעיצוב החמוד של כל העולם. המוזיקה במובן הזה לא שונה בכלל.

הפסקול של Kirby and the Forgotten Land הולך להופיע ברשימת פסקולי השנה שלי - אין לי ספק בכלל. ג'ון אישיקאווה חוזר לעבוד על עוד משחק קירבי והוא יחד עם שאר צוות המלחינים נותנים עבודה מדהימה עם הפסקול של המשחק. הוא פשוט מזמין אתכם לשחק ומתאים את עצמו לאווירה: אתם נמצאים בזמן קרב בוס? המוזיקה תשתנה ותהייה קצבית ועצבנית יותר. אתם מסתובבים בשלבים הראשונים? המוזיקה תהייה רגועה ותכיל רמיזות ל-Greens Greens האלמותי. בנוסף, המשחק תומך בסראונד על הטלוויזיה שלכם, וזה לא משנה כמה פעמים יגידו לי שזה לא חשוב - זה חשוב לי! זה גם הופך את המשחק הזה לנהדר למשחק במצב נייד (עם ה-OLED הוא בכלל נראה מהמם) ובמצב נייח.

(לא) נשאר במקום

קירבי הוא אולי לוחם כוכבי כל-יכול, אבל תתפלאו: Kirby and the Forgotten Land הוא המשחק הראשון בסדרה שהוא פלטפורמר תלת-ממדי על מלא - כלומר כיוון ההליכה שלכם הוא לא ימינה או שמאלה אלא 360 מעלות. אני בטוח שהמעבר הזה הפחיד את המפתחים של המשחק ואת המעריצים השונים אבל אני ממש שמח לבשר לכם שהמעבר הזה הושלם בהצלחה. הצלחה יתרה אפילו. עיצוב השלבים של Kirby and the Forgotten Land הוא מעולה עם מעט מאוד דברים שבאמת עצבנו אותי.

המשחק מתחלק לשלבים שונים שכל אחד מהם מתפקד כ-Sandbox פתוח בו תוכלו לרוץ, לקפוץ, לשאוב ולהילחם באויבים השונים. עיצוב השלבים עצמו הוא נהדר, עם קטעי פלטפורמינג מדויקים ובנויים היטב ושליטה נהדרת בקירבי ששמה את כל השליטה בידיים של השחקן. השלבים השונים גם מלאים בסודות ואזורים נסתרים שהמשחק מעודד אתכם לחפש ולמצוא בשתי דרכים שונות. הדרך הראשונה היא גלויה: כל שלב מכיל משימות צדדיות בנוסף למשימה המרכזית של השלב שמסומנות ב-"???". ברגע שתסיימו משימה שכזו בזמן השלב, המשימה תתגלה לפניכם. אגב, אם פספסתם משימה כלשהי, המשחק יגלה לכם את המשימה הסודית הבאה בתור כך שתוכלו לחזור ולעשות אותה כדי להשיג עוד Waddle Dee שיעזור לכם לבנות מחדש את העיר (עוד על כך בהמשך).

הדרך השנייה היא סמויה: המשחק פשוט מוביל אתכם לעשות דברים מסוימים בשלב בעזרת איך שהוא בנוי. לפעמים השלב משך אותי לאזור מסוים רק כי היה שם איזה מטבע מנצנץ שיכלתי לאסוף, וגיליתי אזור נסתר שהשלים לי משימה כלשהי. עיצוב שלבים חכם לא צריך הכוונה, ואם יש משהו שנינטנדו עושים טוב הוא לעצב שלבים בצורה חכמה. על כל אלו מנצחת המכניקה החדשה והנהדרת של ה-Mouthful: קירבי יוכל לשאוב עצמים גדולים מסוימים בזירה ולהפוך אליהם: שאיבה של מכונית תאפשר לו לנסוע בלי רישיון, שאיבה של קונוס תאפשר לו לדקור דברים על הרצפה ושאיבה של נורה תאפשר לקירבי להאיר אזורים מסוימים בשלב.

מכניקת ה-Mouthful מאפשרת ל-Kirby and the Forgotten Land להוסיף עוד סוגים שונים של חידות ואתגרים בכל שלב שבלעדיהם היו מרגישים מאולצים. יש אזורים סודיים בהם קירבי יצטרך לנהוג ולסיים מסלול תחת זמן מסוים לדוגמא, שזה ממש מגניב ובאחד המקרים קירבי יהפוך לרכבת הרים וייתן לשחקן איזה מיני משחק נחמד תוך כדי נסיעה ברכבת. זהו עוד ציון לשבח שהמפתחים של המשחק מקבלים על עיצוב שלבים חכם ומכניקות נהדרות. עכשיו אני אגע בנקודה רגישה והיא רמת הקושי של המשחק. כן, המשחק הזה קל גם ב-Wild Mode שלו, הרמה הקשה יותר ולא מתתי בכלל במשחק. משחקי Kirby תמיד היו קלים וכוונו להיות הפלטפורמר הראשון לילדים. מה שיפה במשחק הזה הוא שהמשחק מצליח ליצור קושי מסוים בבוסים השונים.

עיצוב הבוסים נהדר, את זה הזכרתי בחלק הקודם כשדיברתי על הגרפיקה של המשחק והפרזנטציה באופן כללי, אבל מה שיפה בהם הוא שגם בשלבים שלהם יש משימות צדדיות וסודיות שתוכלו לבצע כדי להשיג עוד Waddle-Dees: תוכלו לנצח בוסים עם כוח מסוים, לנצח אותם במהירות, לעשות כל מיני טריקים או בלי להשתמש במכניקות תזוזה כאלה ואחרות. זה לא הופך את הבוסים האלה לבלתי אפשריים, אבל כן מעלה את רמת האתגר עבור שחקנים מנוסים. עוד משהו ששחקנים מנוסים יעריכו הוא שלבי הבונוס השונים שיאתגרו את השחקן לעבור שלב קצר עם כוח מסוים.

כמה מילים על ה-Waddle-Dee Town: ככל שתצילו יותר Waddle-Dees כך תגדל ותיבנה מחדש העיר שלהם, כשבניינים חדשים, חנויות שונות ומיני משחקים שונים יתחילו לצוץ בעיר הקטנה שלהם. עכשיו עזבו את זה שהמיני משחקים הללו כיפיים (הדיג וניהול המסעדה נהדרים) והחנויות מספקות לכם דברים שיעזרו לכם במשחק - זו עוד סיבה מצוינת לחזור ולשחק בשלבים הקודמים כדי לסיים אותם ב-100 אחוז ולהשיג את המבנים החדשים בעיר. העיצוב של העיר נהדר כשכיף להסתובב בה, לדבר עם ה-Waddle Dees השונים (לא לשכוח לדבר עם המלומד שיספר לכם על הנתונים שלכם ושל שחקנים אחרים ברחבי העולם) והכי חשוב: הקולוסאום שמאפשר לכם לעשות קרבות בוסים אחד אחרי השני הוא תוספת נהדרת למשחק.

בכל הכוח תן הכל, תכה עכשיו - אתה יכול!

אבל עם כל הכבוד לעובדה שקירבי יכול לחקור את השלבים השונים ולגלות סודות נסתרים ולפתח את כפר ה-Waddle-dee, הדבר שתמיד היה הכי מגניב בקירבי היה יכולת ה-Copy שלו: בעזרת שאיבה של אויבים מסוימים ובליעתם, קירבי יכול לקבל את הכוחות שלהם. שאיבה של אויב שיורק אש תקנה לקירבי את היכולת לירוק אש, ושאיבה של יצור שיכול ליצור רוחות יעניק לקירבי את יכולת הטורנדו. מנגנון ה-Copy חוזר במשחק הזה כשקירבי יכול לשאוב אויבים כדי לקבל יכולות מוכרות ואהובות כמו האש שהזכרתי קודם, יכולת החרב האלמותית ויכולת הפצצה הנהדרת, אבל גם יכולות חדשות ומגניבות שמתאימות למשחק החדש.

יכולת ה-Ranger נותנת לקירבי רובה בו הוא יכול לצלוף באויבים מרחוק ויכולת ה-Drill מעניקה לקירבי מקדחה איתה הוא יוכל להתחפר אל מתחת לאדמה כדי לתקוף אויבים מתוך הקרקע ואפילו ליצור מעגל סביבם כדי להרעיד את הקרקע באזור של כמה אויבים בבת אחת. שתי היכולות החדשות הללו, יחד עם שאר היכולות, עובדות בצורה נהדרת עם השלבים השונים, כשכוחות מסוימים המפוזרים במפה ירמזו לכם על סודות שניתן יהיה למצוא בעזרתן.

יכולת החרב לפעמים תופיע ליד ענפים שיהיה ניתן לחתוך כדי להשיג יכולת Mouthful חדשה, יכולת הקרח תגיע כמה דקות לפני שתפגשו בכמה גזעים בוערים שיחסמו לכם את הדרך ולפעמים תשיגו את ה-Ranger שנייה לפני שתוכלו לצלוף בכמה אויבים שנמצאים במקום גבוה במפה. כבר החמאתי לעיצוב השלבים הנהדר של Kirby and the Forgotten Land עוד קודם לכן, אבל יחד עם יכולות ה-Copy של קירבי, המשחק הזה רק מקבל עוד נדבך חדש של כיף, גילוי והנאה של השחקן.

גם את הבוסים השונים שהזכרתי לחיוב קודם לכן כנקודת האור בים רמת הקושי הנמוכה ניתן לנצח עם איזו יכולת שבא לכם: המשחק נותן לכם כמה אפשרויות ליכולות שונות לפני כל קרב בוס ואתם יכולים לבחור להילחם בו עם איזו יכולת שתרצו: בא לכם לשרוף את העץ שתוקף את קירבי? לחתוך אותו עם חרב? אולי להילחם בו בלי יכולת בכלל? הבחירה לגמרי בידיים שלכם. המשחק אפילו מעודד צורות לחימה שונות בעזרת מנגנון האצ'יבמנטים שהזכרתי קודם לכן. מה שעוד יותר יפה בכל הנושא הזה הוא שהמשחק איכשהו הצליח לגרום ליכולות הללו להיות אפילו יותר מרגשות עם אלמנט השדרוג של היכולות השונות.

כל יכולת ניתנת לשדרוג על ידי מציאת Blueprints בשלבים השונים ואיסוף כוכבים משלבי הבונוס במשחק. השדרוגים הללו הופכים כל מפגש עם יכולת חדשה של קירבי לאירוע של: "מעניין איך השדרוג שלה ייראה!". יכולת החרב הופכת לחרב ענקית שקירבי יכול להכות איתה הרבה יותר אויבים בבת אחת, השדרוג יכולת הטורנדו מגדיל את הטווח והרדיוס של הטורנדו שקירבי יותר והשדרוג ליכולת האש מוסיף עוד יכולות אוויריות ומהירות לכדורי האש של קירבי.

המנגנון הזה גם מעודד חזרה לשלבים קודמים וביצוע של כל מיני משימות צדדיות שכן אולי הפעם אתם תקבלו את ה-Blueprints שאתם צריכים כדי להשיג את השדרוג שאתם רוצים ליכולת האהובה עליכם. הדבר היחיד שאני מצטער שלא יצא לי לעשות יותר מדי ממנו הוא ה-Co-op: שיחקתי בו ממש מעט והוא היה נראה מאוד חמוד. נכון של-Bandana Waddle Dee אין את יכולת השאיבה של קירבי, אבל הוא יופי של דמות ששחקן משני ייהנה ממנה בוודאות בזמן המסע שלכם בארץ הנשכחת של קירבי.

השורה התחתונה

סבבה, הוא קל הרבה יותר מהמשחק הממוצע - אל תתנו לזה להפריע לכם לחוות את אחד ממשחקי הפלטפורמה התלת-מימדיים הכי כיפיים של 2022 ואולי של הכמה שנים האחרונות. את מה ש-Kirby and the Forgotten Land מפסיד עם רמת הקושי הנמוכה והאתגר הפשוט יחסית במשחק עצמו הוא מרוויח עם עיצובים שלבים מהמם, עולם יפהפה, מגניב וצבעוני, המון דברים שאפשר לפתוח והרבה סודות שמעודדים חזרה על שלבים קודמים. תוסיפו לכך שליטה נהדרת, מנגנוני שדרוג חדשים שלוקחים את הפורמט הידוע של ה-Copy Abilities ונותנים לו טוויסט חדש ופסקול נ-ה-ד-ר ואתם מקבלים את אחד המשחקים הכי טובים של 2022.

אני יודע שמה שאני הולך לכתוב עכשיו יהיה מאוד שנוי במחלוקת לכמה אנשים, אבל זה משהו שאני באמת מאמין בו: Kirby and the Forgotten Land יכול לשבת על אותה המדרגה כמו Elden Ring וכמו Horizon Forbidden West כעוד משחק של תחילת 2022 שגורם לי לשכוח את כל 2021. נכון, אין לו את העולם הפתוח המדהים של Elden Ring ואת הגרפיקה הפשוט פסיכית של Horizon Forbidden West אבל קירבי קירבי קירבי (תקלטו את השם) הוא הכוכב של נינטנדו בתחילת 2022. משחק כיפי, צבעוני וגם אם הוא מרגיש קצר (אזור ה-10 שעות לסיום המשחק) - אל תיבהלו מגודלו, כי תאמינו או לא: קירבי - הוא יחיד ומיוחד.

הו כן, קירבי.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • עיצוב שלבים נהדר עם סודות והפתעות בכל שלב
  • משחקיות נהדרת המעודדת התנסות
  • מכניקת ה-Mouthful יוצרת סיטואציות משעשעות וכיפיות
  • עיצוב גרפי מהמם שמרגיש מזמין ויפהפה
  • פסקול נהדר ומקסים

הרע

  • המשחק יכול להרגיש קל מדי

ונינטנדו

  • פוקימון, קירבי ובקרוב גם ביונטה וזלדה. זאת ה-שנה של נינטנדו.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    01:15 04.04.2022 | מסע נוסטלגי ביוטיוב מסע נוסטלגי ביוטיוב (אורח)

    יש מותגים בנינטנדו שאני לא מבין איך מצליחים ! מה יש בקירבי, שאין בקיד איקרוס ?

  2. 2

       | פורסם ע"י