הרשמה

ביקורת: Logitech G413 SE TKL

אחרי האוזניות התקציביות, מגיעה מקלדת הגיימינג התקציבית

אור יצא לבדוק האם זאת המקלדת הטובה ביותר בקטגוריה?

המקלדת סופקנ לנו לסיקור על ידי Logitech ישראל, תודה רבה!

"זה לא סוד שאנחנו כאן אוהבים מאוד מקלדות", זה המשפט שאיתו רועי פתח את כתבת הכרזה שבה קיבלנו הודעה לעיתונות ש-Logitech G עתידה להשיק מקלדת חדשה העונה לשם G413 SE, זה לא יפתיע אף אחד אבל הוא צודק! החומרה הראשונה שביקרתי פה באתר היא מקלדת, נראה לי שהחומרה האחרונה שגם אבקר באתר תהיה מקלדת (ויהי מה) ככה זה כשאחת ההנאות שלי בחיים היא הקלדה. אבל בנתיים קיבלתי אליי עוד מקלדת על מנת לכתוב עליה ביקורת, אז הגיע הזמן לבדוק, האם מקלדת הגיימינג התקציבית החדשה של Logitech G טובה כמו האוזניות התקציביות שלהן שניסיתי לא מזמן?

כאן אורזים בכיף

המקלדת מיועדת לשוק התקציבי ובדומה למקלדות תקציביות אחרות (או בכנות, למקלדות אחרות בשוק באופן כללי), המקלדת מגיעה בקופסא יחסית פשוטה עם ההדפס של המקלדת עליה. בחלק האחורי נמצא פרטים יותר טכניים על המקלדת, סוויצ'ים טקטילים, תאורת לד לבנה (אין RGB? זאת הפתעה ממש מעניינת), גוף עשוי אלומיניום עם מקשי PBT ו-Six Key Rollover (כמובן אפרט על הכל אחר כך). בקופסא ניתן למצוא את המקלדת (כמובן), דוקומנטציה שונה וסטיקר של Logitech G, כמה מינימליסטי, ככה טוב.

אורות לא בשלל צבעים

אני אציין דבר אחד, כאשר קיבלתי את המקלדת לא היה ידוע לי עליה יותר מדי אבל הורדתי מראש את התוכנה של Logitech למחשב והדבר הראשון שאני מגלה: המקלדת לא זקוקה לתוכנה. אין איזה פיצ'ר מיוחד שנוגע לתכנות של מקשי מאקרו, קיצורים שונים ומשונים שאפשר לתכנת למקלדת וכמו שכבר הזכרתי עוד קודם, למקלדת אין תאורת RGB. זאת המקלדת הראשונה שהגיעה אליי שאין לה שום צורך בתוכנה על מנת לתכנת פיצ'רים שונים. יחד עם זאת, הדבר בעצם אומר שלמקלדת אין המון פיצ'רים מיוחדים מדי, כמו שנאמר, המקלדת תקציבית, היא מינימלית ומינימליזם זהו שם המשחק.

המקלדת קיימת בשתי תצורות, מקלדת מלאה (כמו שכולנו מכירים) ומקלדת TKL שבעצם מקשי ה-Numpad בצד הימני לא קיימים, אני קיבלתי לביקורת את גרסאת ה-TKL אך כמובן שאין הבדל משמעותי בפיצ'רים מעבר לכך שהמקלדת פשוט יותר קטנה (מינימליזם הינו שם המשחק כמובן). ישר איך שחיברתי את המקלדת למחשב היא התחילה להאיר באור לבן ונעים לעין, הצבע אינו זועק או בוהק מדי גם בהגדרות תאורה גבוהות כאשר יש 3 רמות תאורה שונות (פלוס אפשרות שהתאורה תהיה כבויה), זהו שינוי יחסית מרענן אחרי לא מעט מקלדות שבהן התאורה הצבעונית יכלה בקלות להכאיב בעין. בנוסף, פעם נוספת אזכיר, מינימליזם זהו שם המשחק.

המבחן האמיתי

הדבר הראשון כמובן שאני אעשה עם מקלדת חדשה, הוא לבחון את ההקלדה איתה, כי אין כמו להשתמש במקלדת מכאנית על מנת להקליד דברים (כמו למשל את הביקורת הזאת!). המקלדת מצויידת בסוויצ'ים טקטילים (שם הדגם עצמו לא מצויין בשום מקום באופן משונה מעט אך כניראה מדובר בסוויצ'ים מסוג Long Hua), הדבר אומר שהמקלדת אינה מאוד שקטה, בנוסף הלחיצה היא קצת יותר נוקשה ממקלדות עם סוויצ'ים לינארים. חווית ההקלדה היא נהדרת, אני מאוד אוהב את הפידבק למרות שאני רואה שיש לא מעט אנשים באינטרנט שלא כל כך נהנים מהפידבק שלה. ה-G414 גם לא נכנסת בדרך שלי כאשר אני משחק במשחקים שאני משחק בדרך כלל ואני לא מוצא את עצמי לוחץ על מקשים באופן מוטעה. בנוסף המקלדת מצויידת במקשי PBT, דבר שאני שמח שהופך לאט לאט לסטנדרט במקלדות מכאניות מאחר והם מחזיקים מעמד לאורך זמן ארוך יותר ממקשי ABS והם לא גלוסיים כך שהם נשארים נקיים יותר לאורך זמן.

בנוסף למקשים שעשויים מחומרים טובים, גוף המקלדת עצמו גם כן מרגיש טוב כשמדובר כאן על שילוב של אלומיניום ומגנזיום (עובדה רנדומלית, הידעתם שמגנזיום שוקל כחצי ממשקל של אלומיניום?), הדבר מקנה מראה אפרורי למקלדת יחד עם איכות בניה סולידית. למרות זאת היא קלילה למדי, מה שהופך אותה גם לניידת (אם אתם לוקחים את גרסאת ה-TKL של המקלדת ולא התצורה המלאה). דבר אחד שכן מפריע לה להיות ניידת באופן מושלם זה הכבל של המקלדת שהוא אינו ניתן לניתוק, הרבה מקלדות מגיעות היום עם האפשרות לנתק את הכבל עם כניסת USB-C, היה נחמד לראות את הפיצ'ר הזה גם במקלדת הזאת אבל יכול להיות שזאת אחת הפשרות כדי להיכנס למסגרת התקציב יעד.

פיצ'ר אחרון שמוזכר בחומר השיווקי של המקלדת הוא ה-Six Key Rollover. למי שלא יודע מה זה אומר, כאשר אנחנו לוחצים על מספר מקשים בו זמנית, המקלדת יודעת לעבד כל מקש בנפרד. הפיצ'ר הזה הוא פיצ'ר שלרוב נמצא במקלדות High-End ומקלדות עם תג מחיר בינוני ולא דווקא במקלדות תקציביות. לרוב הפיצ'ר הזה לא נמצא בהרבה מקלדות וזאת על מנת להוריד מחירי ייצור או פיתוח. הדבר מעלה סימן שאלה, למה בעצם להשקיע דווקא בפיצ'ר הזה לתוך מקלדת תקציבית? למה לא לוותר עליו ולהוזיל את המחיר של המקלדת אפילו יותר? אל תבינו אותי לא נכון, המקלדת היא נהדרת ובמחיר שלה (300 ש"ח לגרסאת ה-TKL) קשה לתת מקלדות שונות באיכות גבוהה כזאת, אבל אם אפשר להוריד את המחיר עוד טיפה, למה לא?

השורה התחתונה

ה-Logitech G413 SE היא מקלדת גיימינג מכאנית טאקטילית תקציבית בלי פיצ'ר מיוחד מדי ובלי להראות מצועצעת באותו הזמן, היא בנויה באופן שלא יבייש מקלדות High-End אחרות, היא מהנה להקלדה ולמשחק והיא בעיקר הוצאה טובה לטווח ארוך (אלא אם אתם כמוני ואתם מחליפים חומרה כמו גרביים). Logitech G עשו פה עבודה מרשימה, הכניסו איכות מצויינת במחיר נוח לכל כיס, המקלדת בתצורתה המלאה עולה 350 ש"ח, בתצורת ה-TKL שלה היא עולה 300 ש"ח (הגרסא שהגיעה אליי). Logitech הוציאו חומרה תקציבית מרשימה בשנה האחרונה, אפשר ליהנות מהמוצרים שלה במחיר נוח מבלי לקרוע את הכיס והמקלדת הזאת ניצבת בראש והיא פה להישאר.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

10
מתוך 10

הטוב

  • סוויצ'ים טאקטילים ומקשי PBT נוחים להקלדה
  • גוף אלומיניום עם איכות בנייה מצויינת
  • מינימליזם זה שם המשחק והוא משחק מנצח
  • לא דורשת תוכנה על מנת להשתמש

הרע

  • כבל ה-USB מונע ניידות נוחה

והארנק:

  • נושם לרווחה!
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:38 11.03.2022 | וַפל וַפל (אורח)

    אז מה בדיוק הופך אותה למקלדת גיימינג? זה נראה לי כמו מקלדת מכנית רגילה

  2. 2

       | פורסם ע"י