הרשמה

ביקורת: Ghost of Tsushima: Director's Cut - עולם חדש

בואו לקרוא את הביקורת שלנו להרחבה החדשה של Ghost of Tsushima ולראות האם שווה לכם לבקר באי איקי!

  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 20/08/2021

ההרחבה הזאת היא קצרה, אבל ממש לעניין. אם יש לכם PS5 ועוד לא רכשתם את המשחק - פשוט זכיתם בגרסה מצוינת.

עותק סיקור סופק לנו על ידי ישפאר ישראל וסוני אירופה, תודה רבה!

את Ghost of Tsushima גיא שלנו סיקר בזמנו. זאת הייתה שירת הברבור של ה-PS4 לפני היציאה של ה-PS5 וזאת הייתה וואחד שירה: זה היה אחד המשחקים הכי יפים על ה-PS4, עם אזורים מרהיבים, סצנות סינמטיות פשוט מרהיבות וסיפור שנראה כאילו יצא ישירות מאחד הסרטים היפניים של פעם. גרסת ה-PS5 שיצאה למשחק העלתה את הרזולוציה ל-1800p והעלתה את הביצועים ל-60 פריימים לשנייה, אבל עכשיו אפשר לומר שהגיעה גרסת ה-PS5 האמיתית בדמות ה-Director's Cut. אז האם השיפורים והתוספות של ה-Director's Cut - ובראשן האי איקי, אזור שלם חדש שנוכל לחקור - שווים את הכסף שלכם? בואו נבדוק!

הקולות של הנשר

ההרחבה החדשה לוקחת אותנו לאי איקי - אי קטן ליד צושימה שהמונגולים הגיעו גם אליו - וכמובן, איפה שיש מונגולים, גיבורינו ג'ין סאקאי יגיע לחסל אותם ולהבריח אותם מיפן. כשג'ין מגיע לאי הוא מגלה שמנהיגת המונגולים באי שנקראת הנשר, מרעילה את התושבים המקומיים וגורמת להם להזיות. גם ג'ין נאלץ לשתות את הרעל של הנשר ומעתה הוא יצטרך להתמודד עם השפעות הרעל של המנהיגה המרושעת, יחד עם הקולות בראשו שמטרידים את מנוחתו. חשוב לציין ששחקנים חדשים לא יוכלו להגיע לאי ישר על ההתחלה, אז אפשר להבין שמה שהולך שם לא יתאים למתחילים.

הסיפור המרכזי של ההרחבה ממש קצר, כשתוכלו לסיים אותו תוך מספר שעות חד-ספררתי. מה שכן, הוא מאוד טוב. ההרחבה של ה-Director's Cut בוחרת להתמקד דווקא באספקט של ג'ין כסמוראי וההיסטוריה של משפחת סאקאי עם תושבי האי. היסטוריה עקובה מדם, קשה ולגמרי מסבירה למה ג'ין עזב את הקוד של הסמוראים לטובת החיים כרוח של צושימה. אנחנו נכיר יותר את תושבי האי שהחליטו לעמוד מול הסמוראים ואת הפושטים שמגנים עליהם. קטעי ההזיות של ג'ין באמת היו מטרידות לפעמים והעובדה שהן מופיעות בכל מיני רגעים מפתיעים תפסו אותי לא מוכן בכלל.

מבחינת אקסטרה תוכן מעבר לסיפור הקצר, הגרסה החדשה מספקת עוד כל מיני משימות צדדיות, חלקן עם דמויות מוכרות מהמשחק המלא - אבל באמת שכמעט כל המשימות במשחק הרגישו לי כמו המשך ישיר של המשחק המקורי: תכבוש את המבצר הזה, תילחם מול האנשים האלה, תעקוב אחרי האנשים האלה. לא כל המשימות היו זהות, כשהיו כמה משימות חכמות מאוד, כמו משימה שהכריחה אותי לבחור את הדמות אותה אני אציל בסופה, או משימה שהייתה בעצם קרבות זירה מעניינים עם המון לוחמים עם יכולות מיוחדות. הייתי שמח לעוד משימות כאלה מאשר עוד משימת "תילחם ב-20 מונגולים".

מזכירים את איקי

למזלנו, משימות סיפור זה לא הדבר היחיד שההרחבה החדשה נותנת לנו: גרסת הבמאי של Ghost of Tsushima מביאה איתה עוד אזורים עם פעילויות מעניינות במפה. פעילויות כמו כתיבת האיקו וחיתוך במבוקים חוזרים גם בהרחבה הזו, אבל יחד איתם המשחק מציג לנו גם תוספת של פעילויות מעניינות נוספות כמו תחרות של יריות בחץ וקשת כדי לקבל קמעות שיעזרו לנו לירות יותר טוב בחץ וקשת (טיפה אירוני, אבל בסדר - זורם) והאהובים עליי ביותר: אזורים בהם אתם יכולים לנגן בחליל לחיות של האי - חתולים וצבאים כאחד (אלו באמת חלק מהרגעים הכי כיפיים שלי מההרחבה הזאת, באמת).

כל התוספות האלו של המשימות יחד הפעילויות המיוחדות יוסיפו עוד 10 עד 15 שעות משחק שזה נחמד מאוד לאנשים שכבר סיימו את המשחק המקורי, אבל לא יוסיפו שום דבר מיוחד לאלו מכם שלא נהנו מהפורמט של המשחק המקורי. אין כאן משימות מיוחדות ומעניינות במיוחד, למעט אלו שציינתי בחלק הראשון של הכתבה. בגלל רמת הקושי הגבוהה של האויבים והתוספת של השאמאנים שמחזקים את האויבים אפילו עוד יותר, אני לגמרי מבין שההרחבה נועדה לאלו מכם ששיחקו את המשחק המקורי ורצו עוד מאותו הדבר, אבל הייתה כאן הזדמנות מצוינת להביא עוד שחקנים חדשים שלא נהנו מהמשחק המקורי כל-כך עם כמה משימות יצירתיות ועוד דברים לעשות תוך שאתם מסתובבים בעולם של המשחק - בדיוק כמו משימת הזירה שהזכרתי קודם לכן.

ואם כבר הזכרתי את העולם של המשחק, אז תנו לי לומר לכם: אם Ghost of Tsushima היה המשחק הכי יפה על ה-PlayStation עד כה, עכשיו הגיע האי איקי ופשוט חתם את הטענה הזאת. יש שם אזורים כל-כך יפים שהם באמת הביאו אותי לעצירת נשימה. אזורים מלאים בפרחים סגולים שכאילו נוטפים מהעצים כמו נטיפי קרח, שדות של פרחים במון צבעים, חופים ומפרצים מרהיבים ואזורים עתיקים מלאים בטחב ירוק שנראה כמו שמיכה ירוקה כהה על גבי מבנים קיימים. קשה לי עם כמה שהמשחק הזה יפה לפעמים - אני עצרתי כל חמש דקות כדי לעשות צילום מסך. אין פה בביקורת אפילו שליש מכמות התמונות שצילמתי רק באי איקי.

רק מילה קטנה על גרסת ה-PS5 והשיפור הכי טוב שהיא מביאה איתה: גרסת הבמאי מעלה את הרזולוציה ל-4K, שמה את המשחק על 60 פריימים לשנייה, מוסיפה Heptic Feedback ו-Adaptive Triggers והכל עובד מצוין והתוספות לשלט ה-DualSense מוסיפות המון לחוויה, כן כן סבבה - הדבר הכי חשוב שהגרסה הזאת עשתה היה להביא איתה ליפ סינק נכון לדיבוב ביפנית וזה הדבר הכי טוב שקרה למשחק הזה. אני לא יכול לומר לכם כמה זה עצבן אותי במשחק המקורי להקשיב לדיבוב המצוין ביפנית ולראות את השפתיים של הדמויות זזות לפי הדיבוב באנגלית. זה שיגע אותי ועכשיו זה מתוקן אז תודה למפתחים על זה.

השורה התחתונה

ההרחבה הזאת היא קצרה, אבל ממש לעניין. האי איקי מלא בנופים עוצרי נשימה ועוד המון פעילויות ששחקנים שסיימו את המשחק יכולים לעשות ולהתנסות איתם. בעוד שחלק גדול מהמשימות יהיו מאוד דומה למה שחוויתם במשחק המקורי, התוספת של הנופים החדשים, רמת הקושי הגבוהה יותר של האויבים השונים, היכולות החדשות שמצטרפות למשחק כמו היכולת לרמוס אויבים עם הסוס שלכם, הפעילויות הנחמדות שנוספו והסיפור הפנטסטי בהחלט יגרמו לכם לשעות של הנאה ממשחק שהוא כבר נהדר. אם יש לכם PS5 ועוד לא רכשתם את המשחק - פשוט זכיתם בגרסה מצוינת ואם נהניתם מהמשחק המקורי ואתם תוהים אם לשדרג - הליפ סינק היפני לבד שווה את זה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • אותה משחקיות נהדרת עם תוספות של יכולות חדשות לסוס
  • סיפור נוסף מצוין שמרחיב את העולם של ג'ין
  • האי איקי פשוט מרהיב ביופיו
  • אויבים חדשים ורמת קושי מוגברת מעלים את רמת האתגר לשחקנים ותיקים
  • פעילויות ומשימות צדדיות מעלות את הערך של ההרחבה

הרע

  • הייתי שמח לעוד משימות מגוונות

והמכוער

  • תגידו לי אתם רואים את התמונות שצילמתי כאן? איזה מכוער ואיזה נעליים?
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:55 27.08.2021 | ALMONIFOREVER ALMONIFOREVER

    אני בהייפ לפס5! בא לי לשחק בגוסט עכשיו על פריימרייט טוב

  2. 2

    21:47 01.09.2021 | Itamarush Itamarush

    אוהב אותך שמואל אחלה ביקורת (:
    זה (Mant Tea)

  3. 3

       | פורסם ע"י