הרשמה

ביקורת: Gigabyte Aero 17 HDR XD

גיא קיבל לידיו את ה-Aero 17 HDR XD, הנה מה שהיה לו להגיד עליו

האם מדובר בלפטופ שמכיל כל מה שרציתם ממחשב גיימינג?

המחשב סופק לנו לסיקור על ידי Aorus ישראל, תודה רבה!

חברת Gigabyte ידועה בזכות מחשבי ה-PC החזקים שלה או מסכי הגיימינג המעולים שהיא מייצרת, אבל בין מוצרי הדגל שלה קיימים גם הלפטופים מסדרת Aero. לא מזמן קיבלתי לידי את ה-Aero 17 HDR XD, לפטופ יוקרתי שמכיל את שיא הטכנולוגיה כדי לוודא שהוא מספק ביצועים יוצאי דופן ונראה טוב תוך כדי שהוא עושה את זה. מדובר בפעם הראשונה שאני מתנסה בלפטופ מהסוג הזה, ומעולם לא היה ברשותי כרטיס גרפי שעובר את סדרת ה-700 של Nvidia, כך שלקבל את הלפטופ הזה לידיים שלי הייתה חוויה במלוא מובן המילה. הלפטופ הזה מגיע בכמה תצורות שונות כשהגירסא שקיבלתי אליי היא ה-"חלשה" יותר במשפחה.

עיצוב ותכונות

כרגיל, כל ביקורת לחומרה שמגיעה אלינו לאתר מתחילה בחווית פתיחה הקופסה, דבר לא פחות חשוב משאר חווית השימוש בלפטופ. הקופסה מכילה בתוכה את הלפטופ העטוף בניילון ומוגן בין 2 ספוגים שחורים, ולצידו המטען הייעודי, גם הוא עטוף בניילון. לצערי לא קיבלתי שום אביזרים או חלקים נוספים מעבר לחוברת הפעלה ראשונית, מדריך לאחריות ופד טרמי לצורך קירור ה-SSD. אתם כבר מכירים אותי, אתם יודעים שחווית האנבוקסינג חשובה לי, ולגלות שלא היה כלום בקופסה מעבר למה שכבר ברור שנמצא שם היה די מבאס. ברגע שתנסו להוציא את הלפטופ מהקופסה תגלו שמדובר במכשיר לא קל בכלל, עם משקל שעומד על לא יותר מ-2.5 ק"ג, כבד מאוד אם אתם מתכננים לקחת אותו אתכם לדרכים או למשרד.

מבחינת חיבוריות ה-Aero 17 HDR XD מגיע עם:

  • חיבור הטענה ייעודי
  • 3 חיבורי USB 3.2 Gen1 (Type-A)
  • חיבור Thunderbolt 4 (Type-C)
  • HDMI 2.1
  • חיבור Mini DP 1.4
  • חיבור מיקרופון ייעודי
  • חיבור אוזניות ייעודי
  • קורא כרטיסי SD
  • חיבורֲ Ethernet Lan של 1GB

המגוון הרחב של החיבורים מאפשר לכם לחבר למחשב כל מוצר שרק חלמתם עליו, והתוספת של קורא כרטיסי SD הפתיעה אותי במיוחד. לא תמיד רואים לפטופ שלוקח גם יוצרי תוכן כמו צלמים או עורכי ווידאו בחשבון (אני מסתכל עלייך ZenBook), ואני בטוח שהרבה אנשים שמתעסקים במקצוע הזה אשר רוצים להעביר תמונות או סרטונים בזריזות ממצלמה למחשב ישמחו לתוספת הזאתֲ אשר הופכת את השימוש במתאם ללא רלוונטית. לצד חיבורי ה-USB 3.2 הסטנדרטיים ישנם גם את חיבור ה-Thunderbolt 4 המהיר יותר וחיבור מיני DP, לימים בהם תרצו לזרז קצת את פעולת העברת הקבצים או לצורך צירוף מסך נוסף למשוואה, בהתאמה.

עם זאת, משהו שלמדתי עם הלפטופ הזה הוא שאני פשוט לא יכול לראות כל כך הרבה חיבורים שיוצאים מכל חור שלו. יציאות ההטענה וה-HDMI נמצאות בצד ימין של המחשב, לצד חיבור USB אחד, חיבור ה-Thunderbolt 4 והמיני DP, בעוד שבצד השני נמצא חיבור ה-Lan, האוזניות, המיקרופון, עוד 2 חיבורי USB וקורא כרטיסי ה-SD. אם אתם מתכננים להשתמש במוניטור נוסף, לחבר אינטרנט קווי ולהטעין את הלפטופ תוך כדי, תהיו מוכנים להרבה מאוד כבלים שיעשו לכם בלאגן בעיניים. בינינו - אתם במילא לא תטיילו איתו יותר מדי, כך שהסיטואציה שתיארתי עכשיו תקרה כמעט בוודאות.

מבחינת איכות הבנייה, ה-Aero 17 HDR XD הוא לא פחות ממרשים. הפלסטיק השחור והקשיח מרגיש עמיד וחזק, לצד מסגרת 3 מ"מ דקיקה שמקיפה את המסך וגורמת לו להרגיש יציב ומוגן. המקלדת של הלפטופ מגיעה בגודל מלא, עם מקשים חזקים בעלי כמות מידתית של דחיפה אחרי כל הקשה. הגודל שלה תואם כמעט בדיוק לגודל של מקלדות סטנדרטיות בשוק כך שמעבר בין שימוש במקלדת של הלפטופ לשימוש במקלדת חיצונית הרגיש קל וללא צורך בתהליך הסתגלות מעיק כלשהו.

ביצועים

בואו נסתכל על המפרט של ה-Aero 17 HDR XD:

  • מעבד: Intel i7-11800H
  • זיכרון: 32GB
  • איחסון: 1TB SSD
  • כרטיס מסך: Nvidia's GeForce RTX 3070
  • קישוריות: Wifi 6 ו-Bluetooth 5
  • מסך: 17.3 אינץ', רזולוציית 4K בקצב של 60Hz

הלפטופ מגיע עם מעבד ה-i7-11800H, אחד מהמעבדים החדשים ביותר של חברת אינטל, לצד זיכרון DDR4 בנפח 32GB שיצליח להתמודד עם מספר גדול של תוכנות ודפדפנים פתוחים באותו זמן. אליהם מצטרף כרטיס המסך RTX 3070 של Nvidia בעל 8GB של זיכרון גרפי יחד עם כונן אחדֲ בעל נפח של 1TB. תוסיפו לכל החבילה גם מסך 17.3 אינץ' שמגיע לרזולוציית 4K, וקיבלתם לפטופ שמגיע עם חזה מנופח וראש למעלה שיודע בדיוק מה הוא מציע. בגלל שאנחנו בתקופות של שיחות זום, אציין את המצלמה שמגיעה באיכות HD אך ממוקמת בצורה מאוד מביכה דווקא בצד התחתון של המסך, מה שיציג להרבה אנשים שתדברו איתם את הסנטר התחתון שלכם, שזה משהו שתמיד כיף לראות בישיבות עבודה. אני מעריך את ההוספה של המצלמה, ועוד יותר את האפשרות לכסות אותה, אבל המיקום שלה פשוט מרגיש גרוע.

מבחינת המסך, אני חושב שזו הפעם הראשונה שראיתי רזולוציית 4K על מסך כל כך קטן שעדיין מצליחה להיראות כל כך טוב. איכות התמונה, בין אם מדובר בזמן משחק או בצפייה בסרט/סדרה/סרטון יוטיוב, נראית חדה וברורה, ועצם העובדה שיש ללפטופ את המילה HDR בשם היא לא סתם. לכל טלויזיה שמכבדת את עצמה יש HDR בימים אלו, כך שאם אתם עורכי ווידאו, האפשרות להסתכל על הסרטונים שלכם עם צבעים כל כך חיים בהחלט תהיה מפתה. כשזה מגיע למשחקים, אין יותר מדי מה להגיד - זה פשוט כיף רצוף לשחק ב-4K מבלי שתצטרכו להשתמש במסך חיצוני. פשוט להפעיל את המשחק, ולהתפעל ממה שאתם רואים מולכם רק חבל שהמסך מוגבל ל-60FPS.

מה שמוביל אותי לדבר על הביצועים של המחשב, אף על פי העובדה ש-Gigabyte מכוונת אותו לקהל יוצרי התוכן אם אתם מחפשים לפטופ שיענה על דרישות הגיימינג שלכם, מדובר בלפטופ ששווה להסתכל עליו. הוא מציע רמת ביצועים שבדרך כלל תמצאו במחשבי PC היקרים יותר בשוק. כדי לבדוק את הביצועים לקחתי מספר משחקים פופלאריים ותובעניים כשרובם בנויים על מנועי משחק שונים כדי לבדוק את כוחו האמיתי של המחשב. בכל משחק לקחתי את כל ההגדרות הגרפיות עד לקצה העליון, ביטלתי את ה-Ray Tracing וה-Motion Blur ובדקתי את הביצועים ברזולוציית 4K.

(לחצו על התמונה להגדלה בחלון חדש)

בגלל שמדובר בלפטופ הכי חזק שאי פעם קיבלתי לידי, הרשיתי לעצמי להתפרע איתו וללכת רחוק. הרצתי עליו כל משחק שניסיתי לשחק בשנים האחרונות על המחשב הזקן שלי ללא הצלחה, והתוצאות נעות ממדהימות למאכזבות באופן מפתיע. לדוגמה, Overwatch הגיע ל-190FPS, הישג מרשים למרות שמדובר במשחק יחסית קל מבחינה גרפית, לצד Fortnite שמגיע ל-170 פריימים ואפילו Far Cry: New Dawn שעובר את רף ה-100 פריימים בקלילות. אליהם צירפתי את Days Gone שרק לאחרונה עשה את דרכו למחשב האישי, הוא הגיע בלי בעיה ל-70 פריימים בשנייה ונשאר עם כמות זו גם בזמן התמודדות עם עדרי הזומבים העצומים שהמשחק מציב אתכם מולם. אבל, משחקים קצת יותר תובעניים מבחינה גרפית קצת נכשלו לעמוד במבחן, עם כותרים כמו Horizon: Zero Dawn שמגרד את ה-60 פריימים לשנייה או אפילו The Witcher 3: Wild Hunt מ-2015 שלא הצליח לעלות מעבר ל-50 פריימים, איתו נאלצתי לרדת להגדרות קצת יותר נמוכות כדי לקבל ביצועים חלקים יותר, דבר שקצת מוזר להגיד שנאלצתי לעשות עם לפטופ בעל מפרט כל כך מרשים.

לאחר בדיקה זו, לקחתי את אותם המשחקים וכמה אחרים וניסיתי לראות איך הם מתמודדים עם אפשרות ה-Ray Tracing, טכנולגיית עיבוד קרני אור באופן ריאליסטי שידועה בצורה שבה היא מכבידה על משחקים באופן משמעותי כאשר מפעילים אותה. איך הלפטופ התמודד עם משחקים שתומכים בטכנולוגיה הזו?

(לחצו על התמונה להגדלה בחלון חדש)

ניתן לראות שיש משחקים כמו Warzone שלא חוטפים מכה קשה לביצועים ברגע שמפעילים את ה-Ray Tracing, לצד כותרים אחרים כמו Metro Exodus ו-Shadow of the Tomb Raider שמצליחים להישאר מעל סף ה-60 פריימים לשנייה מה שהופך את חווית המשחק להרבה יותר מהנה ונעימה למראה. אבל, משחקים כמו Battlefield V או Fortinte חווים מכה קשה מאוד, עם כמות פריימים שיורדת מ-50 ומראה בדיוק כמה הטכנולוגיה הזו מכבידה על הביצועים. עדיין, בגזרת הביצועים בתחום באופן כללי, למחשבֲ לא אמורה להיות בעיה להריץ את המשחקים החדשים ביותר, פשוט אל תצפו ממנו לעבוד ללא דופי כשזה מגיע למשחקים שקצת יותר תובעניים מבחינה גרפית, בעיקר בגזרת ה-Ray Tracing.

זמן סוללה, רעש ופליטות חום

Gigabyte מתגאה בחיי סוללה של כ-8 שעות ללא שימוש גיימינג, דבר שמצאתי להיות נכון לגמרי. הצלחתי להשתמש בלפטופ לשימוש של כתיבה, עבודה עם מספר רב של דפדפנים וכמה תוכנות, וצפייה בסרט מבלי שאצטרך להטעין את הסוללה כלל, אשר ניחנת בקיבולת המרבית המותרת לנשיאה במטוסים- 99 וואט. אחרי שהצלחתי להשתמש בלפטופ עד הטיפה האחרונה של הסוללה, שהסתכמה בקצת יותר מ-8 שעות כפי שהובטח, טעינה מלאה לקחה קרוב לשעה וחצי. לאחר מכן, בזמן הפעלת משחקים, חיי הסוללה ירדו משמעותית ונאלצתי לחבר את הלפטופ למטען לאחר 5 שעות ו-32 דקות של שימוש.

אגב, יש בעלי Playstation 4 בקהל? אני מהאנשים שרכשו את הגרסה הראשונה של הקונסולה, אי שם בשנת 2015, ואני ממשיך להשתמש בה עד היום. בכל פעם שאני מכניס דיסק או מפעיל משחק שמותקן עליה, אני מרגיש שאני חוזה במטוס F-16 ברגעי ההמראה שלו ושבדקות הקרובות אזכה לראות אותו עף לשמיים דרך הגג שלי. הרעשים שה-PS4 מפיק הם בלתי נסבלים, דבר שאפשר להבין שעלול לקרות לקונסולה אחרי 6 שנים של שימוש והצטברות של אבק. לצערי, ה-Aero 17 HDR XD הצליח להפיק את אותו הסאונד בדיוק מושלם, עם רעש חזק מאוד של המאווררים שעובדים קשה וצורחים את נשמתם כדי להרגיע את הלפטופ שהרגע התחיל לעכל את העובדה שמסך הטעינה הראשוני של RDR2 התחיל לעלות. בואו נגיד את זה כך - אם חברים שלכם מעירים לכם על הסאונד הלא ברור שמגיע מכם כשאתם בזמן משחק ב-Warzone, אתם יודעים שהמאווררים של הלפטופ מרעישים מדי, ולצערי הפריעו לחווית המשחק באופן מהותי. מבחינת חום, גוף המחשב מתחמם יחסית אך רק לאחר שימוש רציף וארוך של כמה שעות, והחוםֲ נפלט מהמאווררים שנמצאים בצידי הלפטופ ובצד האחורי שלו באופן אפקטיבי ומוצלח.

השורה התחתונה

ה-Aero 17 HDR XD הוא מחשב מרשים עם מפרט יוצא דופן. המעבד וכרטיס המסך שלו מאפשרים להגיע לביצועים מעולים, אך הוא עדיין עלול להתקשות עם משחקים שמכילים גרפיקה קצת יותר מדי מתקדמת. עם ביצועים כאלה אתם צריכים להיות מוכנים לשלם, וכאן ראוי לציין את המחיר הגבוה במיוחד של הלפטופ הזה, קצת יותר מ-10 אלף ש"ח. קהל היעד העיקרי של הלפטופ הזה הם יוצרי תוכן בראש ובראשונה ואחר כך גיימרים, כך שאם ניידות היא משהו שמאוד חשוב לכם, הלפטופ הזה יקרוץ לכם במיוחד, בעיקר בזכות המבנה הקשיח שלו שמרגיש שנבנה כדי לספוג מכות או טלטולים שנלווים בנסיעות והליכות ממקום למקום. אפילו עם חסרונות כמו רעש חזק ביותר ומיקום הזוי של המצלמה, מדובר בלפטופ מוצלח ביותר שאני ממליץ עליו בחום ובלב שלם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • מסך 4K נהדר
  • עיצוב קשיח ועמיד
  • חיי סוללה מוצלחים
  • ביצועים מעולים...

הרע

  • ..בחלק מהמשחקים
  • מיקום מוזר של המצלמה
  • מרעיש מאוד

והמחיר:

  • כמה?!
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י