הרשמה

ביקורת: Razer Viper 8K

אחד העכברים המהירים ביותר בשוק הגיע אלינו לביקורת

האם הכי מהר זה בהכרח הכי טוב?

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי בנדא מגנטיק, תודה רבה!

מעולם לא היה לי עכבר של רייזר ואם לומר את האמת, מעולם לא חשבתי על רייזר כחברה שמייצרת עכברי גיימינג טובים באמת. לפני מספר שנים הייתה תקופה שנדמה היה שלכל אדם שני יש את עכבר ה-DeathAdder של החברה וזה לא במקרה, העכבר הזה היה המוצר המוביל בפריצה הגדולה של רייזר, אבל בעוד שכולם השתמשו בעכבר זה, אני חשבתי עליו ועל רייזר את מה שהרבה חושבים על Beats- מותג עם שם גדול ואהוב אבל עם מוצרים בינוניים מינוס. זאת הסיבה המרכזית שמעולם לא היה לי עכבר של רייזר, אבל מאז עברו הרבה מים בנהר וניראה שגם הקודקודים ברייזר הבינו את המיצוב שלהם בעולם הציוד ההיקפי. לכן בשנתיים האחרונות אנחנו רואים לא מעט שינויים, רייזר התחילה "דור חדש" של מוצרים שהם קודם כל מנסים להיות הטובים ביותר שיש בקטגוריה. ככל שהדור החדש של רייזר הולך ונבנה אני מתחיל לפזול לכיוונו יותר ויותר. לכן אחרי שעכבר ה-G402 שלי מת באופן סופי לקחתי את ה-Razer Viper 8K לבדיקה.

התחלה מאכזבת

אני תמיד אוהב להתחיל את הביקורות שלי מלספר על חווית האנבוקסינג של המוצר, במקרה של ה-Viper 8K היא כמעט ולא קיימת. בתוך הקופסא של העכבר נמצא עוד קופסא חומה עם מספר דפים ומדבקות קטנות וכמובן את העכבר שארוז בתוך שקיק שחור קטן. מלבד כך לא נמצא דבר נוסף והאריזה עצמה של העכבר מרגישה דיי עלובה. ברגע שמוציאים את הקופסא החומה עם העכבר הקופסא הצבעונית מאבדת צורה ונפתחת לצורת דף קרטון. לא קריטי אבל גם לא ראוי מחברה כמו רייזר. התאכזבתי גם לראות שהשקיק הקטן שהעכבר מגיע בתוכו הוא לא ממותג או משהו מיוחד ובתכלס הוא סתם פריט גנרי. למרות אכזבות אלו אציין לטובה כמו תמיד את הנגיעות הקטנות של רייזר בדמות מכסה סיליקון לחיבור ה-USB-A הירוק של העכבר וגומי קטן שעוזר לשמור על הכבל מסודר, אם כי גם כאן התאכזבתי קלות מפני שהגומי לא נשאר באופן קבוע על הכבל.

כמו שהתרגלנו לראות מהדור החדש של מוצרי של רייזר גם איכות הבניה של ה-Viper 8K היא נהדרת. נכון, הוא לא עכבר הכי קל של החברה כשהוא עומד על משקל של 71 גרם אבל אין בזה בעיה שכן הוא מתיישב על משבצת אחרת בעולם עכברי הגיימינג. מלבד המקשים הראשיים העכבר מצויד בעוד ארבעה מקשים, כשניים בכל צד אשר משמשים לפעולות אחורה/קדימה ועוד כפתור DPI שמתחבא בתחתית העכבר. יש לי יחסי אהבה-שנאה עם הבחירה למקם את כפתור ה-DPI בתחתית העכבר. מצד אחד, כשכפתור ה-DPI היה באיזור העליון של העכבר קרו לי בעבר מאות פעמים שלחצתי עליו בטעות בזמן קריטי, כך "שההחבאה" שלו היא נכונה. מצד שני, יש לא מעט פעמים ביום יום שאני רוצה לשנות את ה-DPI והצורך להרים את העכבר לשם כך העיקה עליי מאוד. במהלך השימוש שלי ב-Viper רציתי לשנות DPI תוך כדי משחק ועד שהרמתי את העכבר כבר הספיקו להרוג אותי, דבר שלא היה קורה אם כפתור ה-DPI היה למעלה.

מהירות האור

הפיצ'ר המרכזי שמשך את תשומת הלב שלי לגבי ה-Viper 8K טמון בשם שלו. כשרייזר התחילה לפתח את ה-Viper 8K היא לקחה על עצמה את האחריות לקדם את כל עולם הטכנולוגיה צעד אחד קדימה עם עכבר בעל קצב ריענון של 8,000 פעמים בשניה, זאת אומרת שבכל שניה העכבר שולח למחשב שמונת אלפיים פעמים מידע על התנועה והלחיצות שלו. עכבר עם קצב ריענון גבוה שכזה נותן הרגשה הרבה יותר חלקה ועם זמני תגובה הרבה יותר מהירים, כך שכל פעולה שתבצעו בין אם זה ללחוץ על הכפתור או להזיז את העכבר- היא תקרה במחשב הרבה יותר מהר. זה קורה בזכות הרבה טכנולוגיות מתוחכמות, סוויצ'ים אופטיים ומקירו-קונטרול חדש ומשודרג שתומך בטכנולוגיית Hyperpolling שייחודית לחברה. נכון לעכשיו ה-Viper 8K עוד לא תומך באופן רישמי בכטנולוגיית Reflex אבל די ברור שהוא יקבל את התמיכה בקרוב מאוד. האם הקצב המהיר הוא משהו שהרגשתי ושמתי לב אליו? כמעט ולא, אבל בפעמים הנדירות שכן הצלחתי לשים לזה זאת ללא ספק הייתה חוויה נהדרת וחלקה שאף עכבר אחר לא יכול לספק.

האמת שהחוזקה הגדולה של ה-Viper 8K היא החוויה החלקה שהוא מספיק, זה סוד הקסם שלו. זה מתחיל מהטכנולוגיה הנהדרת שטמונה בו ומספקת קצב ריענון של 8,000Hz וממשיכה במבנה שלו. מבנה שמסתיר בתחתית שלו רגליות גומי גדולות שעוזרות לעכבר להחליק על משטח העבודה ביתר קלות וכך לזוז הרבה יותר מהר עם הרבה פחות מאמץ מצד המשתמש. השילוב של רגליות גומי אלו עם הטכנולוגיה שעליה כבר הרעפתי מספיק שבחים גורמות ל-Viper 8K לתת לשחקן את ההרגשה והתנועה הכי חלקות שיש כיום. רגליות הגומי הגדולות יכולות גם להיחשב כחיסרון עבור חלקכם שכן העכבר לא מאוד כבד ולכן הוא יכול לזוז יותר מהרצוי גם מהנגיעות הקלות ביותר או ממשיכות עדינות בכבל.

הדבר העיקרי שיכול להיחשב כדילברייק עבור הרבה אנשים בכל הנוגע לעכברים הוא צורת האחיזה בהם. ה-Viper 8K מאפשר לשחקן להחזיק אותו בכל אחת משלוש הדרכים הנפוצות אך מה ששימח אותי היא כמה אחיזת ה-Plam Grip שאני אוהב ורגיל אליה הרגישה נוחה וטבעית. עוד יתרון גדול שיש ל-Viper 8K ולא רואים אותו כל יום הוא העיצוב הסימטרי שלו. זאת אומרת שהחצי הימני של העכבר זהה בדיוק בצורה, בטקסטורה ובכפתורים שהוא מכיל לצידו השמאלי. עיצוב זה מאפשר לעכבר להיות אידיאלי גם עבור שמאליים מבלי שהם יצטרכו לוותר על פיצ'רים כמו הכפתורים בצדדים או על הנוחות שמקבלים חבריהם הימניים וזה לפי דעתי אחד הפלוסים והחוזקות הגדולות שרייזר צריכה לפרסם ולקדם בעכבר.

טעות נגררת

כשכתבתי את הביקורת ל-Huntsman V2 Analog לפני חודש סיפרתי שם שלא כל כך התלהבתי מתוכנת ה-Razer Synapse וגם עם ה-Viper 8K נאלצתי להשתמש בה. אודה שבמקרה זה היא הייתה הרבה יותר נסבלת ואף טובה, זאת כי בעכבר יש הרבה פחות אפשרויות לשינוי וכך אין הרבה תפריטים ואופציות מבלבלות להסתבך איתן כמו במקרה של ה-Huntsman V2 Analog. ב-Synapse אפשר למצוא בסך הכל 4 תפריטים שונים עבור ה-Viper 8K; קוסטומיזציה של הכפתורים השונים ושינוי בין ימניים לשמאליים (אופציה זאת מחליפה גם בין המקשים הראשיים), תפריט ביצועים שמאפשר להחליט מה יהיה קצב הריענון של העכבר וכמה דרגות DPI יהיו (עד 5 דרגות שונות) ומה יהיה הרגישות שלהם (עד 20,000DPI), תפריט תאורה דל ופשוט ותפריט שמאפשר לכייל את העכבר בהתאם לפד של רייזר אם יש לכם כזה או כיול ידני על המשטח עבודה הקיים שלכם.

בואו נדבר על RGB, הפיצ'ר האהוב שהוא גאוות רייזר. אם נחזור להתחלה ולדור החדש של רייזר אפשר להבחין שהחברה מתחילה למתן מעט את כמויות ה-RGB שכוללים מוצריה ויכול להיות שהיא מנסה לצאת מעט מהסטיגמה שיצאה לה. ל-Viper 8K יש איזור תאורה אחד שמאיר את לוגו החברה. כמובן שכמו שאנחנו רגילים כבר מכל חברה לתאורה יש כמה פרופילי תאורה שונים שאפשר לשנות דרך ה-Synapse ותאורה זאת גם מסתנכרנת עם זאת של ה-Huntsman V2 Analog או כל מוצר אחר של רייזר שמחובר. נחמד כן? מיותר? תלוי את מי שואלים. אני דווקא כן אוהב את הכיוון שרייזר הולכת אליו שאומר "Less is More" ואני חושב שרייזר צריכה להקדיש את כל יכולות ה-Chroma Lighting שלה במוצרים שמגיע להם את התוספת התאורה הזאת.

השורה התחתונה

ה-Viper 8K הוא עכבר טוב מאוד, אפילו כמעט מושלם. יש מעט מאוד עכברים מהירים כמוהו, הוא קל, נוח, יש לו מספיק כפתורים להגדרה והתאמה אישית אבל לא יותר מידי עד שזה גורם לו להיראות מגוחך והדובדבן שבקצפת? תג מחיר שנע סביב 360 שקלים. נכון זה לא מחיר מאוד זול ויש רבים וטובים שזולים ממנו אבל צריך לזכור שמבחינה טכנולוגית, רובם לא מצליחים להשתוות או להתקרב ל-Viper 8K. אבל יש שאלה שחייבם לענות עליה, האם באמת צריך ללכת ולשדרג לעכבר עם קצב ריענון של 8,000Hz? כניראה שלא. רוב הגיימרים לא צריכים ואני בטוח שהם גם לא ישימו לב לזה אפילו, אבל כניראה שה-Viper 8K הולך להיות כוכב בכל עולמות ה-Esport, שם כל הרץ שאפשר להשיג הוא משמעותי וזה בדיוק היתרון שלו. לצד תמיכה בשמאליים.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • אחד העכברים המהירים שיש
  • חווית משחק חלקה מאוד
  • נוח ומתאים למגוון של אחיזות
  • מתאים גם לשחקנים שמאליים
  • כמות ומיקום כפתורים נהדר..

הרע

  • ..חוץ מכפתור ה-DPI
  • חווית אנבוקסינג עלובה
  • התוכנה של רייזר בינונית

והשולף:

  • העכבר הכי מהיר במערב
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    00:35 02.08.2021 | WarFox89 WarFox89

    ביקורת מאוד מעניינת. נהניתי לקרוא.

    בתור אחד שדוגל ב-`less is more` בדיוק כמוני, קצת מוזר לי לראות אותך מתלונן על חווית האריזה וה-unboxing. מה ציפית לראות בפתיחת האריזה? זיקוקים ותאורת צ'רומה שמאירה את הקרטון? דרך אגב, גם בחירת הנרתיק לשמירת העכבר הוא משהו די ייחודי ולא ראיתי אותו עדיין בשום עכבר אחר. טאץ' מאוד נחמד לדעתי. אני מאוד אוהב אריזות מינימליסטיות בלי הרבה ספרים וחפירות - פתחת, הנה המוצר, חבר אותו ותחיה חיים ארוכים ומאושרים.

    פיצ'ר הרענון-8K זה נקודת המכירה העיקרית של העכבר, ולדעתי? זה באמת רק פיצ'ר מכירה. צריך להיות על אנושי בתכלס בכדי להרגיש הבדל יותר גדול מ-1K. אם אתה לא משחק ב-FPS אז בכלל זה לא אמור לעניין אותך. היית די מדויק כאן.

    אחת הסיבות העיקריות שבגללן הפסקתי לקנות מוצרים של רייזר [ועברתי לסטיל-סרייז שלדעתי הרבה יותר טובים ואיכותיים] זה 1 - איכות חומרים בינונית מינוס שלהם,2 - התוכנה המעפנה שלהם וגם 3 - כמעט ולא היה לי עכבר אחד של רייזר שלא הייתי צריך להחליף אותו באחריות לאחר חצי שנה - שנה בגלל תקלה כזאת או אחרת. יש להם מאוד הרבה פאקים בייצור ובכללי המוצרים שלהם נדפקים די מהר.

  2. 2

    00:42 02.08.2021 | WarFox89 WarFox89

    עוד 2 דברים ששכחתי להזכיר:
    לא ציינת בביקורת את כבל העכבר שמצופה בד - פיצ'ר מאוד טוב שלא כל היצרנים לצערי בוחרים להטמיע.
    וגם כפתור ה-DPI בתחתית העכבר זאת תאונת רכבות לדעתי. עכבר FPS שמכבד את עצמו פשוט לא מסוגל להרשות לעצמו למקם את כפתור החלפת ה-DPI למטה. פשוט לא.

  3. 3

       | פורסם ע"י