הרשמה

ביקורת: Asus Keris

בר יצא לסיבוב עם ה-Asus Keris וחזר כדי לספר

הביצועים מדוייקים, אבל האם הפיצ'רים הכרחיים באמת?

קיבלתי לביקורת את האסוס קריס, עכבר גיימינג שבראש מעייניו מצויים הניידות וזמן הסוללה. מצד שני, הוא גם כולל אפשרויות התאמה אישית וחיישן מדויק מאוד מבית אסוס. האם שווה להחליף את העכבר שלי ולהשתדרג לעכבר של אסוס? זה תלוי.

מה באריזה?

בשונה מעכברים אחרים, ה-Asus Keris מגיע מאובזר במיוחד ועם הרבה אפשרויות להתאמה אישית (יחסית לעכברים אחרים, כן?). הוא מגיע עם כבל Type-C ארוך ומוסלב (Sleev) כדי שנוכל לשחק גם כשאין לעכבר בטריה (או שנרצה ביצועים מדויקים במיוחד). מגיעים באריזה גם 2 סטים נוספים של כפתורי צד בצבעים שונים (אפור וורוד, כפתורי צד שחורים כבר נמצאים על העכבר) ושני סוויצ׳ים לכפתורים השמאליים/ימניים של העכבר. כמו כן, ישנם גם 4 רגליות (משטחי החלקה? מה השם של זה בעברית) קרמיות להחלפה אחרי שנחרוש את הרגליות שמובנות בעכבר.

ASUS ROG Keris Review - Packaging, Weight & Feet | TechPowerUp

איך הוא מרגיש?

בואו נתחיל בעיצוב - מדובר פה בעכבר אלחוטי עם עיצוב מאוד סולידי עם שני איזורי RGB - הלוגו של ROG והגלגלת. ישנם גם שני כפתורי צד ושני כפתורים לשינוי ה-DPI שמסיבה קוסמית כלשהי נמצאים בחלקו התחתון של העכבר ולא חלקו העליון כמו בכל עכבר אחר. שימו לב גם שהעכבר מתאים לימניים בלבד שכן יש לו נטיה ימינה. שמאליים? יצטרכו למצוא עכבר אחר.

מבחינת איכות החומרים, הפלסטיק של העכבר נעים מאוד ולא הזעתי כל כך. הוא גם מעט קטן מעכברים אחרים, אך עדיין הרגיש יותר נוח מה-Logitech G703 שאני מחזיק ומגיע בגודל מלא. הוא מאוד קל (79 גרם) ולצערי, זה גורם לו להיות מאוד תזזיתי ולהרגיש זול, וזה למרות החומרים הנעימים שהעכבר עשוי ממנו. אסוס גם מציעה גרסת Ultra-Lightweight שכבר שוקל 62 גרם. אני פחות מחבב את העכברים הקלילים והם מרגישים די צעצוע.

למרות ההעדפות שלי - הבחירה של אסוס היא נכונה לקהל היעד של העכבר - גיימרים בדרכים שרוצים עכבר נייד במיוחד. המשקל ביחד עם הגודל משחקים תפקיד חשוב בקהל היעד של השחקנים הללו.

קישוריות

זהו עכבר שמיועד לגיימינג נייד וככזה הוא מצויד בבערך כל סוג קישוריות שאפשר לתאר. הוא מגיע, כאמור, עם כבל ארוך עבור משחק חוטי. אם באלחוטי עסקנו, הוא מגיע עם משדר 2.4Ghz (שלו גם יש מקום בתחתית העכבר) לגיימינג וישנה גם קישוריות Bluetooth למתי שאנחנו לא רוצים בהכרח לשחק (או לעבודה עם מספר מחשבים במקביל). העכבר תפקד מצוין בחיבור עם כבל ועם המשדר. כשניסיתי לחבר את ה-Bluetooth למחשב המק שלי הוא לא עבד טוב, אבל אני מאשים בזה בעיקר את שבב הבלוטוס של אפל. במחשב הביתי שלי הוא כבר עבד טוב יותר. ואז כמובן, חזרתי לדונגל של אסוס - כי מי רוצה לצלוף עם בלוטוס?!

ASUS ROG Keris Wireless Gaming Mouse Review

חילופים בזמן היורו

בואו נדבר רגע על אפשרויות הקוסטומיזציה. את כפתורי הצד קל להחליף מאוד וזה בהחלט פיצ'ר מיותר אך נחמד. את הסוויצ'ים זו כבר בעיה גדולה יותר להחליף - ישנם שני פקקים המסתירים את הברגים שתופסים את הפלסטיק החיצוני, יש לפתוח אותם עם מברג מתאים את העכבר ולהחליף את הסוויצ'ים. זה אולי לא תהליך מסובך - אבל זה פחות מודולרי. היתרון היחיד שאני רואה לכך שיש סוויצ'ים בעכבר הם שבמקרה והולכים הקודמים (וזה מה שבד"כ נגמר ראשון בעכבר) נוכל להחליף אותם. ההבדל ביניהם פחות קריטי.

את הרגליות התחתונות אפשר להחליף ע״י הסרת הקודמות (עם מברג שטוח או כלי שטוח אחר) והדבקת החדשות. דווקא סט נוסף של רגליות אני אשמח לראות בכל עכבר גיימינג שהוא.

ROG Keris | Ergonomic Right-Handed | Gaming Mice & Mouse Pads|ROG -  Republic of Gamers|ROG USA

ביצועים וסוללה

החיישן שמשומש בעכבר הוא ה-PAW3335. זהו חיישן אופטי המגיע עד ל-16,000DPI. החיישן הזה גם חסכוני מאוד בחשמל שכן הוא מגיע ללא אור בתחתית וצורך רק 1.7mA בעצמו. זה מביא את העכבר של אסוס לזמן מוצהר של 78 שעות ללא RGB ו-56 עם RGB. בהחלט מכובד ובכל זמן הביקורת והגיימינג שלי בשבוע האחרון לא הצלחתי לסיים את הסוללה.

בזכות משקלו הקל, התנועות הופכות להיות מהירות במיוחד והרגליות מחליקות כמו שצריך ולא שותלות את העכבר במקום. זהו גם החסרון שלו - כל נגיעה קטנה בעכבר תזיז אותו. הוא גם כלכך קל שהוא מושפע מאוד מתזוזות קלות. זהו אולי משהו שגיימרים מקצועיים מאוד יעריכו, אבל עבור גיימרים שרוצים לעבור איזה סיבוב של CS:GO בזמן נסיעה ברכבת? קצת פחות.

ROG Keris Wireless

תוכנה

חבילת התוכנה שמגיעה עם העכבר זו ה-Asus Armoury Crate המוכרת. היא מאוד נוחה לשליטה למרות שהיא קצת איטית. נוכל לתכנת בה את כל הכפתורים שעל העכבר (חוץ מהתחתונים והקליק השמאלי). אפשר לקבוע את ה-Polling rate עד ל-1000Hz ואת זמן התגובה של הכפתורים (שעומד בערך הנמוך ביותר על 12ms שזה המון!) ו-4 רמות DPI עד 16,000DPI. בתוכנה אפשר גם לכוון את תאורת ה-RGB או לסנכרן אותה עם שאר המכשירים בעזרת Aura Sync . אפשר, כמובן, גם לבחור מתי העכבר יודיע לכם שהוא צריך להטען, לעדכן את התוכנה ולבחור מאיזה גובה העכבר יקרא תגובה. אפשר לכוון שהעכבר יעבוד גם אם הוא לא לגמרי על משטח, אלא קצת באוויר.

AURA Sync UI

אז לקנות או לא?

הבעיה היא כזו, זה עכבר די מוזר. הוא מכיל חיישן קצה וביצועים מצוינים ומצד שני הוא מכיל פיצ׳רים מיותרים ותמוהים, כולל ההחלטה לשים כפתורים קריטיים (שינוי DPI) בתחתית העכבר. למרות זאת, אני בטוח שיש שוק שמחפש עכברי גיימינג קצה קצת קטנים עם אפשרויות קוסטומיזציה. אבל אני לא יכול להמליץ עליו בלב שלם לכל אחד כשיש אלטרנטיבות אחרות בשוק בטח לא במחירו הנוכחי (כ-500 ש"ח). למרות זאת, אם מישהו יספר לי שזה העכבר שבו הוא בחר - אוכל להבין בקלות למה.

7
מתוך 10

הטוב

  • קוסטומיזציה רבה
  • חיישן מדויק
  • נוח למשחק

הרע

  • קצת קטן
  • מיקום כפתורי DPI בתחתית

והמכוער:

  • אנשים שמשחקים על טרקפאד של לפטופ
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:22 13.07.2021 | WarFox89 WarFox89

    500ש"ח על הדבר הזה? הם לא מחוברים לחיים. אפשר לקנות עכברי גיימינג הרבה יותר טובים ואיכותיים מבית סטיל סרייז, רייזר ולוג'יטק במחיר הרבה יותר נמוך ושפוי.

  2. 2

       | פורסם ע"י