הרשמה

ביקורת לפטופ גיימינג - Asus ROG Zephyrus G15

לקחנו לסיבוב את לפטופ הגיימינג האחרון של אסוס. הוא מבטיח רבות, השאלה אם הוא גם מקיים?

האם הלפטופ של ASUS ROG ראוי לשמו?

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי ASUS ישראל, תודה רבה!

כבר שנים ש-ASUS ROG הוא שם נרדף לחומרה יעודית לגיימרים שמטרתה לספק ביצועים חסרי פשרות באריזה מהודקת. נפל בחלקי לקבל לסקירה את לפטופ הגיימינג החדש של החברה, המתיימר לספק את הטוב מכל העולמות: ביצועים, איכות תצוגה, חיבורים וזמן סוללה. כל אלו אמורים להיכנס במארז די דקיק בהשוואה לניידי גיימינג אחרים, ביחוד אם לוקחים בחשבון שאחת המפלצות של Nvidia RTX כלולה באריזה. קהל היעד המרכזי של אסוס הוא אמנם גיימרים, אך אותי באופן אישי מעניין לראות האם ניתן להשתמש בלפטופ זה כמחשב העבודה המרכזי בבית, ובעצם לעבוד עם מכונה אחת חזקה שתספק את כל צרכיי.

מפרט המחשב

מפרט הדגם אותו בחנתי מבוסס על מעבד AMD RYZEN המשתמש על ארכיטקטורת ZEN 3 ומכוון לקהל יעד הגיימרים. מעבד זה יכול להאיץ עד למהירות של 4.5 גיגה-הרץ ומכיל 8 ליבות. מבחינת זיכרון פנימי, דגם הסקירה הגיע עם 16 גיגהבייט של זיכרון DDR4 שניתן להרחיבו עד לגודל של 48. המחשב עושה שימוש בכונן SSD בגודל של 512 גיגה, כאשר יש חריץ הרחבה בו ניתן להשתמש להוספת כונן נוסף (פיצ׳ר מאוד חשוב לדעתי). גולת הכותרת של המחשב הוא כאמור השימוש בכרטיס מסך Nvidia GeForce RTX 3060 בעל 6 גיגה של זיכרון VRAM. צג המחשב הוא בגודל 15.6 אינץ' בעל פאנל IPS איכותי ורזולוציה של 2K (2560X1440) שפועל על תדר ריענון של 165 הרץ. לאלו מצטרפת סוללת 90 וואט חזקה עם מטען בעל הספק חזק להטענה מהירה. אם כן, על פניו, אסוס לא חסכו בכלום ופשוט ציידו את הלפטופ הזה ברכיבים האיכותיים ביותר הקיימים בשוק.

עיצוב, איכות בניה וחיבורים

המחשב מגיע בצבע שחור אפור שמזכיר מאוד קרבון. גוף המחשב עשוי משילוב בין מגנזיום לאלומיניום ומרגיש פלסטיקי למדי אך דווקא לא במובן הרע של המילה. התחושה היא נעימה למגע וטביעות אצבעות לא מותירות חותם. חלקו העליון החיצוני של המחשב מכיל אלמנט עיצובי בדמות אלפי חורים זעירים שמהווים סוג של פריזמה ששוברת את האור לצבעיו השונים ומחזירה מראה דמוי קשת. אם תשאלו אותי, עדיף בהרבה על כל תאורת RGB שטוית שנתקלים בה במחשבי גיימינג לעתים קרובות מדי. פס מתכת משולב בצורה עדינה בחלק התחתון של המסך להשלמת מראה סולידי ויוקרתי אך לא מצועצע.

בחלקו התחתון של המחשב תוכלו למצוא שני פסי גומי הבולטים החוצה ואחראיים על ייצובו וקיבועו במקום, וכן על השארת מרווח מספק לשם פעולת הקירור ואוורור המחשב. הרמקולים ממוקמים בשני צידי המקלדת, מיקום אשר אמור לספק סאונד עדיף בהרבה לעומת מחשבים עם רמקולים שממוקמים מתחת לגוף המחשב. המקלדת אמנם לא מלאה אך קל מאוד להקליד בה והיא מוארת בתאורה בהירה ונעימה לעין. בנוסף, משני צדי המחשב יש חורים שמטרתם לאפשר למאווררים להוציא אויר חם החוצה כשהמחשב במאמץ.

מבחינת חיבורים, ללפטופ של אסוס יש די והותר כדי לספק את כל צרכי הגיימר הממוצע. מלבד חיבור המטען הסטנדרטי, ניתן למצוא HDMI 2.0, חיבור רשת, שני חיבורי usb a סטנדרטיים, שני חיבורי usb c, קורא כרטיס זיכרון וחיבור למנעול קנסינגטון סטנדרטי.

דבר שחשוב לציין הוא היעדרה של מצלמת רשת. אני לא מצליח להבין את ההחלטה של אסוס לא לכלול מצלמה, בטח שאנחנו בעידן קורונה/פוסט-קורונה בו פגישות ושיחות מרחוק מהווים חלק משמעותי משגרת העבודה והיום-יום שלנו. מבחינתי מדובר בחסרון שאולי קל לפתור אותו בעלות לא גבוהה אך הוא משמעותי ופוגע ביכולת המחשב לשמש גם כמחשב לעבודה. אין סיבה שמחשב עם מפרט כזה ובמחיר פרימיום לא יכלול מצלמת רשת.

מסך ותצוגה

השנה יצאו לשוק מספר לפטופי גיימינג העושים שימוש במסך 2K וה-Zephyrus ממשיך במגמה. באופן אישי, זה מרגיש לי שזו הופכת להיות הרזולוציה שנותנת את המענה הכי טוב מבחינת איכות מול ביצועים, ביחוד שמשלבים אותה עם כרטיס מסך חזק. כשמוסיפים למשוואה את כך שויותר ויותר משחקים תומכים בטכניקות Upscaling מתקדמות שלא מחייבות אותנו לכוון לרזולוציה של 4K. מבחינת המסך עצמו, הוא מגיע בגימור מט, אשר מצליח להתמודד עם השתקפויות בצורה מרשימה, וביצועיו באור יום היו סבירים בהחלט על אף עוצמת תאורה אחורית שכבר ראיתי טובות ממנה.

למסך שוליים יחסית דקים, דבר שמקנה לו הרגשה של מסך מקצה אל קצה אך זה לא איזה חידוש שעוד לא יצא לנו להיתקל בו. מבחינת כיסוי וטווח צבע, המסך מציג תוצאה מצוינת ובהחלט ירצה את מי שיבחר לערוך תמונות או וידאו באמצעותו. עם זאת, אל תצפו לרמת שחור כמו במסכי OLED אך זה צפוי בשל סוג הפנל. קצב הרענון של המסך מספק גלילה חלקה מאוד ומאפשר קריאה של תוכן מאתרי אינטרנט או מסמכים לחוויה חלקה מתמיד.

מקלדת ומשטח מגע

המקלדת של הלפטופ נוחה מאוד להקלדה ויש ריווח מצוין בין המקשים השונים. בנוסף, מקשי הווליום וההשתק מופרדים משאר המקשים, דבר שמקל על שימוש מהיר בהם, בעיקר במשחקי רשת או שיחות זום. בלחצן ההפעלה משולב חיישן קריאת טביעות אצבע שעבד בצורה טובה ומהירה כמצופה. משטח המגע שמתפקד כעכבר עצום בממדיו ומזכיר לי מאוד את זה שמצוי במקבוקים מהדור האחרון. המשטח נעים למגע ומגיב טוב למעט מקרים ספורים בהם לא הצליח לזהות נקישה והיה צורך ללחוץ פיזית על המשטח. סה“כ אין תלונות בתחום הזה.

ביצועים

הגענו לתכל'ס. זה החלק שחשוב לקהל היעד המרכזי של הזפירוס והוא יקום או ייפול על הביצועים אותם יספק. כפי שציינתי קודם, אסוס בחרה להשתמש במעבד AMD רייזן מהסדרה האחרונה. כרטיס המסך הייעודי הוא NVIDIA RTX 3060 עם 6GB של זיכרון. ביצועי המחשב בשימוש יום-יומי הם פשוט מצוינים. לא הייתה פעם אחת בה הרגשתי תקיעות או איטיות, לא משנה כמה לשוניות של דפדפן היו פתוחות, קבצי וורד, אקסל, פאוור פוינט, פוטושופ, אוטוקאד, סקטשאפ ועוד. זה הרגיש שכל פעם שזרקתי עוד מטלה על המחשב הוא הישיר אליי מבט עם חיוך מזלזל של "זה כל מה שיש לך?".

מבחינת ביצועי גיימינג ברזולוציית היעד 1440P הם סה"כ טובים אם כי לא מתקרבים לקצב הריענון בו תומך המסך וזה מעט מאכזב ולא מאפשר לנצל את היכולות שלו. אם תבחרו לרדת לרזולוציה של 1080P המצב משתפר ותקבלו ביצועים מצוינים כאשר כל ההגדרות הגרפיות מקסימליות.

טבלת ביצועים כלליים:

בדיקה:

Cinebench R20

Geekbench 5

3D Mark Time-Spy

ציון

4767544

72411481

8095

טבלת ביצועי גיימינג:

משחק:

1440p (Max settings)

1080p (Max settings)

Apex Legends

82fps

109fps

Forza Horizon 4

79fps

101fps

Star Wars Jedi Fallen Order

76fps

89fps

Rise of Tomb Raider

67fps

77fps

ביצועי כונן ה-SSD של המחשב משביעי רצון כאשר בבדיקות שהרצתי נצפו תוצאות של סביבות 1900 מגה לשנייה בקריאה ו-1500 מגה לשנייה בכתיבה. אמנם ראיתי כוננים מהירים יותר אבל לא חשתי כאן שום איטיות בהעברת קבצים או טעינת משחק.

איכות הסאונד במחשב היא סה"כ בסדר גמור, אם כי גם ככה רוב הגיימרים ישתמשו באזניות ייעודיות כך שזה אספקט שפחות משמעותי בעיניהם. מיקום הרמקולים לצדי המקלדת בהחלט עוזר לווליום ולצלילות של השמע ואפילו מרגישים קצת באס, דבר שנדיר במחשבים ניידים. אין תלונות בתחום הזה. ביצועי הרשת של המחשב פשוט הדהימו אותי, כאשר אני מצליח לקבל קצב של מעל 900 מגהביט בחיבור אלחוטי (לישראל כמובן), עם יציבות מלאה בגלישה ופינג נמוך. בהחלט תורמת העובדה שהראוטר שלי מסוגל לספק קצבים כאלה אלחוטית אך עד כה שום מכשיר שברשותי לא הצליח באמת לעבור את ה-600-700 מגהביט אלחוטית. עם ביצועים כאלה אפשר בהחלט לחשוב על גיימינג תחרותי בלי להסתמך על כבל רשת.

סוללה, רעש ופליטת חום

זמן הסוללה של המחשב לא פחות ממדהים, ביחוד שמדובר במחשב גיימינג. הצלחתי להשיג קצת מעל תשע שעות סוללה בעבודה שוטפת ללא גיימינג. בהחלט תורמת העובדה שהמחשב מסופק עם סוללה חזקה של 90 וואט ומטען עוצמתי של 200 וואט שמצליח להטעין את הסוללה במלואה במעט מעל שעה. פיצ'ר של שימוש בשקע ה-USB C לטעינה קיים גם הוא, מה שמקל על ההתניידות עם המטען הגדול והמלא. מבחינת רעש, בשימוש שוטף לא הבחנתי ברעש מהמאווררים אך ברגע שהפעלתי משחק כבד המאווררים נכנסו לפעולה על מנת לקרר את כרטיס המסך. רעש המאווררים לא חרישי אבל סה“כ נסבל ולא כזה שפוגע בחוויית המשחק. פליטת החום גם היא סבירה והמחשב עצמו אמנם מתחמם אך רוב החום נפלט מצדדיו בשל הקירור האפקטיבי שלו. בהתחשב בעוצמה הרבה של הלפטופ אסוס הצליחה לספק לנו זמן סוללה מצוין בשילוב עם קירור אפקטיבי ורמות רעש סבירות. שאפו.

השורה התחתונה

ה-Zephyrus G15 מתיימר לספק את החבילה הכוללת וברובו המכריע של הזמן הוא בהחלט מצליח לעשות זאת. יש בו את הטוב מכל העולמות, והכל באריזה סולידית ולא מצועצעת. אפשר לעשות בו שימוש כמחשב ראשי לשם צרכי עבודה ובין לבין להגניב סשן מולטיפלייר ללא פשרות. עם רדת הערב אפשר לעבור לגיימינג פולאון בלתי מתפשר וזה מה שרובנו רוצים - הכל מהכל. ביצועי המחשב והפיצ'רים שלו יקסמו למגוון רחב של משתמשים שקהל היעד המרכזי הוא גיימרים אבל לא רק. אני בהחלט יכול לראות מעצבים ועורכים גרפיים עושים בו שימוש לצרכיהם. נכון, המסך טוב אך קצת לוקה בעצמת תאורה ובולטת בחסרונה מצלמת הרשת, אך על אף חסרונות אלו מדובר במחשב מצוין שאני בהחלט ממליץ לרכוש לכל מי שרוצה גיימינג לפטופ באריזה סולידית ומהוקצעת מבלי להתפשר.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10

הטוב

  • איכות בנייה מצוינת ויציבה למדי
  • ביצועים נהדרים לגיימינג ועבודת יום-יום
  • סוללה מפתיעה מאוד
  • קצב ריענון גבוה

הרע

  • הייתי שמח לעוצמת תאורה טיפה גבוהה יותר
  • אין מצלמה

והמצלמה

  • בחייאת אסוס, אפילו מצלמה של 720p הייתה עובדת. משהו.
צבי ספיר - כתב תוכן

צבי ספיר - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4

בחיים לא תנצחו אותי ב: FIFA, Warzone

המשחק שהגדיר לי את הילדות: UFO ,God of War ,Heretic, Dune

כשאני לא משחק אני: חושב על לשחק

מסר לעולם: The right man in the wrong place can make all the difference in the world.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י