הרשמה

ביקורת: XPG Summoner RGB

ה-XPG Summoner הגיע לגיא לביקורת, בואו לגלות מה הוא חשב עליו

הרבה פלוסים שמוסתרים ע"י מינוס אחד גדול

כדי ליצור מקלדת גיימינג מובילה בתחום, חברות החומרה צריכות לוודא שהן עושות הכל כמו שצריך. נוחות, אפשרויות עיצוב, ופיצ'רים כמו שליטה במדיה, כפתורי מקרו וחיבורי USB נוספים הם פרמרטרים חשובים בבחירת השותף שלכם במסע המטלטל הזה שנקרא "גיימינג ב-PC". מקלדת ה-Summoner המכאנית של חברת XPG, או Xtreme Performance Gear אם תרצו, מגיעה כל כך קרוב להפוך להיות השותף המושלם עבורכם. היא עובדת נפלא ויש לה כמה פיצ'רים שמוסיפים להרגשת המותרות שמגיעה איתה, ובהחלט אפשר להגדיר אותה כמתחרה ראויה למוצרים הטובים ביותר בתחום. אז מה מונע ממנה להפוך למקלדת האופטימלית? בעיה אחת גדולה שאולי תיהיה דיל-ברייקר עבורכם, ועוד כמה חסרונות. יצאתי לבדוק את ה-XPG Summoner, הנה מה שיש לי להגיד עליה.

מה בקופסה?

הקופסה שהמקלדת מגיעה בתוכה מכילה את צבעי הגיימינג הלאומיים - שחור ואדום, עם משקל לא כבד במיוחד. בפתיחה הראשונה ניתן לראות את המקלדת עטופה ומוגנת משני צידיה ע"י ספוגים גדולים. חתיכה נוספת של ספוג מגינה על הכבל, יחד עם שאר האביזרים שמגיעים חבויים מתחת למקלדת עצמה. האביזרים הם משענת ליד, סט של Keycaps להחלפה בצבע אדום, והניירת המתבקשת שמגיעה עם מדריך הפעלה, מדריך אחריות, וכמה סטיקרים נחמדים ביותר. סך הכל, חווית אנבוקסינג מהנה מאוד עם הרבה מחשבה מאחורי הגנה על המוצר והאביזרים הנלווים אליו.

עיצוב המקלדת

עיצוב המקלדת השאיר אותי עם רגשות מעורבים. היא עשויה מאלומיניום קשיח שמרגיש טוב, אבל כמה חלקים במקלדת עשויים מפלסטיק עם תחושה די זולה. המקלדת שוקלת פחות מקילו, אך בשום מצב לא החליקה לי לצדדים ובאותו זמן מרגישה קלה יותר מהאלטרנטיבות המתחרות. היא מגיעה עם כמה פיצ'רים נחמדים כמו גלגל ווליום בצד ימין למעלה, לצד כפתור השתק. מעולם לא הייתה לי מקלדת עם גלגל ווליום לכן שזו הייתה התנסות ראשונית עם השימוש בפיצ'ר מהסוג הזה, ואני חייב להודות שמדובר ברעיון גאוני. במקום שאצטרך לפנות לסאונד שאני שומע דרך ההגדרות במחשב או לחפש את הווליום באוזניות, האופציה לשלוט בו באופן כל כך נגיש ומהיר פשוט קנה אותי. משהו שחסר במקלדת הם כפתורי המדיה הקלאסיים שאנו מכירים כמו פליי, עצור, העברה קדימה ואחרוה. אמנם הפונקציות קיימות דרך כפתורי ה-F10-12, אבל בתור מישהו שנהנה מפודקאסטים בזמן משחקי צ'יל, הייתי שמח לקבל כפתור ייעודי עבור שימושים אלו, בעיקר בהתחשב בעובדה שהחברה עשתה את הצעד הנוסף והוסיפה גלגל ווליום וכפתור השתק.

בנוסף, המקלדת מגיעה עם חיבור USB 2.0 שמאפשר חיבור של עכבר, אוזניות, שלט או כל חומרה חוטית או אלחוטית בקלות ובמהירות. זה משהו נוסף שלא היה לי בשום מקלדת בעבר והתפלאתי לגלות כמה זו אופציה נוחה לחבר את אוזניות ה-BlackShark V2 Pro שלי מבלי שאצטרך להתעסק עם החיבורים במחשב עצמו. אליו מצטרפת המשענת ליד שמגיעה יחד עם המקלדת, העשויה מפלסטיק ועור שחור. היא מתחברת למקלדת בעזרת מגנטים שמשאירים אותה נעולה וצמודה אליה, כשהיד שלי התיישבה עליה באופן מושלם ונוח שאיפשר לי ליהנות משעות ארוכות של שימוש בזמן משחק.

Amazon.com: XPG Summoner RGB Keyboard Series: Mechanical Cherry Sliver MX  Backlight Key Switches: Computers & Accessories

המון סוויצ'ים בכל מיני צבעים

ה-Summoner מגיעה עם האפשרות לבחור 3 סוגים שונים של סוויצ'ים מתוצרת Cherry MX. סוגים אלו מחולקים ל-Red, Speed ו-Blue, כל אחד שונה באופן שבו המקלדת מזהה לחיצות ובכמות הרעש, או קליק, שהוא מפיק. המקלדת שאני קיבלתי הגיעה עם הסוויצ'ים מסוג Red, אשר לא מכילים את ה-"באמפר" שצריך לעבור כדי שהמקש יזוהה כלחוץ, אלא מאפשרת פידבק עדין יותר שנותן לכם, לדוגמה, ללכת על קצות האצבעות ב-Rainbow Six: Siege דרך לחיצה עדינה או להאיץ ל-180 קמ"ש ב-Forza Horizon 4 בלחיצה עד הסוף. כשזה מגיע למשחקים שמצריכים לחיצות מהירות , המקשים מזהים בקלות רבה יותר כל לחיצה מה שנותן לכם יתרון מבחינת המהירות שהם מספקים, והמעברים החלקים יותר בזמן לחיצה נותנים סאונד שעדיין ניתן לשמוע אך לא ברמה שהרעש שהוא מפיק נהיה בלתי נסבל.

Freestyle Edge RGB – Kinesis Gaming

כשזה מגיע לדברים כמו כתיבה, ה-Summoner עבדה טוב מאוד. נכון, לכל מקלדת יש תקופת הסתגלות, ומצאתי את עצמי לא פעם בזמן כתיבה לוחץ על מקשים לא נכונים, אבל המעבר בין כל כפתור היה מהיר ואפקטיבי ברגע שקלטתי אותה באופן סופי. דבר אחד שהיה קצת מוזר עבורי היה עוצמת הדחיפה שיש לכל כפתור לאחר לחיצה. לא מדובר במשהו קיצוני, אבל מספיק ניכר בשביל שאשים לב אליו.

קוסטומיזציה? לא בבית ספרנו

אמנם ה-Summoner היא מקלדת RGB, אבל התפלאתי לגלות שהשליטה על הצבעים והאפקטים שהיא מכילה הוא מאוד, מאוד מוגבל. אני מדבר על 7 אפקטים שונים שהיא מאפשרת (נשימה, גל, סטנדרט בכל מקלדת RGB), ובחירה מאוד מצומצת של צבעים. אתם יכולים להחליף בין הצבעים בזריזות בעזרת שימוש בכפתורי ה-Fn ולחיצה על כפתורי ה-F1-F6, בעוד שלחיצה על אותו כפתור יחד עם חצי השמאל/ימין ישנה את האפקט שהמקלדת מפעילה באותו רגע.

כמו כן, כדי להקליט פעולת מקרו כלשהי, אתם תצטרכו ללחוץ על קומבינציה גדולה ומוגזמת שבסופה תוכלו להתחיל להקליט את הפעולה המתבקשת. היא עובדת, וזה בסופו של דבר מה שחשוב, אבל הדרך שהמקלדת מכריחה אתכם לעבור כדי לקבל גישה לחלק מהפיצ'רים הבולטים ביותר שלה היא פשוט אבסורדית. אם אתם שחקנים שאלה דברים שבכלל לא מזיזים להם, הרווחתם, אבל שחקנים שמחפשים גישה מהירה לפרופילים שונים בהתאם למשחקים ספציפיים שהם משחקים, או שליטה על הצבעים והאפקטים הנלווים, יתאכזבו בגדול, ואני אחד מהם. בסופו של דבר, בתור מקלדת עם RGB בשם, הייתי מצפה לקצת יותר השקעה בתחום הזה, כי בהחלט מדובר במקלדת מצויינת.

השורה התחתונה

מקלדת ה-XPG Summoner היא מקלדת מעולה עם כמה בעיות, אך הן לא אמורות לגרום לכם לבטל אותה לחלוטין. אם אתם בשוק בחיפוש אחר מקלדת חדשה, ואתם שחקנים שלא אכפת להם מהקלטות מקרו ואורות RGB לרמת העיצוב המדוייקת, מדובר בבחירה הולמת לחלוטין. ועדיין, XPG באותה מידה יכלו להיפטר מהאורות ולהוריד את המילה RGB מהשם ואף אחד לא היה שם לב. תג מחיר של 500 ש"ח עבור מקלדת שלא מצדיקה את שמה עלול בהחלט להרתיע כמה אנשים. כמו שאמרתי, לא צריך לבטל אותה, אבל בהחלט צריך לקחת את הברים האלה בחשבון אם אתם לפני רכישה פוטנציאלית.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • הסוויצ'ים של Cherry MX הם הדובדבן שבקצפת
  • גלגל הווליום והמשענת הם תוספות מעולות
  • חיבור ה-USB מוסיף לנוחות

הרע

  • מחסור חמור בשליטה בתאורה
  • ללא מקשי מקרו נפרדים
  • חוסר במקשי מדיה ייעודיים

וה-RGB:

  • העיקר שיש אותו בשם
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י