הרשמה

מותג Alienware משיק בארץ קו לפטופים חדש

ונראה שהם לא בוחלים באמצעים

תגידו שלום לסדרת Alienware X

ענקית החומרה Dell היא אחד השמות המוכרים ביותר בתעשיית האלקטרוניקה והמחשבים כיום, ואחת משלוש יצרניות המחשבים הניידים הגדולות בעולם לפי נתוני נתח שוק, יחד עם Lenovo ו-HP. לצד עבודתה המוכרת בכל הקשור לייצור לפטופים לעבודה משרדית, החברה נוהגת להתעסק גם בתחום קצת פחות מוכר לציבור הרחב והוא חומרה ומוצרים ייעודים לגיימינג, תחום אליו נכנסה באופן מלא כאשר רכשה את חברת Alienware בשנת 2006, ושילבה אותה בארגון באופן רשמי כחטיבת הגיימינג של דל. היום אנו זוכים לראות פעם נוספת את פירות עבודתה של חטיבת הגיימינג הזו, והפעם בצורת הכרזה על קו לפטופי גיימינג חדש, שזכה לשם Alienware X.

נכון לעכשיו, הסדרה החדשה תכלול שני לפטופים: ה- Alienware X15 ו- Alienware X17 כאשר ההבדל בין הדגמים יהיה בגודל המסך (15 אינץ' ו-17 אינץ' בהתאמה, די הגיוני כשחושבים על זה).

מבחינת המפרט, בשני הדגמים המסך תומך ברזולוציית 4K ובתקן HDR400, כלומר רמת בהירות אפשרית של עד 400 ניטים, ומאפשר קצב ריענון גבוה במיוחד של 360Hz במידה ונבחר לשחק ברזולוציה סטנדרטית של Full HD. הלפטופים מהסדרה יגיעו עם מעבדי דור 11 של Intel וכרטיסי מסך מסדרת RTX 30 GeForce של חברת NVIDIA, כאשר הדגם העוצמתי ביותר יכיל את כרטיס המסך RTX 3080 בתוצרת Max-Q. מידע על נפח האיחסון לו אנו אמורים לצפות ועל סוגו (HDD ואו SSD) וכן מידע על כמויות זיכרון הראם שישולבו במחשבים אינו נמסר בשלב זה. לאחר שהכריזו במרץ האחרון כי הלפטופים מסדרת R4 של Alienware יהיו הראשונים בעולם שיכילו מקלדת מכנית (מקלדת מבוססת Cherry MX, ליתר דיוק), נראה ששיתוף הפעולה בנושא עושה עלייה גם לדור הלפטופים החדש, וגיימרים המעוניינים לרכוש את דגם ה-Alienware X17 יוכלו לבחור לרכוש גרסה שלו אשר כוללת את המקלדת המכנית המדוברת. עובי המחשבים הניידים עומד על 15.9 מ"מ לדגם הקטן ו-20.9 מ"מ ל-X17 הגדול. לטענת Dell, נכון להיום ה-X15 הוא המחשב הנייד החזק בעולם בעובי של מתחת ל- 16 מ"מ.

קר, צונן, קפוא!

מבחינת Alienware, גולת הכותרת של הסדרה טמונה דווקא ביכולת הקירור שלה, נקודה אשר נחשבת באופן מסורתי לחלשה במחשבים ניידים, בעיקר בניידים דקים וקלים בהם אין מקום להכניס מאווררים גדולים וגופי קירור כבדי משקל, ובניידי גיימינג אשר דורשים מאמץ רב וממושך מרכיבי המחשב, שכידוע מוביל לחימום אינטנסיבי ומהיר.

Alienware מקווה לשנות את הקונספציה הזאת, ומבטיחה לתת לגיימרים את הטוב משלושת העולמות. את התקוות האלה היא מגבה באמצעות 5 פטנטים חדשים הממתינים לרישום ונועדו למנוע חימום יתר לאורך כל השימוש. הראשונה היא טכנולוגיית ה-Cryo Tech שלא נמסר עליה מידע מפורט (יכול להיות בשל חשש לפטנט), הבא בתור הוא מערך קירור חדש בעל 4 מאווררים שזכה לשם Alienware Quad Fan ונועד להזרים אוויר באופן יעיל יותר לחלקים הפנימיים. אחריו אנו רואים בקרת אוורור חכמה ומבוססת AI לצד מערכת לויסות וייצוב מתח בעלת חומרים בלעדיים ל-Alienware כשלבסוף נפגוש מערכת המאפשרת להגדיר מגבלת "בקרת שיוט" לטמפרטורת המעבד, כך שניתן לעבוד ולשחק תחת מגבלת בקרת השיוט, כדי להבטיח שטמפרטורת מעבד המערכת תישאר בטווח המוגדר שנבחר. על פי החברה, כל אלו אמורים לספק שיפור של 25% בעמידות התרמית מבחינת התחממות המחשבים.

מבחינה עיצובית, דגמי סדרת Alienware X יתהדרו בעיצוב מסוג Dark Core המוכר אשר הופיע לראשונה במחשבי M15 R5/R6, וכמובן תאורת RGB המכונה על ידי החברה "תאורת האיצטדיון של "AlienFX ומאירה מעבר לחלקים הסטנדרטיים גם את המאוורר האחורי של המחשב ואת כל משטח המגע שלו.
נראה שדל עבדה קשה מאוד כדי להביא בשורות וחידושים לתחום ניידי הגיימינג, אך האם ההבטחות יעמדו במבחן המציאות? זאת נשאר רק לחכות ולגלות.
מחיר הלפטופים ומועד השקתם בארץ טרם נחשפו.
שוקלים לקנות מכשירים מהסדרה החדשה? מעדיפים נייד המאזן בין ביצועים למחיר? ספרו לנו מה דעתכם בתגובות!

אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י